خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

قیمت نازل مه پاش

فهرست مطالب

مه پاش وسیله ای است که توسط نازل محلول یا آب را به فضا می پاشد ، که برای ضد عفونی کردن کارخانه های مواد غذایی ، خانه های دام و طیور ، تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و رستوران ها و غیره استفاده می شود.این سیستم خنک کننده با فشار زیاد آب را خنک کرده و محیط را خنک می کند. این سیستم با توجه به فناوری به کار رفته در آن باعث کاهش دما و ایجاد رطوبت در محیط برای رشد و نمو گیاهان می شود. به دلیل تنوع در کاربردها ، این دستگاه ها انواع مختلفی دارند.

از انواع آنها می توان به مه پاش نازلی, مه پاش التراسونیک , مه پاش پروانه ای و .. اشاره کرد و اساس همه مه پاش ها یکسان است و آب دستگاه به صورت پودر خارج می شود که باعث افزایش رطوبت محیط و کاهش دما می شود. به دلیل ظرفیت گرمایی بالای آب ، آب مورد استفاده در این دستگاه به محض اینکه از نازل خارج شود ، تبدیل به پودر می شود و در نتیجه دمای محیط را کاهش می دهد. نصب این دستگاه با فضایی که قرار است در آن نصب شود متفاوت است.

در حقیقت نحوه نصب سیستم مه پاش در خانه ،  مه پاش رستوران ها ، گلخانه ها ، سالن های پرورش قارچ ، مزارع ،مه پاش مرغداری ها و ... از نظر تعداد و نوع پمپ ها و نازل مورد استفاده متفاوت است. یکی از موارد مهمی که هنگام خرید این دستگاه تأثیر می گذارد قیمت آن است. اما حتما توجه داشته باشید که هنگام خرید مه پاش ، قیمت پایین تر از کیفیت ارجح نیست. زیرا کیفیت مواد بسیار مهمتر است.

با شروع تابستان ، تلاش ،برای خنک کردن فضاها یکی از مهمترین درگیری هاست ، از فضاهای شخصی گرفته تا محیط های عمومی و حتی صنعتی. در این راستا ، طبق تحقیقات اخیر ، یکی از روشهای بهینه و موثر برای خنک سازی فضاها ، استفاده از سیستم مه پاش است.برای سیستم های مه پاش  اسامی دیگری شامل مه ساز، خنک کننده آبی و رطوبت ساز نیز استفاده می‌شود.

سیستم‌های مه پاش چگونه کار می‌کنند؟

هنگامی که پمپ فشار بالا آب را فشرده می کند ، آب از طریق یک لوله یا شیلنگ وارد نازل مه پاش می شود و آب 70 بار از نازل خارج می شود ، به شکل مه (ذرات آب بسیار ریز) حدود 5 تا 10 میکرون در اندازه ساخته شده است.

این سیستم میلیون ها قطره ریز آب تولید می کند که به سرعت تبخیر می شوند. این فرایند تبخیر نیاز به انرژی دارد که از گرما از طریق هوا گرفته می شود و در نتیجه دمای هوا به 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد (بستگی به دما و رطوبت محیط دارد). این سیستم متداول ترین روش سیستم های مه پاش است.

وقتی این سیستم در فضاهای بسته (مانند کارخانه ها ، گلخانه ها) قرار دارد ، جایی که تبادل هوا محدود است ، سطح رطوبت محیط را افزایش می دهد. سطح رطوبت تا 90٪ امکان پذیر است. این سیستم های مه پاش را به روشی ایده آل برای تأمین رطوبت تبدیل می کند.

انواع جنس نازل های مه پاش

نازل مه پاش پلاستیکینازل مه پاش برنجینازل مه پاش کرومنازل مه پاش استیلمه پاش نازلی

قیمت نازل مه پاش

سیستم های مه پاش نازل در کلیه صنایعی که به رطوبت نیاز دارند قابل استفاده است. در ایران ، حدود 14 سال پیش ، سیستم های افزایش رطوبت در صنعت طیور و دام وارد حوزه صنعت شده و تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند.در صنعت طیور ، به دلیل نیاز به رطوبت برای جلوگیری از شیوع بیماری در سالن ها ، از سیستم مه پاش استفاده می شود. آنها علاوه بر افزایش رطوبت فضا ، از این سیستم برای ضد عفونی سالن نیز استفاده می کنند. در مزارع دام در مناطق گرمسیری ، از سیستم مه پاش نازل برای افزایش تمایل دام به خوردن علوفه و به طور طبیعی ، برای افزایش تولید شیر یا در گروه های پرواربندی ، برای افزایش مقدار گوشت تولید شده استفاده می شود.

اهداف اصلی در استفاده از سیستم های مه پاش نازلی :

– افزایش میزان رطوبت فضا– کاهش دما

انواع سیستم های مه پاش

سیستم مه پاش نازلی با توجه به اینکه سیستم تحت فشار می باشد یا خیر به دو دسته تقسیم می شود:

– سیستم مه پاش نازلی با الکتروپمپ– سیستم مه پاش نازلی بدون الکتروپمپ

در سیستم مه پاش نازل بدون الکتروپمپ ، از آنجا که سیستم در حداقل فشار مانند فشار آب شیر کار می کند ، دیگر نیازی به الکتروپمپ برای تولید فشار نیست. در این سیستم پیستون داخلی نازل ها با حداقل فشار باز شده و محلول پاشی انجام می شود.

در سیستم مه پاش نازل با الکتروپمپ ، به دلیل نیاز به فشار کاری بالا ، الکتروپمپ برای تأمین این فشار استفاده می شود. در این سیستم لازم است که کلیه اتصالات بتوانند در برابر فشار زیاد مقاومت کنند ، اگر اتصالات از این تحمل و قابلیت برخوردار نباشند ، بلافاصله امکان پارگی و از هم پاشیدگی سیستم وجود دارد. در این سیستم ، مه پاش نازل ها دارای یک پیستون هستند که برای باز شدن نیاز به فشار دارد. به دلیل فشار موجود در این نوع سیستم ، آب عبوری از نازل ها بسیار پودر می شود.

فواید مه پاش

به زبان ساده ، مه پاش قطرات آب فشرده شده ای است که باعث خنک شدن ، طراوت و شادابی فضا در کاربران می شود.از مزایای آن می توان به کاهش چشمگیر در مصرف آب و صرفه جویی در مصرف بهینه آب در مصرف خانگی و صنعتی مانند آبیاری قطره ای گیاهان در گلخانه ها اشاره کرد.

این ابزار موثر در تغییر دمای محیط فواید و کارایی بسیاری دارد. مه پاش علاوه بر تابستان و خنک کننده شگفت انگیز فضا ، در هوای سرد زمستان برای کاهش خشکی و افزایش رطوبت نیز استفاده می شود. نباید فراموش کرد که بدون دستگاه رطوبت گیر ، هوای خشک در زمستان می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

قیمت نازل مه پاش

یکی از مزایای استفاده از سیستم رطوبت زدایی در دامداری این است که شرایط آسایش دام فراهم شده و در نتیجه باعث تولید روزانه شیر و وزن دام و همچنین بهبود باروری می شود.این مه پاش ها از رشد آفات و گرد و غبار آزار دهنده جلوگیری می کنند و همچنین بیماری های مربوط به گرما را از بین می برند.

همانطور که گفته شد ، استفاده از سیستم مرطوب سازی در مرغداری ها نیز این مزایا را به همراه دارد و باعث گندزدایی فضای مرغ ، امکان واکسیناسیون قطره ای مرغ می شود و به طور کلی تلفات را کاهش می دهد و کارایی آنها را افزایش می دهد.

یکی از فواید سلامتی ، حفظ سطح رطوبت نسبی حدود 50٪ فضا است که به طور قابل توجهی ویروس های آنفلوانزا و حتی ویروس های سرطانی و مضر را کاهش می دهد ، بنابراین شیوع احتمالی بیماری در محیط را کاهش می دهد.سیستم مه پاش می تواند در مناطق دیگر از جمله سمپاشی در گلخانه ها ، خوشبو کننده هوا و پاک کننده بو و در نهایت تأمین فضا در یک حالت دمایی ایده آل استفاده شود.قابلیت تنظیم میزان فشار و مدت زمان کارکرد دستگاه نیز از دیگر ویژگی های مثبت این سیستم است.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم مه پاش بدون الکتروپمپ:

برای استفاده از این سیستم بهترین و مقرون به صرفه ترین حالت خرید پک های آماده می باشد که شامل مقداری شلینگ، تعدادی نازل و اتصالات می باشد.با توجه به استفاده بالا از سیستم های تحت فشار و کارآمدی این سیستم نسبت به سیستم بدون پمپ لازم است بطور مفصل درباره این نوع سیستم توضیح داده شود.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم مه پاش تحت فشار( با الکتروپمپ):

– الکتروپمپ پیستونی– نازل– شیلنگ تحت فشار– پایه نازل– تابلو برق– فیلتر– اتصالات خاص از قبیل ( ابتدای خط، انتهای خط ، سه راهی ، چهار راهی و …)

قیمت نازل مه پاش

الکتروپمپ پیستونی:

اصلی ترین بخش در سیستم مه پاش نازلی الکتروپمپ تحت فشار می باشد. پمپ های آب دارای چندین مدل مختلف می باشند. پمپ ها با توجه به نوع و شکل ظاهری و نیز نحوه کارکرد یکی و یا هر دو هدف اصلی که عبارت از

۱- تامین هد

۲- تامین فشار

قیمت نازل مه پاش

یکی از فاکتورهای مهم در خرید سیستم مه پاش قیمت است ، اما باید مراقب باشیم هنگام خرید سیستم مه پاش کیفیت را فدای قیمت نکنیم زیرا طراحی و اجرای سیستم مه پاش یک کار کاملاً تخصصی است و در هر یک از مناطق گلخانه ای ، مرغداری ، دامداری ، خانه و ... این طرح ها متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول،رطوبت منطقه،ارتفاع نصب،سایز نازل های مه پاش،اندازه پمپ  و حتی کیفیت آب و بسیاری موارد دیگری بستگی دارد.به همین دلیل ، برای خرید و پیاده سازی سیستم مه پاش ، نباید فقط به قیمت آن اعتماد کنید و با توجه به موارد فوق ، ممکن است طرح ها و قیمت ها برای دو پروژه در یک اندازه در دو منطقه متفاوت باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر