خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مشخصات فنی توری گلخانه چیست؟

فهرست مطالب

این محصول که با نام های متعددی از جمله سایه بان گلخانه ای، توری سایبان، توری سبز و ... شناخته می شود، برای جلوگیری از تابش بیش از حد خورشید بر محصولات گلخانه ای، جهت ایجاد سایه و به منظور ایجاد سایه در نقاط مختلف از جمله گلخانه، استخر پرورش ماهی، دامداری ها. ، منازل، پارکینگ، بالکن و ... استفاده می شود. این تجهیزات نیز تا حدودی به خنک شدن فضا کمک می کند و باعث رشد بهتر گیاهان می شوند. توری گلخانه به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا استفاده و نصب آن را برای کاربران آسان کند. امروزه توری های سایبان جایگزین حصیر مورد استفاده در گذشته شده اند. در ساخت سوله های گلخانه ای از الیاف پلی اتیلن نازک استفاده شده است. توری ها نیز از HDPE ساخته شده اند که هم کیفیت خوبی دارند و هم در برابر اشعه UV خورشید مقاوم است. رنگ توری مورد استفاده در گلخانه بیشتر سبز است. سوله های گلخانه با فیلتر کردن بخشی از نور و گرمای خورشید باعث کاهش دمای محیط از 5 تا 8 درجه سانتیگراد می شوند. سوله های گلخانه ای می توانند 30 تا 80 درصد سایه داشته باشند، در حالی که گیاهان برای فتوسنتز و رشد تنها به 1.5 تا 2 درصد نور خورشید نیاز دارند. نور مناسب برای گیاهان و محصولات گلخانه ای حدود 400 تا 700 نانومتر است و نوری که بیش از این محدوده باشد برای گیاه مضر است. توری های گلخانه ای معمولاً در قسمت بیرونی گلخانه نصب می شوند اما دیده شده است که افراد در داخل گلخانه نیز آن را نصب کرده اند. اما باید بدانید که تاثیر سایه در کاهش دما و خنک شدن گلخانه در هنگام نصب در بیرون گلخانه بیشتر است. لازم به ذکر است که در کناره های دیوارها اثر پوششی وجود ندارد. توری گلخانه ای به طول 50 متر یکی از انواع شبکه های سایبان است که دارای عرض های استاندارد 10، 8، 6، 4 و 2 متر می باشد که هر کدام دارای ضریب سایه متفاوتی نیز می باشند. این ضرایب معمولاً 30، 50، 65، 80 و 90 درصد نورد هستند. همه این ویژگی ها باعث شده است که علاوه بر کشاورزان، افراد مختلفی در سایر صنایع نیز از توری های گلخانه ای یا شبکه های سایبان استفاده کنند. دلیل اصلی این امر قیمت مناسب و انعطاف پذیری توری گلخانه است. توری های سایبان یا شید های گلخانه ای مقاومت خوبی در برابر گرما و باران و ... از خود نشان داده اند. به طوری که این توری های سایبان در دمای 25 تا 60 درجه سانتیگراد عملکرد دلپذیر و مناسبی دارند. درصد ذکر شده در توری های گلخانه به معنای میزان بازدارندگی نور است. به عنوان مثال، شبکه گلخانه ای 80 درصد، 80 درصد نور را گرفته و 20 درصد نور از آن عبور می کند و در نوع 30 درصد، معادل 70 درصد نور از سطح آن عبور می کند. 

انواع توری گلخانه ای

 توری سایبان از نظر درصد سایه اندازی در انواع زیر است توری سایبان 80% (در عرض های 2، 4، 6، 8 و 10 متر)توری سایبان 65% (در عرض های 2، 4، 6، 8 و 10 متر)توری سایبان 50% (در عرض های 2، 3، 4، 6، 8 و 10 متر)توری سایبان 30% (در عرض های 2، 3، 4، 6، 8 و 10 متر) تمامی این توری ها به طول 50 متر و در واقع رول 50 متری عرضه می شود.توری گلخانه با درصد سایه 30، 50، 80 درصد 
مشخصات فنی توری گلخانه چیست؟
 

مشخصات فتی توری گلخانه با میزان درصد سایه عبارت اند از:

 اکثر توری های گلخانه ای موجود در بازار 30، 50، 80 درصد هستند. یعنی وقتی گفته می شود سایه گلخانه 50 درصد است به این معنی است که این سایبان تا 50 درصد قادر به جذب نور است و تنها 50 درصد نور می تواند از آن عبور کند. سایه های گلخانه ای می توانند در برابر اشعه UV خوب مقاومت کنند زیرا از مواد ضد UV ساخته شده اند. تورهای گلخانه ایی حتی در برابر مواد شیمیایی خورنده نیز مقاوم هستند. بافت این توری ها مشبک بوده و از مواد مرغوبی مانند پلی اتیلن یا پلی پروپیلن و به صورت بافت حلقه ای ساخته شده اند. پارچه ساخته شده از پلی اتیلن وزن سبکی دارد اما در برابر پارگی مقاوم است و بیشتر برای گلخانه ها، خانه هایی که مستقیماً در معرض تشعشع هستند و سایبان ها استفاده می شود. پارچه ساخته شده از پلی پروپیلن وزن بیشتری دارد اما برای فصل زمستان گزینه مناسبی است و از این متریال بیشتر برای سایبان پاسیو و کلبه حیوانات خانگی و ... استفاده می شود. مشکل توری گلخانه ساخته شده از پلی پروپیلن به دلیل وزن زیاد این محصول است که کشش بالایی ندارد و راه حل مقابله با این موضوع دوخت لبه یا محکم کردن آن با چسب است. 

مزایای استفاده از توری سایبان

 این محصول کاربردهای متفاوتی دارد و در نتیجه مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: افزایش بهره وری انرژی در داخل گلخانه و کاهش ضایعات آنماندگاری و عمر طولانی از 3 تا 5 سالقیمت مناسبوزن کمجنس آن بسیار سبک و بادوام استنصب آسانانعطاف پذیری مناسباز تابش نور بیش از حد به محصولات یا موجودات یا اشیا جلوگیری می کندمحافظت در برابر برف، باران، تگرگ، پرندگان و غیره 

سایبان یا توری گلخانه با پلی پروپیلن:

 نصب راحت و آسانعمر سرویس بالامقاوم در برابر نور خورشید 
مشخصات فنی توری گلخانه چیست؟
 

سایبان یا توری گلخانه با مواد پلی اتیلن:

 نصب راحت و آسانزندگی طولانیکشش خوب و انعطاف پذیریمقاوم در برابر پارگیمقاومت بالا در برابر تغییر شکلکاهش سرعت باد و گرما در سازهآنها مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده باغ دارندنحوه نصب توری گلخانه 

نصب توری گلخانه به دو صورت انجام می شود:

 نصب با گیره که در چندین سایز وجود دارد. روش استفاده از این گیره ها نیز راحت است به این صورت که ابتدا توری را داخل قسمت نری گیره قرار می دهید و سپس قسمت مادگی را محکم روی آن فشار می دهید. همچنین در این گیره ها سوراخی برای عبور گیره های پلاستیکی وجود دارد. این روش مزایای خود را نیز دارد. وزن کم، نصب راحت و آسان، مقاومت بالا، داشتن خواص ضد UV و غیره. نصب با قفل نایلونی و فنری اگر می خواهید توری که نصب می کنید چروک نباشد و همچنین استحکام بالایی داشته باشد، این روش روش پیشنهادی ما است که مزایایی نیز دارد: می توانید به سرعت و به راحتی از این روش برای نصب استفاده کنید. 

نحوه انتخاب توری گلخانه

 عوامل متعددی در انتخاب توری گلخانه موثر است که از آن جمله می توان به وضعیت محصول و نوع محصول، ابعاد و اندازه گلخانه، شرایط آب و هوایی و میزان آفتاب اشاره کرد. 

نحوه نگهداری توری گلخانه (افزایش عمر توری سایبان)

 برای افزایش عمر توری گلخانه باید به نکات زیر توجه کرد: هنگام نصب توری گلخانه، محصول را با اجسام نوک تیز لمس نکنید.انتخاب اندازه توری مناسب از پاره شدن یا کشیده شدن توری ها جلوگیری می کند.در صورت عدم استفاده از تور، آن ها را جمع آوری کرده و دور از نور خورشید و همچنین حشرات نگهداری کنید.تماس توری با مواد شیمیایی، گوگرد، آهک، بنزین، روغن، سیمان و ... خطرناک بوده و باعث کاهش عمر محصول می شود.سعی کنید توری گلخانه را در اوایل صبح یا اواخر عصر نصب کنید. زیرا گرما می تواند باعث ناهماهنگی شود و بعداً ممکن است با مشکلاتی مانند کشش نامناسب شبکه مواجه شوید.همانطور که قبلا ذکر شد سعی کنید توری را بیرون از گلخانه نصب کنید نه در داخل و روی سقف. هنگامی که توری در فضای باز نصب می شود، می تواند به عنوان محافظی برای پوشش پلاستیکی گلخانه عمل کند و از خطرات احتمالی مانند پارگی و پوسیدگی جلوگیری کند. 
مشخصات فنی توری گلخانه چیست؟
 نصب توری گلخانه ای در شیب نیز می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد زیرا از تجمع آب و سایر بقایای گیاهی و هر چیز دیگری در آن جلوگیری می کند.اگر مجبور به نصب توری گلخانه با استفاده از پایه های نگهدارنده هستید، حتما از سیم باکس روکش دار یا لوله های فلزی که روکش پلاستیکی دارند استفاده کنید.برای نصب توری گلخانه از گیره و بست مناسب استفاده کنید.در نگهداری توری ها به دلیل حساسیت آنها دقت و ضرورت داشته باشید.قبل از استفاده از توری گلخانه آن را دور از نور خورشید و همچنین دور از دسترس حیوانات قرار دهید.اگر قصد شستن گلخانه خود را دارید، آن ها را روی زمین قرار دهید و با مواد شوینده ای که pH خنثی دارند و با برس نرم و جریان ملایم آب تمیز کنید.برای دریافت تراکم مورد نیاز سوله گلخانه خود می توانید از مهندسین لوکس متر یا کشاورزی کمک بگیرید تا با توجه به نیاز منطقه و نوع محصول خود بهترین گزینه را خریداری کنید. کلام آخر جهت افزایش طول عمر تجهیزات گلخانه و مدیریت میزان نور ورودی به داخل گلخانه جهت فتو سنتز گیاهان می توانید از توری های گلخانه ایی مناسب با شرایط محیطی و کاشت گلخانه ایی و محصولات گلخانه ایی در سایز ها و اثرگذاری های مختلف بهره ببرید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر