خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

آب مورد نیاز درخت در آبیاری قطره ای چقدر است؟

فهرست مطالب

مقدار آب مورد نیاز درخت در آبیاری قطره ای به عوامل متعددی همچون سن درخت، زمان، شرایط خاک، آب و هوا و نوع درخت بستگی دارد.

عوامل تاثیر گذار بر میزان آب مورد نیاز درختان

 عوامل بسیاری می‌توانند بر روی میزان آبی که بایستی به پای درختان بریزید، تاثیر گذار باشند. به عنوان نمونه هر میزان سن درخت کمتر باشد، چون ریشه ضعیف‌تر بوده، میزان آب مورد نیاز درخت بیشتر می باشد، یا در فصول گرم سال، درخت آب بیشتری نیاز دارد. برخی از انواع خاک‌ها، آب را در خود نگه می‌دارند؛ پس آب کمتری نیاز دارند.  نوع درخت و قطر تنه آن هم یکی از عوامل تعیین کننده در میزان آبیاری است. درختانی که قطر کمتری دارند آب کمتر و درختانی که قطر بیشتری دارند آب بیشتری هم نیاز دارند. برهمین اساس میزان آب مورد نیاز درخت بادام کمتر از مقدار آب مورد نياز درخت گردو و میزان آب مورد نیاز درخت مرکبات می باشد.منابع آب مورد نیاز درختان شامل بارش برف و باران، منابع آب سطحی مانند رودخانه‌‌ها و آب‌های زیر زمینی مثل چاه و قنات می باشد.

هدف آبیاری درختان چه می باشد؟

 تامین آب کافی برای ادامه زندگی درختخنک کردن خاک و هوای اطراف گیاهاضافه کردن کود کشاورزی به آب و تغذیه ی ریشه ایحفاظت از گیاهان در برابر تنش های محیطی مانند خشکیکمک به رشد و سرسبزی و عملکرد بهتر درختانحلالیت بهتر مواد غذایی در آب و جذب آنها از طریق ریشه

چه مدت یکبار به درختان آب بدهیم؟ نیاز آبی درختان میوه چقدر است؟

متأسفانه هیچ برنامه مشخص و قطعی برای آبیاری درختان وجود ندارد. اینکه هر درخت چند وقت یک بار باید آبیاری شود به عوامل مختلفی مانند اندازه درخت، زمان آبیاری، شرایط و بافت خاک، شرایط آب و هوایی، محتوای رطوبت خاک، عمق سیستم ریشه و توانایی درخت برای مقاومت در برابر خشکسالی بستگی دارد. آبیاری با مقدار مناسب برای استحکام و سلامت درختان ضروری است و آبیاری زیاد یا کم هر دو می تواند مضر باشد. بهترین راه برای تعیین زمان نیاز درختان به آب، بررسی خاک است. خاک اطراف درخت را در عمق 30 سانتی متری بررسی کنید در صورتی که خاک خشک باشد نیاز به آبیاری می باشد. زیاد از حد خشک یا مرطوب نگه داشتن خاک خود یک تنش است و باعث می شود درخت بیشتر در معرض بیماری و مشکلات مختلف قرار بگیرد. بهترین زمان آبیاری صبح یا عصر می باشد در این زمان ریشه ها فرصت جذب آب بیشتری را دارند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر