خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

دستگاه فوگر سرد چیست؟

فهرست مطالب

فوگر سرد یا فوگر با حجم فوق‌العاده کم، با استفاده از روش ULV مه بسیار کم حجم تولید می کند. در این روش ، حجم زیادی از هوای کم فشار در مجاورت مایع (آب یا هر مایع دیگر) قرار می گیرد و با این روش ، مایع به قطرات بسیار کوچک تبدیل می شود که در اصل همان بخار است. بخاطر داشته باشید که تفاوت بین بخار و گاز در این واقعیت است که بخار ، برخلاف گاز ، قطرات مایع  بسیار کمی با هوا است.

با استفاده از روش ULV ، این مدل ، دستگاه فوگر سرد نامیده می شود ، برخلاف مدل حرارتی ، بخار بدون افزایش گرما یا دما تولید می کند. در حالی که در مدل های حرارتی مایع (آب یا هر مایع دیگر) با استفاده از افزایش گرما و دما به بخار تبدیل می شود و در اصطلاح بخار داغ بود ، در دستگاه فوگر سرد قطرات مایع بدون نیاز به افزایش دما و گرم شدن به ذرات ریز مخلوط می شوند. آنها توسط هوا یا بخار تبدیل خواهند شد.

فوگر سرد به طور معمول قطرات مایع را به قطر 1 تا 150 میکرون در هوا پخش می کند. قطره هایی به این اندازه پس از مخلوط شدن با هوا ، مه یا بخار ایجاد می کنند و در عمل دیگر نیازی به گرم شدن نیست. باید تکرار شود که هدف از خنک سازی بخار خروجی این دستگاه ، تبدیل مایعات به بخار موجود در آن ، بدون نیاز به گرما است.

اگرچه کاربرد فوگر سرد به طور مفصل در بخشهای بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت ، اما به طور خلاصه می توان گفت که در سموم دفع آفات ، علف کش ها ، قارچ کش ها ، ضد عفونی و توزیع مواد بهداشتی - شیمیایی تحت شرایط خاص استفاده می شود.

قطعات و اجزای دستگاه فوگر سرد

فوگر سرد به طور معمول از یک دمنده ، مخزنی مناسب برای نگهداری فرمول های شیمیایی مختلف و در برخی مدل ها از یک پمپ تشکیل شده است. منبع تغذیه دستگاه می تواند از طریق برق ، باتری یا حتی موتورهای بنزینی انجام شود و از این نظر هیچ محدودیت ساختاری وجود ندارد. این دمنده وظیفه ایجاد یک منطقه کم فشار با دمیدن شدید و مداوم هوا را دارد. با کاهش دور موتور می توان میزان کاهش فشار هوا را کنترل کرد.

فرمولاسیون (شیمیایی یا بهداشتی) با استفاده از پمپ برقی ، دنده (FMI) یا دیافراگم ، از طریق یک نازل ، در حجم بسیار کم ، به این محیط کم فشار منتقل می شود و به دلیل کاهش ناگهانی فشار ، به ذرات معلق و فوق ریزی تبدیل خواهد شد.

نازل انتقال مواد در اینجا نقش اصلی و مهمی را ایفا می کند و باید از نظر طراحی دارای شرایط خاصی باشد. این نازل همچنین به تسهیل گردش هوا کمک خواهد کرد. البته حرکت هوا نیز توسط چندین باله، ثابت شده و منجر به چرخش محوری خواهد شد.

روی هم رفته ، این حرکت چرخشی ، تغییر ناگهانی فشار و توزیع مایع ، قطرات را به صورت بخار یا مه در خروجی فوگر سرد پراکنده و پخش می کند. لازم به ذکر است که در مدلهای معمولی با امکانات کافی ، اپراتور می تواند قطر ذرات معلق را با کمک ابزارهای ویژه تنظیم کند.

دستگاه فوگر سرد چیست؟

اگرچه به طور کلی و در تئوری در بخشی با عنوان "برگ برنده اصلی دستگاه فوگر سرد" در مورد مزایای این دستگاه بسیار کاربردی بحث کردیم ، اما بد نیست که یک نمای کلی از مزایا داشته باشیم. استفاده از دستگاه فوگر سرد در مواردی بارزتر است که میزان مواد شیمیایی مورد نیاز را بطور چشمگیری کاهش دهد.

با استفاده از این دستگاه ، در حالی که مقدار کمتری از مواد شیمیایی یا مواد بهداشتی را به محیط وارد می کنید ، به طور موثر سطح و حجم بیشتری را پوشش می دهید. ضمن افزایش بهره وری ، ماده اولیه مورد نیاز را کاهش دهید! از دیگر مزایای فوگر سرد می توان به کاهش احتمال مسمومیت و آلودگی محیط زیست از طریق توزیع متعادل و موثر مقادیر کم مواد اشاره کرد.

اما در مورد معایب ، متأسفانه ، همه جوانب و جزئیات کار با این دستگاه جذاب و همچنین قابل کنترل نیستند. بسته به نیاز کاربر ، دستگاه نیاز به کالیبراسیون دقیق دارد. ما قبلاً در مورد نیاز به تناسب اندازه قطره و کاربرد مورد نظر صحبت کردیم. کالیبراسیون دستگاه به تخصص کافی نیاز دارد و همه نمی توانند این کار را انجام دهند.همچنین انتشار ذرات معلق در هوا یکی از مواردی است که اگر از کنترل خارج شود ، اثرات مضر آن نادیده گرفته نمی شود.

افزودن مقادیر زیاد مواد شیمیایی مایع به یک سطح فقط ممکن است باعث آلودگی در سطح محدود شود ، اما اگر در استفاده از مواد شیمیایی اشتباه کنید و مقدار مورد نیاز را تنظیم نکنید ، آلودگی ایجاد شده توسط دستگاه فوگر سرد به محیط و سادگی گسترش می یابد قابل کنترل نیست فراموش نکنید که کنترل حرکت مه در هوا به هیچ وجه آسان نیست!

کاربرد دستگاه فوگر سرد

کاربرد دستگاه فوگر سرد محدود به یک صنعت یا منطقه خاص نیست. برخی از برنامه های کاربردی شامل کنترل آفات است. کنترل آفات ، از بین بردن احتمال آزار دهنده بودن پرندگان و کاربردهای گسترده در کنترل آفات و علف های هرز مزارع و گلخانه ها.

به عنوان مثال ، در کشت درختان آووکادو ، از فوگر سرد به طور گسترده ای استفاده می شود. درختان این میوه گرمسیری بسیار حساس به آفات و حشرات آزار دهنده هستند و باید به طور موثری توسط آفات کنترل و دفع شوند. در این روش ، دستگاه فوگر سرد با پراکندگی غبار یا بخار حامل اکسی کلرید مس ، احتمال رشد علفهای هرز و تخمریزی حشرات را کاهش می دهد.

دستگاه فوگر سرد چیست؟

این یک نمونه است و البته استفاده از دستگاه فوگر سرد در صنایع کشاورزی به این محدود نمی شود و حتی در ذخیره دانه هایی مانند گندم و حفظ سلامتی سیلوها در برابر آفات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر همه اینها ، شما همچنین باید در استفاده از دستگاه فوگر برای اهداف ضد عفونی تأکید کنید. بیشتر مواد ضدعفونی کننده می توانند در فوگر استفاده شوند و بنابراین می توان آن‌ها را به شکل متوازن و مفیدی در محیط انتشار دارد.

این روش برای ضد عفونی حتی بیمارستان ها و آزمایشگاه های گندزدایی استفاده می شود. با دقت در تصاویر و پروفایل های منتشر شده در بحران شیوع کرونا ، به وضوح می توانید استفاده گسترده از دستگاه های فوگر را حتی در مترو و خیابان های کشورهای اروپای و شرق آسیا مشاهده کنید. در این شرایط از دستگاه فوگر سرد برای ضد عفونی و جلوگیری از باقی ماندن ویروس کرونا در سطوح مختلف استفاده می شود. آخرین منطقه ای که قصد داریم به آن اشاره کنیم، دامداری است.

سیستم فوگر سرد همچنین در دفع آفات ، آلودگی ها و بیماری های قارچی یا ویروسی در این محیط ها بسیار موثر است. استفاده از دستگاه های فوگر سرد در این محیط ها کاملاً شبیه به بیمارستان ها یا محیط های کشاورزی است. به این ترتیب آفت کش ها ، حشره کش ها و ضد عفونی کننده ها از طریق دستگاه فوگر سرد به مه تبدیل شده و سپس در سراسر محیط پخش می شوند.

تفاوت دستگاه فوگر سرد و گرم

از نظر سلامتی ، صرف نظر از مرطوب کننده ای که انتخاب می کنید ، هر دو نوع به شما کمک می کند از عوارض جانبی ناخواسته هوای خشک که می تواند شامل تحریک سینوس ، خون دماغ ، خشکی لب ، خارش پوست ، گلو درد و بیماری های تنفسی باشد ، اجتناب کنید.

هوای خشک همچنین می تواند به کف و مبلمان چوبی و حتی ساختار یک خانه یا ساختمان آسیب برساند. فوگر سرد و دستگاه گرم به دلیل دفع هوای سرد شبیه مه است ، همچنین هوای گرم خارج شده از دستگاه کاربرد و کارایی خاص خود را دارد ، که در اینجا مهمترین جنبه های تفاوت  دستگاه های فوگر سرد و فوگر گرم را ذکر می کند یا اینکه ما ذکر می کنیم مه شکن ها به طوری که اگر برای استفاده های مختلف به این دستگاه ها نیاز دارید ، می توانید مدل مورد نیاز خود را خریداری کرده و از وجود آن برای استفاده خاص خود بهره مند شوید.

دستگاه فوگر سرد چیست؟

قیمت دستگاه فوگر سرد

با توجه به تفاوت بین هر یک از این دستگاه ها ؛ آنها با قیمت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. بنابراین شما می توانید فوگر سرد را با توجه به قیمت های مختلفی که از آنها موجود است تهیه کنید. برای اهداف خود بخرید و برای دستیابی به اهداف خاص خود از آنها به خوبی استفاده کنید. امروزه از چه دستگاه فوگر بیش از هر زمان دیگری استفاده می شود. نیاز به ضد عفونی اماکن عمومی و بیمارستانها و مترو و سایر مکانهای پیچیده ای است که روزانه تعداد زیادی از مردم در آن جمع می شوند.

مانند مترو ، دفاتر ، بیمارستان ها و مکان های دیگر که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، نیاز به ضد عفونی کردن کلیه تجهیزات و مکان ها به خوبی احساس می شود. بنابراین ، به منظور ضد عفونی کردن دیوارها ، سرامیک ها یا موزاییک ها کف ، پنجره ها ، درها و تمام قسمت های مختلف این مکانهای عمومی استفاده از دستگاه فوگر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر