خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

آشنایی با مه پاش کم فشار

فهرست مطالب

به علت آب و هوای گرم و تحمل گرمای محیط در بعضی از مکان ها از جمله، گلخانه ها، رستوران ها و دیگر اماکن تفریحی و گردشگری از سیستم مه پاش برای تعدیل آب و هوا، کاهش دما و خنک کردن هوا استفاده می شود در واقع این سیستم برای خنک کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرد، برای اینکه اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم کسب کنید، با ما همراه شوید چون ما در این مقاله به بررسی سیستم مه پاش کم فشار می پردازیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

سیستم مه پاش چیست؟

سیستم مه پاش یه نوع دستگاهی است که باعث کاهش دمای محیط  می شود، این سیستم با حفظ رطوبت باعث خنک نگه داشتن محیط می شود. در واقع این سیستم طوری طراحی شده است، که با نصب آن در محیط آب را به ذرات خیلی ریز به شکل مه تبدیل می کند، مه ها نیز قبل از اینکه به سطح زمین برسند زود تبخیر می شوند و به این شکل محیط خنک می شود.نکته:درست است که سیستم مه پاش قطرات خیلی ریز را به مه تبدیل می کند، اما اگر قطرات آب کوچکتر باشند راحت تر به شکل مه تبدیل می شوند و زودتر هم تبخیر می شوند و در نتیجه محیط زودتر خنک می شود و گرمای محیط به این شکل کنترل می شود. 

انواع سیستم مه پاش

سیستم های مه پاش انواع مختلفی دارند که شامل:1-مه پاش خانگی2-مه پاش گلخانه3-مه پاش صنعتی4-مه پاش دامداری5-مه پاش کشاورزی6-مه پاش معادن7-مه پاش گاوداری 
آشنایی با مه پاش کم فشار
 در هر محیط  برای خنک و تعدیل آب و هوا نیاز به نصب سیستم مه پاش ضروری هست ، مه پاش ها انواع مختلفی دارند که  با توجه به مکان مورد استفاده با هم تفاوت دارند، یکی از سیستم های مه پاش ، سیستم مه پاش کم فشار است ما در ادامه مطلب می پردازیم به موضوع این سیستم و اینکه چه مزایای دارد. 

سیستم مه پاش کم فشار چیست؟

سیستم مه پاش کم فشار هم  به عنوان یک ابزار خنک کننده در محیط به کار می رود، این سیستم کم فشار نیز با تبدیل کردن قطرات ریز به مه و سپس تبخیر مه قبل از رسیدن به زمین باعث خنکی محیط می شود. این سیستم کم فشار همان طور که از اسمش هم پیداست به صورت کم فشار کار می کند، در واقع از سیستم مه پاش کم فشار در تراس، بالکن و آلاچیق مورد استفاده قرار می گیرد و میشه گفت مصرف خانگی دارد. این سیستم مه پاش کم فشار چون مصرف خانگی دارد مستلزم یک شیر آب می باشد و می تواند فشار 15تا20عدد نازل را تأمین کند. قطراتی که در سیستم مه پاش کم فشار تبدیل به مه می شوند، قطری مشابه  موی انسان دارند، سیستم مه پاش کم فشاردر فشار کم دو نیم تا 4برابر فعالیت می کنند و هوا را خنک می کنند. این نوع سیستم مه پاش بدون پمپ هستند و با فشار آب شهر کار می کنند.

سیستم مه پاش کم فشار چه مزایایی دارد؟

1-باعث خنک کردن هوا در محیط می شود2-هوا را مرطوب نگه می دارد3-در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد4-برای گیاهان باغچه ای هم مناسب است و باعث تعدیل هوا در آن محیط می شود. 

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی سیستم مه پاش کم فشار

تایمرنازل هالوله هابسته و سه راهیفیلتر در گلخانه ها  علاوه بر لوازم بالا، تجهیزات دیگری هم برای راه اندازی سیستم مه پاش کم فشار ضروری است تا کار تعدیل هوا در گلخانه به بهترین شکل انجام شود و دمای محیط کاهش پیدا کند و در نهایت خنکی هوا را در محیط در پی داشته باشد.

آشنایی با مه پاش کم فشار

سیستم مه پاش کم فشار چگونه کار می کند؟

سیستم های مه پاش از جمله سیستم مه پاش کم فشار، در آب و هوای گرم و خشک به خوبی کار می کنند و هوا را خنک و مرطوب می کنند. در واقع در سیستم های مه پاش آب با فشار از سوراخ های باریک نازل به بیرون هدایت می شود و با این عمل مه های خیلی ریزی از قطرات آب ایجاد می شود که این قطرات هم به محض بیرون آمدن و نزدیک شدن به سطح زمین گرمای محیط را می گیرند و سریع تبخیر می شوند و محیط را سریع خنک می کنند ، نکته این جاست که در سیستم های مه پاش تحت فشار که آب به قطرات بسیار ریزی تبدیل می شود که زودتر تبخیر می شوند و باعث خنکی هوا می شوند.

قیمت سیستم مه پاش کم فشار

سیستم مه پاش کم فشار به این دلیل که بدون پمپ هستند و با فشار آب شهری کار می کنند دارای تجهیزات ساده تری می باشند و نسبت به دیگر سیستم های مه پاش قیمت پایین تری دارند و مقرون به صرفه تر می باشند و از نظر کارآیی و عملکرد هم مطلوب هستند. 

چه تفاوت های بین سیستم مه پاش کم فشار و سیستم مه پاش تحت فشار هست؟

1-در سیستم های مه پاش کم فشار برای انجام فعالیت نیاز به تجهیزات پیچیده ای نیست ولی در سیستم های مه پاش تحت فشار نیاز به تجهیزات زیاد و پیشرفته ای است2-در سیستم مه پاش تحت فشار نسبت به سیستم مه پاش کم فشار، با توجه به فشار زیادی که روی سیستم وارد می شود آب را به قطرات ریزتری تبدیل می کند3-در سیستم تحت فشار به این خاطر که آب را به قطرات ریزتری تبدیل می کند ، هوا زودتر خنک می شود4-از سیستم های تحت فشار بیشتر برای مکان های پر تردد و شلوغ که در آن محیط ها دمای هوا بالاست  مورد استفاده قرار می گیرد تا سریع تر هوا را خنک و مرطوب  کند5- در سیستم های مه پاش تحت فشار برای انجام فعالیت خنک کردن هوا نیاز به پمپ است ولی سیستم مه پاش کم فشار برای انجام خنک کردن هوا نیاز به پمپ ندارد و ساختار ساده تری دارد 
آشنایی با مه پاش کم فشار
 6-راه اندازی سیستم های مه پاش تحت فشار در محیط مربوطه نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و همچنین باید از افراد متخصص در زمینه راه اندازی سیستم  کمک گرفت7-سیستم های مه پاش کم فشار قیمت ارزان تری دارند و قیمت سیستم های مه پاش تحت فشار به دلیل نیاز داشتن به پمپ و دیگر تجهیزات قیمت بالاتری دارند8-به این خاطر که سیستم های مه پاش تحت فشار آب را به ذرات خیلی ریزی تبدیل می کنند و در صورت تبخیر شدن این قطرات ، زمین محیط، مخصوصاً در محیط های شلوغ خیس نمی شود و محیط سریع تر خنک می شود 

به چه نکاتی باید هنگام خرید سیستم  مه پاش  توجه کرد؟

1-قطعات و سیستم

همانطور که گفته شد سیستم های مه پاش دارای انواع مختلفی هستند، که با توجه به کوچکی و بزرگی محیط تجهیزات و قطعات متفاوتی دارند، هنگام خرید به اولین موردی که باید توجه کنید، کیفیت و استاندارد بودن قطعات و لوازم سیستم مه پاش هست، دقت داشته باشید که از قطعات آهنی که باعث ایجاد زنگ زدگی و گرفتگی نازل ها می شوند خودداری کنید، چون با زنگ زدگی این قطعات در طول زمان، جلو راه نازل ها گرفته می شود، پس به خاطر داشته باشید که قطعات سیستم استاندارد باشد چون در غیر این صورت به مرور زمان پوسیده و خراب می شود و همچنین مسیر نازل ها نیز گرفته می شود و سیستم مه پاش با قطعات ضعیف کارآیی خوبی در جهت خنک کردن هوا نمی دهد. 

2-خدمات پس از فروش

 برای خرید هر کالایی، مهم هست اینکه کالای خریداری شده، خدمات پس از فروش هم داشته باشد. در رابطه با خرید سیستم های مه پاش هم همین نکته صدق می کند و باید سیستم های مه پاش خریداری شده ، حتماً خدمات پس از فروش داشته باشد چون سیستم های مه پاش با تجهیزات پیشرفته همراه با پمپ برای انجام فعالیت نیاز به فشار بیشتری دارد و این سیستم ها حساس تر هستند نسبت به فشار و در ضمن باید قطعات این سیستم ها مقاوم تر باشند تا کارآیی مناسبی جهت خنک کردن هوا داشته باشند. 

3-اصول و طراحی مناسب

 هنگام خرید سیستم  مه پاش علاوه بر دو مورد بالا باید به اصول و طراحی  این  سیستم در محیط هم توجه داشته باشید، در واق باید هنگام خرید سیستم مه پاش  به مواردی از قبیل، شرایط آب و هوایی، ارتفاع نصب، دما و رطوبت و همچنین تهویه مناسب در محیط دقت داشته باشید و با توجه به همه این نکات ، سیستم مه پاش را خریداری کنید، طراحی و اصول مناسب در نصب سیستم مه پاش خیلی مهم می باشد چرا که دو محیط گلخانه با مساحت های یکسان دارای آب و هوای متفاوتی باشند که نصب سیستم مه پاش در هر دو محیط گلخانه با هم متفاوت است. 
آشنایی با مه پاش کم فشار
 کلام آخرسیستم های مه پاش در بیشتر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع این سیستم ها هوای محیط را خنک نگه می دارند و دمای هوا را کاهش می دهند و با حفظ رطوبت باعث خنکی هوا در محیط می شوند. همان طور که گفته شد سیستم های مه پاش انواع مختلفی دارند، که در گلخانه ها، دامداری ها، منازل و......مورد استفاده قرار می گیرند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر