خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد؟

فهرست مطالب

در زمستان به هیچ عنوان نباید سمپاشی درختان نادیده گرفته شود. ممکن است به نظر برسد که در زمستان هیچ اتفاقی برای درختان نمی افتد، اما به طور کلی در بستر برگ، پوست و شاخه های مرده، هاگ، بیماری ها و حشرات بسیار مشکل ساز هستند. با صرف زمان کمی برای محافظت از درختان و درختچه‌ها در برابر این آفات و بیماری‌ها، می توان اطمینان حاصل کرد که باغ در فصل بهار بازدهی خوبی دارد. به این منظور اقدامات زیادی باید صورت بگیرد. در پاسخ به این‌ سوال که سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، باید به اقدامات مهم قبل از سمپاشی هم اشاره کرد.

  • زباله های برگ و مواد مرده روی زمین کاملا پاک شوند.
  • آن ها را می توان در سطل زباله مناسب ریخت، سوزاند یا کمپوست کرد.
  • در صورت کمپوست کردن، باید اطمینان حاصل کرد که کمپوست حداقل به مدت 6 ماه استفاده نمی شود.
  • باید اطمینان حاصل شود که هاگ های بیماری و تخم های آفت از بین می روند.
 

اقدامات لازم در سمپاشی زمستانی درختان

برای گیاهانی که ریشه هایشان در برابر یخ زدگی باید محافظت شوند، می‌توان از مالچ تمیز و تازه استریل شده برای جلوگیری از آسیب های احتمالی استفاده کرد. در هوای گرم تر باید قسمت‌های مرده، آسیب‌دیده و بیمار درختان و درختچه‌ها هرس شده و از بین بروند. سپس با استفاده از محافظ های زمستانی از آنها در برابر بیماری ها و آفات محافظت شود. برای این کار بهتر است که ابتدا از اکسی کلرید مس استفاده کرده و پس از آن روغن اسپری مناسب به کار گرفته شود.

  • برای مطرح کردن این موضوع که سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، ابتدا باید محصولات مورد نیاز برای سمپاشی به درستی انتخاب شوند.
  • این محصولات را می توان مخلوط کرد اما با استفاده از آنها با فاصله چند روز بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.
  • مس ارگانیسم های بیماری و هاگ ها را از بین می برد و روغن، تخم ها و حشرات، آفت زمستان را خفه می کند.
  • ابتدا پس از ریزش برگ و دوباره در اواخر زمستان، بهتر است که از این ترکیبات استفاده شود.
  • محصولات گوگردی به هیچ عنوان نباید با سایر اسپری های باغی مخلوط شوند.
  • در حالت ایده آل، گوگرد باید یک ماه پس از روغن پاشی استفاده شود.

روش های سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد؟

اسپری‌های پاک‌کننده زمستانه بهتر است در هوای آرام، خشک، خنک، در اواخر پاییز و تا پایان زمستان استفاده شوند. درختان و درختچه‌های حساس باید از باد و یخبندان محافظت شوند، بنابراین؛ بهتر است که محیط آن ها کاملا سرپوشیده باشد تا از سلامت کامل درختان اطمینان حاصل شود. باغ های زمستانی می توانند مکان های دلپذیری برای گذراندن زمان باشند. از آنجایی که در بهار و تابستان آفات و بیماری های کمتری برای مقابله وجود دارد، کارهایی که در حال حاضر برای محافظت از گیاهان انجام می شود، زمان بیشتری برای لذت بردن از باغ را فراهم می کند.

سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد؟

خواب زمستانی فرصتی خارق‌العاده برای سمپاشی درختان میوه هسته‌ دار است. برای رسیدن به پاسخ این سوال که سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، باید به نکات زیادی توجه شود. در ابتدا برای رفع پیچ خوردگی برگ هلو و سایر بیماری‌های قارچی که در واقع در هیچ فصل دیگری از سال قابل درمان نیستند، اسپری‌های آهک یا مس، باید در هنگام ریزش برگ (پاییز) یا در زمان رشد جوانه‌ها روی درختان مالیده شود. این کار باید در زمان خاصی انجام شود و با توجه به نوع هر درخت نگهداری از آن هم متفاوت است.

اگر درخت در فصول قبل علائم پیچ خوردگی برگ هلو را نشان داده است، برای اطمینان از درمان کامل و پوشش خوب، ایده خوبی است که در پاییز و در هنگام تورم جوانه سمپاشی صورت بگیرد. استفاده از اسپری ها باید با فاصله حدود ۱ هفته تکرار شوند و می توان با استفاده از سمپاش دستی که روی برچسب محصول قرار دارد، کار بسیار راحت تر می شود. اسپری های پیچ خوردگی برگ هلو در اکثر نهالستان ها و فروشگاه های مربوطه موجود است.

علت ضرورت سمپاشی زمستانی درختان

سمپاشی هلوی زرد، اولین میوه هسته دار است که از خواب بیدار می شود. این بیدار شدن را می توان به عنوان تورم جوانه های شکوفه، مدت ها قبل از ظهور هر برگ مشاهده کرد. مراحل رشد میوه سنگی و شکوفه سیب به خوبی مطرح شده است تا در تعیین مراحل مختلف بیدار شدن درخت از خواب کمک کند. برای اینکه بدانیم سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، بهتر است که علت ضرورت سمپاشی درختان به خوبی شناخته شود. زمستان می تواند برای حیاط درختان، دوران سختی باشد. یک اسپری زمستانی می تواند به جهش سریع درختان کمک کند. در غیر این صورت، گیاهان ممکن است که به سرعت دچار خرابی شوند.

فرقی ندارد که مشکلات درختان از آفات، بیماری یا حشرات باشد، درختچه ها و درختان را می توان با استفاده از اسپری مخصوص، در برابر آسیب های احتمالی ایمن کرد. اسپری زمستانی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشکل برای گیاهان استفاده می کند. روغن های باغبانی که اغلب از دانه ها تهیه می شوند، مانند روغن چریش، می توانند حشرات زمستانی مانند شته ها، فلس، تریپس و کنه ها را از بین ببرند. همچنین از جوجه ریزی تخم آنها جلوگیری می کند. گیاهانی مانند گل رز و درختان مثمر ممکن است از کنترل و پیشگیری از این آفات سود ببرند. آنها اگر تحت مبارزه با بیماری و آفات نباشند، گل و میوه بیشتری تولید می کنند.

سمپاشی زمستانی گیاهان مختلف

برای گیاهانی مانند گل رز و درختان مثمر، ممکن است کنترل و پیشگیری آفات با استفاده از انواع سم و آفتکش، بسیار سودمند به نظر برسد. در این صورت درختان تحت شرایطی که سالم و بدون آفت باشند، به خوبی رشد کرده و میوه های زیادی تولید می کنند‌‌. اسپری های سمپاشی برای استفاده در هر زمانی در طول سال در دسترس هستند. در حالی که اسپری های روغنی که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در فصل بهار استفاده می شوند، باید پس از پایان فصل رشد استفاده شوند.

سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد؟

 برای کارایی بیشتر حتما قبل از کاهش دما به زیر 40 درجه باید سمپاشی صورت بگیرد. برای مطرح کردن اینکه، سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، باید به نکات زیادی توجه شود. برای کنترل کامل آفات در تمام طول سال، یک سری سمپاشی منظم باید برنامه ریزی شود. در نهایت، برای استفاده بهتر از اسپری در انجام کار، مهم است که یک پاکسازی کامل پاییزی انجام شود.

  • برای این کار، برگ‌ها و شاخه‌هایی که ممکن است حشرات و تخم‌های آنها یا هاگ‌های قارچ را در خود جای دهند، باید کاملا از محیط خارج شوند.
  • نادیده گرفتن این مرحله می تواند منجر به این شود که این آفات به محض افزایش دوباره دما، به سرعت رشد پیدا کنند.
  • آفات و قارچ ها می توانند در طول زمستان به گیاهان دیگر سرایت کنند زیرا طوفان ها زباله ها را در اطراف ملک شما جابجا می کنند.
 

بهترین زمان برای سمپاشی زمستانی درختان

مراقبت از درختان میوه کاری برای تمام طول سال است که شامل هرس، کود دهی، حذف میوه های بیمار و سمپاشی در فصول مختلف سال است. زمان برای هر یک از این وظایف حیاتی است. در طول رشد فعال، درختان مواد مغذی کودها را جذب و استفاده می کنند. برای دانستن اینکه سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، ابتدا باید روشن شود که چه چیزی درخت را تهدید می کند و چه زمانی تهدیدها وجود دارند.

تخم حشره می‌تواند در تمام زمستان در پوست درخت سیب خوابیده باشد، فقط در بهار از برگ‌ها بیرون آمده و از آن تغذیه می‌کند. یک هاگ قارچی خاص ممکن است درخت هلو را فقط زمانی که گل ها باز هستند، آلوده کند. سمپاشی درخت برای کنترل بیماری ها و حشرات احتمالی همزمان با رشد گیاه و میوه انجام می شود. برای سمپاشی، باید به مراحل رشد خاص با ویژگی های قابل مشاهده توجه کرد.

نکات مهم در سمپاشی درختان

  • از سمپاشی درختان میوه در زمانی که گلها باز هستند، خودداری شود.
  • می توان گفت قبل از زمستان زمان مناسبی برای سمپاشی است.
  • حشره کش هایی که در آن زمان اسپری می شوند، زنبورها و سایر گرده افشان ها را می کشند.
  • برای به حداقل رساندن مواجهه شخصی با آفت کش ها، تمام اقدامات احتیاطی ایمنی را خوانده و مطابق با آن رفتار شود.
  • همیشه دستورالعمل های مختلفی باید به کار روند.
  • افزایش غلظت اسپری حشرات را سریع‌تر از بین نمی‌برد، بلکه می‌تواند گونه‌های مفید بیشتری را از بین ببرد
  • این کار احتمال آلودگی روان آب‌های محلی و آب‌های زیرزمینی را افزایش می‌دهد.
 
سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد؟
 

نتیجه گیری

سمپاشی درختان یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ها است. به همین دلیل، در پاسخ به این‌ سوال که سمپاشی زمستانی درختان چگونه و چه زمانی انجام می گیرد، نکاتی مربوط به روش های سمپاشی مناسب و نحوه بکارگیری آن ها مطرح می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر