خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

بهترین شمشاد زن ها کدام اند؟

فهرست مطالب

شمشادها در فضای سبز و باغبانی کاربردهای بسیار زیادی از جمله حفاظ محوطه، دیوار حاشیه، فضای سبز بلوارها و خیابان ها دارند. اگر شمشادها را به طور مداوم هرس نکنید، شکل های نامناسبی پیدا می کنند و از آنجا که هرس کردن شمشاد با استفاده از قیچی هرس دشوار و زمان بر است، شمشاد زن ها جای آن ها را گرفته اند. 

بهترین شمشاد زن ها کدام اند؟

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در مدرن شدن دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی  و ادوات و لوازم باغبانی برای هرس کردن گیاهان بسیار موثر است. با تولید شمشاد زن ها در انواع مختلف خانگی و حرفه ای مشکل هرس کردن، حاشیه زنی و شکل دادن به این درختچه ها تا حدودی رفع شده است. استفاده از شمشاد زن سرعت و کیفیت هرس کردن شمشادها را بهبود می بخشد.در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع شمشاد زن ها از جمله شمشاد زن برقی، شارژی، بنزینی، دستی و موتوری آشنا شوید.

شمشاد زن بنزینی

دستگاه شمشاد زن بنزینی دارای موتور بنزینی با قدرت یک اسب بخار می باشد و به تیغه ای دولبه مجهز شده است. قیمت شمشاد زن های بنزینی و همچنین مدل های آنها با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی شمشاد زن های بنزینی در انواع مدل های زیر به بازار عرضه شده اند:•    شمشادزن بنزینی الکو•    شمشادزن بنزینی هوندا•    شمشادزن بنزینی چینی

شمشاد زن برقی

شمشاد زن های برقی با موتورهای با توان های متفاوت وجود دارند. این نوع از شمشاد زن ها نیز همانند شمشاد زن بنزینی تیغه دولبه دارند. انواع شمشاد زن برقی در برند های زیر به بازار عرضه می شوند:•    شمشاد زن برقی ماکیتا•    شمشاد زن برقی بلاک اند دیکر•    شمشاد زن برقی بوش

بهترین شمشاد زن ها کدام اند؟

شمشاد زن موتوری

برای هرس کردن و شکل دادن به بوته ها و درختچه های زینتی می توانید از شمشاد زن موتوری یا قیچی موتوری استفاده کنید. شمشاد زن های موتوری، موتورهایی محرک دارند که با استفاده از نیروی برق یا عمل احتراق عمل می کنند.

شمشاد زن شارژی

یکی از انواع شمشاد زن های برقی، شمشاد زن های شارژی هستند. این نوع از شمشاد زن ها با استفاده از باتری (باتری قابل شارژ) عمل می کنند. شمشاد زن برقی شارژی مجهز به باتری های لیتیون یون می باشد که دارای قدرت بالا و مدت زمان عملکرد طولانی می باشد.شمشاد زن های شارژی اغلب کوچک و کم وزن هستند و به نشانگر میزان مصرف باتری، مجهز می باشند.

شمشاد زن دستی

یکی از انواع شمشاد زن ها، شمشاد زن دستی است که  در کوتاه کردن و مرتب نمودن شمشادها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شمشاد زن ها دارای دو تیغه بلند هستند که به صورت اهرمی و با استفاده از دو دسته به یکدیگر نزدیک می شوند و عمل هرس کردن و برش زدن را انجام می دهد. در شمشاد زن دستی دو نوع تلسکوپ با قابلیت تنظیم طول دسته وجود دارد.

مکانیزم انتقال قدرت در شمشاد زن

در اینجا مشابه اره های موتوری از مرکز جهت انتقال قدرت از موتور به واحد برش از کلاچ گریز استفاده شده است. با افزایش دور موتور، صفحات کلاچ درگیر شده و دور موتور از طریق گیربکس کاهش پیدا کرده و پس از تبدیل شدن به حرکت رفت و برگشتی توسط چرخ دنده خارج از مرکز به واحد برش منتقل می شود.

اجزای مختلف شمشاد زن

دستگاه شمشاد زن از بدنه، موتور، سیستم انتقال قدرت و تجهیزات محافظ، اهرم های گاز و تیغه یا تیغه های برشی ساخته شده است. در سیستم انتقال نیرو، قدرت موتور به گیربکس منتقل می شود. حرکت چرخشی به حرکت رفت و برگشتی تبدیل شده و به تیغه ها منتقل می شود.

بهترین شمشاد زن ها کدام اند؟

اجزاء تیغه شمشاد زن

با توجه به نوع شمشاد زن، تیغه ثابت از طریق صفحه نگهدارنده به بدنه نصب می شود و به عنوان لبه ثابت قیچی عمل می کند. تیغه متحرک به گیربکس وصل شده و حرکت رفت و برگشتی خواهد داشت و در نهایت که لبه های این دو تیغه مشابه لبه های قیچی عمل کرده و ساقه ها و شاخه ها در بین این دو لبه قرار گرفته و بریده می شود.تیغه ثابت به بدنه متصل و نسبت به آن ثابت است و ضمن کمک به عمل برش به عنوان شاسی شانه برش عمل می کند. تیغه های متحرک به جعبه دنده متصل بوده و نیروی محرکه خود را از آن می گیرند. تیغه های ثابت و متحرک دارای لبه هایی هستند که مانند قیچی عمل می کنند. معمولا طول لبه در تیغه متحرک کوتاه تر از لبه تیغه ثابت می باشد. هر لبه در تیغه متحرک بین لبه تیغه ثابت حرکت می کند. با این حرکت، عمل برش مانند بسته و باز شدن لبه های قیچی انجام می شود.

تعمیر و نگهداری دستگاه شمشاد زن

۱- تیغه های دستگاه به صورت دوره ای بازدید شوند تا در صورت فرسوده بودن یا ترک داشتن تعویض گردند.۲- هر ۲۰ ساعت یکبار گیربکس را بررسی و آن را با گریس پر کنید.

نکات ایمنی در مورد شمشاد زن

۱- برای روشن کردن شمشادزن بنزینی ایمن ترین حالت بدین صورت است که دستگاه بر روی زمین گذاشته و سپس آن را روشن کنید.۲- قبل از کار با دستگاه تمامی قسمت ها را چک نموده و در صورت آسیب دیده بودن یا خرابی قطعات آن ها را تعویض کنید.۳- قبل از هر بار استفاده از دستگاه چک نمایید که دسته دستگاه آسیب دیده یا شکسته نباشد، در صورت معیوب بودن دسته آن را تعویض کنید.۴- قبل از به کار بردن دستگاه، سفتی تمامی پیچ و مهره ها را چک و در صورت شل بودن آن ها را محکم نمایید.۵- همیشه قبل از استفاده و به کار بردن دستگاه، مخزن سوخت را بررسی نموده تا فاقد هرگونه نشتی باشد.۶- در شمشادزن های برقی قبل از هربار استفاده، سیم برق به طور کامل بررسی شود تا فاقد هرگونه آسیب یا زدگی باشد.و در نهایت:سایت ما، با گرد آوری تامین کنندگان و تولید کنندگان ادوات و لوازم باغبانی از جمله انواع اره های موتوری، بستری را برای مقایسه و بررسی قیمت این دستگاه ها برای شما عزیزان فراهم کرده است. با توجه به قیمت های مختلف دستگاه ها، جهت اطلاع از نحوه کارکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز، به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر