خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

شیلنگ سمپاش کشاورزی چیست؟

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین بخش های دستگاه سمپاش، شیلنگ می باشد. شیلنگ سمپاش فشار قوی از مواد پی وی سی تقویت شده ایجاد می گردد. در واقع از نظر انعطاف این دسته از شلنگ بسیار منعطف و سبک بود و از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی  برخوردار می باشد. ایده آل برای استفاده با مواد شیمیایی کشاورزی، کودها، آب یا هوای فشرده است. این شیلنگ ها در قطر ها و طول متفاوت تولید می گردند. شیلنگ سمپاش کشاورزی یکی از فرآورده ها و محصولاتی است که به نوعی یاری دهنده به صنعت کشاورزی و کشاورزان، برای نابودی آفت ها است. این محصول دارای مشخصات و کاربرد هایی است؛ در این مطالب، قصد آگاه سازی شما در مورد  این محصول را داریم. 

تاریخچه ورود شیلنگ سمپاش به بازار

 در طول تاریخ تا به همین الان، همیشه آفات منجر به ایجاد  ضررهای جبران ناپذیری به یک کشاورز می شدند  از این رو ماده ای اختراع شد که این ماده سبب می شود این آفات نتوانند در مزارع به راحتی رشد نمایند  و تا حد زیادی از ضرر و زیان ها به واسطه حمله آفات به زمین های کشاورزی کاهش پیدا کرد. اسم این ماده را سم آفت کش گذاشتند. 
  • حال نیازمند وسیله ای بودند که بتوانند این سم آفت کش را بر روی محصولات خود بپاشند تا از رشد آفات پیشگیری شود.
  • در این وضعیت دستگاه ها و شیلنگ سمپاش کشاورزی اختراع شدند و در بین کشاورزان رواج پیدا کردند.
  • امروزه این نوع شیلنگ به عنوان یک کالای تجاری در بازار شناخته و خرید و فروش می شوند.
 

شیلنگ سمپاش کشاورزی وسیله ای برای رفع تهدید ها

 به علت قیمت بالای اکثر انواع شیلنگ ، در بسیاری از موارد از شیلنگ سمپاش به عنوان وسیله ای برای شستشو نیز استفاده می شود . در اماکنی نظیر کارخانه ها ، مرغداری ها و مکان هایی که مساحت قابل توجهی دارد این وسیله به منظور شستشوی محیط کاربرد دارند. همانطور که می دانید مهم ترین استفاده  شیلنگ سمپاش در کشاورزی و باغبانی و به منظور پاشش سموم شیمیایی و در برخی موارد کودهایی که به صورت محلول پاشی مورد استفاده گیاه قرار می گیرد ، می باشد .موارد مصرف شیلنگ سمپاش تنها به نمونه های ذکر شده خلاصه نمی شود . گاها در مواردی همچون معادن و غواصی نیز این وسیله به عنوان یکی از تجهیزات کاربرد فراوانی دارد  یکی از امر های مهم در هر صنعتی، خطری است که آن صنعت را تهدید می کند؛ مثلاً یکی از صنایع موجود در تمامی کشورها صنایع غذایی است. یکی از عوامل تهدید آمیز برای این صنعت، شیوع ویروس کرونا است. صنعت دیگری که یکی از ‌مهم ترین صنایع محسوب می ‌شود، صنعت کشاورزی است. در صنعت کشاورزی نیز خطراتی موجب ضرر و زیان در این صنعت می ‌گردد. یکی از خطراتی که باید مانع آن شد و راه حلی برای از بین بردن آن پیدا کرد، وجود آفت ها در بین محصولات کشاورزی است. همان ‌طور که می ‌دانید آفت بلای  گیاه است و موجب از بین رفتن آن  می گردد. آفت ها حشرات و حیواناتی هستند که به صورت جمعی به یک مزرعه و زمین کشاورزی حمله می ‌کنند. راه هایی برای از بین بردن حشرات پیشنهاد شده که کشاورزان با کمک آن،  می توانند آفت ها را از بین ببرند. یکی از این راه‌ها سمپاشی مزارع و باغات است. سمپاشی با ابزار مخصوص خود صورت می‌ گیرد.لازم به ذکر است که هنگام سم پاشی افراد ملزوم به رعایت نکات ایمنی هستند. شیلنگ سمپاش از تجهیزات پخش سموم است. این محصول دارای ویژگی منعطف بودن بوده که این ویژگی در شیلنگ سم پاشی سبب شده که به راحتی در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد. 

شیلنگ سمپاش کشاورزی محصولی پر فروش برای صنعت کشاورزی

 وجود آفت ها و ضرر های ناشی از آن به صنعت کشاورزی و خسارت بسیار به آن، سبب تولید ماده ای گشت که با استفاده از آن ماده قادر به ازبین بردن آفت ها می شدند. سم همان ماده ای است که از آن برای دفع آفات کمک می ‌گیرند. ولی یک مشکل بسیار مهم وجود داشت، این که چگونه از این ماده استفاده کنند؟ از چه طریقی آن را پخش کنند؟  از این رو به فکر تولید محصولی افتادند که به کمک آن توانستند مزارع و باغ ها را سم پاشی کنند. شیلنگ سم پاشی، این محصول تولید شده بود که امروزه نیز نقش بسیاری در صنعت کشاورزی داشته و از ابزار مهم آن به شمار می رود. خوشبختانه پیشرفت فناوری و صنعت و وجود افراد خلاق با ایده های نو، سبب پیشگیری از خسارت ها وضرر های احتمالی به وجود آمده در صنعت کشاورزی گشت. 

مشخصات شیلنگ سم پاش کشاورزی

 برای خرید این محصول می توانید با مطالعه ای اندک درباره مشخصات آن، خریدی آسان و رضایت بخش را برای خود رقم بزنید. خرید و انتخاب شیلنگ های کشاورزی، مانند هر محصول دیگری نیاز به دقت و توجه دارد. در این قسمت می خواهیم شما را با مشخصات این محصول آشنا کنیم. 
شیلنگ سمپاش کشاورزی چیست؟
 شیلنگ های سمپاشی در اندازه های گوناگون تولید می‌ شوند، ولی معمولاً اندازه ۵.۱۶اینچ و ۸ اینچ تولید و فروخته می ‌شود. یکی از مشخصات مهم آن، جنس شیلنگ است که آن را متمایز می ‌سازد. جنس آن پی وی سی بوده و معمولا به رنگ زرد تولید می شود. به دلایل متفاوتی همچون قیمت کم، منعطف بودن و امکان دسترسی آسان، از این جنس استفاده می شود. متراژ تولیدی این نوع شیلنگ ها معمولاً از ۵۰ متر تا ۱۰۰ متر است. کیفیت محصول از نکاتی است که باید به آن توجه شود؛ بی ‌دقتی در این مورد می تواند تهدیدی برای سلامتی انسان باشد. همان طور که مستحضر هستید، این نوع شیلنگ ها، ابزار پخش سم های خطرناکی هستند که حتی استشمام آن نیز خطر ناک است و ممکن است موجب  مرگ گردد. در صورت نبود کیفیت مطلوب، امکان دارد سم از شیلنگ خارج شود که بسیار خطرناک است. 

انواع گوناگون شیلنگ سم پاش

 1. شیلنگ های تک لا و دولا2. شیلنگ های ۵۰متری و ۱۰۰ متری3. شیلنگ هایی با قطر ۵.۱۶و ۳.۸اینچ 

کاربرد های شیلنگ سم پاش

 مهم ترین کاربرد این محصول پخش سموم برای دفع آفت ها، در مزرعه ها، زمین های کشاورزی و باغ ها است. ولی علاوه بر موارد گفته شده می ‌توان از این نوع شلنگ ها برای شست‌وشو نیز استفاده کرد. معمولاً کارخانه‌ها و مکان هایی از این دست، از شیلنگ های سم پاش برای شست و شوی محیط بزرگ و وسیع کارخانه، از آن استفاده می کنند. یکی از موارد کاربردی جالب انگیز در شیلنگ های سمپاش، در غواصی است‌. از این محصول در غواصی، به عنوان یک وسیله کارا استفاده می‌کنند. معدن نیز یکی از مکان هایی است که از این شیلنگ در آن استفاده می‌شود. 

ویژگی های منحصر به فرد شیلنگ سمپاش

 قطعا شیلنگ های سمپاش از خاصیت ها و ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند، که در پخش سموم از آن استفاده می شود. هر محصولی در هر کاربردی، دارای ماهیت مخصوص به خود است که آن را مورد استفاده قرار می ‌دهد و شیلنگ سمپاش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنا نیست. دارا بودن خاصیت ارتجاعی : این خاصیت موجب می شود که در هر مکان و در هر شرایطی استفاده از آن به سهولت انجام گیرد.دارای وزن کم: وزن کم و سبک بودن شیلنگ های سم پاش  این امکان را به افراد می دهد که این محصول را به راحتی حمل کرده و از جایی به جای دیگر انتقال دهند. همچنین موجب می ‌شود هنگام کار، فرد انجام دهنده فشار زیادی را متحمل نشود.برخورداری از استحکام بالا: مستحکم بودن این نوع شیلنگ ها یکی از ویژگی‌های مهم آن است. معمولاً محل استفاده از این محصول، مکان های صاف و بدون مانع نیست. معمولا زمین های کشاورزی از وجود خاک و سنگ ریزه و همچنین در باغ ها، خار و شاخه گیاهان برخوردار هستند. دارا بودن از این ویژگی سبب می‌ شود که شیلنگ با کوچک ترین صدمه، آسیب نبیند و پاره نشود. وجود حتی یک پارگی کوچک بر روی شیلنگ، باعث نشت سم می گردد و همانطور که در قسمت های قبل به آن پرداختیم، این امر بسیار خطرناک بوده و ممکن است سبب مرگ شود.خاصیت فنری بودن نیز یکی دیگر از ویژگی های این محصول است.تمام ویژگی های ذکر شده موجب این گشته اند که شیلنگ سمپاش کشاورزی، در کاربرد مختص به خود مورد استفاده قرار گیرند. 
شیلنگ سمپاش کشاورزی چیست؟
 

علت لرزش شیلنگ سمپاش

در صورتی که هنگام سمپاشی، لرزش شیلنگ سمپاشی و نوسان را متوجه شدید ، با روش زیر می توانید جریان پیوسته ای را برای سمپاشی داشته باشید.ابتدا  می بایست بررسی شود که مخزن دارای آب کافی باشد؛ سپس زمانی که موتور روشن هست، با استفاده از دستکش بلند، توری مکنده را از کف مخزن بیرون بیاورید. فقط 10 ثانیه، بیرون مخزن نگه دارید تا اتاقک فشار هواگیری شود. اکنون لازم است  توری مکنده را در کف مخزن قرار دهید. با این کار دیگر شلنگ سمپاش لرزش ندارد و جریان پیوسته ای خواهید داشت. توجه داشته باشید وقتی موتور روشن می باشد، بیشتر از 10 ثانیه توری را بیرون نگه ندارید؛ چرا که موجب آسیب رسیدن به پمپ پیستون می شود. 

شیلنگ های سمپاش چه فشاری را تحمل می کند؟

 شیلنگ های سمپاش مورد استفاده کشاورزان  حتما باید  فشاری معادل ۲۰-۲۵ تا ۱۳۵-۱۴۰ بار را بتوانند تحمل کند و توصیه می کنیم قبل از خرید شیلنگ مورد نظرتان از یک مرکز خرید شیلنگ سمپاش از فشاری که می تواند تحمل نماید  آگاهی یابید. 

مهمترین پارامترهای شیلنگ سمپاش

شیلنگ های سمپاشی  مناسب باید از  ویژگی های زیر  برخوردار باشد: 

مقاومت در برابر:

 
  • انواع اسید ها
  • انواع اسید – نفت – تینر
 

و ویژگی های دیگری همچون:

 
  • انعطاف قابل قبول و استاندارد
  • تحمل فشارهای بالا که به صورت استاندارد یک شیلنگ سمپاشی باستی فشاری بین ۲۱ بار تا ۱۳۵ بار را تحمل نماید.
  • پاره شدن یک شیلنگ سمپاشی از جمله خطرناک ترین کارها می باشد که باید شیلنگ ها در مقابل پاره شدن و نشتی، استقامت خوبی نشان دهند.
 

دانستنی هایی  درباره ی خرید و تهیه ی شیلنگ‌های سمپاش

 شرکت ها و کارخانه های بسیاری، خط تولید این محصول را راه‌ اندازی کرده اند و در زمینه تولید این نوع شیلنگ ها فعالیت می کنند.اما لازم به ذکر است که شیلنگ های سمپاش محصولاتی هستند که در سایر کشورها نیز تولید شده و به دیگر نقاط صادر می شوند. ایران نیز یکی از وارد کننده های این محصول است. پس بنابراین این نوع شیلنگ ها محصولاتی وارداتی نیز هستند. در این صورت قیمت شیلنگ ها بسته به خارجی یا داخلی بودن آن متفاوت است. برای دیدن قیمت انواع  شیلنگ های سمپاش می توانید به سایت های مربوط به فروش این محصول مراجعه کرده و پس از دیدن عکس و قیمت آن، انتخاب کرده و خریداری کنید. خرید شیلنگ های سمپاش به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر اسهای مربوط به فروش این محصولات، سایت هایی را برای خود طراحی کرده اند که با مراجعه به آن، متقاضیان قادر به سفارش محصول بوده و می توانند آن را خریداری کنند. خرید اینترنتی این محصول این مزیت را دارد که اگر متقاضیانی که قصد خرید دارند در شهری دورتر از محل فروش شیلنگ با کیفیت هستند، می توانند بدون صرف وقت و هزینه ی رفت و آمد آن را خریداری کنند. در نهایت در این مقاله قصد داشتیم شما را با نواع شیلنگ سم پاش، کاربرد آن، ویژگی آن و مشخصات و نحوه ی خرید آن، آشنا کنیم . امیدواریم توانسته باشیم آگاهی شما عزیزان را، در مورد شیلنگ سمپاش کشاورزی، بالا برده باشیم تا با کمک آن انتخابی صحیح داشته باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر