خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

استفاده از توری گلخانه برای محیط پرورش دام به چه صورت است؟

فهرست مطالب

توری گلخانه به عنوان محافظی برای  محصولات کشاورزی در برابر پرندگان و سایر موجودات می باشد . این محصولات به طور معمول از مواد پلی اتیلن سنگین تولید می شود که با افزودن آنتی یووی در برابر آفتاب و پوسیدگی مقاومت بالایی به دست می اورند . در واقع این توری ها حاوی  یک ماده پلی اتیلن (HDPE) با افزودن تثبیت کننده های UV، آنتی اکسیدان ها، خط لوله از تولید پوشش سبک وزن، با استحکام بالا، ضد فرسودگی  و پوشش وسیع برای ترویج مواد چند منظوره جدید، توانایی تنظیم کنترل محیط ، بهینه سازی آب و هوا و بهبود گیاهان در رشد شرایط نامساعد آب و هوایی، تحقق تکنیک های کشت کشاورزی امن و با کیفیت می باشد . توری گلخانه در مصارفی همچون برای  سبزیجات، گل ها، قارچ های خوراکی، میوه ها، گیاهان دارویی، صنعت آبزی پروری و سایر زمینه ها به سرعت گسترش یافته و منافع اقتصادی آشکاری را به همراه دارد.

با توجه به آن که توری گلخانه ای از  مقاومت بالایی برخوردار می باشند  به مدت ۳۶ ماه مورد استفاده قرار می گیرد؛ از طرفی منعطف بوده و دارای  وزن کمی است. موارد گفته شده از  ویژگی های مهم توری گلخانه می باشد که موب محبوبیت  آن شده است .اما در مقابل موارد گفته شده به جلوگیری از هدر رفت انرژی، مراقبت از گلخانه در برابر برخی اتفاقات چون باد های شدید نیز از دیگر ویژگی های آن می باشد . لازم به ذکر است که بعضی ایز این مزیتها  تنها برای استفاده از توری گلخانه برای  کشت گلخانه می باشد ، چرا که این محصول در سایر مکان ها مانند استخر و مکان هایی که از دام ها نگهداری می کنند نیز استفاده می‌ شود.

توری مشبک گلخانه ای اغلب به عنوان  پارچه های مشبک سبز برای استفاده به عنوان پارچه سایبان  یا روکش ایده آل می باشد . در هر شرایطی که نیاز به سایه یا پوشش باشد، بسیار خوب عمل می کند. استفاده برای توری، محوطه سازی، مراقبت از چمن و مهد کودک از دیگر موارد مصرفی این توری ها می باشد . به طور معمول این توری ها دارای  8 سایز مختلف 100% پلی اتیلن با چگالی بالا مش تک رشته ای مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش 60% فاکتور سایه  4 گرومت برنجی جامد هر 2 اینچ در اطراف لبه 2" تقویت تارهای نایلونی در اطراف لبه محافظ قابل اطمینان در فضای باز مقاوم در برابر باد *  می باشند. لازم به ذکر می باشد  ، اندازه ذکر شده به عنوان "اندازه برش" شناخته می شود.  اندازه واقعی یک اندازه  نهایی می باشد  و می تواند تا 3 تا 6 اینچ کمتر در هر طرف باشد.

توری گلخانه ای در چه زمینه هایی کاربرد دارند

توری گلخانه که اغلب با نام های دیگری همچون توری شید، شبکه سایبان و شید گلخانه نیز معرفی می شوند بسیار کاربردی می باشد و مصارف مختلفی دارد .  از مصارف دیگر این توری بهره مندی در  استخر پرورش ماهی، دامداری و مرغداری ها، باغات میوه، پارکینگ های ماشین و... می باشد . توری گلخانه در رنگ های مختلفی تولید  و ارائه می گردد که هر یک  از آن ها حاکی از میزان جلوگیری از تابش نور و رساندن مقدار مناسب نور برای گیاهان گوناگون بسیار مفید می باشد. استفاده دیگر توری ها  محافظت از محصولات و میوه ها در برابر هجوم پرندگان و حتی حیوانات نیز می باشد .

توری گلخانه ها در جهت افزایش مقاومت  آن ها در برابر اشعه یو وی خورشید و مستحکم در برابر تنش های دمایی بالا ،  در زمان تولید به ان ها  مواد اولیه و افزودنی های پایدار اضافه می نمایند . این توری ها اگر به صورت فرمول بندی و ترکیب شده باشند می توانند هم در برابر نور خورشید و هم برف و باران و اختلاف دما از 25 تا 60 درجه ایستایی و مقاومت کنند و پوسیده نشوند.

استفاده از توری گلخانه برای محیط پرورش دام به چه صورت است؟

توری سایبان مخصوص دامداری ها

گرم شدن هوا و افزایش دمای اطراف از دلایلی است که موجب به چالش کشیدن دامداران می شود . با توجه به محوطه پرورش دام خنک نگه داشتن دامداری بسیار سخت و پرهزینه  است . توری سایبان ضد آفتاب با تراکم80درصد سبز بخشی عظیمی از تنش گرمایی دام را برطرف می کند که در این جهت موجب  سایه اندازی مناسبی برای  پرورش این حیوانات  به وجود می آورد . این امر موجب دوری و حفاظت آن ها از گزند نور مستقیم شدید آفتاب می شود که مهمترین مزایای آن عبارتنداز:

1-کم شدن حرارت و دمای بدن دام

2- افزایش وزن و تولید شیر بیشتر با رفع تنش گرمایی

3-کاهش تعریق دام و پیشگیری از بیماری و سستی دام

4-ایجاد سایه بر فضای مسقف دامداری و عبور نور فیلتر شده با توجه به نیاز دام

5-ایجاد سایه مناسب و تهویه و گردش هوا

6-پیشگیری از ورود پرندگان گرد و خاک و خاشاک در مواقعی که وزش باد و طوفان رخ می دهد

7-سبک و محکم بودن و همچنین نصب ساده و قابلیت جمع آوری در نیمه دوم سال

8- نصب آسان و سریع و قابلیت جمع کردن توری در فصل هایی که مورد استفاده نمی باشد از دیگر مزایای این توری ها می باشد. 

9-  جلوگیری از ورود پرندگان و برخی از حشرات به داخل محیط دامداری

10-کاهش تنفس و ضربان قلب و جلوگیری از افزایش سوخت و ساز بدن دام

چرا می توان از توری های سایبان در دامداری ها استفاده کرد؟

برای این که دام ها تولید بهتری داشته باشند لازم است تا  شرایط و امکانات لازم را برای آن ها تهیه نماییم . این جایگاه باید محیطی آرام و دور از هرنوع ناراحتی را برای دام به وجود آورد. جهت دامداری از سه نوع اصطبل بسته، نیمه باز و باز استفاده می شود که استفاده از توری گلخانه برای دامداری یکی از را های ایجاد اصطبل برای دام می باشد .

این نوع اصطبل ها از هر چهار طرف باز است و فقط از سایبانی برای  استراحت دام ها برخوردار می باشند . استفاده از توری های سایبان گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد سایه است. این توری ها در انواع متفاوت و با درصدهاي سایه اندازی متفاوت گزینه بسیار خوبی برای استفاده در دامداری ها است. ویژگی مشبک بودن و همینطور داشتن منافذ، می توانند هوا را در اطراف خود جریان دهند و از سکون هوا در  قسمت زیرین توری پیشگیری به عمل اورد  که همین امر باعث  عدم خفگی در محوطه برای دام می باشد . درصد توری ها معمولا 80درصد می باشند و از مواد انتی یووی برخوردار می باشند  که به دلیل داشتن  این مواد در برابر اشعه فرابنفش مقاومت بالایی برخوردار اند، بنابراین استفاده از توری گلخانه برای محیط پرورش دام بسیار مناسب می باشد.

استفاده از توری گلخانه برای محیط پرورش دام به چه صورت است؟

ماشین آلات تولید و بافت توری سایبان

بسیاری از ماشین آلات بافندگی با قابلیت تنظیم برای  بافت انواع توری ها با ابعاد و اندازه های مختلف جهت کاربرد به عنوان کیسه، توری سایه انداز، توری ایمنی و توری پرندگان را دارا هستند  که می توانند برای مصارف کشاورزی، خدماتی یا ساختمان سازی مصرف شوند .

اصول حفاظت و نگهداری از توری های  گلخانه:

  • انتخاب توری مناسب و تعیین دقیق ابعاد توری برای پیشگیری از کشیدگی، پارگی و تغییر ابعاد و اندازه ها در زمان اجرای طرح.
  • نگهداری توری ها در فضاهای سرپوشیده و دور از نور خورشید قبل از استفاده
  • دقت در انتخاب نوع و نحوه اجرای سازه به طوری که توری با اجسام تیز و برنده در تماس نباشد .
  • بهره برداری از  تجهیزات و ابزارهای مناسب در جهت  نصب صحیح  توری های سایه انداز

در نهایت

همانطور که می دانید توری گلخانه ایی به عنوان یکی  از مهم ترین تجهیزات در گلخانه  به شمار می رود که  نور و گرمای مناسبی را به گیاه می بخشد . خیلی از گیاهان نباید به صورت مستقیم زیر نور خورشید  باشند ، هر چیزی، حتی اگر بسیار برای گیاهان هم خوب باشد، باید اندازه اش را هم در نظر بگیرید. توری گلخانه ایی می تواند به گلخانه ی شما ضمانت دهد تا گیاهان در شرایط بهتری رشد داشته باشند. اما استفاده از توری گلخانه تنها برای گلخانه نمی باشد ، دامداران زیادی برای حفاظت بهتر از دام خود از این توری ها  استفاده می کنند . شما می توانید برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت فارم صنعت مراجعه نمایید .

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر