خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه چیست؟

فهرست مطالب

اقدامات موثر جهت کنترل بیماری ممکن است نیاز به رویکرد عملی تری داشته باشد و نتیجه آن میوه های سالم تری است که در اختیار دارید. مراکز و باغ ها بیش از هر زمان دیگری آفت کش ها، قارچ کش ها و علف کش های ارگانیک را حمل می کنند. بسیار ساده تر است که باغ هایمان را عاری از آفت نگه داریم و همچنین ارگانیک بمانیم.

  • انواع اسپری درختان میوه

 

در انتخاب بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه همیشه ایده خوبی است که از هر نوع سمپاشی در زمانی که گل ها باز هستند خودداری کنید. در طول مرحله شکوفه، گیاهان شما در مرحله گرده افشانی هستند و سمپاشی می تواند بر زنبورها و سایر گرده افشان ها تأثیر منفی بگذارد. اسپری های خفته یا روغن های خفته یک روغن باغبانی است که در طول چرخه خواب درختان سیب روی تنه و اندام درخت اسپری می شود. روغن باغبانی حشرات زمستانی را در پوست درختان سیب شما می کشد. برای از بین بردن حشرات فلس دار، تخم کنه و تخم شته مفید است. به طور معمول، این فقط به یک برنامه نیاز دارد.

اسپری های حشره کش حشرات تغذیه کننده شاخ و برگ، کرم خواران و میوه خواران را از بین می برند. این می تواند چندین بار در طول چرخه های رشد بسته به آلودگی حشرات مورد نیاز باشد. حذف تمام زباله ها از زیر درخت برای جلوگیری از بیماری ها و هجوم آفات عمل خوبی است. برگ ‌های مرده، میوه‌ های پوسیده و سایر بقایای باغ، مکان فوق ‌العاده‌ای برای پرورش حشرات و قارچ ‌های ناخواسته است.

  • حفاظت شخصی

 

هنگام انتخاب بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه از خود محافظت کنید. برای ایمنی از لباس، ماسک، عینک و دستکش مناسب استفاده کنید. قبل از سمپاشی حشره‌ کش ‌ها و قارچ‌ کش ‌ها، مطمئن شوید که کودکان، حیوانات خانگی و دام‌ ها از محل دور هستند. همیشه هنگام استفاده از هر محصول سمپاشی از دستورالعمل های سازنده روی برچسب محصول پیروی کنید. آماده کردن دسته ای از مخلوط اسپری به این معنی نیست که نتایج سریع تری دریافت خواهید کرد.

مراقب باشید که همه محصولات پیشگیری از بیماری حشرات و آفات را به طور ایمن دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. استفاده از قارچ کش ها شامل مس، گوگرد، روغن های معدنی یا چریش و مخلوط های بوردو (ترکیب سولفات مس و آهک هیدراته قبل از استفاده مخلوط شده است) ممکن است مفید باشد. به محض ظاهر شدن نوک برگ ها، قارچ کش را بمالید و در صورت ادامه بارندگی 14-10 روز بعد دوباره استفاده کنید و سومین سمپاشی را در پایان دوره شکوفه پس از ریزش گلبرگ ها انجام دهید؛ مانند همیشه، دستورالعمل های اسپری تعیین شده خود را به دقت بخوانید تا برنامه های خود را به درستی زمان بندی کنید.

بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه چیست؟

نکات قابل توجه در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه

  • اسپری گوگرد

 

در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه استفاده از اسپری های گوگرد در اواخر زمستان و اوایل بهار معمولا برای کنترل برخی بیماری های درختان میوه استفاده می شود. اگرچه گوگرد موثر است، اما گوگرد یک اقدام جدی است و تنها باید به عنوان آخرین راه حل برای مبارزه با بیماری در باغات استفاده شود. اگرچه به عنوان یک اسپری ارگانیک پذیرفته شده است، باید توجه داشت که گوگرد هنوز سمی است و باید با اقدامات احتیاطی مناسب استفاده شود. گوگرد به زنبور عسل آسیبی نمی رساند، اما انواع حشرات مفید و آفات، قارچ ها و سایر میکروب ها را از بین می برد. به همین دلیل، تنها در صورتی از گوگرد استفاده کنید که بیماری تأثیر شگرفی بر تولید میوه داشته باشد یا سلامت درختان و سایر روش های کنترل بی اثر بوده باشد.

گوگرد به طور طبیعی در آب نامحلول است. این ماده به شکل پودر خشک موجود است، اما فرمول ‌هایی که جریان‌پذیر نامیده می ‌شوند، معمولاً برای کاربرد های باغی بهترین هستند. محصولات سولفور کلوئیدی یا میکرونیزه نیز ترجیح داده می شوند، زیرا اندازه ذرات کوچکتر آنها در ایجاد پوشش خوب مؤثرتر است. در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه هنگام جستجوی یک محصول اسپری گوگرد، با یک ترکیب گوگرد آهک نیز مواجه خواهید شد. این مزیت مبارزه با بیماری گوگرد را به همراه خواهد داشت و این مزیت آهک به گوگرد اجازه نفوذ به بافت گیاه را می دهد و در نتیجه کارایی آن را افزایش می دهد و در برابر باران یا برف بهتر عمل می کند. این مزیت اضافی هزینه دارد، زیرا آهک می تواند به گیاه آسیب برساند.

  • اقدامات احتیاطی ایمنی و دستورالعمل های اسپری

 

اسپری گوگرد برای انسان و سایر پستانداران نسبتاً سمی است، بنابراین از تماس مستقیم و استنشاق آن خودداری کنید. هنگام استفاده و مخلوط کردن، مطمئن شوید که آستین بلند و شلوار بلند، ترجیحا از مواد ضد آب بپوشید. دستکش های ضد آب بپوشید و تمام نواحی دیگر پوست در معرض دید را بپوشانید. از عینک و ماسک گرد و غبار استفاده کنید در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه برای هر کاربرد، لطفاً دستورالعمل ‌های روی بسته خود را برای نسبت ‌های اختلاط مناسب دنبال کنید و محلول را تا زمانی که تمام شاخه ‌ها خیس شوند اسپری کنید. اسپری گوگرد هرگز نباید در دماهای بالاتر از 85 درجه استفاده شود یا اگر دما در عرض 3 روز از 85 درجه بیشتر شود، استفاده نکنید. کاربرد همچنین از استفاده از اسپری گوگرد طی یک ماه پس از استفاده از اسپری روغن خودداری کنید. از آنجایی که گوگرد می تواند فلزات را خورنده کند، سمپاش هایی با تمام قطعات پلاستیکی ترجیح داده می شوند

  • اسپری گوگرد برای پیچش برگ هلو

 

بیماری پیچ خوردگی برگ هلو که با نام علمی Taphrina deformans شناخته می شود، در آب و هوای مرطوب به درختان هلو حمله می کند. هنگامی که قارچ در مرحله خفتگی است می توان از اسپری گوگرد برای از بین بردن عوامل بیماری زا استفاده کرد. اواخر زمستان زمان سمپاشی برای پیچ خوردگی برگ هلو است. اگر سمپاشی نکنید، بهترین راه برای کنترل، از بین بردن برگ های آلوده از درخت و هر چیزی که به زمین می ریزد است. پیچ خوردن برگ هلو. اغلب به صورت برآمدگی های صورتی-نارنجی روی برگ ها نیز ظاهر می شود. کمی پیچ خوردگی برگ هلو نگران کننده نیست، اما اگر فصل گذشته درخت شما بیشتر برگ های خود را در اثر این بیماری از دست داد، استفاده از گوگرد در زمستان می تواند کمک کننده باشد.

بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه چیست؟

  • اسپری گوگرد برای سوختگی آتش

 

در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه باید گفت که سوختگی آتش یک بیماری باکتریایی رایج در میوه های خرمالو است که بیشتر در هوای مرطوب بهاری پخش می شود. دو روش که برای کنترل سوختگی آتش باید در نظر داشته باشید، محدود کردن کودهای با نیتروژن بالا و هرس کردن 12 اینچ پشت هر نشانه ای از عفونت در شاخه ها است. این هرس اضطراری باید در هر زمان از سال و به محض مشاهده علائم بیماری انجام شود. اگر سوختگی آتش یک مشکل مداوم در مورد درختان گلابی، سیب یا به در باغ شماست، اواخر زمستان زمان سمپاشی گوگرد در حالی است که باکتری ها در خواب هستند. در برخی از نقاط، کاشت مجدد با ارقام مقاوم به سوختگی ممکن است ضروری باشد. گوگرد می تواند به کاهش مشکلات جدی و مداوم ناشی از سوختگی کمک کند.

  • اسپری گوگرد برای پوسیدگی قهوه ای

 

در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه پوسیدگی قهوه ای یک بیماری قارچی است که میوه های هسته دار را تحت تأثیر قرار می دهد. قبل از سمپاشی برای پوسیدگی قهوه ای، باید زمان و دقت لازم را صرف حذف تمام بقایای میوه های آلوده سال گذشته کرد، چه آنهایی که هنوز روی شاخه ها و هم روی زمین در اطراف پایه درخت آویزان هستند. یکی دیگر از روش‌های مهم پیشگیرانه، هرس زمستانی است تا جریان هوا بیشتر شود تا شاخه ها پس از باران سریع ‌تر خشک شوند. مالچ پاشی در پایه درخت نیز می تواند کمک کند، زیرا این بیماری قارچی می تواند از علف مرطوب زیر درخت نیز منتقل شود. برای مبارزه با پوسیدگی قهوه ای، می توانید اسپری گوگرد آهک را در زمان خواب اسپری کنید. در اوایل بهار، اسپری گوگرد را باید درست قبل از گلدهی و درست بعد از گلدهی استفاده کنید.

نتیجه گیری:

در بررسی بهترین سم برای سمپاشی زمستانی درختان میوه مهمترین مرحله پیشگیری در کنترل بیماری ها و آفات حشرات در باغات خانگی است. با انتخاب انواع درختان میوه و مراقبت مناسب می توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد. این مراقبت شامل حذف تمام میوه‌ ها و برگ‌ هایی است که ممکن است آفت ‌ها را در خود جای دهند؛ اما حتی هوشیارترین باغداران نیز ممکن است نیاز به سمپاشی درختان خود در طول فصل خواب داشته باشند تا از آفات و ارگانیسم های بیماری در زمستان گذرانده شوند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر