خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

بهترین موتور برق برای باغ

فهرست مطالب

در سال های اخیر، با توجه به مشکلات و سختی های زندگی شهرنشینی، افراد زیادی ترجیح داده اند تا حداقل اوقات فراغت و تعطیلات خود را در ویلاها یا باغ ها بگذرانند. سکونت دائم یا موقت در روستاها مستلزم امکاناتی نیز هست که یکی از آنها موتور برق است. از آن جایی که بسیاری از روستاها از برق شهری برخوردار نیستند و یا در صورت برخوردار بودن با نوسان یا ولتاژ پایین همراه هستند، وجود یک موتور برق برای امور باغداری ضروری است. در این مقاله سعی در تحلیل و یافتن بهترین موتور برق باغ خواهیم داشت.

ویژگی های موتور برق های باغی

در انتخاب بهترین موتور برق باغ باید ویژگی های متفاتی را در نظر گرفت. طبیعتا موتور برقی که برای مصارف صنعتی یا تجاری استفاده می شود تفاوت هایی با موتور برق های باغی دارد. یک موتور برق مناسب برای باغ باید توان تولید برق بالایی بدون نوسان داشته باشد. دیزلی بودن موتور برقی که برای باغ استفاده می شود می تواند مقرون به صرفه تر باشد. معتبر بودن برند موتور برق، بالا بودن حجم باک آن و دارا بودن امکان تنظیم و ثبت ولتاژ از سایر ویژگی های یک موتور برق باغی مناسب است. قیمت موتور برق باغی با توجه به نوع برند و توان دستگاه، در بازار متغیر است.
موتور برق مناسب باغ

موتور برق مناسب کفکش داخل باغ

یکی از ده ها مورد استفاده ی مهم موتور برق ها داخل باغ، استفاده از آنها در پمپ کفکش است. در بسیاری از روستاها و هم چنین خیلی از شهرها، فشار آب بسیار کم بوده و در موارد بسیاری آب مزارع و باغ ها قطع می شود. کفکش ها در اینجا به کمک آمده و این مشکل را حل می کنند. کفکش ها یا پمپ های غوطه ور در آب، با استفاده از نیروی برق، به پمپاژ آب کمک می کنند. اما در شرایطی که دسترسی به برق وجود نداشته باشد باید از موتور برق استفاده شود. از این پمپ ها برای بیرون کشیدن آب های آلوده در بستر منبع آب نیز استفاده می شود.

قدرت موتور برق مناسب کفکش داخل باغ

موتور برقی که برای پمپ کفکش استفاده می شود باید دارای قدرت بسیار بالایی باشد تا بتواند عمل مکندگی را به خوبی انجام دهد. تهیه ی موتور برق مناسب برای کفکش به نوع پمپ کفکش و توان مصرفی آن بستگی دارد. توان پمپ کفکش را نیز روی خود پمپ نوشته شده است. موتور برق مناسب برای کفکش از لحاظ سوخت، موتور برق دیزلی است زیرا در مقایسه با موتور برق بنزینی، دارای قدرت بالاتر بوده و مقرون به صرفه تر نیز هست، اما نسبت به موتور برق بنزینی سخت تر روشن شده و همچنین میزان آلایندگی زیادی تولید می کند.در خرید موتور برق مناسب کفکش، به صدای موتور برق نیز توجه کنید، خصوصا در صورتی که قرار است موتور برق در نزدیکی محل سکونت افراد قرار گیرد.
موتور برق مناسب پمپ کفکش

مصرف سوخت موتور برق بنزینی باغی

موتور برق دستگاهی است که انرژی مکانیکی حاصل از سوختن بنزین، گاز یا گازوئیل را به انرژی برق تبدیل می کند. افراد با توجه به شرایط و نیازی که از موتور دارند، موتور برق هایی با سوخت های مختلف را انتخاب می کنند. موتور برق بنزینی هم یکی از پرکاربردترین انواع موتور برق داخل باغ است که با توجه به در دسترس بودن بنزین، می تواند گزینه ی مناسبی برای استفاده در موارد مختلف باشد. از موتور برق بنزینی می توان برای طولانی مدت و به طور مداوم استفاده کرد. اما باید توجه داشت که به دلیل تولید دی اکسید کربن، باید از این موتور برق در فضای آزاد استفاده شود.

نحوه محاسبه مصرف سوخت موتور برق باغی

یکی از نکاتی که باید در استفاده از موتور برق به آن توجه کرد، میزان مصرف سوخت دستگاه است. در انتخاب بهترین موتور برق باغ قطعا محاسبه سوخت مصرفی دخیل خواهد بود. برای محاسبه ی میزان مصرف سوخت موتور برق بنزینی، باید از میزان بار دستگاه که در قسمت اطلاعات آن نوشته شده است مطلع شوید. میزان بالای این بار، به معنی میزان بالای مصرف سوخت در دستگاه است. علاوه بر این، بالا رفتن عمر موتور برق بنزینی شما نیز در میزان سوختی که مصرف خواهد کرد موثر است.
موتور برق گازی

مصرف سوخت موتور برق باغی گازوئیلی

یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید دستگاه موتور برق دیزلی باید به آن توجه شود، میزان مصرف سوخت آن است. توجه به این امر می تواند تاثیر به سزایی در عملکرد دستگاه شما داشته باشد. به طور معمول می توان گفت موتور برق های دیزلی در هر ساعت در ازای هر کیلوواتی که مصرف می شود چیزی حدود 190 تا 220 گرم گازوئیل مصرف می کنند. عوامل مختلفی در مقدار این مصرف سوخت موثر هستند.عواملی هم چون ارتفاع موتور برق از سطح دریا، طول عمر و سالم بودن دستگاه، اندازه ی دستگاه ، رطوبت محیط،  کیفیت گازوئیلی که در دستگاه ریخته می شود و میزان بار دستگاه. هر چه میزان بار دستگاه موتور برق دیزلی که در قسمت اطلاعات آن درج شده است بالاتر باشد، مصرف سوخت آن نیز بیشتر است. برای محاسبه ی دقیق تر مصرف سوخت موتور برق دیزلی خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه نیز رجوع کنید.
موتور برق گازوییلی مناسب باغ

صدای موتور برق داخل باغ

تبدیل انرژی مکانیکی حاصل از انواع سوخت ها به انرژی الکتریسیته توسط دستگاه موتور برق با سر و صدای زیادی صورت می گیرد.  طبیعتا در صورتی که موتور برق ها داخل باغ و در نزدیکی محل سکونت افراد باشند، میتوانند منجر به برهم زدن آرامش شوند. حال سوال اینجاست که آیا روشی برای حل این مشکل و یا به حداقل رساندن صدای موتور برق وجود دارد یا خیر؟

روش کم کردن صدای موتور برق باغی

یکی از روش های موثر در رفع صدای دستگاه موتور برق این است که از موتور برق های اینورتر استفاده کنید. این موتور برق ها علاوه بر کیفیت بالاتری که دارند، از صدای کمتری نیز برخوردارند. هم چنین می توانید برای دستگاه موتور برق خود یک باکس تعبیه کنید تا به عنوان صداگیر برای تان عمل کند. اگر این راه ها برای تان کارساز نبود، می توانید از دستگاه صدا خفه کن بر روی موتور برق خود استفاده کنید تا صدای موتور برق را تا 10 دسی بل برایتان کاهش دهد.
انواع موتور برق مناسب باغ

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر