خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

در چه مکان هایی می توان از دستگاه کلاغ پران استفاده کرد

فهرست مطالب

امروزه تجهیزات و لوازم بسیار گوناگونی برای راحتی کار کشاورزان پدید آمده است تا از این طریق کشاورزان بتوانند امور مربوط به باغبانی و کاشت و کشت خود را به بهترین و سهل ترین شیوه ممکن انجام دهند. این لوازم و تجهیزات توسط مهندسان با مهارت طراحی و ساخته می شود و هر کدام از آن ها در یک شرایط ویژه می تواند کارایی بسیاری داشته باشد. یکی از جالب ترین و خاص ترین دستگاه هایی که توسط مهندسان ساخته شده است، دستگاه کلاغ پران می باشد. در این مقاله از وب سایت فارم صنعت قصد داریم تا به بررسی دستگاه کلاغ پران و مکان هایی که می توان از این دستگاه استفاده کرد، بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

تاریخچه اختراع دستگاه کلاغ پران

 به طور قطع تا کنون نام مترسک را شنیده اید و یا حتی آن را از نزدیک مشاهده کرده اید. باید بیان شود که مترسک ها یکی از وسایل ساخت بشر بود تا در مزارع و زمین های کشاورزی از آن ها استفاده شود. در گذشته تمامی مزارع و زمین های کشاورزی یک یا چند مترسک داشتند و هدف کشاورزان از ساخت این مترسک ها، فراری دادن برخی از حیوانات از مزرعه بود. شایان به ذکر می باشد همان گونه که آفت ها و علف های هزر و ... می توانند برای محیط مزرعه بسیار مضر باشند، برخی از حیوانات مانند پرندگان، گرگ ها، خوک ها و ... نیز می توانند برای مزرعه مضر باشند و آسیب بسیار جدی به زمین کشاورزی وارد نمایند. از این رو ساخت تمهیداتی برای دور کردن حیوانات مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است و می تواند مفید واقع شود. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی به صورت کلی ساخت و ساز این مترسک ها و تجهیزات مورد استفاده در زمین های کشاورزی تغییر کرد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. می توان اشاره داشت که در گذشته به علت عدم پیشرفت در کشاورزی و باغداری بسیاری از محصولات قبل از رسیدن به دست مصرف کننده دچار آفت می شدند که این موضوع برای کشاورزان بسیار ضرر رسان بود و به علاوه این امکان نیز وجود داشت که بر اثر آفت مورد نظر مصرف کنندگان به بیماریهای مختلفی مبتلا  شوند و آسیب های جسمی به ان ها وارد گردد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که آفات که به شکل های بسیار مختلف می توانند به محصولات کشاوران آسیب وارد نمایند. در واقع زمانی که از آفات محصولات کشاورزی سخن به میان می آید، منظور هم آفات جانوری است و هم آفات گیاهی. همیشه کشاورزان به دنبال راه های بسیار مختلفی برای دور کردن آفات کشاورزی بودند تا بدین صورت بتوانند محصولی مناسب را به بازار تقاضا، عرضه نمایند. همان گونه که می دانید، در زمان های گذشته برای فراری دادن یا دور کردن حیوانات مختلف از مزارع و زمین های کشاورزی، کشاورزان روش های مختلفی را به کار می گرفتند یکی از این روش ها عبارت اند از: 
  • روشن کردن آتش در قسمت های مختلف منطقه
  • ایجاد سر و صدا با انواع وسایل
  • استفاده از مترسک ها در گوشه کنار مزارع
  • استفاده از تور یا وسایلی از این قبیل (دور تا دور باغ را وسایلی از این قبیل استفاده می کردند )
 
در چه مکان هایی می توان از دستگاه کلاغ پران استفاده کرد
 تمامی این کارهایی که توسط کشاورزان یا باغبانان انجام می گرفت، اغلب برای دور کردن برخی از حیوانات مانند سگ ها . گرگ ها  و... جوابگو بود اما برای پرندگان نتیجه نمی داد! کشاورزان نیز همیشه به دنبال راه کاری مناسب برای دور کردن پرندگان بودند تا بعد ها با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در زمینه کشاورزی و تولید محصولات مختلف این تجهیزات به وجود آمد. سیستم هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت به صورت عمده برای دور نمودن آفات به افراد کمکی نمی کرد. به دلیل آن که زمین های کشاورزی و مزارع بسیار گسترده و بزرگ بود و افراد یا کشاورزان نمی توانستند تمام سطح منطقه را زیر پوشش بگیرند و برای از بین بردن آفات تلاش کنند. می توان اذعان داشت که  یکی دیگر از دلایل پاسخ گو نبودن روش های گذشته این بود که برخی از حیوانات و پرندگان پس از مدتی دیگر ترسی از مترسک ها نداشتند و دوباره  به سمت مزرعه روانه می شدند! این مشکلات باعث شد که افراد به فکر اختراع دستگاهی باشند که با کمک نیروی انسانی و یا مکانیکی بتواند به کشاورزان و باغداران کمک نماید و سطح گسترده ای را نیز بتوان با آن تحت کنترل داشت. تا از آسیب و آفت زدگی محصولات جلوگیری به عمل آید. ایدر این زمان بود که موفق به ساخت دستگاهی برای دور کردن حیوانات و پرندگان از مزرعه شدند و این دستگاه با نام کلاغ پران معروف شد. 

کلاغ پران در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

 احترام به محیط زیست شرط اول برای ساخت دستگاه کلاغ پران بوده است. به دلیل آن که در گذشته برای دور کردن حیوانات از مزارع مختلف سعی میشد تا آن ها را بکشند و کشتار حیوانات می تواند عواقب بسیار بدی برای طبیعت داشته باشد. به همین دلیل دور کردن حیوانات بدون کشتن آن ها برای طبیعت هیچ آسیبی ندارد. از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید، این است که همه ساله دولت ها هزینه های بسیار بالایی را صرف نگه داری از مکان های مورد حمله قرار گرفته توسط حیوانات می کند و در بسیاری از مواقع نیز مجبور به کشتار آن ها می شود اما با استفاده از دستگاه هایی که امروزه برای دور کردن حیوانات از مکان های مورد نظر به وجود آمده است، می توان این هزینه ها را به حداقل مقدار خود رساند. 

از دستگاه های کلاغ پران می توان در مکان های زیر بهره برد:

 
  • استفاده از دستگاه کلاغ پران در باندهای فرودگاه

 از جمله این مکان ها که هر ساله خسارات شدیدی از هجوم پرندگان به آن می بیند باندهای فرودگاه می باشد. شایان به ذکر است که هر سال به علت ورود پرندگان به موتور هواپیماها بسیاری از این هواپیماها دچار آسیب خواهند شد و از پرواز باز خواهند ماند. البته بازماندن این هواپیماها باعث ایجاد خسارات شدید به شرکت های هواپیمایی نیز می گردد. حال به منظور دور کردن پرندگان از باندهای فرودگاه می توان از دستگاه کلاغ پران بهره برد. 
  • استفاده از دستگاه کلاغ پران در کارخانجات خوراک دام و دان مرغداری ها

 شایان به ذکر می باشد که هجوم پرندگان به کارخانجات خوراک دام و دان مرغداری ها هم هر ساله باعث ضرر و خسارات شدید به این کارخانه ها و انبارها وارد می کند و برای جلوگیری از این ضرر و زیان باید چاره ای اندیشید. برای همین کارخانه داران و صاحبان انبارها با استفاده از دستگاه کلاغ پران به دنبال کم کردن این نوع از آسیب های مالی هستند. استفاده از دستگاه های کلاغ پران در این محیط ها بسیار مفید است زیرا با پرداخت یک هزینه کلی، می توان از ضرر و زیان های مالی جلوگیری به عمل آورد. 
در چه مکان هایی می توان از دستگاه کلاغ پران استفاده کرد
 
  • استفاده از دستگاه کلاغ پران در مزارع پرورش ماهی

 می توان اذعان داشت که یکی دیگر از موارد مصرف و استفاده های گسترده از دستگاه کلاغ پران، بهره گیری از این دستگاه در مزارع پرورش ماهی می باشد. این مزارع نیز هر ساله با هجوم پرندگان به آن و از بین بردن تخم ماهی ها و یا نوزادان ماهی خسارات شدیدی به آن ها می زنند بنابراین نیاز است تا در این مکان های نیز از دستگاه های کلاغ پران استفاده کرد و از این طریق میزان آسیب های مالی را به حداقل رساند. استفاده از توپ صوتی (کلاغ پران) به کم کردن آسیب و صدمات وارده به این مزارع کمک شایانی می نماید. نکته: 
  • یکی دیگر از نام های دستگاه کلاغ پران، توپ صوتی می باشد.
  • دستگاه کلاغ پران را در حالت کلی به شکل ضدآب طراحی می کنند.
 

اصول نکات ایمنی به هنگام کار کردن با دستگاه کلاغ پران:

 در زیر به برخی از مهم ترین نکات ایمنی برای کار کردن با این نوع از دستگاه ها اشاره می کنیم:‌ 
  • هرگز در مکان ‌های مسکونی از این نوع دستگاه ها استفاده نکنید.

 شایان به ذکر است که دستگاه کلاغ پران یک تجهیز با توان تولید صدای ناگهانی و بسیار بلند می باشد. صدایی که در دراز مدت می تواند باعث آزار انسان ها بشود. از این رو نمی ‌توان از این تجهیز در مکان ‌های مسکونی بهره برد. 
  • به هنگام کار کردن دستگاه در کنار آن نباشید.

 هرگز در زمان استفاده و کارکرد دستگاه کلاغ پران در مقابل لوله خروجی صدای دستگاه  نباشید. به دلیل آن که صدای انفجار می ‌تواند تبعات سنگینی برای افراد داشته باشد و آسیب های جدی به آن ها وارد نماید. 
در چه مکان هایی می توان از دستگاه کلاغ پران استفاده کرد
 
  • هرگز دستگاه را نپوشانید.

 ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که مگر پوشاندن دستگاه چه ایرادی دارد؟! برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که احتمال عدم انفجار و جمع شدن گاز در فضای بسته با پوشاندن دستگاه وجود دارد. 
  • دستگاه را در مکانی صاف نصب کنید.

 شایان به ذکر می باشد که نصب کلاغ پران  در مکانی صاف می تواند بهترین کارکرد دستگاه را ایجاد کند. هرگز دستگاه تفنگ کلاغ پران را در ارتفاع، خصوصاً روی درختان نصب نکنید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت فارم صنعت مراجعه کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر