خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مشخصات فنی سمپاش زنبه ای چیست؟

فهرست مطالب

از جمله مشکلاتی که همیشه مزارع را به طور جدی تهدید می کند آفات و حشرات موذی است. آفات و حشرات سالانه به جان محصولات گیاهی می افتند و در یک چشم به هم زدن خسارت های جبران ناپذیری را به مزارع وارد می کنند. سمپاشی مزارع از قدیم الایام رواج داشته است، البته در گذشته به صورت ابتدایی تر انجام می شد.

با پیشرفت های روز افزون در عرصه صنعت کشاورزی امروزه دستگاه های جدید و به روزی جهت سمپاشی مزارع تولید شده است. انواع متنوعی از دستگاه های سمپاشی در بازار موجود است که با توجه به متراژ زمین کشاورزی و ابعاد سمپاش هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد. در بین انواع متنوعی از دستگاه های سمپاشی ما در این مقاله از سایت فارم صنعت قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد سمپاش زنبه ای، کارآیی و همچنین مشخصات فنی این سمپاش برای شما بیان کنیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید؛

سمپاش زنبه ای چیست؟

سمپاش زنبه ای یکی از دستگاه های جدید و پیشرفته ای است که امروزه کشاورزان از این دستگاه ها برای سمپاشی مزارع استفاده می کنند. این مدل از دستگاه سمپاشی به دلیل اینکه وزن سبکی دارد به راحتی جا به جا می شود و با وصل کردن مخزن سم به آن محلول را به بهترین نحو در مزارع سمپاشی می کند. سمپاش زنبه ای از متعلقاتی همچون شیلنگ پر فشار، موتور، پمپ پیستون، لانسو نازل تشکیل شده است.

همه این متعلقات بر روی یک شاسی فلزی قرار می گیرند و با هم ساختار سمپاش زنبه ای را تشکیل می دهند. سمپاش زنبه ای موجود در بازار در دو مدل برقی و بنزینی موجود است. موتور به کار رفته در سمپاش زنبه ای موتور با نیروی برق حرکت می کند و سمپاش زنبه ای بنزینی با مصرف بنزین، محلول سم را در مزارع پخش می کند. از سمپاش زنبه ای برقی در مواردی که دسترسی به برق وجود دارد در مزارع به کار گرفته می شود. سمپاش زنبه ای بنزینی نیز با مصرف بنزین در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت این را دارد که همه فضای مزارع را به طور کامل سمپاشی کند.

در زمان استفاده از سمپاش زنبه ای باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در زمان استفاده از هر دستگاهی برای ایمنی در زمان کار باید به یک سری از نکات مهم و کلیدی توجه کرد. دستگاه سمپاش زنبه ای نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده بلکه در زمان استفاده از آن باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. نکات ایمنی در زمان استفاده از سمپاش زنبه ای شامل موارد زیر است:

محلول سم برای چشم یکی از موارد خطر زا به حساب می آید به همین دلیل در زمان استفاده از این دستگاه باید حتما از عینک های مخصوص استفاده کنید.برای اینکه محلول سمپاشی به ریه ها و دستگاه گوارش شما آسیب نرساند بهتر است از ماسک های فیلتر دار در زمان استفاده از سمپاش زنبه ای استفاده کنید.

مشخصات فنی سمپاش زنبه ای چیست؟

در زمان کار سمپاشی مزارع و کار با دستگاه سمپاش زنبه ای بهتر است لباس مخصوص بپوشید و از کلاه لبه دار نیز حتما استفاده کنید. در ضمن بهتر است برای جلوگیری از سموم به دست در زمان سمپاشی نیز دستکش های مخصوصی را بپوشید که نفوذ سموم به این دستکش ها غیر ممکن باشد

نکات فنی مهم هنگام کار با سمپاش زنبه ای

علاوه بر رعایت کردن نکات ایمنی در زمان استفاده از سمپاش زنبه ای، باید به برخی از نکات فنی دستگاه نیز توجه کنید. نکات فنی مربوط به سمپاش زنبه ای اهمیت بالایی در نحوه پاشیدن سم و همچنین عمر طولانی مدت دستگاه دارد. نکات فنی سمپاش زنبه ای شامل موارد زیر است:

همیشه مخرن سموم را چک کنید و از پر بودن مخزن مطمئن شوید تا در زمان استفاده در صورت نبود سموم، پمپ خشک کار نکند.در موقع تنظیم کردن شیر تنظیم فشار به خاطر داشته باشید که شیر تنظیم فشار را روی فشار پایین تنظیم کنید.همواره شیر رفت و برگشت دستگاه سمپاش زنبه ای را باز بگذارید تا در صورت فراموشی باز کردن شیر، فشار زیادی به پمپ وارد نشود و پمپ در صورت بستن شیر خشک کار نکند.برای ماندگاری و جلوگیری از خراب شدن قطعات سمپاش زنبه ای به یاد داشته باشید که روغن موتور را مدام چک کنید.تمیز کردن سمپاش زنبه ای پس از هر بار شستن اهمیت بالایی دارد. برای اینکه مانده های سموم از محفظه شیلنگ ها و لانس سمپاشی پاک شود بهتر است شیلنگ مکش و رانش را مدتی در داخل آب قرار دهید و اجازه دهید تا دستگاه کمی آب را پمپاژ کند تا مانده های سموم از محفظه قطعات پاک شود.

ویژگی های فنی سمپاش زنبه ای

از سمپاش زنبه ای علاوه بر سمپاشی در مزارع برای سمپاشی در سالن های مرغداری ها و دامداری ها نیز استفاده می شود. سمپاش زنبه ای با پاشیدن سموم در مزارع، مرغداری ها و دامداری ها به راحتی و در کوتاهترین زمان این محیط ها را سمپاشی و ضد عفونی می کند. از ویژگیهای سمپاش زنبه ای می توان به سبکی و قابل حمل راحت آن اشاره کرد. این سمپاش با وصل شدن به مخزن سموم در کوتاهترین زمان بخش وسیعی از مزارع را سمپاشی می کند.

در سمپاش زنبه ای از طراحی ویژه ای به کار رفته است به این خاطر که متعلقات سمپاش زنبه ای از قبیل پمپ پیستونی، موتور، شیلنگ فشار قوی، نازل و لانس بر روی شاسی نصب می شوند. همان طور که در متن بالا بیان کردیم؛ سمپاش زنبه ای بنزینی در دو مدل برقی و بنزینی موجود است.. سمپاش زنبه ای بنزینی نیز با مصرف بنزین، سموم را در مزارع پاشش می کند. در مکان هایی که دسترسی به برق نیست می توان سمپاش زنبه ای بنزینی را جایگزین سمپاش زنبه ای برقی کرد.

مشخصات فنی سمپاش زنبه ای چیست؟

نحوه کار با سمپاش زنبه ای

در زمان استفاده از سمپاش زنبه ای قبل از هر چیز باید لباس ایمنی را به طور کامل پوشید.پوشیدن دستکش، عینک و کلاه لبه دار از نکات ایمنی مهمی است که در زمان کار با دستگاه سمپاش زنبه ای حتما باید رعایت کنید. دقت داشته باشید که بعد از هر مرحله سمپاشی، سمپاش زنبه ای را به طور کامل شست و شو دهید تا برای دفعه بعد آماده باشد. بعد از اینکه مطمئن شدید متعلقات سمپاش تمیز است نوبت به پر کردن مخزن از سموم و مقداری آب می رسد. در این مرحله مخزن دستگاه را از سموم و آب پر کنید.

سمپاش زنبه ای را در جای خشک و مسطح قرار دهید. به این نکته دقت داشته باشید که سمپاش زنبه ای باید به طور صحیحی بر روی زمین قرار بگیرد، تکان خوردن سمپاش مانع از درست پاشش سم در مزارع می شود.در سمپاش زنبه ای موتور دستگاه به کمک طناب هندل روشن می شود.

با روشن شدن موتور و راه اندازی سمپاش، شیر شیلنگ سمپاش باز می شود. با تنظیم الگوی پاشش به کمک لانس و همچنین باز شدن شیر شیلنگ، سمپاش زنبه ای شروع به پاشش سموم در مزارع می کند. بعد از پایان سمپاشی مزارع به این نکته دقت داشته باشید که باقیمانده سموم را از مخزن تخلیه کنید و سمپاش را به طور کامل تمیز کنید.

مشخصات فنی سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای پرتابل بوده به همین خاطر در مزارع برای حجم بالایی سمپاشی از آن به جای سمپاش تراکتوری و پشت تراکتوری از آن استفاده می شود. سمپاش زنبه ای از متعلقات و قطعات مطلوب و با کیفیتی ساخته شده است که این قابلیت را به دستگاه سمپاش می دهد که در مناطق سخت و دشوار کوهستانی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از مشخصات فنی سمپاش زنبه ای می توان به سوار شدن متعلقات بر روی شاسی اشاره کرد. موتور به کار رفته در سمپاش زنبه ای برقی با نیروی برق کار می کند.

در مدل سمپاش زنبه ای برقی، موتور تک فاز با توان 3 اسب بخار و یا الکتروموتور سه فاز با نیرو و توان 3 اسب بخار تعبیه شده است. موتور به کار رفته در سمپاش زنبه ای برقی قدرت بالایی دارد و قابلیت این را دارد که علاوه بر مزارع درختان در ارتفاع بالاتر را سمپاشی کند. در سمپاش زنبه ای بنزینی نیز موتور به کار رفته در آن با مصرف بنزین کار سم پاشی را در مزارع انجام می دهد. کشاورزان سمپاش زنبه ای را به مخزن سموم وصل می کنند و آن را بر پشت ماشین وانت نصب می کنند. با حرکت وانت در مزارع و باغات سموم از طریق شیلنگ سمپاش به روی محصولات پخش می شود.

مشخصات فنی سمپاش زنبه ای چیست؟

سخن پایانی

یکی از دغدغه های کشاورزان در مزارع سمپاشی مزارع و نابودن کردن آفات و حشراتی است که هر ساله خسارت های زیادی به محصولات کشاورزی وارد می کنند. سمپاش مزارع از اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر باید در زمان مناسب کشاورزان مزارع را به طور کامل سم پاشی کنند. امروزه انواع متنوعی از دستگاه سمپاش در مزارع جهت سمپاشی مزارع مورد استفاده قرار می گیرد. در بین انواع متنوعی از دستگاه سمپاش، سمپاش زنبه ای بهترین انتخاب برای سمپاشی مزارع می باشد. کشاورزان با به کار گیری سمپاش زنبه ای می توانند حجم وسیعی از مزارع را به طور کامل سمپاشی کنند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر