خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

انواع اره موتوری بر اساس هرس و قطع درختان

فهرست مطالب

در گذشته برای هرس درختان از داس های بزرگ و برای قطع درختان نیز از ابزار ساده ای همچون تبر استفاده می شد. هرس و قطع کردن درختان با استفاده از این ابزارها کاری سخت و طاقت فرسا و در ضمن زمان بر بود. کار با ابزارآلات قدیمی جهت هرس و قطع کردن درختان زمان بر بود و در پایان خستگی عظلات را برای افراد به همراه داشت. اما با پیشرفت هایی که در صنعت تولید ابزارهای کشاورزی و باغبانی شده است امروزه شاهده طراحی و تولید ابزارآلات جدیدتری هستیم که در بازار به فروش می رسد.

این تجهیزات در واقع جایگزین مناسبی برای ابزارهای قدیمی همچون داس و تبر است که در این بین استفاده از این ابزارآلات رایج تر می باشد. استفاده از چنین ابزارآلات پیشرفته ای بازدهی کار کشاورز و باغبان را بالا می برد به این خاطر که در بازه کمتری می تواند تعداد زیادی از درختان را هرس و یا قطع کند. اره موتوری تجهیزات پیشرفته ای است که با قابلیتی که دارد جهت هرس و قطع درختان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از سایت فارم صنعت ما قصد داریم اره موتوری را برای شما معرفی کنیم و همچنین انواع اره موتوری را براساس عملکردی که در هرس و قطع درختان دارند برای شما معرفی کنیم؛ پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

اره موتوری و کاربرد آن

شاید برایتان جالب باشد اما اره موتوری به دلیل ساختار و طراحی که دارد به نام اره زنجیری نیز نامگذاری شده است.تولید کنندگان در طراحی اره موتوری از یک زنجیره دوران کننده که دندانه های زیادی بر روی آن قرار دارد استفاده کرده اند. این دندانه ها به همراه زنجیر چوب را در مدت زمان کمتری برش داده و شاخه های اضافی درختان را به زیبایی هرس می کند. نام اره موتوری، اره برقی نیز می باشد اما این به این معنی نیست که لزوما با برق کار می کند بلکه به دلیل موتور به کار رفته در آن می تواند با برق و بنزین نیز کار کند.

در واقع موتور اره موتوری با صرف سوختی همچون بنزین و مصرف انرژی برق عملکرد مطلوبی در قطع و هرس کردن درختان دارند. انواع مختلفی از اره موتوری در ابعاد کوچک و بزرگ در بازار وجود دارد که هر کدام جهت انجام کاری مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از مدل های اره موتوری کاربردهای به خصوصی دارند که شما باید با توجه به نیاز کاریتان هر کدام را که مد نظرتان بود انتخاب و خریداری کنید. اگر اره موتوری را متناسب با نیاز کاریتان انتخاب کنید. قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت.

طول اره موتوری در مدل های متنوع آن در حدود 15 سانتی متر الی 150 سانتی متر است. از اره موتوری با طول اره کمتر در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. در کارگاه های صنعتی برای قطع درختان و بریدن چوب های کلفت تر به قطعات کوچکتر از اره موتوری با طول اره بزرگتر استفاده می شود. نا گفته نماند؛ که اره موتوری با ساختار و طراحی ویژه ای که دارد از قدرت زیادی برخوردار است و در ضمن وزن کمتری دارد. حجم و وزن کمتر آن موجب شده است تا از این اره بیشتر جهت هرس و قطع کردن درختان استفاده شود.

انواع اره موتوری بر اساس هرس و قطع درختان

همان طور که بیان کردیم از اره موتوری جهت قطع و هرس کردن درختان استفاده می شود. اره موتوری براساس هرس و قطع کردن درختان به دو دسته کلی دسته بندی می شود که در ادامه به شرح هر کدام به طور جداگانه می پردازیم؛

اره موتوری مخصوص قطع درختان در جنگلاره موتوری( اره زنجیری) برای هرس کردن درختاناره مخصوص قطع درخت و کار در جنگل

انواع اره موتوری بر اساس هرس و قطع درختان

همان طور که از نام این اره مشخص است از این اره جهت قطع کردن درختان تنومند و کهنسال استفاده می شود. در بیشتر جنگل ها درختان تنه محکمتری دارند که جزء با اره موتوری مخصوص نمی توان با هیچ ابزار دیگری آن را قطع کرد. اره مخصوص قطع کردن درختان جنگلی دارای موتور پر قدرتی است که سوخت آن بنزینی بوده و مخزن آن ظرفیت حجم 50 سی سی یا حتی کمی بیشتر از بنزین را دارد. طول اره به کار رفته در اره مخصوص قطع درختان در حدود 50 سانتیمتر و حتی کمی بیشتر است. به این دلیل که از این اره برای قطع درختان استفاده می شود دارای موتور پر قدرتی در حدود 3 اسب بخار است. ساختار و طراحی این اره به گونه ای است که این اره در قطع درختان جنگلی کارایی بیشتری داشته و این قابلیت را دارد که در زمان کمتری حجم وسیعی از درختان را قطع کند.

اره موتوری( زنجیری) مخصوص هرس کردن درختان

از اره موتوری یا همان اره زنجیری برای هرس کردن درختان جنگل استفاده می شود. از این اره برای قطع کردن درختان استفاده نمی شود به این خاطر که قدرت موتور آن به گونه ای است که توان قطع کردن تنه درختان تنومند را ندارد. از این اره جهت هرس کردن درختان جنگلی به صورت سر پا استفاده می شود. از نظر ساختار و طراحی نسبت به اره مخصوص قطع کردن درختان حجم و ابعاد کوچکتری دارد. این اره نیز به نوبه خود کارآیی مطلوبی دارد و این قابلیت را دارد که در بازه زمانی کمتری حجم وسیعی از شاخه های اضافی درختان را به طور کامل هرس کند. اره موتوری مخصوص هرس کردن درختان حجم و وزن کمتری دارد به همین خاطر برای هرس کردن درختان در ارتفاعات زیاد از آن استفاده می شود. برای هرس کردن درختان در ارتفاعات بالاتر می توان از مدل دسته بلند این اره استفاده کرد.

مزایای اره موتوری

اره موتوری با توجه به انواع متنوعی که دارد از مزایای زیادی نیز برخوردار است. اره موتوری به دلیل قابلیت های بالایی که جهت قطع و هرس کردن درختان دارد به عنوان یکی از تجهیزات پر کاربرد امروزه در صنعت کشاورزی و باغبانی بسیار به کار می رود. اره موتوری دارای مزایای شامل موارد زیر است؛

یکی از مهمترین مزایای اره موتوری که در حین کار با آن متوجه خواهید شد سرعت بالای آن است. اره موتوری دارای سرعت بالایی است که می تواند در بازده کمتری حجم وسیعی از درختان را هرس و قطع کند.بریدن شاخه های اضافی و همچنین قطع کردن درختان تنومند و کهنسال کار سخت و طاقت فرسایی است که نمی توان با ابزار ساده آن را پیش برد به همین خاطر بهتر است هرس و قطع درختان را به ابزار پیشرفته ای همچون اره موتوری سپرد.با استفاده از اره موتوری می توانید در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و در نهایت با صرف بازده کمتر زمانی کار هرس و قطع درختان را به اتمام رساند.

با استفاده از اره موتوری کاربر کمتر خسته خواهد شد و در زمان کار با دستگاه نیاز به صرف نیروی اضافی نخواهد بود.با استفاده از اره موتوری می توان تعداد زیادی از درختان را قطع و یا هرس کرد. با کمک این دستگاه می توان جهت مصارف نجاری حجم وسیعی از تنه درختان را به قطعات کوچکتر و سبک تر برش داد.

انواع اره موتوری بر اساس هرس و قطع درختان

در زمان استفاده از اره موتوری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای کارآیی بهتر دستگاه همیشه قبل از مصرف آن را روغن کاری کنید تا قطعات دستگاه به خوبی کار کند به این خاطر که در صورت عدم روغن کاری دستگاه قطعات بر روی هم ساییده می شوند و عمر قطعات دستگاه در مرور زمان کاهش خواهد یافت.

در زمان کار با دستگاه دقت داشته باشد که دستگاه با خاک در تماس نباشد زیرا هر گونه برخورد دستگاه با خاک موجب کنده شدن تیغه دستگاه می شود.در زمان روغن کاری دستگاه دقت داشته باشید که دستگاه را به طور دقیق روغن کاری کنید و از زیادی ریختن روغن در داخل آن خودداری کنید. زیرا این عمل موجب آسیب های جدی تری به دستگاه می شود. در همان ابتدای استفاده، دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنید تا میزان روغن ریزی در دستگاه دستتان بیاید.

برای ایمنی بیشتر حین کار با دستگاه بهتر است لباس مخصوص اعم از دستکش، کلاه و کفش را بپوشید تا در حین کار آسیبی به شما وارد نشود.به این نکته دقت داشته باشید که در صورت خشک بودن تنه و شاخه های درختان اقدام به بریدن و هرس کردن درختان کنید.

سخن پایانی

اره موتوری یکی از تجهیزات پیشرفته و به روزی است که با توجه به علم بشری طراحی و تولید شده است. از این دستگاه در ابعاد کوچک و بزرگ جهت هرس و قطع کردن درختان جنگلی استفاده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر