خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟

فهرست مطالب

آیا میتوان از توری سایبان در انبارهای دیگر هم استفاده کرد؟ کاربرد توری سایبان آیا فقط برای گلخانه ها است؟ در چه مناطق و صنایعی میتوانیم از توری سایبان استفاده کنیم؟اگر سوالات فوق برایتان پیش آمده است، بهتر است که این مقاله را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید چرا که قصد داریم در مورد این مقاله از فارم صنعت هر نکته ای که در مورد توری سایبان است را توضیح دهیم.

مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرند عبارت اند از:

  • توری سایبان
  • کاربرد توری سایبان
  • بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟
  • خلاصه
 

توری سایبان

صنعت گلخانه یکی از صنایعی است که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. هم افراد به صورت تکی و هم به صورت عمده در مورد پرورش و تولید گیاهان بسیار فعال شده اند. امروزه به هر خانه ای که بروید، حداقل یک گلدان در آن جا مشاهده خواهید کرد.

بسیاری از نوع گل ها و گیاهان در شرایط خاصی پرورش پیدا می کنند و برای پرورش این نوع گیاهان خاص باید شرایط را ایجاد کرد. شرایطی مانند: نور، آب، رطوبت موجود در هوا و نوع خاک و... می تواند در پرورش هر نوع گیاه متفاوت باشد.

به منظور ایجاد شرایط مناسب برای هر گیاه بهتر است که ابتدا ابزار و لوازم مورد نیاز را فراهم کنید. یکی از لوازم و ابزاری که برای پرورش گیاهان متنوع در هر محیطی لازم و ضروری است، توری سایبان است.توری سایبان مانند یک سایه میماند که اجازه نمی دهد آفتاب به صورت مستقیم به گیاه برخورد کند و منجر به آسیب گیاه شود.

در طراحی توری سایبان از ابتکار بسیار بالایی استفاده شده است چرا که میزان نوری که از این توری ها عبور کند و به گیاه برسد می تواند متفاوت باشد و این تفاوت در میزان عبور نور خورشید را با درصد مشخص کرده اند.البته نباید فراموش کرد که این توری های سایبان هم دارای رنگ بندی هستند، همانطور که می دانید رنگ می تواند در جذب نور تاثیرگذار باشد.

انواع توری سایبان با توجه به رنگ آن:

  1. سفید
  2. سبز
  3. سیاه
 
بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟
 

کاربرد توری سایبان

توری سایبان دارای کاربردهای بسیار زیادی است و از طرفی این نوع از توری ها را تنها برای گلخانه طراحی و تهیه کرده بودند اما به مرور زمان و بروز مشکلات مشابه که میتوان از توری سایبان کمک گرفت، تصمیم بر آن شد که از این نوع توری در صنایع دیگر هم استفاده شود.

توری سایبان با قرار گرفتن بر بالای گیاهان می تواند میزان رسیدن نور خورشید را تنظیم کند و از تابش مستقیم خورشید به گیاهان که می تواند به آن ها آسیب برساند کمک بسیاری کند.از طرفی میتوان مانع ورود ضایعاتی که به همراه ورزش باد به اطراف پخش می شوند شد و محیط گلخانه را تمیز و پاکیزه نگه داشت.

اما همانطور که گفته شد از این نوع از توری ها در صنایع دیگر هم استفاده میشود و نمیتوان اینگونه بیان کرد که حتما باید از توری سایبان تنها برای گلخانه ها استفاده کرد.در این مقاله قصد داریم تا به سوال " بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟" پاسخ دهیم، پس با ما تا ادامه مطلب همراه باشید.

بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟

اگر دقت داشته باشید در برخی از مرغداری ها هم از این نوع توری سایبان استفاده می کنند چرا که میتوان با استفاده از آن میزان تابش خورشید به مرغ ها را تنظیم و کنترل کرد و از طرفی، آلودگی ها و ضایعات دیگری وارد محیط مرغداری نخواهد شد.

دیگر انباری که به معنای واقعی به توری سایبان احتیاج دارد، استخر ماهی است. استخرهای ماهی معمولا با کمبود آب مواجه می شوند چرا که در فصل تابستان، آب به سرعت تبخیر میشود و از طرفی ضایعات موجود در محیط با وزش باد به استخر ها ورود پیدا می کنند که می تواند هم برای ماهی ها مضر باشد و هم تمیز کردن آن می تواند بسیار سخت باشد.

بهره گیری از توری سایبان در انبارهای مختلف چیست؟

به همین منظور تنها با قرار دادن و نصب کردن یک توری سایبان بر بالای استخر ماهی میتوان هم از تبخیر آب و هم از ورود ضایعات به داخل آب جلوگیری کرد.گاهی در محیط های عمومی و آزاد هم این نوع از توری های سایبان را مشاهده کرده ایم و علت آن را متوجه نشده ایم. در واقع علت اصلی استفاده از توری سایبان در مکان های عمومی تابش مستقیم خورشید است که میتواند آزاردهنده باشد و برای ایجاد سایه نیز از این توری سایبان استفاده می کنند.

خلاصه

توری سایبان یکی از مهمترین و موثرترین ابزار برای گلخانه ها است که از تابش مستقیم خورشید و آسیب رسیدن به گیاهان جلوگیری می کند. اما از این توری سایبان در مراکز و انبار های دیگر نیز استفاده می شود و کمک بسیاری به روند کار ها میکند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر