خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

دستگاه علفتراش چهارزمانه دوشی

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین تجهیزات در کشاورزی، علفتراش ها هستند. این وسایل می توانند بسیار کاربردی باشند و امور کشاورزی را برای تمام باغبانان و کشاورزان راحت و سهل نمایند. علف تراش ها در انواع و برندهای بسیار مختلفی موجود است که شما عزیزان می تواند بر اساس نیاز خود هر کدام از آن ها را تهیه کرده و در زمین کشاورزی یا باغ خود استفاده کنید. یکی از انواع این دستگاه ها، علفتراش چهار زمانه دوشی می باشد ، اجزای دستگاه علف تراش چار زمانه دوشی شامل موتور، دسته ، تیغه و..... می باشد. که در این مقاله از وب سایت فارم صنعت قصد داریم تا به بررسی این دستگاه بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم و کافی تا انتهای این مطلب با فارم صنعت همراه باشید. 

علف تراش موتوری:

 یکی از خاص ترین دستگاه هایی که توسط مهندسان طراحی و ساخته شد، دستگاه علفتراش یا علف زن موتوری است. این دستگاه بسیار خاص کارکرد آسانی دارد و می تواند امور کشاورزی را بسیار ساده نماید. در کل علف تراش ها یک خاصیت بسیار مهم دارند، به این صورت که وجود یک تیغه گردان در ان ها ثابت است. تیغه هایی که در تمامی علف تراش ها به کار می روند انواع مختلف دارند و هر کدام از آن ها ویژگی های هاص خود را نیز دارا می باشد. البته نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برای بریدن گیاهان، می توانید از انواع تیغه ها در یک علف تراش استفاده کنید و این موضوع به نوع دستگاه شما بستگی دارد. امروزه در تمامی علف تراش ها یک موتور وجود دارد که این موتور می تواند تیغه دستگاه را به حرکت در آورد. در واقع موتور علف تراش می تواند میله ای که به پره ها برخورد می کند را به حرکت در اورده و از این طریق سیستم علف تراش حرکت می کند و شما می توانید عملیات بریدن و قطع گیاهان را با آن انجام دهید. در زمان های بسیار دور کشاورزان برای آن که بتوانند درختان و گیاهان را قطع کنند، از وسیله ای بسیار تیز به نام داس استفاده می کردند. داس ها با نیروی دست باغبانان و کشاورزان به کار می افتاد. در واقع کشاورز برای ان که بتواند با داس کار کند، نیاز داشت تا نیرویی را صرف نماید و این کار ممکن بود باعث خستگی ایشان شود. اما امروزه برای آن که کشاورزان بتوانند در انجام امور خود سرعت عمل بالاتری داشته باشند از وسیله ای خاص به نام علف تراش موتوری استفاده می کنند که این نسل جدید از علف تراش ها، بسیار مناسب و کاربردی هستند. 

موتور چهار زمانه چیست؟

 به طور قطع نام موتور چهار زمانه یا موتور دو زمانه تا کنون به گوشتان خورده است و شاید درباره ان ها اطلاعاتی دارید. در این قسمت قصد داریم تا درباره موتور چهار زمانه در علف تراش ها و اطلاعاتی بسیار سودمند در اختیار شما قرار دهیم. می توان اذعان داشت که موتورهای احتراق داخلی بر مبنای دفعات توان در هر دور چرخش موتور خود، به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند: 
  • موتورهای دو زمانه
  • موتورهای چهار زمانه
 
دستگاه علفتراش چهارزمانه دوشی
 موتورهای دو زمانه از لحاظ ساختاری ساده تر از موتورهای چهار زمانه هستند اما باید بدانید که موتورهای چهار زمانه کارایی بیشتری نسبت به دو زمانه دارند. باید بدانید که هر چرخه موتور چهار زمانه به چهار مرحله خاص تقسیم بندی خواهد شد و در هر مرحله، هر پیستون یک بار طول سیلندر را طی می کند. از آن جایی که تنها در یک مرحله از هر چرخه موتور، به میل لنگ شتاب داده خواهد شد؛ باید اشاره شود که هر چرخه کامل موتور چهار زمانه به دو بار چرخش میل لنگ منجر می گردد. مراحل چرخه موتور چهار زمانه را به صورت زیر شرح می دهیم: 
  • مکش هوا

 این مرحله اولین گام از طی کردن چرخه موتور چهار زمانه می باشد. در این مرحله پیستون از بالاترین مکان به سمت پایین ترین مکان می آید. در واقع در این مرحله سوپاپ تخلیه بسته می باشد و سوپاپ هوا باز است. زمانی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، یک خلا نسبی در سیلندر درست خواهد شد و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد. 
  • کمپرس

 دومین مرحله از چرخه موتور چهار زمانه، کمپرس می باشد. در این مرحله پیستون از طرف بالا حرکت خواهد کرد و دو سوپاپ بسته می باشند. انگاه هوای داخل سیلندر متراکم شده و نسبت تراکم آن معمولا 14 به 22 خواهد شد. لازم به ذکر است که فشار داخل سیلندر به اندازه 40 اتمسفر افزایش می یابد و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به طرز قابل توجهی زیاد می شود و به حدود 400 تا 600 درجه سانتی گراد می رسد. 
  • انفجار

 سومین مرحله انفجار می باشد. در انتهای زمان تراکم در هنگامی که هر دو سوپاپ هم چنان بسته اند، مقداری سوخت گازوئیل به درون هوا فشرده و بسیار داغ درون محفظه احتراق پاشیده می شود و سوخت بر اثر این حرارت بلا آتش می گیرد فشار بالای گازهای منبسط شده پیستون را ب طرف پایین هدایت می کند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل لنگ منتقل می شود و باعث گردش میل لنگ خواهد شد. 
  • خروج دود

 شایان به ذکر می باشد که چهارمین مرحله خروج دود است. با رسیدن پیستون به پایین ترین مکان در مرحله انفجار، سوپاپ تخلیه باز خواهد شد و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می دهد سیلندر را ترک کنند. آنگاه پیستون از پایین ترین نقطه به سمت بالا هدایت می شود و سپس تمامی گازهای سوخته را به سمت بیرون می راند. 
دستگاه علفتراش چهارزمانه دوشی
 

علف تراش چهار زمانه:

 شایان به ذکر می باشد که موتورهای علف تراش چهار زمانه همان کار موتورهای دو زمانه را انجام می دهند اما این چرخه را در چهار مرحله پیش می روند، یعنی تولید توان را در چهار مرحله انجام خواهند داد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که این موتورها، نیازی به اختلاط روغن و بنزین نخواهند داشت و سوخت و روغن درون کارتل دستگاه ریخته خواهد شد. لازم به ذکر است که موتورهای چهار زمانه از 4 مرحله توانی در خلال عملیات احتراق خود بهره می برند و به همین دلیل است که کارکرد آن ها بسیار بی صدا تر و هم چنین راندمان کاری ان ها بیشتر خواهد بود. از جمله نکات بسیار مهم و قابل توجه این است که علف زن های با موتور 4 زمانه معمولی  به طبع وزن و قیمت بیشتری از علف زن های 2 زمانه دارند. این افزایش وزن، به دلیل تعداد بیشتر قطعات موتورهای 4 زمانه است. علف تراش های چهار زمانه دوشی یکی از بهترین انواع علف تراش می باشد که کار کردن با آن ها بسیار آسان است. این نوع از علف تراش ها به راحتی بر روی دوش باغبان قرار می گیرد و ایشان می تواند در کمترین زمان ممکن به کوتاه کردن یا قطع کردن گیاهان بپردازد. ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که موتورهای دو زمانه چگونه کار می کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید یک بررسی بسیار کلی نسبت به علف تراش های دو زمانه داشته باشیم. شایان به ذکر است که موتورهای دو زمانه عملیات احتراق و تولید توان را در دو طی مرحله به ثمر می رسانند. در این موتورها، توان بیشتری در موتوری با حجم کوچک تر تولید می گردد. این موتورها، در مقایسه با یک موتور 4 زمانه با همان اندازه، توانایی تولید توان بیشتر در دورهای بالاتر را دارا می باشد. هم چنین می توان اشاره داشت که وزن سبک تر و نسبت بالاتر توان به وزن از ویژگی های این موتورها خواهد بود. یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید، این است که موتورهای دو زمانه از مخلوط سوخت و روغن استفاده خواهند کرد. به این صورت سوخت بنزین بایستی با نسبت مشخصی از روغن مخصوص موتورهای دو زمانه ترکیب گردد. 

مزایای علف زن چهار زمانه چیست؟

 علف زن یا علف تراش های چهار زمانه دارای مزایای بسیار خاصی می باشند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم تا شما با دیدی بازتر بتوانید آن را انتخاب کنید. 
  • علف زن های چهار زمانه دارای راندمان بسیار بالا می باشند.
  • موتورهای چهار زمانه نسبت به دو زمانه آلودگی کمتری را به وجود می آورد.
  • مصرف سوخت آن ها بسیار مناسب است و به علاوه سوخت آن ها ارزان و همیشه در دسترس است.
  • موتورهای چهار زمانه طول عمر بسیار بالایی دارند و دیرتر خراب می شوند.
 
دستگاه علفتراش چهارزمانه دوشی
 

معایب علف زن یا علف تراش چهار زمانه چیست؟

 علاوه بر مزایای بسیار مناسبی که این نوع علف زن ها دارند، به طور قطع دارای معایبی نیز می باشند که از جمله معایب آن ها می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت: 
  • علف تراش های چهار زمانه جزء آن دسته علف تراش های ارزان قیمت به حساب نمی آیند و نسبت به علف تراش های دو زمانه قیمت بالاتری دارند.
  • این دستگاه ها نسبت به دو زمانه ها سنگین تر هستند.
  • علف زن های چهار زمانه دارای قطعات متحرک بیشتری نسبت به دو زمانه می باشند که تعمیرات دستگاه را سخت تر و پیچیده تر می نماید.
  • در تمامی جهت ها نمی توان با دستگاه کار نمودن چون روغن به موتور علف زن نمی رسد.
 سخن پایانی: شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت فارم صنعت مراجعه فرمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر