خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

تامین برق مورد نیاز گلخانه به چه صورت است؟

فهرست مطالب

تجهیزات برقی در مکان هایی هم چون گلخانه به دلیل افزایش خطر برق گرفتگی، باید به درستی نصب شود. افزایش خطر برق گرفتگی در گلخانه به این دلیل است که ممکن است مقادیر زیادی آب به شکل اسپری و یا متراکم شدن وجود داشته باشد که می تواند منجر به کاهش مقاومت شود (به دلیل خیس بودن لباس، کفش و...). به منظور به حداقل رساندن خطر برق گرفتگی، الزامات مربوطه مقرر در بخش 705 باید برای تاسیسات الکتریکی در گلخانه ها اعمال شود. چنین الزاماتی علاوه بر الزامات عمومی مندرج در جاهای دیگر اعمال می شود. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با چگونگی تامین برق موردنیاز گلخانه لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

تامین برق موردنیاز گلخانه به چه صورت است؟

در مواردی که طراح تاسیسات برق، اتصال قطعات رسانای خارجی یک تاسیسات در گلخانه را به پایانه ارتینگ منبع PME نامناسب می داند، یا در مواردی که یادداشت های راهنمایی توزیع کننده برق این اجازه را نمی دهد، تعدادی جایگزین ممکن است در تامین برق موردنیاز گلخانه دسترس باشند:

سیستم TT –

تاسیسات برق در گلخانه دارای ترمینال اصلی زمین (MET) است که قطعات رسانا در معرض تاسیسات به آن متصل می شوند و قطعات رسانای خارجی به صورت هم پتانسیل اصلی به آن متصل می شوند. MET توسط یک الکترود زمین نصب به زمین متصل می شود.

سیستم TN-CS (PNB)-

ترانسفورماتور منبع تغذیه، تنها به تامین یک عامل اختصاص داده شده است، طراح ممکن است یک فرم اتصال خنثی و محافظتی (PNB) از سیستم TN-CS را اتخاذ کند که در آن هادی خنثی متصل به منبع تغذیه زمین شده است. در جایی که ترانسفورماتور وجود ندارد، قبل از استفاده از این گزینه باید موافقت اپراتور شبکه توزیع به دست آید.

سیستم- TN-S محلی

جایی که ترانسفورماتور تغذیه تعدادی از تاسیسات مصرف کننده را تامین می کند که برخی از آنها از اتصال زمین تغذیه PME استفاده می کنند، یک سیستم TN-S محلی ممکن است از طریق یک ترانسفورماتور ایزوله مناسب از منبع تغذیه مشتق شود.

  • حفاظت اضافی برای پریزها

 

در تامین برق موردنیاز گلخانه هر مدار نهایی باید با استفاده از RCD دارای حفاظت اضافی باشد. علاوه بر این، در مدارهای نهایی تامین کننده، پریزهای با جریان نامی بیش از 32 A، یک RCD باید با جریان عملیاتی نامی بیش از 100 میلی آمپر عرضه شود.

تامین برق مورد نیاز گلخانه به چه صورت است؟

نکات قابل توجه در تامین برق موردنیاز گلخانه

  • قطع خودکار منبع تغذیه

 

در مواردی که قاب ساختاری فلزی گلخانه در تماس با زمین است و اقدام حفاظتی، قطع خودکار منبع تغذیه (ADS) است، قاب باید به طور متوازن به MET گلخانه متصل شود. تاسیسات الکتریکی، همانطور که در مقررات 411.3.1.2 گفته شده است، با هادی (های) پیوند محافظ مطابق با مقررات 544.1 اندازه می شود. در جایی که یک واحد فلزی ثابت یا عرشه مستقیماً با زمین در تماس است، یا ممکن است یک قطعه رسانای خارجی باشد، چنین تجهیزات غیر الکتریکی نیز باید به MET متصل شوند.

  • عایق دوبل یا تقویت شده

 

در تامین برق موردنیاز گلخانه، حفاظت از کل تأسیسات با استفاده از عایق دوگانه یا تقویت شده مطابق با بخش 412 ممکن است در شرایط خاصی به کار گرفته شود. با این حال، این کار فقط در مواردی انجام می ‌شود که تأیید شده باشد نصب در طول استفاده معمولی تحت نظارت مؤثر باقی می ‌ماند، به طوری که هیچ تغییری ایجاد نمی ‌شود که اثربخشی اقدامات حفاظتی را مختل کند. از آنجایی که بعید است این اقدام حفاظتی در یک محیط خانگی رخ دهد، باید از آن اجتناب شود. با این حال، هنوز هم می توان با استفاده از اقلام جداگانه تجهیزات کلاس II، محافظت از خطا را به دست آورد و این معمولاً گزینه ارجح برای چنین مکان هایی است.

  • صرفه جویی در انرژی

 

طرح های جدید در تامین برق موردنیاز گلخانه، تجهیزات گرمایش و تهویه بهبود یافته و سیستم های مدیریتی جدید باید در هنگام ارتقاء گنجانده شوند. با توجه به مصرف معمول سالانه انرژی که 75 درصد برای گرمایش، 15 درصد برای برق و 10 درصد برای وسایل نقلیه است، تلاش ها و منابع باید در جایی که بیشترین صرفه جویی را می توان انجام داد باید صورت گیرد.

  • پوشش دوتایی

 

دیواره های کناری و انتهای گلخانه را با روکش پلی یا حباب دار بپوشانید تا به اثر ترموپان برسید. ورق های ساختاری پلی کربنات دو جداره را نصب کنید تا اثر عایق داشته باشید و کار بازیابی را کاهش دهید.از پلی با یک مهار کننده مادون قرمز در لایه داخلی برای 15٪ صرفه جویی استفاده کنید.

یک یا دو لایه پلاستیک را روی گلخانه های قدیمی اضافه کنید تا نفوذ و اتلاف گرما را تا 50 درصد کاهش دهید. برای 20 تا 50 درصد صرفه جویی، یک پتوی حرارتی نصب کنید. در جایی که پرده ها با دیواره های جانبی، قاب ها یا ناودان ها برخورد می کنند، باید بسته های محکم بسته شود. از یک تله U شکل برای جلوگیری از خروج گرما از بالای سر استفاده کنید. خطوط آب و گرما باید عایق، یا در زیر پتو قرار گیرند.

عملکرد عایق فونداسیون و دیواره جانبی در تامین برق موردنیاز گلخانه

در تامین برق موردنیاز گلخانه، فونداسیون را عایق بندی کنید. تخته پلی اورتان یا پلی استایرن 1 تا 2 اینچی را در 18 اینچ زیر زمین قرار دهید تا اتلاف حرارت را کاهش دهید. این می تواند دمای خاک را در نزدیکی دیواره جانبی در طول زمستان تا 10 درجه فارنهایت افزایش دهد.

دیواره کناری را به ارتفاع مشخصی عایق بندی کنید. از تخته عایق ۱ تا ۲ اینچی استفاده کنید. اعمال 2 اینچ عایق فوم روی دیوار به ارتفاع 3 فوت در گلخانه 28 فوت در 100 فوت باعث صرفه جویی می شود.پشت لوله های حرارتی دیواره جانبی را عایق کنید. از کاغذ ساختمانی با روکش آلومینیومی یا تخته عایق پشتی استفاده کنید تا گرمای تابشی به منطقه بازگردد. برای جلوگیری از آسیب سرمازدگی به دیوار، فضایی را در کنار دیوار بگذارید.

تامین برق مورد نیاز گلخانه به چه صورت است؟

  • استفاده از مکان مناسب

 

نصب بادگیر در ضلع شمالی و شمال غربی گلخانه. بادگیر می تواند یک ردیف دوتایی از درختان مخروطی یا حصار پلاستیکی برفی باشد.

قفسه های چند سطحی را برای محصولاتی که به نور زیاد نیاز ندارند نصب کنید.

یک محصول از سبدهای آویزان را روی ریل های بالای سر یا سیستم نوار نقاله نصب شده روی خرپا بکارید.

سیستم رول‌آوت می‌تواند فضای رشد را دو برابر کند. گیاهان در طول روز به بیرون منتقل می شوند.

  • سیستم گرمایش کارآمد

 

در تامین برق موردنیاز گلخانه نصب گرمای کف یا زیر میز باعث می شود دمای هوا 5 تا 10 درجه فارنهایت پایین تر تنظیم شود.

تعمیر و نگهداری سالانه. سیستم های دیگ بخار، مشعل و پشتیبان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. قبل از فصل گرما، کوره ها را تمیز و تنظیم کنید و آزمایش کارایی را انجام دهید. افزایش 2 درصدی راندمان برای یک گلخانه 30 فوتی در 150 فوتی باعث صرفه جویی در حدود 200 گالن می شود.

لوله های گرمایش و سایر سطوح تشعشع را مرتباً تمیز کنید.

دقت ترموستات ها را بررسی کنید.

ترموستات ها یا کنترل کننده های الکترونیکی را با دقت 1 درجه فارنهایت نصب کنید. صرفه جویی بالقوه سالانه 500 گالن نفت کوره در گلخانه 30 فوت در 100 فوت هنگام تغییر از ترموستات یا کنترل کننده مکانیکی به الکترونیکی.

برای کنترل دمای یکنواخت تر، ترموستات ها یا سنسورها را آسپیره کنید. تفاوت بین روشن و خاموش را می توان تا 6 درجه فارنهایت کاهش داد.

فن های جریان هوای افقی را نصب کنید تا دمای یکنواخت تری در منطقه رشد داشته باشید.

لوله های توزیع را در مناطقی که حرارت لازم نیست عایق بندی کنید.

نشتی در شیرها، تله های بخار و لوله ها را بررسی و تعمیر کنید.

سیستم خنک کننده کارآمد در تامین برق موردنیاز گلخانه

در تامین برق موردنیاز گلخانه برای کاهش نیاز به خنک کننده مکانیکی از سایه زنی استفاده کنید.

یک گلخانه جدید با طراحی سقف باز بسازید تا نیازی به اصلاح نداشته باشید.

کناره های رول آپ یا گیوتینی را نصب کنید تا نیاز به تهویه فن را کاهش دهید.

خنک کننده تبخیری را برای کنترل بهتر دما در طول تابستان نصب کنید.

فن هایی را انتخاب کنید که مطابق با استانداردهای AMCA و دارای نسبت راندمان تهویه بیشتر از 15 باشند.

از بزرگترین قطر فن با کوچکترین موتوری که الزامات تهویه را برآورده می کند استفاده کنید.

هنگامی که فن ها کار می کنند درها را بسته نگه دارید. دریچه های ورودی را برای خنک شدن یکنواخت قرار دهید.

تامین برق مورد نیاز گلخانه به چه صورت است؟

  • صرفه جویی در مصرف برق

 

در تامین برق موردنیاز گلخانه سیستم سیم کشی را برای بارگذاری بیش از حد، قطعات خورده شده و عایق معیوب بررسی کنید.

موتورهای 3 اسب بخاری یا بزرگتر را با موتورهای با راندمان بالا جایگزین کنید تا مصرف برق 2 تا 5 درصد کاهش یابد.

کشش و تراز مناسب تسمه را بررسی کنید.

لامپ های رشته ای را با لامپ های فلورسنت یا HID کم وات جایگزین کنید. دو سوم در مصرف برق صرفه جویی کنید.

ردیاب های حرکتی را برای کنترل چراغ های امنیتی نصب کنید تا همیشه روشن نباشند.

تنظیم برنامه ریزی منظم می تواند 10٪ در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

  • سیستم های آب

 

مخازن آب گرم را تا حد امکان نزدیک به بزرگترین و متداول ترین موارد استفاده قرار دهید. لوله ها را عایق کنید.

آب را تا کمترین دمای مورد نیاز گرم کنید. معمولاً 120 درجه فارنهایت کافی است.

از لوله به اندازه کافی برای تامین آب مورد نیاز با حداقل تلفات اصطکاک استفاده کنید.

نشت آب را از بین ببرید. یک شیر آب با سرعت 60 قطره در دقیقه 113 گالن در ماه آب هدر می دهد.

صرفه جویی در سیستم های روشنایی و تامین برق موردنیاز گلخانه

اگر با یک کشاورز صحبت کنید، یکی از پرهزینه ترین مشکلات ذکر شده، قبض بالای برق است. برای اکثر عملیات گلخانه ای، قبض برق حدود 5 تا 10 درصد کل هزینه انرژی است و مواردی مانند برق برای راه اندازی موتورها، چراغ ها، عناصر گرمایشی و... بسیار حائز اهمیت است. یک صورتحساب معمولی برای یک گلخانه 1 هکتاری می تواند متغیر و رو به بالا باشد.

تقاضا برای برق در چند سال اخیر به دلیل استفاده بیشتر از وسایل الکترونیکی و ماشین آلات به سرعت در حال افزایش بوده است. در بسیاری از بخش های کشور، تاسیسات برق با حداکثر خروجی کار می کنند. کارخانه ‌های جدیدی که اکنون روی خط می ‌آیند، معمولاً دارای امکاناتی هستند که قرار است در زمان‌های تقاضای بالا، کسادی را جبران کنند. در حالی که ساخت آنها ارزان تر و آسان تر است، اما با این حال قدرت بار پایه را تامین نمی کنند.

تامین برق مورد نیاز گلخانه به چه صورت است؟

وقتی شرکت ها مجبور به فروش ظرفیت تولید خود هستند، انگیزه زیادی برای ساخت کارخانه های جدید وجود ندارد. شرکت‌هایی که این نیروگاه‌ها را خریداری می‌کنند، می‌توانند برق را به هر چیزی که بازار تحمل کند، بفروشند.صرفه جویی و تامین برق موردنیاز گلخانه ممکن است تنها راهی باشد که کشاورزان برای جبران افزایش هزینه های انرژی دارند. نصب و نگهداری صحیح دو راه برای دستیابی به صرفه جویی قابل توجه است.

نتیجه گیری

در تامین برق موردنیاز گلخانه باید بدانید که سرویس برق شما باید اندازه کافی برای تحمل بار ظرفیت داشته باشد. اضافه کردن فضای گلخانه باعث می شود که قطع کننده مدار قطع شود. در محاسبه بار، لازم است یک لیست کامل از تجهیزات الکتریکی، ارائه آمپرهای تمام بار و ولتاژ کاری تهیه شود. در مرحله بعد، تجهیزاتی را که به طور همزمان کار می کنند شناسایی کنید. برای جلوگیری از هزینه های اضافی گلخانه ها و ساختمان های جانبی باید آن ها هر چند وقت یک بار توسط یک سرویس برق، سرویس دهی شوند.جهت کب اطلاعات بیشتر به سایت فارم صنعت مراجعه نمایید..

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر