خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟

فهرست مطالب

استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟توری سایبان یکی از ابزار و وسایلی است که میتوان در همه جا از آن استفاده کرد. افرادی که در حوزه گلخانه قعالیت دارند با این توری ها آشنا هستند. اما آیا توری سایبان در محیط صنعتی نیز کاربرد دارند؟ استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟اگر شما هم به دنبال یک پاسخ مناسب برای سوال "استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟ " هستید، بهتر است که این مقاله را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید.

مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند عبارت اند از:

  • توری سایبان چیست؟
  • انواع توری سایبان
  • استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟
  • خلاصه
 

توری سایبان چیست؟

یکی از صنایعی که امروزه بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است، صنعت کاشت و پرورش گیاهان است. همه افراد به صورت انفرادی به گیاهان علاقه دارند و دوست دارند که حتی تعداد محدود گیاه و گلدان در خانه خود داشته باشند.

از طرفی پرورش گل و گیاه در ابعاد زیاد با تنوع بسیار زیاد نیز بسیار رایج شده است. بسیاری از افراد به صورت شخصی علاقه دارند تا گیاهان را پرورش دهند.از طرف دیگر، برخی به منظور ایجاد کسب درآمد از این روش استفاده می کنند و گلخانه تاسیس می کنند.

همه ما این موضوع را به خوبی می دانیم که برای پرورش گیاهان متنوع باید شرایط خاصی را فراهم کنیم. میزان احتیاج به نور خورشید، آب و مواد معدنی برای هر گیاه متفاوت است و برای پرورش گیاهان متنوع در کنار یکدیگر باید شرایط را مطابق آن ها در آورد.

درست است که نور خورشید برای همه گیاهان لازم و ضروری است اما مقدار نور خورشید برای هر گیاه متفاوت است. برخی از گیاهان و محصولات کشاورزی مانند گوجه، خیار، سیب زمینی و ... می توانند گرمارا تحمل کنند.در عوض گیاهان و محصولات کشاورزی دیگری هستند که احتیاج به نور خورشید کمی دارند و نور خورشید زیاد می تواند به آن ها آسیب وارد کند.

استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟

به منظور ایجاد یک سایه بر روی گلخانه میتوان از توری سایبان استفاده کرد که در بازار با ابعاد ورنگ های بسیار متنوع وجود دارد.معمولا در صنعت گلخانه از توری ها استفاده می کنند اما آیا میتوان از توری سایبان در صنایع دیگر هم استفاده کرد؟؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به سوال " استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟" پاسخ دهیم.

انواع توری سایبان

به همین علت که هر گیاه شرایط خاصی برای نگهداری دارد و به مقدار متفاوتی از نور خورشید احتیاج دارد، سعی شده است توری سایبان را با تراکم های بسیار متنوع طراحی و تولید کنند.معمولا افراد توری سایبان را به رنگ سبز می شناسند چرا یکی از متداول ترین رنگ ها در توری گلخانه ها است؟

اما این توری ها را از تراکم 30 درصد که رنگ سفید است طراحی کرده اند تا تراکم 80 درصد که رنگ آن مشکی است.هرچه تراکم بیشتر باشد مقدار پخش و عبور نور خورشید از آن کمتر است.به همین علت است که برای گیاهانی که به نور زیاد احتیاج دارند از توری سایبان سفید استفاده می شود.

استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟

این توری های سایبان یکی از محصولاتی هستند که میتوان آن ها را در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. برخی فکر می کنند که میتوان از توری سایبان تنها باید در گلخانه ها استفاده کرد اما در دامداری ها و یا مرغ داری ها به منظور کاهش دما در محیط از این توری های استفاده می شود.البته توری سایبان را حتی میتوان برای استخر ماهی نیز استفاده کرد چرا که تابش مستقیم خورشید به سطح آب می تواند منجر به تبخیر بیش از اندازه آب استخر شود.

با استفاده از توری سایبان در استخر ماهی می توانید به سادگی مصرف آب را کاهش دهید.در بسیاری از همایش ها و موقعیت هایی که حضور بسیاری از مردم در یک محیط آزاد برگزار می شود، میتوان از این توری های سایبان استفاده کرد تا بر روی آن ها سایه بیاندازد.

حتی برای سربازان و برخی از ماموریت های سربازان که در فضای باز انجام می شود سعی می کنند تا از این توری های سایبان استفاده شود تا بر روی ان ها سایه بیافتد.می توانید این توری های سایبان را در محیط های آزاد مانند پارک در قسمت ورزشی نیز مشاهده کنید.

استفاده از توری سایبان در محیط های صنعتی چیست ؟

خلاصه

در این قسمت از مقاله سعی داشتیم تا به صورت کامل در مورد کاربرد توری سایبان به شما عزیزان اطلاعاتی را بدهیم. در این مقاله گفته شد که توری سایبان را نه تنها در گلخانه ها بلکه می توانید در صنایع دیگر نیز از آن ها استفاده کنید. بسیاری از مرغداری ها، دامداری ها، استخر ماهی، پارک ها و... از توری سایبان به منظور ایجاد سایه و کاهش دما از این توری سایبان گلخانه ای استفاده می کنند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر