خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

معرفی کنترلر شیر برقی هانتر

فهرست مطالب

دستگاه کنترلر قسمت جدایی ناپذیر سیستم آبیاری است. کنترلر دستگاه یک بخش ضروری است که بوسیلۀ آن می توان مقدار آب مورد نیاز را در زمان مناسب  برای محصولات کشاورزی ارسال کرد تا اینکه علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیت بالا ، بتوان از آب، انرژی و مواد شیمیایی به بهترین نحو استفاده کرد .

کنترلر هانتر :

یکی از انواع کنترلر هانتر ، ایکس کورهانتر است که وظیفۀ دستور دادن به شیر برقی هانتر و انواع مختلف پلمپ را دارد . این نوع کنترلر در انواع متفاوت دو، چهار ، شش و هشت ایستگاهه موجود می باشد و به این معنی است که تا هشت زون یا همان ناحیه مجزا را می توانند به شکل اتوماسیون آبیاری کنند. حداکثر زمانی که کنترلر های ایکس کور x core می توانند آبیاری کنند چهار ساعت است و همچنین می توانند سه برنامه را که بصورت مستقل از هم هستند برای هر ایستگاه دریافت کنند.

ویژگی های منحصر به فرد کنترلر آبیاری هانتر:

در دستگاه کنترلر آبیاری هانتر برای هر ایستگاه می توان چهار بار زمان شروع شدن آبیاری را تعریف کرد. کنترلر شیر برقی hunter از نوع xcore ساخت آمریکا است و تا دو سال پس از فروش ضمانت دارد. همچنین این کنترلر این امکان را دارد که نسبت به تغییرات رطوبتی واکنش نشان دهد و در صورتی که لازم باشد باید سیستم اتوماسیون خاموش شود.

ویژگی دیگر این کنترلر آن است که قابلیت تنظیمات فصلی دارد؛ به این صورت که در فصل پیک استفاده کردن از آن روی 100 درصد تنظیم می شود و همچنین اگر در فصلی باشد که نیاز به حجم آب کم است می توان آن را روی درصد 50 تنظیم کرد که به این معناست که بدون تنظیم کردن مجدد، زمان آبیاری هم کم می شود.

همچنین می توان دستگاه کنترلر هانتر را در زمان بارندگی به یک سنسور رطوبتی مجهز کرد تا آبیاری در زمان بارش قطع شود . تعداد سنسورها یک عدد است و نمی توان بیشتر از دو یا چندین سنسور را به طور همزمان به کار برد. جنس بدنه دستگاه هم در داخل و هم در خارج پلاستیکی است. چون سنسور کنترلر جریان را ندارد پس در نتیجه میزان جریان عبوری را هم نمی توان کنترل کرد و از مهم ترین مزایای آن این است که یک عدد باک آب دستی دارد تا برنامه های کنترلر را به صورت کامل حفظ و ذخیره کند .

معرفی کنترلر شیر برقی هانتر

نحوۀ استفاده از شیر برقی  آبیاری:

یکی از اصلی ترین قسمت های این دستگاه بخش پیچ شصتی تنظیم آن است که خود چندین بخش دارد :

1) قسمت run زمانی که همۀ تنظیماتی که لازم است به دستگاه داده شد ، پیچ شصتی تنظیم می شود تا همۀ تنظیمات قبلی در قسمت حافظۀ دستگاه ذخیره شود .

2) قسمت current time است که در این بخش با استفاده از چهار دکمه که در قسمت بالای دستگاه قرار دارد ، زمان حال حاضر به دستگاه داده می شود که این نوع از تنظیمات با وجود دکمه های بالا و پایین و چپ و راست برای ساعت و روز امکان پذیر می باشد .

3) start time  که مشخص کنندۀ ساعت شروع آبیاری است و به این معناست که زمان مجموع شروع به کار کردن شیر برقی ها در چه زمانی است  که بعد از شیر اول ، شیر برقی دوم و بعد از آن شیر برقی سوم شروع به کار می کند. در اینجا با توجه به چهار دکمۀ بالا هم می توان زمان آبیاری و دفعۀ آبیاری را معلوم کرد. برای نمونه دو متر آبیاری در روز و در ساعت 8 صبح و 8 شب  که به این معنی است باید چهار کلید بالای دستگاه آبیاری صبح را 8  - 1  تنظیم کرد که در نهایت به اندازه چهار زمان می توان در یک روز به دستگاه برای روشن شدن داد و اگر هم حالت دوم و سوم لازم نبود ، کافی است پیچ شصتی را روی حال off  قرار داد. لازم است که این نکته در این جا بیان شود که دو کلید بالا و پایین برای تنظیم کردن زمان ساعت های آبیاری بوده است و دو تا کلید چپ و راست به هدف تعیین کردن دفعات این کار می باشد .

4) قسمت Run time  که میزان آبیاری برای هر شیر برقی آب را مشخص می کند. برای نمونه شیر برقی اول  10 دقیقه  شروع به فعالیت می کند و شیر برقی دوم 15 دقیقه. روشن است که اگر دو تا شیر برقی وجود داشته باشد و کنترلر چهار ایستگاهه در اختیار باشد، لازم است دو شیر برقی دیگر در حالت off قرار داشته باشند که در این قسمت هم چهار کلید بالای سمت راست کنترلر وظیفۀ تنظیم کردن زمان را برعهده دارند. به این صورت که کلیدهای بالا و پایین  مدت زمان آبیاری را خیلی راحت مشخص می کنند و کلیدهای چپ و راست خط های آبیاری را تعیین می کند.

5) water days این قسمت، شخص کننده زمان آبیاری است . در صفحه نمایشگر، هفت روز هفته وجود دارد و اگر هدف این باشد که در همۀ روزهای هفته آبیاری صورت بگیرد ، علامت قطره روی همۀ هفت روز قرار می گیرد و اگر فقط در یک آبیاری مورد نظر نبود، علامت ضربدر روی همان روز قرار می گیرد .

6) بخش های کم آبیاری و بیش آبیاری

7) بخش رطوبت ،

8) قسمت manual  که در این قسمت پیچ شصتی را برخلاف عقربه های ساعت قرار می دهند . اگر شیر برقی اول  فقط به اندازۀ 5 دقیقه روشن می شود این هدف با چهار کلید بالا انتخاب می شود و بعد از آن  پیچ شصتی روی حالت run قرار گرفته می شود که در حالت فوری سیستم روشن می شود .

معرفی کنترلر شیر برقی هانتر

9) سیستم off  زمانی که سیستم کاری ندارد و اگر نیاز به تنظیمات جدیدی داریم لازم است یکبار پیچ روی off قرار داده شود .

10) قسمت program یک کلید در قسمت بالای دستگاه و در سمت راست قرار دارد که می تواند حروف a یا  b یا c   را هم پذیرش کند. همان طور که از نامش مشخص است این قسمت این توانایی را دارا می باشد که 2 برنامه دیگر مشابه آنچه در مطالب بالا توضیح داده شد را تنظیم کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر