خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟

فهرست مطالب

آیا با انواع پد های سلولزی آشنا هستید؟ هر کدام از پد های سلولزی چه تاثیری در روند رشد گیاهان دارند؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال ها هستید، بهتر است که این مقاله را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید. در این مقاله قصد داریم که به سوال " انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟ " پاسخ کامل بدهیم و تمام مزیت های پد سلولزی را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

مواردی که در این مقاله مورد بحث قرار میگیرند عبارت اند از:

  • پد سلولزی چیست؟
  • مشخصات پد سلولزی
  • توضیحات اضافی پد سلولزی
  • انواع پد سلولزی
  • انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟
  • خلاصه

یکی از صنایعی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و همه افراد به دنبال آن هستند صنعت گلخانه و گل و گیاه است. میتوان اینگونه بیان کرد که همه افراد چه خانم و چه آقا علاقه بسیاری به گل و گیاه دارند چرا که حس و انرژی مثبتی را در محیط پخش می کند.

به دلیل استقبال بازار از این صنعت گلخانه داری، تعداد زیادی گلخانه در هر شهر تاسیس شده است. اما مهمترین کار این است که همه اطلاعات مهم را در این زمینه داشته باشیم و بدانیم که چه ابزاری بهترین هستند و بهترین تاثیر را بر روی کار می گذارند.

پد سلولزی چیست؟

همه ما این موضوع را خوب میدانیم که داخل گلخانه ها انواع گیاهان وجود دارد که هر کدام از آن ها با توجه به نوعی که دارند مقدار مشخصی از آب، نور و روطوبت را نیاز دارند که باید حتما تامین شود.بسیاری از گل و گیاهان هستند که نور زیادی نیاز دارند و به همین دلیل باید که در ابتدای شروع کار نوع ساختار گلخانه خود را مشخص کنید چرا که هر نوع از ساختار گلخانه برای محیط جغرافیایی خاصی مناسب است که در مقاله های گذشته توضیح داده شده است.

در این ما بین باید به مقدار رطوبت و آبی که به گیاهان  باید برسد هم توجه کنید. مشکلی که معمول برای همه پیش می آید این است که مقدار رطوبت به صورت یکسان به همه گلخانه پخش نیمشود.به این منظور که بتوان سیستم سرمایشی یک گلخانه را تامین کرد حتما باید از پد سلولزی استفاده شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از پد سلولزی چیست؟ باید گفت که پد سلولزی در واقع کاغذ کرافت است که از جنس کنف، درخت کاج و بامبو تهیه و ساخته شده است.

این پد های سلولزی را در قسمت بالا و یا پایین کولر و یا سیستم های سرمایشی گلخانه قرار میدهند تا آب را به خوبی به خود جذب کند و با مکش هوا، هوای خنک و مرطوب را به همه محیط گلخانه پخش کند.بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که میتوان از پوشال ها به این منظور استفاده کرد. درست است که پوشال ها هم همین عملکرد را میتوانند داشته باشند اما کیفیتی که پدسلولزی دارد را هرگز ایجاد نمی کنند.

انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟

مشخصات پد سلولزی

این پد های سلولزی به صورت عمودی بر روی دیواره های گلخانه نصب میشوند و در قسمت بالای این پد ها لوله های آب وجود دارد که به صورت مداوم آب بر روی آن ها ریخته میشود. از طرفی این پد سلولزی با مکش هوا و انتقال هوای خنک و مرطوب به داخل گلخانه باعث میشوند که هوای گلخانه برای رشد گیاهان مناسب بشود.

پد سلولزی در انواع و ابعاد بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که عرض این پد ها به 60 سانتی متر میرسد و از طرفی دارای ارتفاع: 1، 1.2، 1.5، 1.8 و 2 متر هستند.موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که ارتفاع پدهای سلولزی کاملا وابسته به نوع ساختار گلخانه دارد.از طرفی ضخامت این پد ها نیز بسیار مهم است که البته پدسلولزی با 10 سانتی متر ضخامت بیشترین کاربرد را در بازار دارد. البته پدهای سلولزی با ضخامت 15 سانتی متر هم در بازار مورد استقبال قرار گرفته اند.

لوله هایی که بر بالای پد سلولزی قرار میگیرند باید ¼ یک اینچ باشند. دقت داشته باشید که طول این لوله ها نباید بیش از 15 سانتی متر باشد و در هر 6 سانتی متر طول این لوله باید سوراخ شود تا آب به آهستگی از آن خارج شود و بر وری پد سلولزی چکه کند.

اجزای تشکیل دهنده پد سلولزی عبارت اند از:

  • پمپ آب
  • پد سلولزی
  • مخزن آب
  • لوله هایی گالوانیزه یا پی وی سی بالای پد
  • ناودان ها برای خروجی آب
 

توضیحات اضافی پد سلولزی

اگر قصد طراحی یک سیستم عالی و مناسب برای پد سلولزی و فن را دارید بهتر است که موارد زیر را به درستی و دقیق محاسبه شوند که عبارت اند از:

  • شدت جریان هوای
  • درجه حرارت گلخانه
  • محل قرار گیری پد ها و فن ها و فاصله هر کدام با یکدیگر
 

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که شدت جریان هوا را چگونه باید محاسبه کنیم که در جواب به این سوال باید گفت که عوامل زیر در شدت جریال هوا بسیار تاثیرگذار هستند که عبارت اند از:

  • ارتفاع گلخانه از سطح دریا
  • شدت تابش نور
  • میزان یکنواختی دما
  • فاصله پد سلولزی و فن
 

نکته دیگری که بسیار مهم است این است که باید یک قاب مناسب برای پد سلولزی انتخاب کنیم. معمولا قابی که برای پد سلولزی انتخاب می کنند یا از جنس آلومینیوم و یا از جنس گالوانیزه است.شاخه های آلومینیوم در این نوع از قاب ها 6 متر و شاخه های گالوانیزه 2.5 متر است.

انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟

انواع قاب ها برای پد سلولزی عبارت اند از:

  • قاب پایینی
  • قاب بالایی

اگر میخواهید که بهترین کارآیی را داشته باشید بهتر است که فاصله بین پد سلولزی و فن 30 ال 50 سانتی متر باشد.بهتر است که پد سلولزی را در جهت مخالف وزش باد قرار دهید تا هوا به خوبی در محیط پخش شود و همانطور که گفته شد، پد سلولزی را در ابعاد 60 سانتی متری تهیه می کنند.دقت داشته باشید که فن ها باید مقابل پد ها قرار بگیرند و به همین سبب پشت به دیواری هستند که باد از آن رد و بدل میشود.

انواع پد سلولزی

پدهای سلولزی خود دارای انواع بسیار متنوعی هستند که در این قسمت از مقاله قصد داریم توضیح دهیم. برای پاسخ دادن به سوال " انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟ " بهتر است که انواع آن را به خوبی بشناسیم.

انواع پد سلولزی عبارت اند از:

  • پد سلولزی 7060
  • پد سلولزی 5090
  • پد سلولزی 7090
  • پد سلولزی مرغداری
  • پد سلولزی ماینر
 

پد سلولزی 7060

این پد سلولزی 7060 معمولا برای توربین ها بزرگ گازی استفاده میشود تا سیستم را به خوبی خنک کند. معمولا از این نوع از پد ها برای خنک کننده های توربین گازی استفاده میشود که در بالابردن توان و اثر بخشی توربین بسیار تاثیر گذار است.طول موج این نوع از پد ها 7 سانتی متر است که زاویه ای که باید با افق قرار بگیرند 60 درجه است.

پد سلولزی 5090

این نوع از پد ها را معمولا در کولر های ساختمانی، صنعتی و مسکونی مشاهده کرده اید که طول موج ان ها 5 میلی متر است و زاویه آن ها با افق 90 درجه است.

پد سلولزی 7090

این همان نوعی از پد است که در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها بسیار استفاده میشوند و میتوان گفت که برای گلخانه ها و این مصارف بسیار معمول و رایج هستند. طول موج این پد ها 7 میلی متر است و زاویه قرار گیری آن ها با افق 90 درجه است. ضخامت معمولی که باید این نوع از پد ها داشته باشند 10 سانتی متر است.

انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟

پد سلولزی مرغداری

این نوع از پد ها مخصوص مرغداری هستند و برای این منظور طراحی شده اند که تنها و مخصوص مرغداری استفاده شوند.همانطور که میدانیم نگهداری مرغ ها در محیط گرم میتواند بسیار حساس و خطرناک باشد و به همین دلیل باید از پد هایی استفاده شود که مناسب و مقرون به صرفه نیز باشد.

انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟

همانطور که گفته شد بسیاری از افرادهستند که فکر می کنند که با استفاده از پوشال ها میتوانند همان کارآیی عالی را از پد ها داشته باشند اما اینگونه نیست. به شما عزیزان حتما توصیه می کنیم که از پد های سلولزی در پلخانه هااستفاده کنید چرا که دارای مزت های زیر است:

  1. پد های سلولزی بسیار محکم تر بر روی قاب قرار میگریند تا دیگر محصولات
  2. مقدار جذب بسیار بالا
  3. امکان تعویض به سادگی
  4. تهویه هوای محیط
  5. طول عمر بسیار بیشتر از پوشال و یا دیگر محصولات مشابه
  6. عدم تشکیل رسوب
  7. ایجاد خنکی بسیار بیشتر
 

خلاصه

در این مقاله سعی شد تا توضیحات کاملی در مورد پد سلولزی را در اختیارتان قرار دهیم و بگوییم که منظورمان از پد سلولزی چیست و انواع پد سلولزی گلخانه چه مزیت هایی نسبت به سایر محصولات مشابه دارد؟ استفاده از پد های سلوزی میتواند بسیار موثر تر و مناسب تر برای گلخانه ها باشد تا نسبت به دیگر محصولات مشابه.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر