خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

تاثیر توری سایبان بر تولید نیشکر چیست؟

فهرست مطالب

نیشکر یکی از پر کاربرد ترین گیاهان می باشد که در زندگی بشر اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نیشکر یک منبع قندی می باشد. همه ی گیاهان هنگام رشد بسیار آسیب پذیر و حساس می باشند بنابراین در هنگام رشد باید به آن ها توجه فراوانی کرد. نیشکر هایی که در گلخانه به عمل می آید می بایست هنگام رشد از آن ها به خوبی مراقبت کرد؛ یکی از وسایل مراقبت از نیشکر ها توری سایبان می باشد. همان طور که گفته شد نیشکر یک گیاه قندی محسوب می شود که قند و شکر افراد را تامین می کند، بنابراین سالانه مقدار زیادی نیشکر کشت و برداشت می شود.

توری سایبان از نیشکر ها محافظت می کند و نیشکر ها را از اتفاق های ناگوار مانند سرما زدگی یا آفتاب سوختگی در امان نگه می دارد؛ بنابراین یکی از پرطرفدار ترین وسایل کشاورزی توری سایبان محسوب می شود. توری سایبان تاثیر بسزایی در رشد و تکثیر نیشکر دارد. به طوری که با تغییرات دما و نور رشد نیشکر به خوبی ادامه دارد بنابراین در هنگام استفاده از توری سایبان کشت نیشکر نیز افزایش پیدا می کند چرا که بدون هیچ آسیبی و به راحتی رشد می کند.

هر چه تولیدات نیشکر افرایش یابد قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند چرا که در بازار زیاد پیدا می شود توری سایبان نور خورشید را به اندازه به گیاه نیشکر می رساند، به گونه ای که نه گیاه بسوزد و نه گیاه کمبود نور داشته باشد. نیشکر آب زیادی را مصرف می کند اما با نصب توری سایبان در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود چرا که در هنگام نصب سایبان آب دوباره تبخیر می شود. در نهایت می توان گفت سایبان هم باعث افزایش تولید نیشکر شده و هم باعث آسان تر شدن خیال کشاورز می شود بنابراین کشاورزان برای افزایش تولیدات نیشکر توری سایبان با کیفیت و بادوام استفاده می کنند.

توری سایبان چیست ؟

توری سایبان یک روش جدید برای نگهداری و رشد زیاد گیاهانی مثل نیشکر، خیار و گوجه می باشد. توری سایبان نسبت به روش های سنتی کارایی بیشتری دارد و کیفیت محصولات را بیشتر می کند. در واقع می توان گفت توری سایبان یک نوع سبک جدید برای جلو گیری از سرمازدگی و افت زدگی است. توری سایبان دارای ساختاری متفاوت است که گیاهان را را در هر شرایط آب و هوایی تنظیم می کند و در گلخانه ها برای جلوگیری از نفوذ نور خورشید و محافظت گیاهان در برابر سرما مورد استفاده قرار می گیرد.

در گلخانه ها از توری سایبان برای پوشاندن سقف استفاده می شود. آزمایشات نشان داده توری سایبان حدود 70 درصد از نور خورشید و سرما جلو گیری می کند و دما را در گلخانه به حدی می گذارد که گیاهان بتوانند به راحتی به رشد خود ادامه دهند. توری سایبان به عنوان یک محافظ بر روی سقف گلخانه ها، کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که در پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سایه اندازی توری سایبان متفاوت می باشد و نسبت به محیطی که استفاده می شود بستگی دارد.

تاثیر توری سایبان بر تولید نیشکر چیست؟

کاربرد توری سایبان

معمولا کاربرد مهم توری سایبان سایه گذاری می باشد با سایه گذاری دمای گلخانه کاهش پیدا می کند. این امر باعث می شود؛ تا نور خورشید مستقیم به گیاهان درون گلخانه نتابد و همچنین تگرگ و سرما گیاهان را اذیت نکند. توری سایبان دارای کاربرد های گوناگونی می باشد یکی دیگر از کاربرد ها صرفه جویی کردن در مصرف آب گلخانه می باشد؛ چرا که با نصب سایبان باعث می شود تا آب موجود در گخانه تبدیل به تبخیر شود. توری سایبان فقط در گلخانه کاربرد ندارد بلکه در بیشتر پارکینگ ها و استخرها از سایبان استفاده می کنند. سایبان باعث می شود تا جلبک در استخر پدیدار نشود، در گلخانه با نصب سایبان می توانید نور را برای رشد گیاه تنظیم کنید. همچنین میزان آب و باد محیط نیز با وجود این وسیله کاربردی در گلخانه تنظیم می گردد.

مزایای توری سایبان

توری سایبان محبوبیت بسیار زیادی دارد و این به دلیل مزایای زیاد آن می باشد؛از مهم ترین مزیت آن می توان به مقاومت و کیفیت بالای آن اشاره کرد. از دیگر مزایای آن وزن بسیار پایین و هزینه کم آن می باشد، توری سایبان دارای سیستم خنک کننده بوده و عمر مفید بسیار بالایی دارد. استفاده و نصب توری بسیار راحت می باشد و برای نصب نیاز به فرد متخصص نمی باشد؛ انعطاف پذیری از دیگر مزایای آن است. توری سایبان در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم است؛ بنابر این دلایل استفاده از توری سایبان در ایران بسیار زیاد می باشد و باعث می شود تا گیاهان به راحتی در گلخانه رشد کنند.

عوامل موثر در قیمت توری سایبان

عوامل مختلفی در قیمت تمام شده توری سایبان تاثیر می گذارد .مهم ترین عامل قیمت توری سایبان اندازه و کیفیت آن می باشد یعنی هر چقدر اندازه سایبان بیشتر باشد؛ قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود . یک عامل دیگر که بر قیمت تاثیر می گذارد درصد سایه افکنی و نفوذ نور است ، این عامل از کیفیت توری نشعت می گیرد. یعنی هر چقدر توری شما با کیفیت تر باشد میزان قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود . بنابراین در هنگام خرید می بایست به سایز و کیفیت سایبان توجه بسزایی کرد . در ضمن اگر قیمت سایبانی گران باشد نشان بر با کیفیت بودن آن نیست.

تاثیر توری سایبان بر تولید نیشکر چیست؟

نکات قابل توجه در نگهداری توری سایبان

همان طور که توری سایبان بسیار کاربردی و دارای مزایای زیادی می باشد، نگهداری از آن نیز بسیار مشکل است و باید از توری به درستی نگهداری شود. هنگام نصب توری باید دقت لازم را داشته باشید چرا که ممکن است هنگام نصب توری دچار پارگی و خوردگی شود. در این صورت توری شما دیگر کاربردی ندارد؛ بنابراین هنگام نصب نباید از وسایل تیز استفاده کنید. در فصل سرما می بایست با احتیاط از توری استفاده نمایید چرا که در فصل سرد سرما باعث شده تا توری حالت خوردگی پیدا کند، برای اینکه از توری سایبان به مدت بیشتری استفاده شود. می بایست از سیستم خنک کننده استفاده کرد همچنین از برخورد روغن و بنزین به توری سایبان جلوگیری شود .

 جمع بندی

در گلخانه ها از توری سایبان استفاده می کنند ، توری سایبان روشی برای محافظت از گیاهان می باشد و تاثیر بسزایی در تولید و تکثیر نیشکر دارد. توری سایبان دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که مهم ترین آن مقاومت بسیار بالای آن می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت فارم صنعت مراجعه نمایید .

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر