خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

قیمت گودال کن

فهرست مطالب

در گذشته کشاورزان و باغبانان برای امور کشاورزی مثل کاشتن درخت و یا حفر گودال و چاه از ابزاری به نام بیل استفاده می کردند، در واقع میتوان گفت ابزار اصلی کشاورزان و باغبانان بیل بود، اما با گذشت زمان و به روز شدن همه ابزارها در هر حرفه ای، بیل جای خود را به ابزار پیشرفته تری به نام گودال کن داد.ما در این مقاله به موضوع گودال کن می پردازیم و موضوعاتی از قبیل اینکه گودال کن چیست؟ نحوه کار گودال کن، عواملی که بر قیمت این دستگاه در بازار تاثیر می گذارد را مورد بررسی قرار می دهیم، پس ما را در این مقاله همراهی کنید تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار بدهیم. 

گودال کن چیست؟

دستگاه گودال کن شکل امروزی ابزار بیل می باشد، در واقع حفرچاله و گودال در ارتفاع و قطر زیاد برای باغبان و کشاورز کار سخت و دشواری می باشد و استفاده از بیل برای حفر چاله و گودال مدت زمان زیادی کار حفر گودال طول می کشد، به همین خاطر از گودال کن به جای بیل استفاده می شود. کشاورزان و باغبانان  از این دستگاه برای حفر گودال برای کاشت درختان متنوع و همچنین برای جایگذاری میله و فنس در اطراف باغ استفاده می کنند. این دستگاه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

کاربرد گودال کن

کاشت بذرکاشت درختان متنوعحفر گودال برای جایگذاری میله و فنسحفر گودال جهت قرار دادن تیر برق

انواع گودال کن

 

گودال  کن دستی

در گودال کن دستی، کار حفره گودال و چاله با کمک نیروی انسانی انجام می گیرد، در این مدل گودال کن به خاطر دستی بودن، نیروی انسانی برای حفر گودال لازم می باشد، گودال کن دستی وزن سبکتری نسبت به دیگر گودال کن های دیگر دارد و برای زمین هایی که خاک نرم تری دارند مناسب تر می باشد.

قیمت گودال کن

چاله کن موتوری

چاله کن موتوری هم خود به انواع مختلفی از چاله کن تقسیم می شود

گودال کن بنزینی

 این مدل گودال کن جزء گودال کن موتوری می باشد و کار این گودال کن برای حفر گودال با روشن شدن موتور انجام می گیرد، سوخت این مدل گودال کن بنزین می باشد. قدرت این گودال کن معادل 2.5 اسب بخار می باشد، موتور گودال کن بنزینی دو زمانه می باشد و به راحتی قابل جابه جایی است. برای سوخت این مدل گودال کن می توانید از ترکیب روغن و بنزین استفاده کنید، گودال کن بنزینی با کمک هندلی که در آن تعبیه شده است به راحتی روشن می شود و کار حفر گودال را در باغات و مزارع انجام می دهد، از این مدل گودال کن به خاطر قابلیت هایی که دارد بیشتر استفاده می شود. 

گودال کن هیدرولیکی

این مدل گودال کن هم جزء گودال کن موتوری می باشد، این مدل گودال کن را برروی تراکتور نصب می کنند تا قدرت گودال کن برای حفر گودال افزایش یابد، از این مدل گودال کن به خاطر قدرت بالایی که دارد، برای حفر تونل ها با عمق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. 

انواع گودال کن هیدرولیکی

گودال کن هیدرولیکی تک بازو

گودال کن هیدرولیکی تک بازو، به وسیله تنها یک بازو از جنس فلز به سه نقطه از تراکتور وصل می شود، این مدل گودال کن برای حفر گودال برای کاشت درخت، جایگذاری میله برق  و حفر گودال جهت کود دهی درختان مورد استفاده قرار می گیرد، گودال کن هیدرولیکی تک بازو بیشتر برای زمین هایی که خاک نرم تری دارند مناسب می باشد.

قیمت گودال کن

گودال کن هیدرولیکی  دو بازو و چهار بازو

گودال کن چهار بازو و دو بازو تقریبا به هم شباهت دارند، تنها تفاوت این دو مدل گودال کن این است که در گودال کن دو بازو، گودال کن با کمک یک شاسی دو اهرمی به تراکتور وصل می شود اما در مدل گودال کن چهار بازو، گودال کن به کمک یک شاسی چهار اهرمی به تراکتور وصل می شود. از این دو مدل گودال کن بیشتر برای زمین های وسیع که خاک خشک و سختی دارند بیشتر استفاده می شود.

گودال کن تراکتوری هیدرولیکی

این مدل گودال کن دارای دو بازوی هیدرولیکی می باشد، در واقع می توان گفت این مدل گودال کن را می توان بر روی لودرها و مینی لودرها قرار داد، از این مدل گودال کن در زمین های خشک و سفت مورد استفاده قرار می گیرد، گودال کن تراکتوری هیدرولیکی این قابلیت را دارد که هنگام حفر گودال در زمین می چرخد و گودال با عمق و قطر زیادی را حفر می کند. قیمت این مدل گودال کن نسبت به گودال کن های دیگر بالاست، چون قدرت و کارآیی بالاتری نسبت به دیگر گودال کن ها دارند. 

گودال کن برقی

همان طور که از نامش پیداست، این مدل گودال کن برقی با نیروی برق کار می کند، گودال های کن برقی  دارای قدرت زیادی برای حفر گودال هستند و در کمترین زمان می توانند گودال های زیادی را با عمق و ارتفاع زیاد حفر کنند، در مکان هایی که دسترسی به برق هست از گودال کن های برقی استفاده می شود. 

ضرورت استفاده از گودال کن

بعد از هر برداشت محصول از زمین، خاک در آن منطقه خشک و سفت می شود و برای کاشت بذر نیاز است که لایه های زمین شکسته شوند و خاک نرم تر شود، به همین خاطر در مزارع کشاورزی از گودال کن برای شکستن و حفر کردن گودال جهت کاشت بذر استفاده می کنند تا بذر در خاک نرم بهتر رشد کند، در زمین های کشاورزی با مساحت کمتر از بیل استفاده می شود و برای زمین های کشاورزی با مساحت وسیع گودال کن بیشتر کاربرد دارد. 
قیمت گودال کن
 

جنس مته گودال کن

جنس مته در همه گودال کن ها فولادی و ضد زنگ است، با این تفاوت که ضخامت و قطر هر مته در گودال کن متفاوت می باشد. برای اینکه مته در گودال کن در تماس با آب زنگ نزند و خراب شود از جنس فولاد و ضد زنگ ساخته شده است تا کیفیت خوبی داشته باشد و در طول زمان دچار زنگ زدگی نشود. 

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با گودال کن

1-قبل از راه اندازی و حفر گودال میزان بنزین و روغن گودال کن را بررسی کنید2-هنگام راه اندازی از گودال کن حتماً از عینک های محافظ چشم استفاده کنید3-از قرار گرفتن قطعات ایمنی در جای خود مطمئن شوید4-هنگام کار با گودال کن، مطمئن شوید به غیر از شما کسی در اطراف نباشد5- بدن و لباس خود را از قطعات گودال کن که هنگام حفر گودال متحرک هستند، دور کنید6-مته دستگاه گودال کن را قبل از راه اندازی دستگاه چک کنید و مته های که خراب و شکسته شده اند را تعویض کنید7-هنگامی که مته دستگاه را می خواهید تعویض کنید حتماً دستگاه را خاموش کنید8-مواظب سیم و کابل دستگاه گودال کن باشید و این کابل ها را در مسیر حفر گودال قرار ندهید 

قیمت گودال کن

انواع مختلفی از گودال کن در فروشگاه های مراکز شهر و همچنین فروشگاه های اینترنتی موجود هست و به فروش می رسد، هر کدام از دستگاه گودال کن قیمت های متفاوتی دارند، مسلم است هر چه میزان قدرت و کیفیت موتور و قطعات گودال کن بالاتر باشد قیمت گودال کن هم بالاتر می باشد.شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر از این دستگاه های گودال کن دیدن کنید و قیمت های را با هم مقایسه کنید و اگر وقت کافی جهت مراجعه کردن به فروشگاه ها را ندارید، می توانید با مراجعه به سایت فروش دستگاه گودال کن با توجه به نیاز کاریتان با کیفیت ترین گودال کن را خریداری کنید، تا در کمترین زمان سفارشتان به دستتان برسد. 

چه عواملی بر قیمت گودال کن تاثیر می گذارد

1-قدرت موتور2-سوخت موتور3-جنس مته4-قابلیت جابه جایی آسان5-دوزمانه و چهار زمانه بودن دستگاه6-میزان قدرت دستگاه در حفر گودال7-لوازم جانبی و ایمنی8-ظرفیت مخزن9-وزن دستگاه10-ویژگی های منحصر به فرد گودال کن 
قیمت گودال کن
 مسلم است که هر چه دستگاه گودال کن دارای قطعات با کیفیت تری باشد، قیمت دستگاه چاله کن هم بالاتر است، در مساحت های وسیعتری  از باغ و مزارع  نیاز به دستگاه گودال کن با قدرت و با کیفیتی هست که بتواند زمین های خشک و سفت را نرم کند، در نتیجه قیمت این مدل از گودال کن ها بالاتر می باشد، چون دارای قطعات بیشتر و همچنین قطعات محکم تری هستند که می توانند لایه های سفت و خشک زمین را جهت حفر کردن گودال بشکنند.کلام آخرگودال کن، دستگاهی است که با حرکت مته در زمین ، لایه های خاک را بهم می زند و باعث ایجاد شیار در خاک می شود، وجود این شیارها در خاک ضروری می باشد چون کار کاشت بذر و همچنین درخت را راحت تر می کند، گودال کن ها انواع مختلفی دارند که در بین آنها، از گودال کن بنزینی بیشتر برای حفر گودال و کاشت درخت و جایگذاری فنس در اطراف باغ  استفاده می شود، در ضمن هر کدام از گودال کن ها قدرت و کارآیی  و همچنین قیمت های متفاوتی در بازار دارند، شما با توجه به نیاز کارتان و میزان قدرت مورد نیاز از هر گودال کن، می توانید مناسبترین گودال کن را انتخاب کنید، تا حفر گودال با سرعت بالا و در کمترین زمان انجام شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر