خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

توری گلخانه سفید و کاربرد آن به چه صورت است؟

فهرست مطالب

در گلخانه ها برای سایه اندازی بر روی گلخانه برای متعادل سازی هوای گلخانه از توری گلخانه استفاده می شود. همان طور که می دانید در گلخانه ها انواع متفاوتی از گل ها و گیاهان با شرایط مختلف دمایی پرورش می یابند به همین خاطر برای هر گلخانه با توجه به نوع گل ها و گیاهان از توری گلخانه متفاوتی استفاده می شود. توری گلخانه با توجه به کارآیی که در گلخانه دارد به نام توری سایه انداز، سایبان گلخانه، شید گلخانه ، شید و یا شیدینگ نام گرفته است. توری گلخانه رنگ های متنوعی اعم از زرد، سبز، سیاه ، سفید و قرمز دارد.

در بین انواع رنگ های متنوع توری گلخانه، رنگ سبز به دلیل کارآیی بالایی که دارد بیشتر رایج بوده و برای سایه اندازی گلخانه از آن استفاده می شود. در واقع هر چه توری گلخانه روشن تر باشد همانند سبز و سفید، قابلیت این را دارد که نور را به طور مناسب برای رشد گل ها و گیاهان به درون گلخانه منتقل کند. کاربرد توری گلخانه سفید محدود به گلخانه نمی شود بلکه به دلیل کارآیی که دارد برای سایه اندازی بر روی استخر پرورش ماهی، دامداری و حتی برای سایبان حیاط و گلخانه های کوچک و بزرگ نیز از آن استفاده می شود. این توری قابلیت این را دارد که در مکان های به کار گرفته مانع از رسیدن بخش وسیعی از اشعه مضر تابش نور خورشید به فضای مورد نظر شود. در واقع با استفاده از این توری می توان فضای مربوطه را تا حدود 5 تا 8 درجه سانتیگراد تعدیل کرد.

نصب توری سفید گلخانه

توری سفید گلخانه را می توان در فضای درونی و بیرونی گلخانه ها نصب کرد. اما اگر توری سفید گلخانه بر روی سطح بیرونی گلخانه نصب شود قطعا عملکرد و کارآیی بالاتری خواهد داشت. با نصب توری گلخانه بر روی سطح بیرونی به طور قابل توجهی می توان از ورود اشعه های مضر نور خورشید به درون گلخانه جلوگیری کرد. ناگفته نماند که توری سفید گلخانه نصب راحتی دارد و شما می توانید آن را به راحتی بر روی مکان مورد نظر نصب کنید. توری گلخانه به  رنگ سفید و سبز کارآیی بالاتری دارد و بهترین گزینه برای سایه اندازی بر روی گلخانه ها محسوب می شود.

در واقع این توری ها با رنگ های روشنی این قابلیت را دارند که نور مورد نیاز گل ها و گیاهان را به درون گلخانه انعکاس دهند. توری های سفید و سبز همه نور خورشید را جذب نمی کنند بلکه نور کافی و مورد نیاز گل ها و گیاهان را به اندازه مناسب به درون گلخانه منتقل می کنند. با این عمل توری سفید و سبز فضای گلخانه به نسبت بیرون خنک تر می شود و همین امر مانع از خشک شدن و از بین رفتن گل ها و گیاهان می شود. در کنار توری های گلخانه ای، سیستم تهویه هم دست به کار شده و هماهنگ با توری گلخانه، فضای گلخانه را برای رشد گل ها و گیاهان تعدیل و خنک نگه می دارد.

تراکم توری سفید گلخانه

توری های به کار رفته در گلخانه ها برای سایه اندازی گلخانه تراکم های متنوعی دارند که با توجه به درصد تراکم بندی که دارند این قابلیت را دارند که نور خورشید را به اندازه به درون گلخانه منتقل کنند. به عنوان مثال توری سفید گلخانه تراکمی برابر با 30 درصد، توری سبز تراکمی در حدود 50 درصد و توری های تیره و مشکی نیز تراکمی در حدود 80 درصد دارد. توری سبز با تراکمی برابر با 50 درصد گزینه مناسبی برای سایه اندازی گلخانه ها به حساب می آید.

توری گلخانه سفید و کاربرد آن به چه صورت است؟

همان طور که بیان کردیم هر کدام از این توری ها را می توان علاوه بر فضای بیرونی در فضای داخلی گلخانه نیز نصب کرد اما برای یک عملکرد مطلوب بهتر است توری سایبان را بر روی فضای بیرونی گلخانه نصب کرد. با نصب توری گلخانه بر روی سطح خارجی گلخانه می توان از ورود اشعه های مضر به درون فضای گلخانه جلوگیری کرد. گل ها و گیاهانی که در محیط گلخانه پرورش می یابند از جمله گل ها و گیاهان حساسی هستند که در برابر نور مستقیم خورشید زیاد نمی توانند مقاومت کنند و زود خشک می شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به درون فضای گلخانه از توری گلخانه در رنگ های روشن و تیره استفاده می شود تا نور خورشید به اندازه وارد فضای گلخانه شود.

انتخاب صحیح توری گلخانه:

توری های گلخانه ای به عنوان یک سایه انداز بر روی گلخانه، دمای فضای درونی گلخانه را به طور مناسب  برای رشد گل ها و گیاهان کنترل می کند. توری گلخانه با جذب و انعکاس نور مستقیم خورشید، انرژی مورد نیاز را برای رشد گل ها و گیاهان از خورشید دریافت و سپس به درون گلخانه منتقل می کند. در زمان خرید توری سایبان گلخانه باید به این نکته دقت داشته باشید که با توجه به نوع گونه گل ها و گیاهانی که قرار است در گلخانه پرورش دهید آن را انتخاب و خریداری کنید. هر کدام از توری های گلخانه ای تراکم متفاوتی دارند.

به عنوان مثال اگر قصد پرورش سبزیجات را در گلخانه دارید باید توری سفید و یا سبز را انتخاب و خریداری کنید به این خاطر که این توری ها تراکمی در حدود 30 الی 50 درصد دارند که برای پرورش سبزی درون گلخانه مناسب می باشند. پس به این نکته باید توجه ویژه ای داشته باشید که با توجه به نوع محصولی که زیر کشت دارید توری مناسب را در بین سایر توری ها انتخاب کنید. توری های گلخانه ای به این دلیل که برای کارایی بالا، بر روی فضای بیرونی گلخانه نصب می شود قابلیت های زیادی از جمله مقاوم بودن در برابر پاره گی، وزش باد و باز شدن بیش از حد دارند.

اغلب سایر توری های گلخانه ای نیز خاصیت بازتاب کنندگی دارند و مشابه یک آینه عمل می کنند و نور مستقیم خورشید را به طور کامل بازتاب می دهند. از این توری ها بیشتر در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن فضای گلخانه استفاده می شود. هر کدام از توری های گلخانه ای قابلیت های مخصوص به خود را دارد و باید در زمان انتخاب و خریداری توری گلخانه ای به این موارد گفته شده توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید توری مناسبی را جهت سایه اندازی گلخانه انتخاب و خریداری کنید تا در نهایت محصولات با کیفیتی را دریافت کنید.

مزایای توری گلخانه سفید

توری گلخانه اعم از رنگ سفید به طور صحیح بخش وسیعی از نور خورشید را انعکاس داده و نور کافی را به فضای درونی گلخانه منتقل می کند.بر عملکرد مطلوب سیستم های خنک کننده ای که در گلخانه نصب شده است اثر مثبت گذاشته و موجب کارایی بهتر سیستم خنک کننده می شود.توری گلخانه مانع از تبخیر زیاد آب در فضای گلخانه می شود و از این طریق موجب مصرف بهینه آب می شود.با توجه به محصولات زیر کشت در گلخانه، نور مناسب را به درون گلخانه منتقل می کند.با تنظیم دمای درون گلخانه، از گل ها وگیاهان موجود در گلخانه به طور مناسب نگهداری می کند و مانع از کم آبی و خشک شدن گل ها و گیاهان می شود.

توری گلخانه سفید و کاربرد آن به چه صورت است؟

رنگ توری گلخانه چه تاثیری بر رشد گل ها و گیاهان دارد؟

گلخانه مکان مناسبی برای رشد گل ها و گیاهانی است که خارج از فصل رشد خود در محیط گلخانه پرورش می یابند. در گلخانه ها برای تعدیل نگه داشتن دمای گلخانه از توری های به عنوان سایه انداز بر روی فضای بیرونی گلخانه استفاده می شود تا از ورود اشعه های مضر نور خورشید به درون گلخانه جلوگیری شود. انواع متنوعی از گل ها و گیاهان در محیط گلخانه پرورش می یابند که هر کدام از نظر میزان دریافت انرژی نور خورشید با یکدیگر متفاوت می باشند. به همین منظور توری های گلخانه ای با توجه به  ساختاری که دارند رنگ های متنوعی هم دارند که هر کدام میزان مناسبی از نور خورشید را دریافت و به درون فضای گلخانه منتل می کنند. رنگ توری سایبان گلخانه تاثیر مثبتی بر رشد محصولات زیر کشت گذاشته و همچنین موجب عملکرد مطلوب سیستم های خنک کننده می شود.

سخن پایانی

توری گلخانه یا همان سایه بان گلخانه به عنوان یکی از تجهیزات خنک کننده در تعدیل دمای مناسب در فضای گلخانه محسوب می شود. توری گلخانه رنگ های متنوعی دارد که می توان به یقین بیان کرد که رنگ روشن آن اعم از سفید و یا سبز کاربرد بیشتری دارد به این خاطر که این قابلیت را دارد که نور کافی را به درون فضای گلخانه منتقل کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر