خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

شرایط طراحی مخزن در دستگاه فوگر حرارتی چگونه است؟

فهرست مطالب

فوگر حرارتی دستگاهی است که برای سمپاشی کاملاً یکنواخت در فضاهای معمولی بسته مانند گلخانه ها طراحی شده است. محصولات مختلفی که در فضاهای بسته مانند گلخانه های صنعتی کشت می شود، گیاهانی هستند که دائماً در معرض انواع آفات و بیماری ها مانند روش های سنتی کشاورزی هستند. بنابراین برای دفع آفات و بیماری های مختلف باید عملیات سمپاشی انجام گیرد. ممکن است لازم باشد سطح را ضد عفونی کنید. ضدعفونی تمام سطوح بسیار مهم است، زیرا اخیراً بیماری کرونا در دنیا شایع شده است. فوگر اخیراً به طور گسترده برای ایجاد یک محیط ضد عفونی کامل به بازار عرضه شده است.

سمپاشی به چند روش مربوط می شود که در تمام ایده ها ما در نهایت اهداف خود را دنبال می کنیم. پرداختن به نحوه تبدیل یک محلول آفت کش به نوعی اسپری باران روی سطح گیاه اولین ایده تقریبا موثری است که می توان محلول آفت کش یا پادزهر را به گیاه مورد نظر رساند. با این حال، این ایده به طور جامع برگ ها و گیاهان کوچک باقی مانده در زیر برگ های بزرگ را در نظر نمی گیرد.

فوگر حرارتی دستگاهی است که می تواند این کار را برای ما انجام دهد.در مواجهه با فوگر حرارتی، ما با دستگاه هایی روبرو هستیم که هدف آنها تولید چیزی شبیه مه از محلول سموم گیاهی است. به خاطر داشته باشید که مه فقط یک قطره کوچک آب است. اما فضای مه آلود به این صورت است که به راحتی می تواند به هر فضایی نفوذ کند و کاملاً روی هر سطحی بنشیند. بنابراین، دستگاه فوگر می خواهد با کوچک کردن قطرات سموم گیاهی تا حد امکان، فضایی شبیه مه ایجاد کند.

برای این منظور، سیستمی با دستگاه فوگر طراحی شده است که می تواند حاوی قطرات با قطرهای 1 الی ۵۰ میکرون در خروجی باشد. این ابعاد در محدوده قطرات آب در فضای مه آلود است. اندازه ای که در آن قطرات بسیار سبک می شوند، به راحتی از طریق هوای شناور در هوای اطراف جریان می یابند و روی اولین سطحی که با هم تماس پیدا می کنند، می نشینند. با توجه به ماهیت عملکرد دستگاه فوگر، پیش بینی می شود که ابتدا محلول مورد نظر تبخیر شود، سپس فشار زیاد داخل دستگاه به ذرات بسیار ریز تبدیل شود که در مجموع یک جو مه ایجاد می کند. این کار دقیقاً مانند تبخیر آب در طبیعت و شناور شدن در فضا است.

ایده ایجاد یک دستگاه فوگر حرارتی دقیقاً بر اساس این اصل است که بر طبیعت حاکم است. در واقع، اتفاقی که با دستگاه سم پاش فوگر می‌افتد یک جریان بسیار ساده است. سیالی که در اثر گرمای شدید ناگهانی به سرعت تبخیر می شود، با این تبخیر و چگالی زیاد تحت فشار زیاد، اما به صورت قطرات بسیار ریز، به شکل سیال به فضا باز می گردد.

مکان هایی که از فوگر حرارتی استفاده می کنند

ماهیت طراحی دستگاه فوگر حرارتی ایجاد یک جریان مه آلود از سموم نباتی است. جریان مهمی که به طور کامل هر محیطی را اشغال می کند و احتمال نشستن روی هر سطحی از محیط هدف بسیاری از آنهاست.این ایده به تقریباً هر گیاه هدف یا هر فضایی در اسپری اجازه می دهد تا در معرض حضور سموم یا محلول های هدف دیگر قرار گیرد.

شرایط طراحی مخزن در دستگاه فوگر حرارتی چگونه است؟

اما یکی از ایرادات استفاده از مه شکن فرار بودن مه تولید شده توسط مه شکن است. با این حال، مه ایجاد شده در هنگام خروج از نازل های دستگاه بسیار غلیظ است و به وضوح کنترل می شود. اما در نهایت مه مسیر خودش را در پخش شدن طی خواهد کرد. بنابراین در صورت وجود بادهای بی موقع یا شرایط هوای آزاد، به احتمال زیاد مه تولید شده توسط دستگاه فوگر حرارتی به سمت گیاهان هدایت نمی شود.

بنابراین از فوگر حرارتی به طور کلی فقط در باغات برای سمپاشی درختان استفاده می شود. به این ترتیب هر درخت کاملاً تحت تأثیر مه ایجاد شده توسط دستگاه مه ساز قرار می گیرد. اما برای فضاهای کشاورزی سرپوشیده مانند گلخانه ها، داستان به سمت و سویی کاملا متفاوت می رود. در فضاهای بسته و کاملاً کنترل شده مانند گلخانه ها دیگر خبری از بادهای زودرس یا محیط های بسیار باز با سطوح بدون هدف نیست.

بالاخره این فضای گلخانه است که قرار است کاملاً در معرض اسپری سموم نباتی قرار گیرد. بنابراین می توان فوگر حرارتی را یکی از بهترین دستگاه های سمپاش گلخانه ای دانست. در این موقعیت، دستگاه‌های فوگر حرارتی در سایر محیط‌های بسته، مانند بسیاری از محیط‌های بسته از جمله دام‌ها، مرغداری‌ها و مکان‌های انسانی به‌طور بهینه استفاده می شوند.مثل استفاده از مه پاش برای مقابله با کرونا است که می تواند تمام سطوح را با ضریب بالایی ضد عفونی کند. به راحتی در تمام فضا پخش می شود و برای اهداف ضد عفونی به طور یکنواخت و موثر بر روی تمام سطوح می نشیند.

شرایط طراحی مخزن در دستگاه فوگر حرارتی چگونه است؟

اگر می خواهید فوگر حرارتی را به عنوان یک سمپاش تمام عیار در نظر بگیرید، باید این دستگاه را به همراه مخزن حمل آفت کش ها و سایر محلول های هدف در نظر بگیرید. این مخزن اغلب ظرفیت کمی دارد. با این حال، از آنجایی که سمپاش فوگر حرارتی در دسته سمپاش های قابل حمل قرار می گیرند، طراحی این مخازن نیاز به اعمال برخی ویژگی های برجسته طراحی دارد. مانند:

□ انتخاب مواد پلی اتیلن برای ساخت مخازن دستگاه فوگر حرارتی. پلی اتیلن یکی از معدود موادی است که به دلیل وجود انواع سموم و ضدعفونی کننده ها اثر شیمیایی کمی دارد.□ از ترکیب لاما (نور بی ضرر خورشید) برای طراحی بدنه مخزن استفاده می شود. از آنجایی که این مخزن طی سالیان متمادی نیاز به داشتن ضریب ایمنی بالایی دارد، اشعه های ثابت خورشید یکی از دشمنان همیشگی آن است.□ قارچ ها و جلبک ها نمی توانند در مخزن رشد کنند. بنابراین، شما باید پیش بینی های لازم را از مواد گرفته تا طراحی انجام دهید.□ در نظر گرفتن شرایطی که درک میزان محتوای موجود در مخزن را آسان می کند، ضروری است. این کار با نصب گیج شیشه ای انجام می شود.□ مخزن باید کاملا مستقل از دستگاه فوگر حرارتی طراحی شود. این باعث می شود که به راحتی از دستگاه جدا شده و در صورت نیاز به راحتی تمیز شود. به طور کلی سموم و بقایای مواد ضدعفونی کننده را می توان به راحتی از مخزن خارج کرد.

مزایای استفاده از دستگاه سمپاش فوگر حرارتی

فوگر ایده ای خلاقانه برای طراحی دستگاه سمپاش با ویژگی های خاص و البته بازده کاری بالا می باشد. وسیله ای که می توان از آن برای عملیات های مختلفی غیر از سمپاشی استفاده کرد.یکی از ویژگی های عالی دستگاه های فوگر حرارتی ایجاد فضای یکنواخت برای سمپاشی است. با این حال، با دستگاه مه پاش صنعتی، هر محلولی را می توان به صورت غبار درآورد و به طور یکنواخت در تمام فضا پخش کرد.

شرایط طراحی مخزن در دستگاه فوگر حرارتی چگونه است؟

این مشکل در بهبود نوع سمپاش یا ضدعفونی کننده موثر است. فوگر حرارتی به طور کلی دارای مزایای قابل توجهی نسبت به سایر دستگاه های سمپاش سنتی است. برخی از مزایای استفاده از این دستگاه عبارتند از:

کارکرد آسان با دستگاه های فوگر حرارتی: هر فوگر حرارتی با حداقل تنظیمات بسیار ساده است. شاید طراحی ساده موتور منجر به این عملیات ساده و ادامه کار ساده دستگاه فوگر حرارتی شود.

o حمل و نقل آسان: بسیاری از سمپاش ها در دسته نمونه های قابل حمل قرار می گیرند. اما در مورد مدل های موتور، مشکل بزرگ این است که موتور حجیم و البته سنگین است. به هر حال موتور برقی یا بنزینی خیلی سنگین می شود و حمل طولانی مدت آن دردسرساز می شود. اما در طراحی فوگر حرارتی موتور بدون متحرک قطعات مکانیکی وزن این دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بنابراین، طراحی فوگر حرارتی برای حمل و نقل بسیار آسان است.

قدرت پاشش بالا برای ایجاد شرایط خطرناک با وجود تعداد زیاد آفات گیاهی: یکی از مشکلات استفاده از انواع سمپاش های دستی عملکرد کند آنهاست. در واقع، هر گیاه یا درختی باید به طور جداگانه در معرض لانس دستگاه ‌های سمپاش کلاسیک قرار گیرد. وجود این گیاه یک به یک باعث کندی کلی برنامه سمپاشی می شود. آفات گیاهی منتظر ما نیستند و به سرعت خسارت زیادی به بار می آورند، اما با فوگر حرارتی نیازی به انجام سمپاشی خاصی به صورت گیاه به گیاه ندارید. در عوض، ایجاد مه به شما این امکان را می دهد که مجموعه ای از گیاهان را در یک فضای محدود محصور کنید.

دسترسی کامل به فضای محدود: یکی از مزایای کلیدی استفاده از فوگر حرارتی امکان گسترش دامنه اسپری تا دورترین نقاطی است که سطوح دسترسی بسیار دشوار است. به عنوان مثال گیاهان با شرایط رشد متراکم با این دستگاه به طور کامل سمپاشی می شوند. مه تولید شده توسط فوگر حرارتی حالت سیال دارد، زیرا به راحتی در تمام فضاهای محیط پخش می شود و به تمام سطوح می رسد. این مزیت در ضدعفونی سطح نیز نقش مهمی دارد. موقعیتی را تصور کنید که می خواهید سطح قابل توجهی از فضای زندگی انسان گرفته تا سطح تجهیزات مختلف را ضد عفونی کنید. ایجاد مه ای که بتواند در تمام فضاها نفوذ کند بهترین ایده برای ضدعفونی سطح است. کافی است یک ماده ضدعفونی کننده به این مه اضافه کنید تا به تمام سطوح برسد و آنها را از عوامل بیماری زا رها کنید.

اخرین کلام

باید بگوییم که بهترین راه مبارزه با آفات گلخانه ای و بیماری های مختلف گیاهی استفاده از روش مه سازی به وسیله دستگاه فوگر است که از انواع سموم محلول یا پودری استفاده می کند و می تواند به سرعت کل فضای گلخانه را با محلول اسپری پوشش دهد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر