خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

آیا داس موتوری همان علف زن است؟

فهرست مطالب

همان طور که از نام دستگاه علف زن مشخص می باشد، یک دستگاه موتوری است که قادر به تراشیدن انواع گیاهان علفی می باشد. این دستگاه شامل یک موتور بنزینی همراه با تیغه ای که می ‌تواند مدل های گوناگونی داشته باشد، در کنار دسته برای کنترل دستگاه، میله واسط و تجهیزات کنترلی می باشد.علف‌زن اختراع شد تا دیگر چیدن علف‌ها به صورت دستی صورت نگیرد وبه کار ها ضمن راحتی بیشتر سرعت بالاتری ببخشد و بشر را از  درگیر شدن با داس و خطر قطع انگشت و دست و خستگی ساعت‌ها کار طولانی و طاقت‌فرسا در چله تابستان و ظهر و گرما نجات دهد. اگر تاکنون به فضاهای سبز موجود در سطح شهر خویش دقت کرده باشید؛ در پاره ای از اوقات ممکن است اندازه آن ها بسیار زیاد  گردند و شکل و شمایل  نامنظمی به خود و شهر بدهند. به همین علت نیاز می باشد تا دستگاهی در این زمینه باشد که به کمک آن این علف های هرز را از میان برداشت و نظم وزیبایی به گیاه بخشید. در گذشته برای این مهم از ابزارآلات دستی و سنتی نظیر بیل و کلنگ و داس استفاده می گردید تا با آستفاده از آن ها بتوان علف های هرز را از میان برد. اما همه چیز به اینجا خاتمه نمی یافت چرا که کار کردن با آن ها طاقت فرسا بود و نیازمند به رنج و انرژی زیادی داشت تا پس از عرق ریختن و تلاش و کوشش زیاد بشود سرانجام تمامی علف های هرز را از بین برد. ولیکن با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی  هر روزه زمانی که این دستگاه  در صنعت کشاورزی هم وارد گردید؛ شاهد به روز شدن ابزارآلات مختلفی در این حوزه شدیم که با استفاده از وجود هر یک از آن ها بدون اتلاف انرژی و وقت زیاد هر یک از افراد می توانستند با بهره گیری از این وسایل در حین کار از امنیت بالاتر و خستگی کمتری برخوردار و لذت بیشتری در کشاورزی و باغبانی خود ببرند. دستگاه علف زن یکی از همین وسایل به حساب می آید. در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا داس موتوری همان علف زن است؟ داس موتوری مسلما چیزی فراتر از داس های معمولی و سنتی خواهد بود که پیشتر مورد استفاده بیشتری قرارمی گرفت. اما سوال اینجاست که این داس موتوری همان دستگاه علف زن است یا خیر؟ در ادامه ضمن معرفی این دستگاه به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد. 

علف تراش یا علف زن چیست ؟

 همانطور که گفته شد علف تراش یا علف زن یکی از کاربردی ترین تجهیزات کشاورزی ، ماشین آلات و ابزارهای باغبانی محسوب می شود. غالب استفاده از علفزن ها جهت برش و کوتاه کردن گیاهان و علف است. امروزه علفزن ها جایگزین ابزارهایی همچون داس، اره و قیچی باغبانی شده است. علف تراش ها راندمان و سرعت اپراتور در حین عملیات برش ، چیدن و کوتاه کردن علف ها را به طرز چشمگیری افزایش داده و کارآیی و سرعت عمل بسیار بالایی دارد. 

معرفی دستگاه علف زن (داس موتوری):

 همان طور که از نام دستگاه علف زن یا علف تراش برمی آید؛ این دستگاه منظور تراشیدن و از بین بردن علف های هرز کاربرد بالایی دارد که به صورت ماشینی بوده و با مدل های سنتی و قدیمی از بین بردن علف های هرز کاملا متفاوت است. استفاده از این دستگاه کار را برای کشاورزان و باغبانان ساده تر و خیال آن ها را آسوده تر کرده است تا در مدت زمانی کمتر بتوان با سرعت و دقت عمل بالاتر تمامی علف های هرز را از بین برد تا همیشه شکل و اندازه آن ها به صورت استاندارد و اصولی باشد. 
آیا داس موتوری همان علف زن است؟
 بنابراین می توان گفت که دستگاه علف زن یا دستگاه علف تراش به عنوان یکی از سریعترین راهکارهای ممکن به حساب می آید که به کمک آن می توان علف های هرز را از میان برداشت. البته در این بین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که دستگاه علف زن کاملا با دستگاه چمن زن تفاوت دارد و نباید این گونه تصور کرد که دستگاه علف زن همان دستگاه چمن زن می باشد و کاربرد و کارایی هر یک از آن ها یکی است؛ بلکه از همه نظر کاربرد این دو دستگاه متفاوت می باشد و هر یک از آن ها به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. 

آیا داس موتوری همان علف زن است؟

 حال زمان پاسخ به این سوال می باشد  که آیا داس موتوری همان علف زن است؟ در پاسخ باید اذعان داشت که داس موتوری نام دیگری همان دستگاه علف زن است و این دو تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. تنها تفاوت آن ها در نام آن ها می باشد. بنابراین داس موتوری یا همان دستگاه علف زن به منظور از بین بردن علف های هرز طراحی و ساخت و عرضه می شود. دلیل این امر که به آن ها داس موتوری نیز گفته می شود؛ ذکر این مسئله می باشد که به کمک این دستگاه علف زن می توان همان کارای ابزارآلات سنتی نظیر: داس، اره، چاقو، قیچی و... را انجام داد. با این تفاوت که داس موتوری شکل به روز شده این ابزار می باشد و روند کار را با سرعت و دقت عمل بیشتر و نیز قدرت بیشتری دارا می باشد  تا بازدهی کار را به مراتب خیلی بالاتر ارتقا دهد. با این وصف به دستگاه علف زن، داس موتوری نیز گفته می شود که بسیار مورد استفاده باغبانان و کشاورزان و... قرار می گیرد که به کمک آن بتوانند گیاهان را اصلاح کنند و اندازه علف ها را به شکل استاندارد و اصولی خود تبدیل کنند. ضمن اینکه قیمت داس موتوری به مراتب خیلی بیشتر از آن وسایل اولیه نظیر داس و ... می باشد. اما در عین حال نباید از کارایی منحصر به فرد و کیفیت بالای آن غافل شد. 

فروش داس موتوری

 چنانچه قصد دارید برای مزارع و باغات خود و یا هر گونه فضای سبزی از وجود داس موتوری یا همان دستگاه علف زن بهره مند گردید؛ می بایست به مراکز فروش داس موتوری و تجهیزات کشاورزی و باغبانی مراجعه نمایید و بعد از آگاه شدن از قیمت و کیفیت و کارایی دستگاه مذکور تصمیم برای خریداری دستگاه بگیرید تا خیال خود را برای همیشه راحت و آسوده خاطر نمایید.البته در این بین می توان به برخی از سایت های معتبر اینترنتی نیز مراجعه نمایید و خریدی غیر حضوری در کمترین بازه زمانی ممکن را پیش رو داشته باشید تا از وجود داس موتوری به خوبی بهره مندگردید. فروش داس موتوری در برندهای مختلف با ساختارهای متفاوت خود انجام می پذیرد که در این بین می توان به داس موتوری هوندا ژاپن یا داس موتوری کا ان سی کره اشاره کرد که جزء با کیفیت ترین داس موتوری شناخته شده به شمار می آیند . شما می توانید با داس موتوری KNC یا هوندا یا هر نوع برند دیگری بسته به نوع قیمت داس موتوری و نیز کیفیت و کارایی هر یک از آن ها هر گونه علف هرزه را از بین ببرید و از راحتی و سهولت در اجرای این کار در زمین های زراعی و باغبانی یا در فضاهای سبز به خوبی بهره مند گردید. بنابراین دو کشور ژاپن و کره در زمینه داس موتوری پیشتاز می باشند. ولی در عین حال باید پیش از خرید داس موتوری یا همان دستگاه علف زن به وزن، نوع موتور و حداکثر دور آن، قدرت خروجی آن، سوخت دستگاه، گنجایش باک بنزین آن و... دقت نمایید تا در نهایت بسته به بودجه خود و نیز نیاز خود به دستگاه علف زن یا داس موتوری آن را برای خود خریداری کرده و به خوبی از وجود آن بهره مند شوید. 

راهنمای خرید بهترین علف زن

 همانطور که گفته شد در سال های اخیر علفتراش ها به عنوان یکی از لوازم باغبانی پرکاربرد وارد عرصه باغبانی شده اند. علفتراش ها با توجه به موتور نسبتا قدرت مندی که دارند می توانند بسیاری از امور باغبانی را راحت تر کنند. یکی از این کاربردها، اره شاخه بر می باشد. اره شاخه بر به قسمت انتهایی علف تراش یعنی قسمتی که تیغه به آن نصب می گردد متصل می شود. الحاقی اره مخصوص علفتراش را می توان به عنوان یک اره دسته بلند موتوری، جهت هرس شاخه های درختان استفاده کرد. برای نصب این الحاقی باید ابتدا گیربکس علف تراش را از سر لوله باز نمایید. سپس الحاقی اره را به جای آن بست. گیربکس علف تراش معمولا توسط یک یا دو پیچ به لوله متصل می شود. 
آیا داس موتوری همان علف زن است؟
 براش کاتر وسیله ای می باشد که دارای یک موتور بنزینی یا برقی است که برای هرس و اصلاح علف های هرز و یا کوتاهی چمن باغ ها کاربرد دارد. به طور کلی داس های موتوری را در دو دسته تقسیم بندی می کنند: 
  • علف تراش های حرفه ای: دستگاهی است با کارکرد چند منظوره و قابلیت نصب انواع تیغه و الحاقیات را دارد.
  • حاشیه زن ها: دستگاهی است تک کاره و کم توان که داس برقی یا بنزینی نیز نامیده می شود.
 چنانچه محصولی با کیفیت و همچنین متناسب با نیاز خود می خواهید،بهتر است قبل از اقدام به خرید، به موارد زیر توجه لازم را بفرمایید: 
  • قدرت موتور
  • مدت زمان کاربری
  • میزان مساحت باغ
  • میزان صدای دستگاه
  • خدمات پس از فروش

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر