خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

آشنایی با سمپاش لانس موتوری

فهرست مطالب

برای سرعت دادن در عمل سمپاشی و همینطور آسان شدن کار و بیشتر کردن نتیجۀ  سمپاشی از این مدل  استفاده می شود . در  این نمونه  از سمپاش ها موتور توانایی لازم برای تامین کردن فشار در مایع سم و پخش کردن آن را بر عهده دارد . نحوۀ کار کرد سمپاش ها این گونه است که سم از درون مخزن توسط پمپ مکیده می شود و با فشار در شیلنگ جاری می شود . نوعی فشار شکن در مسیر خروج مایع از پمپ قرار داده شده که اضافۀ مایع سم را پمپاژ می کند یا اینکه همۀ آن را در صورت خارج نشدن از افشانک مجدد به مخزن بر می گردد. به همین ترتیب عمل به هم زدن و ترکیب کردن محلول در داخل مخزن انجام می شود . در این بخش از سایت فارم صنعت شمارا با سمپاش لانس موتوری اشنا می کنیم.

مشخصات سمپاش پشتی موتوری لانسی

جنس مخزن سمپاش پلاستیکی است و ظرفیتی که دارد 10 الی 20 لیتر است و میزان سمی که پخش می کند 1/0 تا 3 لیتر در هر دقیقه است و همچنین موتور احتراقی آن دارای حجمی بین 20 تا 45 سانتی متر مکعب می باشد که توانایی آن معادل 9/0 تا 5/1 اسب بخار است . این مدل از سمپاش ها بدنه ای بسیار سبک دارند و محل نصب موتور در آن مجهز به لرزه گیر است . پمپی که به آن وصل است به شکل مستقیم متصل به محور خروجی موتور است و اندازۀ مساحت سمپاشی آن اگر در شرایط نرمال و مساعد باشد حدودا 2 تا 3 هکتارمیرباشد.  در ادامه می توان اضافه کرد که کیفیت سمپاشی آن بسیار عالی است زیرا  قطرات را در اندازه بسیار ریز پخش میکند و  از چکه کردن مایع سم بر روی برگ ها جلوگیری می کند. سیستمی که در سمپاش های موتوری اتومایزر و لانسی وجود دارد در سمپاش های چرخ دار و تراکتوری هم وجود دارد .

وظیفۀ موتور در سمپاش لانسی

وظیفه ای که بر عهدۀ این وسیله وجود دارد این است که در سم پاشی پشتی موتوری لانسی، چرخیدن یک پروانه است که با حرکت کردن آن بادی با سرعت 60 الی 120 متر بر ثانیه تولید می شود که اندازۀ جابه جایی  هوا 200 الی 300 لیتر در ثانیه است، وقتی مایع سم از افشانک خارج می شود در مسیر باد قرار می گیرد و به پودر تبدیل می شود و ذرات بسیار ریزی از آن بدست می آید که در حدود 40 تا 150 میکرون است . قدرت پاشیدن این مدل از سمپاش ها 10 تا 15 متر می باشد که در حقیقت سرعت باد ذرات سم را تا این فاصله پرتاب می کند. 
آشنایی با سمپاش لانس موتوری
 پمپی که استفاده می شود نوعی پمپ دوار است که به وسیلۀ یک موتور احتراقی دو زمانه تک سیلندر کار می کند و فشاری که تولید می کند توسط پمپی است  که حدود 10 اتمسفر می باشد ،  این فشار طول پاششی در یک حد مطلوب ایجاد می کند. یکی از نکات برتری که در سمپاش های لانسی وجود دارد این است حجم مخزن آن 25 لیتر می باشد  از این رو اکثر کسانی که از این وسیله استفاده می کنند آن را از سم پر می کنند و روی زمین قرار می دهند و به وسیلۀ یک شیلنگ سمپاش 50 متری تعداد زیادی از درخت را سمپاشی می کند بدون اینکه لازم باشد سمپاش و همچنین سم را حمل کند.

کاربرد های سمپاش لانسی پشتی موتوری

این سمپاش برای درختانی به کار می رود که از 10متر هم بلندتر هستند و همینطور در مزارع صیفی جات که سم را تا شعاع 12 متری پرتاب می کند، در باغ های کوچک که حدودا 50 تا 1000 درخت دارد نیز استفاده میشود ، این مدل از سمپاش ها برای افرادی که زمان کافی برای تهیه و راه اندازی سمپاش مورد نظر خود را ندارند ، بهترین گزینه است . البته به جای سم هم می توان از آب برای مقاصد دیگر استفاده کرد .  سمپاشی لانسی AS-PSL435 بهترین وسیله برای پاشیدن سم در مصارف کشاورزی برای کنترل کردن آفات و ردیف کاری است . این مدل از سمپاش توانایی این را دارد که فشاری در حد PSL 435تولید کند و به گونه ای طراحی شده است که حتی بتوان از آن در ارتفاعات استفاده کرد . از سمپاش های موتوری لانسی هم می توان برای پخش کردن سم هایی که به شکل مایع هستند استفاده کرد . برای ضد عفونی کردن مکان های مختلف مانند منازل ، اداره ها، مکان های عمومی و مکان های دیگر کاربرد دارد . در این وسیله پمپ های پیستونی  قابلیت تنظیم فشار را دارد که به خاطر سبک بودن آن بیشتر در موارد کشاورزی و صنعتی استفاده می شود . از مدل موتوری آن هم از برند میستوبیشی در سمپاشی کردن باغ های بزرگ ، زمین های زارعی ، باغچه های خانه و اداره ها و شهرداریها و غیره استفاده می شود . موتور به کار رفته در این مدل از نوع بنزینی دو زمانه است که احتراق در آنها به روش تخلیۀ خازنی  شکل می گیرد . موتورهای CDL دارای یک درجۀ آزادی بالاتری برای کنترل کردن هستند . پس بنابراین خصوصیات اصلی موتور از جمله کوبش ، خام سوزی و همچنین گردش مجدد گازهای اگزوز را می توان به شکل قابل توجهی در مقایسه با موتورهای PFI یا همان تزریق غیر مستقیم بهبود داد .یکی از نکات قابل توجه که در ارتباط با سمپاش لانسی وجود دارد این است که فشار پاشیدن سم توسط یک موتور بنزینی انجام می شود که به نسبت سمپاش های دستی بسیار بیشتر می باشد . پس بنابراین سمپاش های پشتی موتوری آن هم از نوع لانسی ظرفیت بالاتری دارند که می تواند با یک سرعت بیشتر عملیات سمپاشی را به آخر برسانند. عمده ترین کاربرد سمپاش های لانسی سم زدایی کردن زمین های زراعی با حداکثر بازدهی و راندمان بالا کاری در کمترین زمان ممکن است .

آشنایی با سمپاش لانس موتوری

نکات مهم در هنگام خریدن سم پاش های بنزینی با توجه به عوامل مختلف

از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد : حجم پاشش دستگاه مد نظر در زمین های زراعی ، فشار و ظرفیتی که دارا می باشد که در هریک از برند ها هم مختلف است ، وزن دستگاه ، اندازۀ سر و صدایی که ایجاد می کند یا عدم هر نوع سر و صدای اضافی در آن ها ، میزان سوخت بنزینی که در آن استفاده شده ، توجه به برند تولیدی این دستگاه ، کارکرد دستگاه سمپاش لانسی موتوری با توجه نیاز اشخاص ، نوع مخزن آن ، دو زمانه بودن یا چهار زمانه بودن موتور دستگاه و در آخر قیمت آن است.نتیجه گیریسمپاش های موتوری لانسی با بقیۀ مدل ها فرق دارد و تفاوتی که به بقیه دارد در کیفیت و میزان کارایی است که با دقت کردن به نکات ذکر شده می توانید مدلی را انتخاب کنید که مناسب کارتان باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر