خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

بهترین بالابر ساختمانی

فهرست مطالب

بالابر ساختمانی چیست؟

یکی از ابزارهایی که در یکی از ساختمان های در حال ساخت یا در حال بازسازی حتما مشاهده خواهید کرد دستگاه بالابر ساختمانی است. به کمک بالابر های ساختمانی می توان به راحتی مصالح و ابزارها را به قسمت های مختلف ساختمان در حال ساخت رساند. بالابرها انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال برخی از آنها دارای ترمز هستند یا بر روی برخی از آنها می توان ریموت نصب کرد تا از راه دور به آسانی کنترل شوند. بالابر های ساختمانی در مقیاس های کوچک برای پروژه های ساختمانی کوچکتر و یا در مقیاس های بزرگ و صنعتی تولید و به بازار عرضه می گردند. به منظور انتخاب بهترین بالابر ساختمانی و پارامترهای دخیل در آن این مطلب را مطالعه نمایید. 

انواع بالابر ساختمانی

انواع مختلفی از بالابرهای ساختمانی در بازار وجود دارند. تفاوت در بالابرهای ساختمانی به عواملی مانند وسعت پروژه ی در حال اجرا، ارتفاع ساختمان و میزان باری که قرار است حمل شود بستگی دارد. هم چنین در شرایطی که اپراتور دستگاه بالابر نمی تواند به طور دائم حضور فیزیکی داشته باشد، باید از انواع ریموت دار بالابر ساختمانی استفاده شود. اما به طور کلی انواع بالابر ها بر اساس توان و ظرفیت شان دسته بندی می شوند. بالابر های ساختمانی براساس ظرفیت حمل بار به دسته های 250، 500، 750 و  1000 کیلوگرمی تقسیم شده و از لحاظ توان موتور شان به دو دسته ی تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند.
بالابر ساختمانی آماده نصب

بالابر ساختمانی تکفاز

همان طور که گفته شد بالابرهای ساختمانی براساس توان موتور به دو دسته ی تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. انتخاب بین بالابر ساختمانی تکفاز یا سه فاز بستگی به شرایط کار، سرعت انجام کار و نوع مصالح دارد. به طور کلی می توان گفت بالابر ساختمانی تکفاز از توان کمتری در مقایسه با بالابر سه فاز برخوردار است اما از طرفی شرایط راه اندازی آن بسیار آسان تر است. بالابر تکفاز دارای یک الکتروموتور است که با برق شهری کار می کند. این نوع بالابر از قسمت های مختلفی مانند بدنه، گیربکس و الکتروموتور تشکیل شده است. یکی از مهم ترین قسمت ها در بالابر ساختمانی تکفاز، گیربکس آن است که وظیفه ی آن تبدیل گشتاور الکتروموتور به انرژی مکانیکی است. در این نوع بالابر ها از گیربکس های حلزونی استفاده می شود.
بالابرهای ساختمانی تک فاز در کارگاه

بالابر ساختمانی سه فاز

به طور کلی موتورهای سه فاز از توان بیشتری نسبت به موتورهای تکفاز برخوردار هستند. توان موتور های تک فاز محدود است به طوری که نمی توان آنها را از حد مشخصی بیشتر ارتقا داد. یکی از بزرگ ترین محاسن بالابرهای ساختمانی سه فاز، قدرت آنها است. این امر باعث شده تا از این نوع بالابر در پروژه های ساختمانی بزرگتر استفاده شود. اما بهره بردن از این قدرت بالا نیازمند یک شرط خاص است. شرطی که شاید در هر شرایط مکانی در دسترس نباشد. بالابرهای ساختمانی با موتور سه فاز برای فعالیت خود نیازمند برق سه فاز هستند که این شرایط به هر ساختمانی تعلق نمی گیرد.
بالابر ساختمانی سه فاز
 

سهولت در راه اندازی از مزیت های مهم بالابر سه فاز:

یکی دیگر از ویژگی های مناسب بالابر ساختمانی سه فاز سهولت در راه اندازی در مقایسه با بالابرهای تکفاز است. در بالابرهای تکفاز متعلقات بیشتری همچون خازن وجود دارد که در بالابرهای سه فاز وجود ندارند. به طور کلی ساختار بالابرهای ساختمانی سه فاز ساده تر از نمونه های تکفاز است.علاوه بر ویژگی های مثبتی که از بالابر ساختمانی سه فاز قید شد، باید به قیمت مناسب آن نیز اشاره کرد. در شرایط یکسان، بالابرهای ساختمانی سه فاز ارزان تر از نمونه های تکفاز خود هستند اما نکته ی قابل توجه این است که بالابرهای ساختمانی سه فاز در هنگام راه اندازی هزینه ی بیشتری را همراه دارند. 

ویژگی های بهترین بالابرهای ساختمانی

طبیعتا قبل از خرید هر دستگاهی لیستی از ویژگی های مثبت مورد نیازتان در ذهن خواهید داشت که انتظار دارید در دستگاه تان مشاهده کنید. بالابرهای ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

مشخصات فنی بهترین بالابر ساختمانی:

هر دستگاه بالابر ساختمانی در قسمتی از بدنه ی خود دارای بخشی هست که نشان دهنده مشخصات فنی دستگاه است. مشخصاتی مانند تکفاز یا سه فاز بودن دستگاه، مقدار توان مصرفی مورد نیاز، برند دستگاه و جریان ورودی. از ویژگی های بهترین بالابرهای ساختمانی می توان به عدد آی پی الکتروموتور آن ها اشاره کرد. این عدد به معنی میزان نفوذپذیری گرد و خاک به داخل الکتروموتور است. هرچه این عدد بالاتر باشد، یعنی دستگاه نفوذناپذیرتر است. جنس بدنه و شاسی در بهترین بالابرهای ساختمانی موجود در بازار از آهن با مقاومت خیلی بالا است. هم چنین گیربکس های استفاده شده در بالابرهای ساختمانی از با توجه به ظرفیت دستگاه انتخاب می گردند.
بالابر ساختمانی
 

بهترین دینام بالابر ساختمانی

نقش دینام در بالابر ساختمانی به چرخش در آوردن گیربکس است. مشخصات هر دینام بر روی پلاکی که دارد نوشته شده است. در انتخاب بهترین دینام بالابر ساختمانی توجه به نکاتی مانند قدرت دینام، سرعت و درجه ی حفاظتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از دینام ها ویژگی مقاومت در برابر آب نیز دیده می شود.
دینام بالابر ساختمانی

بهترین گیربکس بالابر ساختمانی

کار اصلی بالابرهای ساختمانی جابجایی مصالح در ساختمان است و گیربکس بالابر در این امر نقش بسیار پررنگی دارد. گیربکس دور موتور را کاهش و گشتاور (نیروی خروجی) را افزایش می دهد که این امر به کنترل سرعت منجر می شود. بهترین و مناسب ترین گیربکس برای بالابر ساختمانی، گیربکس حلزونی است. این گیربکس که از کارآمدترین نمونه های محسوب می شود، با داشتن پوسته ی آلومینیومی یا چدنی از ارتعاشات جلوگیری می کند. علاوه بر این در مقایسه با سایر گیربکس ها، از میزان صدای کمتری برخوردار است.
گیربکس بالابر ساختمانی
 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر