خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

شید سایه انداز چیست؟

فهرست مطالب

معمولاً از صفحات آب و هوایی در داخل گلخانه های شیشه ای برای بهبود رطوبت و دما و در نتیجه کاهش مصرف انرژی استفاده می شود. استفاده از شید سایه انداز، بدون روکش پلی اتیلن، در مکان هایی که کمتر به کنترل آب و هوا وابسته است، مناسب است، اما در مواردی که ممکن است محافظت در برابر تگرگ، باد و تابش بیش از حد خورشید مورد نیاز باشد. علاوه بر این، از صفحات و توری های حشرات می توان برای جلوگیری از ورود آفات حشرات و دیگر بی مهرگان به هر دو نوع محیط تولید و نگهداری بی مهرگان مورد استفاده در مدیریت آفات در داخل استفاده کرد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این شید، لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

نکات موثر در استفاده از شید سایه انداز

پرده ها و شبکه ها هر دو نور خورشید را به شیوه ای مخصوص طول موج منتقل می کنند و به آنها این امکان را می دهد که بر ریخت شناسی و فیزیولوژی گیاه تأثیر بگذارند. عملکرد پرده ها و شید سایه انداز توصیف و مطالعه شده است. با این حال، اندازه گیری دقیق ویژگی های طیفی آنها کمیاب است. تابش فوتون طیفی خورشیدی و ضعیف شدن آن را با صفحات اقلیمی، تورهای سایه ای، تورهای حشرات، شیشه های گلخانه ای و روکش های پلی اتیلن اندازه گیری کرده اند. هدف روشن ساختن تأثیر الگوهای مختلف، رنگ ها و عوامل سایه زنی بر کیفیت نور در محیط های تولید است. اندازه گیری ها نشان می دهد که تفاوت های بزرگی هم در بخش ضعیف شدن تابش جهانی و هم نسبت های طیفی دریافت شده وجود دارد که از نظر ظاهری و بافت از نظر سطحی مشابه هستند.در حقیقت در استفاده از شید سایه انداز گلخانه ها یک استراتژی مهار پذیرفته شده برای رشد و مطالعه گیاهان اصلاح شده ژنتیکی قبل از انتشار در محیط هستند. سطوح مختلف مهار توسط مقررات ملی برای به حداقل رساندن فرار گرده های GM درخواست می شود. مقدار گرده خروجی از یک گلخانه استاندارد را که می تواند برای کلاس های 1 و 2 استفاده شود، آزمایش شده است. به طور خاص، این فرضیه بررسی شده است که آیا می توان با استفاده از توری ضد حشرات جلوی پنجره های سقف، فرار گرده را به حداقل رساند، زیرا جریان آشفته هوا در اطراف سیم کشی می تواند از خروج گرده جلوگیری کند. در استفاده از شید سایه انداز بخش قابل توجهی از گرده های هوایی داخل گلخانه از طریق پنجره های سقف خارج می شوند. علاوه بر این، گرده سبک تر لولیوم راحت تر از گرده سنگین تر ذرت خارج می شود. برخلاف انتظارات، هیچ گونه کاهش در گرده را با تور حشرات در مقابل پنجره های باز، حتی در شرایط جریان هوای القا شده، تشخیص داده نشده است. نتیجه گرفته می شود که استفاده از توری حشرات، اغلب به صورت پیش فرض در گلخانه ها، در جلوگیری از خروج گرده از گلخانه های گیاهان گرده افشانی شده موثر نیست.

شید سایه انداز چیست؟

عوامل موثر در استفاده از شید سایه انداز

بسیاری از گیاهان در گلخانه ها تحت شرایط مهار شده تحت پروتکل در زمینه ایمنی زیستی  و قوانین ملی در مورد استفاده محدود رشد می کنند. برای فعالیت هایی که در گلخانه ها در بررسی شید سایه انداز انجام می شود، دستورالعمل هایی اعمال می شود. به منظور جلوگیری از فرار گرده، قوانین ملی مستلزم مهار فیزیکی از طریق کیسه های جداگانه گل آذین گیاهان تراریخته گرده افشانی شده با باد است. این یک اقدام زمان بر و گران است. بنابراین، توجه بیشتری به روش های جایگزین وجود دارد که می تواند فرار گرده از محصولات را به حداقل برساند. چنین روش هایی برای مقررات ایمنی 1 و 2 ایمنی محفظه اعمال می شود، کلاس های مهار که در آن جریان هوا با محیط بیرون همچنان مجاز است. طیف گسترده ای از روش های مهار بیوتیک مانند عقیم شدن گرده در حال توسعه است، با این حال، یک جایگزین کم هزینه می تواند از ظرفیت فیزیکی جلوگیری از حشرات ریز استفاده کند.در بررسی شید سایه انداز میزان مشکلی که گرده گل از محصولات ایجاد می کند هنوز مورد بحث است. دو اثر نامطلوب اغلب ذکر می شود. در مرحله اول، گرده می تواند محصولات مشابهی را که در خارج از خانه رشد می کنند آلوده کند. آلودگی، حتی بسیار کوچک، ممکن است در مورد محصولات تجاری نامطلوب باشد. اختلاط ناخواسته، یعنی گنجاندن ژن های تأیید نشده برای انتشار در محیط برای غذا مجاز نیست. همچنین، اخیراً برای اتحادیه اروپا یک آستانه تأیید نشده که در کشورهای سوم تجاری شده اند یا در انتظار تأیید در اتحادیه اروپا هستند، اعمال شده است.صفحه های ضد حشرات معمولاً در گلخانه های بسیاری از کشورها نصب می شوند. آنها به عنوان موانعی عمل می کنند که از ورود حشرات به داخل گلخانه جلوگیری می کند و از این طریق از آسیب گیاه به وسیله انتقال گیاه خواری و یا عوامل بیماری زا جلوگیری می کند. به طور بالقوه، این صفحه ها همچنین می توانند خروج گرده از گلخانه را به حداقل برسانند. اگرچه اندازه بخش مورد استفاده بسیار بزرگتر از اندازه گرده است، اما کاهش سرعت باد و تغییر تلاطم در نزدیکی شید سایه انداز و توری می تواند مانعی برای گرده ایجاد کند خروج گرده را به حداقل می رساند و بنابراین داده های تجربی در مورد جریان گرده واقعی از گلخانه ها هنوز بسیار کمیاب است.نتیجه گیری:در استفاده از شید سایه انداز یک اثر نامطلوب اکولوژیکی بیشتر می تواند ناشی از ترکیب گیاهان با خویشاوندان سازگار در مجاورت گلخانه ها یا مناطق زیر کشت باشد. تشکیل تصادفی هیبریدها بین گیاهان کشت شده و خویشاوندان وحشی آنها به خوبی در مناطقی که آنها همزمان رخ می دهند مستند شده است. تراریخته هایی که از طریق اصلاح ژنتیکی در محصول ایجاد می شوند، ممکن است در ژنوم خویشاوندان وحشی مجاور وارد شوند و به طور بالقوه منجر به  گسترش گونه ها شوند. به با این حال، خطر مرتبط برای همه گونه ها یکسان نیست و اغلب هنوز تعریف نشده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فارم صنعت مراجعه نمایید

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر