خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

راهنمای انتخاب ماله پروانه ای

فهرست مطالب

مدل های مختلف ماله پروانه ای:

انواع ماله پروانه ای بر اساس نوع موتور در مدل‌های برقی و بنزینی ساخته و به بازار عرضه می گردند. این ماله‌ها از سایزهای ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متری طراحی می‌شوند. نمونه‌های نه ‌چندان متداول ۷۵ سانتی‌متری نیز حضور دارند که چندان مورد توجه اهل بازار قرار نمی‌گیرند. در این ‌میان روش‌های طراحی کارآمدتر مانند ماله موتوری نفربر نیز پیشنهاد شده ‌است. اما در کل با وجود این تعدد، روش ساخت کدام ماله پروانه ای مناسب‌تر است؟ نکته‌ها در روش انتخاب انواع ماله پروانه ای چیست؟
شخص در حال استفاده از ماله پروانه ای
 

مهمترین نکات مورد توجه حین خرید ماله پروانه ای:

  • حتما دورنمایی از روش بتن ریزی با ماله پروانه ای وجود داشته باشد.

در انتخاب ماله پروانه ای حتماً دورنمایی از عملیات بتن‌ریزی در کف‌سازی ها داشته باشید. در نظر داشته باشید که بتن به‌ سرعت سخت می‌شود. ماله‌های کوچک ظرفیت کار در فضاهای بزرگ را ندارند. در مقابل ماله‌های بزرگ در فضاهای کوچک گیر می‌کنند. این در حالی است که فرصت ماله‌کشی بتن در حال سپری شدن است. 
  • اول کارآیی دستگاه ماله پروانه ای را بدانید سپس اقدام به خرید شنمایید.

ماله پروانه ای ابزار مسطح سازی در فضاهای بزرگ و محوطه سازی است. از این دستگاه در داخل فضاهای ساختمانی و کف‌سازی محیط داخل ساختمان استفاده نمی‌شود. مگر آنکه قصد طراحی فضاهای باز مانند پارکینگ‌ها را داشته باشید. 
  • ابعاد بتن ریزی را بدانید سپس برای خرید ماله پروانه ای اقدام کنید

ابعاد و یا بهتر بگوییم قطر دهانه این ماشین ارتباط نزدیک با ظرفیت ماله‌کشی آن دارد. از دستگاه ماله پروانه ای‌های کوچک در سطح محوطه‌های بزرگ استفاده نکنید که با سرعت عمل کند و خشک شدن سریع بتن مواجه خواهید شد. از طرفی لازم است تا مطابق با ابعاد محدود فضا دستگاه ماله پروانه ای خود را انتخاب نمایید. 
ماله پروانه ای
 
  • ماله 90 پراستفاده ترین سایز ماله پروانه ای است

ماله پروانه ای ۶۰ مدل گوشه زنی است که مخصوص کار در حاشیه‌ی فضاهای بتن‌ریزی شده طراحی ‌شده است. با ماله موتوری ۶۰ نمی‌توانید سطوح خیلی بزرگ را مسطح کنید. اما می‌توانید در مسطح سازی فضاهای باریک و گوشه دیوارها و کنج‌های باریک موفق باشید. از طرفی قیمت ماله پروانه ای سایز ۶۰ به نسبت از مدل‌های دیگر ارزان‌تر است.ماله پروانه ای ۹۰ پرکاربردترین نوع ماله است. ابعاد این ماله کاملاً مناسب پروژه‌های شهری در ابعاد کوچک و متوسط و حتی فعالیت در فضاهای بزرگ طراحی ‌شده است. برای مصارف عمومی در انواع پروژه‌ها و یا مواقعی که اطلاعی از حجم و نوع کار پیش رو ندارید، خرید ماله پروانه ای ۹۰ گزینه بهتری است.
شخص در حال استفاده از ماله موتوری 60 سانت
 
  • ماله 120 پروژه های عظیم، ماله 60 پروژه های کوچک و گوشه زنی

ماله پروانه ای ۱۲۰ سایز خیلی بزرگی دارد و کاملاً مناسب ماله‌کشی فضاهای بزرگ طراحی‌ شده است. اما توصیه می‌شود تا همراه ماله پروانه ای ۱۲۰ از یک ماله پروانه ای ۶۰ گوشه زن نیز تهیه کرده باشید.نوع و اندازه ماله پروانه ای را به شکلی انتخاب کنید که از مسطح سازی بتن قبل ‌از گیرش نهایی آن اطمینان داشته باشید.
  • از لحاظ موتوری بهترین انتخاب ماله پروانه ای با موتور بنزینی

در هنگام خرید ماله پروانه ای به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای فعالیت‌های سیار نمی‌توانید از مدل‌های برقی تهیه کنید. ماله پروانه ای بنزینی گزینه بهتری در فعالیت‌های سیار می‌باشد.در مناطق دورافتاده نیز با چالش تأمین برق مواجه هستید. حتی در صورت وجود برق معمولاً با تلرانس شدیدی همراه است که قطعاً باعث آسیب تجهیزات الکتریکی خواهد شد. برای ماله‌کشی بتن در مناطق دوردست بهتر است از انواع ماله موتوری تهیه کنید. که در این میان بهترین گزینه ماله پروانه ای بنزینی می باشد. 
شخص در حال استفاده از ماله پروانه ای دستی
 

چرا خرید ماله پروانه ای بنزینی؟

  • ماله پروانه ای بنزینی از سری مدل‌های دیگر متداول‌تر است. زیرا انعطاف بالایی برای طراحی در انواع سایز ماله موتوری دارد.
  • در طراحی آنها از موتورهای کارآمد بنزین سوز استفاده ‌شده است. سوخت بنزین مصرفی این موتورها در سطح شهرها متداول است و در هر مکانی به ‌راحتی می‌توانیم سوخت مورد نیاز کار دستگاه را تأمین کنیم.
  • مستقل از تأمین انرژی کار می‌کند. یعنی به مانند ماله موتوری برقی‌ها برای کار کردن نیاز به اتصال الکتریکی و کابل کشی‌های طولانی ندارند. بنابراین کاملاً مناسب ماله‌کشی فضاهای بزرگ و یا فعالیت‌های سیار و یا حضور در مناطق دورافتاده و پروژه‌های فاقد برق می‌باشند.
 

مد نظر داشتن برند شاسی دستگاه و برند موتور ماله پروانه ای

در هنگام انتخاب ماله پروانه ای به برند موتور دستگاه و همچنین قدرت آن و هماهنگی موتور با سایز دستگاه توجه کنید. شاسی دستگاه ماله پروانه ای و کیفیت گیربکس دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت بوده و هنگام خرید ماله پروانه ای باید به آن توجه کامل داشت.معمولا بر روی ماله پروانه ای 60 از موتور های 5 اسب بخار، روی ماله پروانه ای سایز 90 از موتور 7 اسب بخار به بالا و بر روی ماله موتوری سایز 120 از موتور 13 اسب بخار به بالا استفاده می گردد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر