خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مقابله با ویروس کرونا و استفاده از سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی

فهرست مطالب

امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی کردن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با استفاده از آن‌‌، می توان زنجیره انتقال کرونا را کاهش داد.ضدعفونی کردن شامل دست ها، لباس ها، وسایل شخصی، ضد عفونی اماکن عمومی اعم از متروها، اتوبوس ها، سازمان ها، میز و نیمکت ها عمومی و… می شود. عملیات ضدعفونی کردن از طریق سمپاش های دستی و شارژی صورت می پذیرد.

در این مقاله سعی داریم، مطالبی در خصوص سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی و مقابله با ویروس کرونا، ارائه دهیم‌. پس اگر شما نیز قصد دارید به ضدعفونی محیط کار یا اداره خود بپردازید، بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

سمپاش و ضرورت استفاده از آن برای مقابله با کرونا:

همانطور که می دانید، امروزه تمامی جوامع درگیر ویروس کرونا هستند و این ویروس، دارای سرعت انتشار بالایی است. بهترین روش برای مقابله با این بیماری، ضدعفونی کردن معابر و سطوح است.در خانه می توانید با استفاده از یک بطری افشان و چند محلول ضدعفونی کننده، اقدام به ضدعفونی تمام سطوح خانه کنید ولی برای سطوح بزرگ و معابر شهری، این کار امکانپذیر نیست.

سمپاش های یکی از تجهیزات قوی و مناسب برای ضدعفونی معابر شهری و فضاهای بزرگ می باشد. البته لازم به ذکر است که باید با اصول ضدعفونی آشنا شوید. زیرا ضدعفونی غیر اصولی سبب ورود آسیب های بسیار و مسمومیت های سنگین برای انسان می شود و تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

استفاده از سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی:

یکی از امور مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده از سمپاش و ضدعفونی است ولی باید در انتخاب نوع سمپاش نیز دقت نمود. زیرا هر یک از سمپاش ها برای ضدعفونی مکانی مناسب بوده و نمی توان از هر نوعی برای سمپاشی معابر شهری، استفاده نمود.برای انتخاب نوع مناسب سمپاش باید به فاکتورهایی مانند میزان حجم فضای مورد هدف برای ضدعفونی، شرایط آن، نوع استفاده افراد از سمپاش در آن محیط، میزان تردد افراد در محیط مذکور و… دقت کرد.

مقابله با ویروس کرونا و استفاده از سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی

یکی از نمونه های خوب و مناسب برای ضدعفونی، سمپاش های شارژی و دستی می باشد. این نمونه ها می توانند ضدعفونی معابر شهری را به درستی انجام دهند.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بیان این سمپاش ها همراه با ذکر جزئیات بپردازیم.

سمپاش دستی برای فضاهای محدود شهری مناسب است:

در اماکن عمومی مانند فروشگاه ها، ایستگاه های حمل و نقل، سرویس های بهداشتی عمومی، پاساژها و … نیاز است تا از یک سمپاش قدرتمند استفاده کنیم.فضاهای مذکور غالبا محدود بوده و دارای زوایا و فضاهای پیچیده است. در این موارد استفاده از سمپاش با قدرت کنترل بالا، محلول های ضدعفونی سازی را به صورت ملایم و اندک و با پوشش خوب، پخش می کند. این سمپاش، همان سمپاش دستی است که برای چنین فضاهایی، کاربرد بسیار مناسبی دارد.

همچنین قبلا فضاها و اماکن مسکونی به سمپاشی نیاز نداشتند ولی امروزه به دلیل مقابله با ویروس کرونا، سمپاشی در این اماکن ضرورت دارد. با استفاده از سمپاش دستی و با کمترین هزینه، می توان فضاهای بزرگ ساختمانی را سمپاشی نمود‌.

سمپاش شارژی، راه حلی برای معابر شهری:

در بالا به سمپاشی فضاهای محدود ساختمانی پرداختیم‌. حال می خواهیم نحوه سمپاشی معابر شهری را ارائه دهیم. در معابر شهری با حجم زیادی از فضا مواجه هستیم. از این رو استفاده سمپاش شارژی، گزینه ای مناسب برای سمپاشی این معابر است.

لازم به ذکر است که سمپاش های دستی قادر به سمپاشی معابر شهری نبوده و با استفاده از سمپاش شارژی، می توان حجم بالایی از مواد ضد عفونی را پخش نمود. زیرا این نوع سمپاش از باتری های قابل شارژ تشکیل یافته و قدرت لازم برای پاشش سیالات را فراهم می کند. به همین دلیل سمپاش شارژی، از قدرت پاشش بالایی برخوردار است.

انواع سمپاش شارژی برای سم زنی:

سمپاش شارژی دارای دو مدل تک کاره و دوکاره است.سمپاش شارژی تک کاره، عملیات پاشش را با قدرت موتوری دستگاه انجام می دهد. درنتیجه زمان به پایان رسیدن باتری دستگاه و کار نکردن موتور برقی، سمپاش شارژی نیز عملیات سمپاشی را انجام نخواهد داد. ولی در مدل دو کاره، می توان از قدرت موتوری همراه با کارکرد دستی، عملیات سمپاشی را انجام داد.

مقابله با ویروس کرونا و استفاده از سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی

سمپاش شارژی دوکاره، زمان تمام شدن باتری دستگاه نیز کارکرد دستی داشته و می توان در صورت نبود باتری نیز، عملیات ضدعفونی و سمپاشی را ادامه داد.برق ذخیره شده در سمپاش شارژی، پاسخگوی ضدعفونی و سمپاشی معابر بزرگ شهری نیست. از این رو، استفاده از سمپاش شارژی دوکاره، برای این اماکن مناسب بوده و می توانید با آرامش خاطر، به ضدعفونی این فضاها اقدام کنید.

دیگر سمپاش های مناسب برای مقابله با بیماری کرونا:

با استفاده از سمپاش های فرغونی، می توان اقدام به ضدعفونی فضاهای بسیار بزرگ نمود. معمولا شهرداری های از این نوع سمپاش برای ضدعفونی، استفاده می کنند‌. سمپاش های فرغونی قدرت بالایی داشته و گزینه ای مناسب برای فضاهای بزرگ شهری می باشند.

البته توجه داشته باشید که کنترل بالایی برای تنظیم مقدار و نوع پاشش در این نوع از سمپاش وجود ندارد. همچنین مناسب فضاهای محدود نبوده و نمی توان از آن، در زمان حضور افراد در معابر استفاده نمود.بهترین زمان برای استفاده از سمپاش فرغونی، زمانی است که تعداد اندکی از مردم در معابر شهری وجود دارند و باید از آن در فضاهای بزرگ شهری استفاده نمود.

به طور کلی، برای مقابله با ویروس کرونا در فضاهای محدود شهری، استفاده اشخاص به صورت کارآمد، عدم وجود خطر برای انسان و هزینه مالی کم و… سمپاش دستی و سمپاش شارژی، بهترین انتخاب بوده و کارکرد و عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با سایر سمپاش ها دارد.

نتیجه گیری

امروزه ویروس کشنده و خطرناکی، تمامی جوامع را به خود درگیر کرده است و افراد هر راهکاری را برای مقابله با آن انجام می دهند. یکی از راه های کاهش انتقال ویروس کرونا و مقابله با آن، ضدعفونی اماکن عمومی و فضاهایی است که امکان دارد به این ویروس آلوده باشند‌‌. ضدعفونی فضاهای شهری و اماکن عمومی، به کاهش انتقال زنجیره کرونا کمک کرده و لازم است تا برای آن از تجهیزات ضدعفونی استفاده شود‌.

مقابله با ویروس کرونا و استفاده از سمپاش های دستی و شارژی برای ضدعفونی

دستگاه های سمپاش یکی از بهترین تجهیزات برای سمپاشی معابر شهری و ساختمان ها بوده و دارای انواع مختلفی می باشد. یکی از بهترین سمپاش های ضدعفونی، سمپاش دستی و شارژی می باشد که هر یک برای مکانی مناسب می باشند.

سمپاش دستی برای ضدعفونی محیط های محدود، کاربرد داشته و سمپاش شارژی نیز برای ضدعفونی فضاهای بزرگ مانند معابر شهری، کارایی دارد.دراین مقاله سعی کردیم به روش مقابله با کرونا و استفاده از سمپاش دستی و شارژی، اشاره کرده و اطلاعات مربوط به آن را به شما همراهان ارائه دهیم.امیدواریم که با ضدعفونی اصولی، محیط کار و ساختمان خود را سمپاشی نموده و بتوانید به صورت اصولی به مقابله با این ویروس منحوس، بپردازید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر