خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

راهنمای نصب شیر برقی آبیاری کشاورزی

فهرست مطالب

شیر برقی آبیاری را برای رسیدن به یک سطح کنترل بالا در سطح مزارع و یا باغات طراحی کرده‌ اند. یک مزرعه و یا یک باغ، قطعاً از وسعت بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه اگر بخواهیم در این فضای بزرگ از روش ‌های مدرن آبیاری مانند آبیاری قطره ای و یا بارانی استفاده کنیم، لازم است تا سطح وسیعی از کنترل آب در اختیار داشته باشیم. انواع شیر برقی آبیاری را برای تامین این سطح بالای کنترل آب ساخته ‌اند. لکن در گام اول نیاز است تا با این ابزار مدرن کشاورزی ارتباط کاملی برقرار کنید. غالباً دیده شده است که نصب شیر برقی کشاورزی به طور صحیح انجام نمی‌ گیرد. در این حالت با وجود آنکه می ‌‌توان از حضور این وسیله سطح کنترلی بالایی به دست آورده، به علت نصب غلط شیر برقی آبیاری قطره ای و یا بارانی شاهد عکس این ماجرا هستیم.برای کشاورزان که می ‌خواهند در سطح مزرعه خود حرفه ‌ای باشند، استفاده از این وسیله اجتناب ‌ناپذیر است. لذا ضرورت دارد تا دید کاملی از راهنمای نصب شیر برقی آبیاری داشته باشند. 
راهنمای نصب شیر برقی آبیاری کشاورزی
  

در انتخاب شیر برقی آبیاری هوشمند باشید

 اولین نکته در نصب اصولی شیر برقی آبیاری آن است که این وسیله کاملاً مناسب هدف شما باشد. موضوع خیلی ساده است، انواع مزارع همراه با انواع سبک ‌های آبیاری در کنار انواع سطح دبی از آب در نهایت منجر به طراحی تا ساخت انواع شیر برقی آبیاری قطره ای و یا بارانی خواهند شد؛ اما شما برای مزرعه خود از میان این انواع تنها یکی را می‌ خواهید. آن مدلی که کاملاً مناسب برای مزرعه شما می باشد.از این ‌رو نیاز است تا با یک مطالعه مختصر با در نظر داشتن نوع مزرعه، نوع آبیاری، حجم آب مورد نیاز و... مدل شیر برقی آبیاری مطلوب را تهیه کنید. برای این کار منطقی است که قبل از هر اقدامی مطالعه کاملی از کاتالوگ شیر برقی آبیاری داشته باشید.همراه با اطلاعات کاملی که در کاتالوگ آمده‌ است، به ‌خوبی متوجه خواهید شد که آیا این شیر برقی آبیاری قطره ای مناسب  اهداف شما می باشد و یا اینکه در صورت تشخیص و خرید محصول، حالا محصول مورد نظر چگونه و با چه ترتیبی باید در سطح مزرعه نصب و مورد استفاده قرار گیرد؟در این بین لازم است به عمده موارد کلی تا جزئی مانند سایز شیر، سازگاری با نوع سیال، دمای کاری، سطح آب بندی، حداکثر دبی خروجی، ولتاژ کاری و... دقت داشته باشید. 

مقدمات در نصب شیر برقی آبیاری

 پس از آن که همراه با مطالعه کافی در کنار بررسی دقیق نیاز ها و توانمندی‌ های انواع شیر برقی آبیاری، آن مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید، می ‌توانید با خیالی آسوده در فاز نصب قطعه قرار گیرید؛ اما نصب شیر برقی آبیاری مقدماتی می ‌خواهد که آن ها را می ‌‌توان به قرار زیر تدوین نمود.نصب شیر برقی آبیاری قطره ای باید در یک سیستم عاری از فشار آب صورت گیرد. برای این منظور لازم است تا منابع تامین پمپاژ آب را از مبدا خاموش کنید و اجازه دهید تا تمام لوله به مقدار حداکثری از آب خالی شود. نصب اصولی باید در شرایطی باشد که هیچ فشاری از جانب آب در هنگام نصب احساس نشود.شیر برقی آبیاری از جمله تجهیزات با دقت بالا در طراحی و ساخت می باشد. این تجهیز نسبت به حضور ذرات جامد در آب بسیار آسیب‌ پذیر است. از این ‌رو قبل از نصب لازم است تا تمام سیستم آبیاری خود را که به شیر مورد نظر ختم می شود، چک کنید و هر گونه احتمال حضور ذرات جامد مانند زنگ ‌زدگی، براده، گرد و خاک و شاید سنگ ‌ریزه را مرتفع سازید. برای تأمین مطمئن این مرحله بهتر است تا قبل از عملیات نصب، تمام لوله‌ های منتهی به شیر برقی آبیاری را شستشو دهید.نصب فیلتر قبل از شیر برقی آبیاری را جدی بگیرید. شما ممکن است همراه با شستشوی لوله ‌ها در هنگام نصب، شرایط سیستم آبیاری را ایده ‌آل کنید؛ اما تضمینی وجود ندارد که در آینده نیز اسیر این ناخالصی ‌ها در آب نباشید. یک فیلتر ساده می ‌تواند سطح بالایی از اطمینان کاری را برای شیر برقی آبیاری شما فراهم آورد. 
راهنمای نصب شیر برقی آبیاری کشاورزی
  

استاندارد ها در نصب شیر آبیاری

 در تولید محصولاتی که به ترتیبی در کنار هم نصب می شوند، همواره یک نگاه استاندارد گونه در نظر گرفته خواهد شد. مثلاً در نصب شیر برقی آبیاری سایز های استانداردی از شیر برقی تعریف شده است. سایز ‌هایی که با لوله ‌های مخصوص آبیاری مزارع هماهنگ هستند.عمده نمونه ‌های پرکاربرد از این وسیله در مدل ‌های شیر برقی آب 1 اینچ و شیر برقی آب 2 اینچ می باشد. شیر برقی آب 1 اینچ مناسب برای لوله ‌ها با قطر 20 الی 30 میلیمتر است و در مقابل شیر برقی آب 2 اینچ را می ‌‌توان برای لوله‌ های با قطر از 40 تا 60 میلیمتر استفاده کرد. البته در این بین سایز های استاندارد دیگر نیز حضور دارند. سایز های   ،  ،  ،  و   از نمونه ‌های استاندارد شده در تولید شیر برقی آبیاری هستند. 

نکات در نصب شیر برقی آب

شیر برقی آبیاری یک دستگاه ساده نیست. شما در کار با این تجهیز همراه با وسیله ای هستید که قرار است با کمک جریانی از برق به طور کاملاً اتوماتیک خط کنترل مطلوبی از آب را برای شما فراهم آورد. در نتیجه لازم است تا علاوه بر تامین شرایط ایده ‌آل نصب، به ترتیبی کامل از وجود فضای امن و مناسب در نصب این تجهیزات اطمینان حاصل آورید. برای این منظور برخی از نکات در هنگام نصب شیر برقی آبیاری را به قرار زیر تدوین کرده‌ ایم. لازم است تا هنگام نصب در جهت ورود و خروج آن دقت کنید. عموم شیر های برقی آبیاری از مدل ‌های یک ‌طرفه هستند. از این ‌رو در صورت نصب اشتباه یقیناً تمام سیستم را با مشکل مواجه خواهند کرد. جهت ورود و خروج آب در بدنه انواع شیر برقی ها قید شده است.شیر برقی آبیاری تحت تاثیر نیروی برق در بوبین خود کار می‌ کند. از این ‌رو همراه با فعالیت شیر، آن بوبین داغ خواهد شد. برای پرهیز از این داغ شدن‌ ها و خرابی‌ های احتمالی پس از آن لازم است تا محل نصب شیر برقی کشاورزی در فضای مناسب با حضور یک سیستم تهویه مطلوب باشد. به گونه ‌ای که بتوان از خنک شدن بدنه شیر برقی کشاورزی اطمینان حاصل کرد.لازم است تا از اتصال محکم لوله‌ ها در دو طرف شیر برقی آبیاری اطمینان حاصل کنید. شیر برقی در صورت قطع مسیر آب با فشار سنگین آب در قسمت ورودی خود مواجه خواهد شد. در این حالت اگر اتصال محکمی برای آن در نظر نگرفته باشید، احتمالاً با نشتی و حتی فوران آب مواجه خواهید شد.موقعیت نصب شیر برقی آبیاری باید به گونه ‌ای باشد که موقعیت بوبین آن به طرف بالا قرار گیرد. در این ‌صورت این امکان وجود دارد که سطح دسترسی خوبی به بوبین شیر برقی داشته باشید. از طرفی با این نوع موقعیت نصب در بوبین، احتمال قرارگیری آن در معرض آب و خاک را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهید داد.شیر برقی کشاورزی یک ابزار هوشمندانه برای مدیریت منابع آبی است. ابزاری که می ‌تواند با نصب در مکان ‌های گوناگون از یک مزرعه و یا باغ به ترتیبی شرایط مدیریت شده از آبیاری را برای شما فراهم آورد. البته بهتر است در انتخاب و خرید این تجهیز نهایت دقت را داشته باشید تا همراه با نمونه ‌های باکیفیت شوید. مانند شیر برقی هانتر و یا شیر برقی رین که از نمونه‌ های خوش ساخت بازار های داخلی هستند. شیر برقی هانتر یک محصول باکیفیت است که می ‌تواند تا سالیان متمادی تمام نیاز آبیاری شما را پاسخ گو شود. در مقابل شیر برقی رین از برند های صاحب نام و ریشه ‌دار در این عرصه محسوب می ‌شود که برای بسیاری از باغبانان حرفه ‌ای یادآور کیفیت و کارایی بالا می باشد.  
راهنمای نصب شیر برقی آبیاری کشاورزی
 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر