خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

تکنیک های برش با اره زنجیری چیست؟

فهرست مطالب

اره زنجیری ابزار بسیار قدرتمندی است که می تواند برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که به درستی آموزش دیده باشید، می توانید از قدرت و تکنیک های برش با اره زنجیری برای حذف درختان در حیاط خود یا سایر مناطق جنگلی استفاده کنید.

تکنیک های برش با اره زنجیری چیست؟

 

مرحله 1: ایمنی شخصی

هنگام استفاده از اره زنجیری، ایمنی شخصی بسیار مهم است. همیشه باید از تجهیزات حفاظت فردی زیر استفاده کنید:

دستکش چرمی برای جلوگیری از آسیب ناخن

چکمه به عنوان محافظ در برابر سقوط اجسام مانند شاخه های درخت

محافظ چشم برای محافظت از چشمان شما در برابر تراشه های چوب

محافظ شنوایی برای کاهش خطر شنوایی

کلاه برای محافظت در برابر اجسام مانند شاخه های درخت

اگر در محیطی پر از گرد و غبار کار می کنید ماسک تنفسی بزنید.

مرحله 2: بررسی اره زنجیری

قبل از استفاده، اره زنجیری خود را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب بررسی کنید. به دنبال ترک در محفظه اره، میله اره، پیچ های شل و مهره ها و ...باشید. اره زنجیری دست دوم نخرید چون نمی دانید چقدر از آن نگهداری شده است. علاوه بر این، سیم برق را از نظر شکستگی و مخزن روغن را از نظر ترک بررسی کنید.

مرحله 3: اطراف را مشاهده کنید

یکی از تکنیک های برش با اره زنجیری این است که قبل از اقدام به قطع درخت، منطقه را برای وجود موانعی مانند سنگ یا شاخه های شل بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ سیم برق در این نزدیکی وجود ندارد. اگر درختی را در نزدیکی خانه خود می برید، سقوط اشیا می تواند به خانه شما آسیب برساند یا به هر کسی که ممکن است در داخل خانه باشد آسیب برساند.

تکنیک های برش با اره زنجیری چیست؟

مرحله 4: برای قطع کردن درخت آماده شوید

قبل از راه‌ اندازی، مطمئن شوید که اره شما روغن سالمی دارد. بین 1/2-3/4 پیمانه روغن در مخزن اره خود بریزید. انواع مختلف اره زنجیری از مقادیر متفاوتی روغن استفاده می کنند اما این مقدار معمولاً کافی است.

مرحله 5: جهت و اندازه قطع درخت را مشخص کنید

یکی دیگر از تکنیک های برش با اره زنجیری این است که درختان کوچک باید به گونه ای قطع شوند که از خانه شما یا سایر مناطقی که ممکن است افراد در آن حضور داشته باشند دور شوند. مطمئن شوید که درخت قطع شده در صورت سقوط به سمت سازه دیگر بالاخص خطوط برق برخورد نمی کند. یک گوه برای هدایت درخت به سمت جهت مورد نظر استفاده می شود. شما همچنین می توانید با ایجاد برش در سمت مخالف جهت قطع مورد نظر، درخت را قطع کنید.

مرحله 6: تعیین مسیر فرار

قبل از شروع به قطع کردن یک درخت، یک مسیر فرار را برای خود برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که می توانید با خیال راحت به ایمنی برسید، بدون اینکه درخت قطع شده در حال سقوط باشد؛ زیرا درختان قطع شده اغلب با افتادن روی زمین از هم جدا می شوند. مطمئن شوید که یک مسیر فرار دوم را خارج از محدوده درخت برنامه ریزی کنید.

مرحله 7: بخش جلوی درخت را برش دهید

یکی دیگر از تکنیک های برش با اره زنجیری این است که اره زنجیری را محکم نگه دارید و مطمئن شوید که پایه شما محکم است. از گوشه سمت چپ جلوی تنه درخت شروع کنید. یک برش رو به پایین با حرکات صاف و مداوم ایجاد کنید تا زمانی که یک بریدگی عمیق چهار اینچی ایجاد کنید. با ایجاد چندین برش عمودی در فواصل یک اینچی، چوب را به قطعات دلخواه تقسیم کنید.

مرحله 8: قسمت پشت درخت را برش دهید

سپس برش دوم را در قسمت پشتی تنه، حدود یک اینچ زیر برش اول شروع کنید. این برش تقریباً 90 درجه به سمت پایین خواهد بود که با برش های اصلی شما مطابقت دارد. وقتی این برش پشتی کامل شد، به محض اینکه شروع به اره کردن با اره خود کردید، درخت باید به راحتی سقوط کند.

تکنیک های برش با اره زنجیری چیست؟

مرحله 9: کنده درخت

هنگامی که یک درخت قطع شد، قسمت های ریشه مانند باید در زمین باقی بماند. این به جلوگیری از جمع شدن کثیفی در اطراف پایه تنه کمک می کند و همچنین از ورود موریانه ها به ملک شما جلوگیری می کند. چندین آجر سنگین را در اطراف محیط خود قرار دهید تا هنگامی که آن را با اره زنجیری برش می دهید، آن را صاف نگه دارد.

مرحله 10: در صورت لزوم، قطعات را برش دهید

از دیگر تکنیک های برش با اره زنجیری این روش است که با اره خود، قطعات را از وسط به طرفین ببرید. از بالا شروع کنید و به سمت پایین برش دهید تا به نقطه ای برسید که هیچ مقاومتی در برابر تیغه اره شما وجود نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که قطع درختان کوچک فقط برای استفاده توسط یک فرد با تجربه و آموزش دیده توصیه می شود. اگر با نحوه کار با اره برقی آشنا نیستید، نباید اقدام به قطع کردن درخت کنید.

کاربردهای مختلف اره زنجیری

اره زنجیری یک ابزار برش چوب است که در ابتدا برای کمک به پاکسازی مناطق جنگلی طراحی شده بود. از آن زمان، این ابزار به یکی از همه کاره ترین ابزارهای موجود برای صاحبان خانه یا پیمانکارانی تبدیل شده است که علاقه مند به حفظ اموال خود هستند. به طور معمول، از تکنیک های برش با اره زنجیری این است که از اره زنجیری برای قطع درختان به بخش های کوچکتر استفاده می شود. این را می توان به منظور ساخت سازه های چوبی مانند عرشه ها و سکوها برای خانه، ستون های حصارکشی شده و غیره انجام داد. همچنین می توان از اره زنجیری برای جدا کردن شاخه های درختانی که ممکن است بیش از حد نزدیک به سیم های برق، جاده ها یا سایر مناطقی که خطر آسیب دیدگی یا آسیب به اموال دارند، رشد کنند، استفاده کرد. اگرچه امکان قطع درخت با یک تبر خوب برای شما وجود دارد، اما بسیاری از مردم استفاده از اره زنجیری را انتخاب می کنند زیرا ایمن تر و راحت تر است.

  • انتخاب یک اره مناسب برای درختان کوچک

 

اگر قصد قطع درختان کوچک را دارید، یک تیغ اره 16 یا 18 اینچی کافی است. این تیغه ها 60-40 دندانه دارند و برای برش چوب سبک بهترین هستند. اگر در یک منطقه روستایی دور از خطوط برق زندگی می کنید، اره زنجیری بهترین انتخاب شماست. یک اره با تیغه 10 تا 12 اینچ نیز برای قطع درختان کوچک مفید خواهد بود. استفاده از آنها آسان است اما نسبت به اره های دیگر کوچکتر است و قدرت کمتری دارند. اگر برای کارهای سبک به اره نیاز دارید، اره زنجیری انتخاب بهتری است.

تکنیک های برش با اره زنجیری چیست؟

اگر به خط برق دسترسی دارید، اره برقی بهترین گزینه برای بریدن درختان کوچک خواهد بود، زیرا آنها قدرتمندتر و همه کاره تر از اره های دیگر هستند. همچنین می توان مدل های بنزینی را خریداری کرد که می توانند با سوخت های جایگزین مانند پروپان یا نفت سفید کار کنند. استفاده از اره برقی برای قطع درختی با ارتفاع کم یا درخت کج کاملا موثر است. از آن برای قطع سریع و آسان درخت و به روشی کارآمد استفاده می شود. درختی با اندازه کوچک را می توان در عرض چند دقیقه با اره برقی قطع کرد، درحالی که ممکن است چندین ساعت [یا چند روز] طول بکشد تا درخت با استفاده از تبر، اره یا سایر ابزارهای دستی خرد شود. همچنین در هنگام استفاده از اره برقی نباید نگران قطع شدن شاخه ها به صورت تصادفی باشید.

نتیجه گیری:

انتخاب نوع مناسب اره زنجیری برای نیازهای شما هنگام بریدن درختان کوچک مهم است. درختی با اندازه کوچک را می توان با اره دستی قطع کرد، اما این کار بسیار زمان بر است و توصیه نمی شود. شما نمی توانید جهت قطع، روش قطع یا برش قطع با اره دستی را انتخاب کنید. برش و قطع درخت باید با اره برقی انجام شود تا درخت در هنگام سقوط از هم جدا شود. برای سقوط یک درخت کوچک، باید از یک اره دستی در یک طرف تنه و یک اره دیگر در طرف مقابل استفاده کنید تا از ضربه زدن به تیغه اره جلوگیری کنید.

اگرچه ابزارهای مختلفی برای کمک به تعیین ارتفاع درخت وجود دارد، اما آشنایی با روش ‌های میدانی ساده مانند تکنیک های برش با اره زنجیری می‌تواند بسیار مفید باشد. برای اجرای این تکنیک، ابتدا یک چوب به طول 3 تا 4 فوت پیدا کنید. در حالی که بازوی خود را مستقیماً در مقابل خود قرار داده اید، چوب را به موازات طول بازو نگه دارید و از آن برای اندازه گیری فاصله چشم تا دست خود استفاده کنید. بعد، بازوی خود را در همان حالت افقی نگه دارید، اما چوب را طوری تنظیم کنید که کاملاً عمودی روی بازوی شما باشد. فاصله چشم تا دست باید با فاصله دست تا بالای چوب برابر باشد. با انجام این مراحل به راحتی می توانید درخت خود را برش دهید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر