خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

سمپاش تلمبه ای چیست؟

فهرست مطالب

سمپاش یک وسیله برای پخش کردن یکنواخت سموم  است. سمپاش ها در سایزهای و اندازه های مختلف تقسیم بندی می شوند که به کمک نیروی انسانی سموم را به شکل گسترده و یکنواخت می پاشند . سمپاش یک لنس فلزی با نازل پلاستیکی است .که جهت  از بین رفتن آفات ، حشرات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد . همینطور از سمپاش برای از بین بردن میکروبی که در محیط هایی از قبیل محیط های دربسته شکل می گیردهمانند انباری و غیره می توان استفاده کرد .

راهنمای خرید انواع سمپاش تلمبه ای

تلمبه ای بودن یک سمپاش یعنی اینکه کاربر باید به شکل دستی عملیات تلمبه زدن را انجام دهند تا سم از داخل مخزن به خارج پخش  شود. انواع مختلفی از سمپاشی دستی تلمبه ای وجود دارد : مدل های 5/0 لیتری تا 2 لیتری که بیشتر برای منازل و گلخانه ها استفاده می شود . انواع مختلف تلمبه ای 5 لیتری ، سمپاشی دستی تلمبه ای 8 لیتری ، سمپاش دستی 10 لیتری، همچنین سمپاش هایی که ظرفیت های 15، 18و 20 لیتری هم دارند در بازار قابل خرید است . برای اینکه بهترین انتخاب را برای خریدن سمپاش داشته باشیم باید از افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشاوره گرفت. قیمت دستگاه متناسب با  بودجۀ افراد مختلف است، توحه نمایید که بیشتر اوقات سمپاشی دستی تلمبه ای برای کاربرد های کم حجم تهیه می شود. 

سمپاش تلمبه ای

ظرفیت سمپاش ها متفاوت است  و دارای بند روی دوش جهت آویزان کردن بر روی دوش بوده تا کاربری که از آن استفاده می کند بدون خستگی و با سرعت سمپاشی و مراقبت کردن از گیاهان را انجام دهد ، استفاده از این سمپاش باعث صرفه جویی در وقت و انرژی کاربر می شود . برای اینکه مخرن سمپاش آسیب نبیند ضخامت این سمپاش را تا جایی که امکان داشته است افزایش داده اند . در نازل های هیدرولیک سمپاش ها اندازه های متفاوتی از قطره ها تولید می شود . و در آخر بخش اعظم آفت کش به شکل قطرات درشت و بخش کمتر آن هم به شکل قطرات کوچک خارج می شوند ، به دلیل پراکنش کمتر در اندازۀ قطرات در سمپاش ها ، ساخت تجهیزات تولیده کننده قطرات با یک اندازۀ کنترل شده را موجب می شود . در این میان سمپاش هایی که دیسک گردان مناسب دارند از جمله پر کاربرد ترین و مناسب ترین سمپاش ها به حساب می آیند . برای از بین بردن آفت های مختلف نیاز به محدودۀ خاصی از قطرۀ ذرات می باشد. سمپاش های تلمبه ای دستی را از نظر جنس و نحوۀ عملکرد آن ها و با توجه جنس دستگاه  می توان به انواع سمپاش پلاستیکی ، سمپاش دستی استیل و سمپاش دستی فلزی دسته بندی کرد. و از نظر نحوۀ عملکرد این نوع از سمپاش دستی به دو مدل تلمبه ای و شارژی طبقه بندی می شوند .

سمپاش تلمبه ای چیست؟

ویژگی های سمپاش های تلمبه ای

این نوع از سمپاش ها در دو نوع دستی و پشتی ارائه می شوند . حجم مخزن ها این سمپاش از 2 تا 20 لیتر می باشد و برای سمپاشی کردن مزراع کوچک و مصارف خانگی مورد استفاده  قرار می گیرند . این مدل از سمپاش جزء گروه محلول پاش های تحت فشار می باشند به گونه ای که هوایی که وارد مخزنش می شود مانند یک فنر یا تلمبه محلول را به سمت پایین هدایت می کند. بالا و پایین مخزن به شکل محدب است تا بتواند فشاری که به درون سمپاش وارد می شود را تحمل می کند. تلمبه دارای یک بدنه  ،  یک میله که در وسط قرار دارد و دستۀ و قسمت پیستونی  که از جنس لاستیکمی باشد، ساخته شده است . در پایین تلمبه سوپاپ یک طرفه قرار دارد که هوا می تواند واردسمپاش شود ، ولی از برگشتن سم به داخل تلمبه جلوگیری می کند. در قسمت بالای تلمبه یک فنر وجود دارد که قدرت ضربات را می گیرد . درب مخزن معمولا پیچی و دارای لاستیک آب بندی است . سمپاش های تلمبه ای به انواع لانس های برنزی و استیل مجهز می باشند. 

سمپاش تلمبه ای دستی به چه شکل کار می کند ؟

نحوۀ کارکرد این نوع سمپاش تلمبه ای دستی  نسبت به نوع برقی و بنزینی آسان تر است  و احتیاجی به مهارت ندارد .درواقع این مدل از سمپاش ها نیازی به مهارت خاصی ندارد، سمپاش ها ی تلمبه ای دستی که از یک مخزن و پمپ دستی تشکیل شده است و پیستون آن هم از طریق دست در داخل سلیندر حرکت می کند ، که هوا را به داخل هدایت می کند و به دو قسمت نامساوی تقسیم می کند ؛ قسمتی  که هوا به وسیلۀ پیستون وارد مخزن می شود و قسمت دیگر از روزنۀ کوچک سمپاش خارج می شود .

نکات مهم در نگهداری سمپاش تلمبه ای دستی

سمپاش های تلمبه ای باید تمیز شوند و لازم است بعد از هر بار استفاده شدن شسته شود ؛ چون  اگر سم مدت زمان طولانی درون مخزن بماند، می تواند به قسمت های مختلف مخزن آسیب بزند . پس باید بعد از پایان یافتن سمپاشی تمام قسمت های به خصوص قسمت اسپری کننده  شست و شو داده شود تا هیچ نوع کثیفی و سمی داخل دستگاه نماند. علاوه بر این باید تمامی قسمت های سمپاش به شکل دوره ای بررسی شوند تا هیچ گونه نقص و عیبی نداشته باشند . 
سمپاش تلمبه ای چیست؟
 

قیمت انواع سمپاش دستی و موتوری

قیمت انواع مختلف سمپاش  و دستگاه های کشاورزی هم موضوعی است که  در انتخاب موثر است اما طبیعتا هرچه ارزان تر باشد کیفیت لازم را ندارد . البته بیشتر سمپاش های دستی تلمبه ای وارداتی هستند اما اغلب چینی هستند و قیمت آنها هم مناسب است .  اما خوب هرچه ظرفیت بالاتر رود و یا اینکه  قدرت موتور افزایش یابد در قیمت سمپاش هم اثر خواهد گذاشت.نتیجه گیریسمپاش های دستی یک وسیلۀ بسیار کاربردی در زمینۀ کشاورزی است که انواع مختلفی برای آن وجود دارد که در انتخاب آن باید دقت کرد و نکات زیادی را مد نظر قرار داد و همچنین در هنگام استفاده از سمپاش باید موارد ایمنی را هم رعایت کرد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر