خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

دانستنی های مه پاش صنعتی

فهرست مطالب

مه پاش صنعتی  یکی از مه پاش هایی است که در صنعت باغداری، کشاورزی و گلخانه ها  مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از دستگاه هایی پر کاربردی است که بیشتر در سالن ها از جمله سالن مرغداری، سالن دامداری و .....به کار می رود.

مه پاش چیست؟

مه پاش در واقع دستگاهی است که باعث  خنک کردن محیط در کمترین زمان  می شود و با کمترین میزان مصرف آب می تواند نقش موثری در خنکی هوای محیط داشته باشد.مه پاش صنعتی انواع و اقسام متفاوتی دارد که ما در این مقاله به بررسی موضوعاتی درباره مه پاش صنعتی می پردازیم و هر یک را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانیم اطلاعات زیادی را در این زمینه در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار بدهیم پس  با ما همراه شوید؛

مه پاش صنعتی چیست؟

مه پاش صنعتی، سیستمی است که از چندین قسمت تشکیل شده است، این سیستم در فصل تابستان که هوا نسبت به دیگر فصل ها گرم تر می باشد بسیار کاربرد دارد و یک سیستم ضروری است که باید در مکان های مثل گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها نصب و راه اندازی شود. در واقع این سیستم با تولید رطوبت و همچنین ایجاد بخار غلیظ نقش مهمی در از بین بردن آفات گیاهی ، پخش مواد مغذی  و پاک کردن گرد و غبار در محیط مورد استفاده دارد، می توان گفت این سیستم رطوبت ساز بوده و در خنک کردن هوا در محیط نقش مهمی دارد.

مه پاش صنعتی از چه قسمت های تشکیل شده است؟

1-پایه نازل مه پاش2-سختی گیر(جدا کردن سختی و املاح سخت آب)3-دماسنج و رطوبت سنج(کنترل رطوبت و دمای محیط)4-پمپ مه پاش(پمپ پیستونی فشار بالا)5-فیلتر آب(جلوگیری از ذرات گرد و غبار به آب نازل)6-شیر تنظیم فشار (تنظیم فشار ورودی به نازل)7-برد کنترل(خاموش و روشن کردن مه پاش به صورت اتوماتیک)8-سیستم ضد چکه(جلوگیری از چکه کردن آب از نازل در هنگام قطع و وصل کردن مه پاش)9- شیلنگ(تامین آب پر فشار برای نازل)10-نازل مه پاش(تبدیل آب پر فشار به مه)

دانستنی های مه پاش صنعتی

نازل سیستم مه پاش صنعتی  از چه جنسی ساخته شده است؟

در بین قطعات سیستم مه پاش صنعتی ، نازل یکی از مهمترین قطعه اصلی در بین قطعات سیستم  مه پاش است، در واقع جنس این نازل استیل و برنج است که با روزنه ای از سرامیک  ساخته شده است، قطعات سیستم مه پاش از جمله نازل باید به صورت استاندارد باشد چون اگر غیر استاندارد باشد پاشش آب بعد از مدتی بسته خواهد شد و در نتیجه بند خواهد آمد. پس در این زمینه دقت داشته باشید که برای اینکه از بروز هزینه های اضافی پیش گیری کنید، حتماً از نازل ها و قطعات استاندارد در سیستم مه پاش صنعتی استفاده کنید.

قیمت مه پاش صنعتی

قیمت با قطعات با کیفیت و خوب رابطه مستقیمی با هم دارند، مسلم است که اگر قطعات با کیفیت و استانداردی در سیستم مه پاش صنعتی به کار رود قیمت بالاتری هم خواهد داشت نسبت به یک سیستم مه پاش صنعتی که قطعات ارزان و غیر استانداردی در آن به کار رفته باشد.

پس برای اینکه بعد از خرید دوباره مجبور نشوید چند بار قطعات سیستم مه پاش رو خریداری کنید، بهتر است عاقلانه عمل کنید و در همان ابتدا قطعات استاندارد و با کیفیتی را خریداری کنید تا اینکه قطعات ارزان و بی کیفیتی را خریداری کنید که پس از چند بار کار کردن سیستم این قطعات خراب شود و شما مجبور شوید دوباره این قطعات را عوض کنید. پس هنگام خرید اولین معیارتان این باشد که قطعات اصلی و با کیفیتی را خریداری کنید.سیستمهای مه پاش صنعتی هم انواع مختلفی دارند که ما در این قسمت از مقاله به بررسی هر کدام به طور جداگانه می پردازیم؛

انواع سیستمهای مه پاش صنعتی

1-مه پاش دیسکی

یک نوع از مه پاش صنعتی، مه پاش دیسکی می باشد، در واقع این سیستم به شکلی طراحی شده است که در گلخانه ها، سالن پرورش قارچ ، مرغداری و دام پروری مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم مه پاش دیسکی آب  را به کمک یک فن پر سرعت که در آن تعبیه شده است با سرعت زیاد به پودر تبدیل می کند که در نتیجه مانند اسپری این پودر در محیط منتشر می شود، این عمل مه پاش دیسکی باعث ایجاد رطوبت و خنکی در محیط می شود.

این مه پاش نصب راحت و ساده ای دارد، یکی از ویژگی های مطلوب این مه پاش این است که مخزن آن مجهز به شناور می باشد و در صورت قطع و کمبود آب ، به صورت خودکار آب در منبع خود ذخیره می کند. به خاطر این ویژگی مه پاش، مه پاش دیسکی  برای سم پاشی گیاهان در محیط های دامداری و مرغداری بسیار مناسب می باشند.

2-مه پاش التراسونیک

این سیستم می تواند رطوبت بیشتری در محیط ایجاد کند به همین خاطر از مه پاش التراسونیک در آزمایشگاه ها، کارخانجات بسته بندی گوشت، سردخانه میوه ، کارخانجات دخانیات و کارگاه ساخت وسایل چوبی و....بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، این مه پاش ویژگی خاصی دارد و آن هم این است که برای تولید مه از امواج فرا صوتی کمک می گیرد، در واقع نحوه کار این مه پاش به این شکل است که این دستگاه با استفاده از سرامیک ها امواج فرا صوتی را در ون مخزن پر از آب ایجاد می کند، در اثر برخورد این امواج با آب ، قطرات آب از حالت مایع به حالت گاز تغییر حالت می دهد در واقع این بخار سرد می باشد.

این مه پاش چون دارای مخزن می باشد باید در مخزن آب تصفیه شده ریخته شود، دقت داشته باشید که اگر آب ریخته شده در مخزن دارای ذرات و ناخالصی باشد، این آلودگی ها و ناخالصی ها در هوا پخش می شوند که ممکن است پیامدهای منفی داشته باشد. چون مه پاش التراسونیک بیشتر رطوبت را در محیط پخش می کند بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستنی های مه پاش صنعتی

3-مه پاش نازل

مه پاش نازل دارای موتور و پمپ قوی می باشد و این قدرت را دارد که آب را تا 200بار فشرده کند، آب فشرده شده به سمت نازل ها در مه پاش هدایت می شود و سپس به سمت دهانه مه پاش حرکت می کند، در دهانه مه پاش سوراخ های خیلی ریزی وجود دارد که آب را به صورت پودر به سمت بیرون خارج می کند. از این مه پاش به دلیل داشتن موتور و پمپ پر قدرت، در ویلاها، رستوران ها، گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ  مورد استفاده قرار می گیرد.

مه پاش نازل در صنایع ساختمان سازی هم برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیردبرای کاهش و کنترل گرد و غبار در صنایعی مثل سنگ شکنی، سیمان سازی و معدن  از سیستم مه پاش نازل استفاده می کنند چون میزان کارایی آن نسبت به دیگر سیستمها در میزان کنترل گرد و غبار بیشتر است.

این مه پاش دارای فیلتر آب می باشد به همین خاطر نازل ها در حین فعالیت مسدود نمی شوند و باید دقت داشته باشید پس از هر بار استفاده فیلتر سیستم را چک کنید و در صورت نیاز داشتن تعویض، فیلتر آن را تعویض کنیداین سیستم طوری طراحی شده است که فضای زیادی را در محیط اشغال نمی کند و به دلیل کارکرد خوب این سیستم، بهتر است بیشتر از این سیستم در محیط ها استفاده شود

کلام آخر

سیستم های مه پاش از جمله مه پاش های صنعتی، نقش موثری در میزان صرفه جویی در آب دارند ، علاوه بر این سیستم های مه پاش نقش موثری در میزان خنکی و رطوبت هوا در فصل تابستان دارند، علاوه بر فصل تابستان نیز می تواند با ایجاد رطوبت در محیط میزان خشکی را در فصل زمستان کنترل کند، سیستم های مه پاش می توانند علاوه بر خنکی و رطوبت هوا در محیط، موجب  ضد عفونی کردن فضاهای مانند مرغداری شوند و این مکان های بسته را تمیز و ضد عفونی کنند، این عمل ضد عفونی مه پاش در مرغداری ها موجب کاهش تلفات و افزایش بهره وری در مکان ها می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر