خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مقایسه، بررسی و خرید انواع تیلر کشاورزی

فهرست مطالب

به طور قطع تا کنون نام تیلر کشاورزی را شنیده اید یا خودتان از آن استفاده می کنید. امروزه لوازم و تجهیزات بسیار فراوانی برای راحتی کار کشاورزان به وجود آمده است که بسیاری از آن ها مورد قبول و پسند کشاورزان قرار گرفته است و بسیاری از آن ها از لوازم و تجهیزات به روز در این زمینه بهره می برند. یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در امور کشاورزی و باغبانی می تواند به کمک این عزیزان بیاید، تیلر کشاورزی است. در این مقاله از وب سایت فارم صنعت قصد داریم تا به بررسی مقایسه و خرید انواع تیلر کشاورزی بپردازیم و اطلاعات مهمی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تیلر کشاورزی چیست؟

لازم به ذکر می باشد که یکی از پر طرفدارترین ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی در مزارع و باغات تیلر کشاورزی می باشد که از آن در زمین های کشاورزی و باغات استفاده می شود. در واقع باید اشاره شود که از تیلر برای تبدیل لایه سخت خاک به بستر نرم که بستری مناسب برای کاشت گیاه باشد، استفاده خواهد شد. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از تیلر کشاورزی بیان کنیم، باید اشاره نماییم که تیلر نوعی تراکتور خاص است در ابعادی کوچکتر طراحی و ساخته شده است. به صورت تقریبی این تجهیز کشاورزی کلیه قابلیت های تراکتور را در مقیاس کوچک تر را دارا می باشد. استفاده از این تجهیز کشاورزی بسیار گسترده بوده و از این وسیله در عملیات کاشت، داشت و برداشت استفاده می شود. دسته این وسیله مانند موتور سیکلت می باشد و در بعضی از مدل های آن فرد روی صندلی که به تیلر کوپل شده است نشسته و تیلر را هدایت می نماید.  می توان اذعان داشت که زمینه کاربرد این تجهیز پر طرفدار در زمین های کوچک و بین درختان بسیار زیاد می باشد.

انواع تیلر کشاورزی کدام است؟

قبل از آن که به بررسی انواع تیلرهای کشاورزی بپردازیم، باید بیان کنیم که تیلرهای کشاورزی با نام کولتیواتور کشاورزی شناخته می شوند و ممکن است بسیاری از کشاورزان این تجهیز را با نام کولتیواتور بشناسند. تیلرهای کشاورزی بر اساس موارد بسیار مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به بررسی و توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

  • تیلر یا کولتیواتور بر اساس نوع سوخت
  • کولتیواتور بر اساس نوع روشن شدن
  • تیلر بر اساس مدل ها و طراحی های گوناگون
  • انواع تیلر براساس نوع موتور و یا دستی بودن آن ها

تقسیم بندی تیلر کشاورزی بر اساس نوع سوخت:

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تیلرهای کشاورزی از نظر نوع سوخت به دو دسته بسیار کلی تقسیم بندی می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:‌

  • نوع بنزینی
  • نوع دیزلی یا گازوئیلی
 
مقایسه، بررسی و خرید انواع تیلر کشاورزی
 

قابل ذکر است که یکی  از عمده ترین تفاوت های میان تیلر کشاورزی بنزینی و دیزلی اندازه های آن ها می باشد. در واقع تیلرهای کشاورزی بنزینی در اندازه های کوچکتری تولید می گردند و به بازار عرضه می شوند. استفاده از تیلرهای بنزینی بیشتر برای زمین های زراعی کوچک است به دلیل آن که سایز و اندازه آن نیز نسبت به نوع دیزلی کوچکتر می باشد. اگر بخواهیم از تیلرهای کشاورزی دیزلی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، باید اشاره کنیم که تیلرها یا کولتیواتورهای دیزلی کشاورزی در اندازه های بزرگ تر و هم چنین با قدرت و کارایی بیشتر مناسب زمین های زراعی بزرگ می باشد. در کل شما عزیزان باید با استفاده از نوع نیاز خود و اندازه و سایز زمین کشاورزی تان تیلرها را انتخاب نمایید.

انواع تیلرهای کشاورزی و نحوه روشن آن ها:

می توان اذعان داشت که یکی دیگر از تقسیم بندی تیلرهای کشاورزی، تقسیم بندی بر اساس نحوه و چگونگی روشن شدن آن ها می باشد. قابل ذکر است که بر اساس چگونگی روشن کردن کولتیواتور کشاورزی این تجهیز به دو نوع زیر تقسیم بندی می شود:

  • نوع استارتی
  • نوع هندلی
 

همان گونه که می دانید نوع هندلی آن ها را با کشیدن طناب هندل روشن می کنند ( مانند موتور برق های دستی ) و نوع استارتی نیز با استفاده از باتری و نیروی آن به صورت استارتی کولتیواتورهای کشاورزی را روشن می نمایند. معمولا نوع استارتی آن کارایی بیشتری نسبت به نوع هندلی دارد.

تقسیم بندی تیلر کشاورزی بر اساس طراحی و مدل های مختلف:‌

شایان به ذکر می باشد که از لحاظ مدل های مختلف، تیلرهای کشاورزی مختلفی وجود دارد که در قدرت ها و جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند. در کل مدل ها و طراحی های مختلف تیلر سبب می گردد تا کشاورزان بتوانند بر اساس نیاز خود آن ها را انتخاب نمایند.

تقسیم بندی تیلرهای کشاورزی بر اساس موتوری و دستی بودن آن ها:‌

همان گونه که اشاره کرده ایم، یک کولتیواتور یا تیلر کشاورزی را از نظر موتوری و دستی بودن نیز می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. در واقع که نوع موتوری آن ها در دو دسته بنزینی و دیزلی قرار گرفته اند. هم چنین علاوه بر آن، نوع دستی تیلرهای کشاورزی برای مصارف باغبانی و کوچک تر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و فاقد نوع موتور به کار گرفته شده در تولید این نوع از وسایل می باشند. بسیار مهم است که شما عزیزان بر اساس نیاز خود و هم چنین تعیین مواردی مهم از قبیل اندازه زمین، نوع سوختی که می توانید برای دستگاه تعیین کنید، میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید و .... تیلرهای کشاورزی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به علاوه وب سایت فارم صنعت در کنار شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تعداد دنده ها و چرخ های تیلر کشاورزی:‌

یکی از مهم ترین قسمت های تیلر، تعداد دنده ها و چرخ های این تجهیز ویژه می باشد که دانستن آن ها سبب می گردد تا شما عزیزان با خیالی آسوده این تجهیز را برای خود انتخاب نمایید. لازم به ذکر می باشد که تیلرهای کشاورزی به صورت کلی دو دنده دارند و در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:‌

مقایسه، بررسی و خرید انواع تیلر کشاورزی

  • تیلر دنده سبک:

 

از تیلرها یا کواتیواتورهای دنده سبک با هدف استفاده از سرعت زیاد ( ولی قدرت کم ) استفاده می شود.

  • تیلر دنده سنگین:

 

از تیلرهای دنده سنگین با هدف قدرت زیاد ( ولی سرعت کم ) استفاده خواهد شد. به صورت معمول هنگامی که تیلر در مزرعه ( باتلاق و شالیزارها ) مورد استفاده قرار می گیرد، از دنده های سنگین استفاده می کنند تا تیلر در قسمت های گلی درگیر نشود و از کار نیفتند.

قابل ذکر است که اگر بخواهیم تعداد چرخ های تیلر یا کولتیواتور کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم، باید اشاره کنیم که به صورت کلی  تیلرها دارای دو چرخ می باشند اما جنس چرخ ها ممکن است متفاوت باشد و بسته به این که در چه نوع کاربری زمین با چه هدفی قرار است مورد استفاده قرار گیرد، چرخ های متفاوتی برای آن ها وجود دارد. از جمله چرخ های تیلرهای کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره داشت:‌

  • چرخ های پلاستیکی:

 

این نوع چرخ ها بیشتر برای کارهای سبک کشاورزی و بارکشی در سطوح صاف و هموار و حرکت در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای امور سنگین کشاورزی نمی توان از این چرخ ها استفاده کرد.

  • چرخ های آهنی پره دار:

 

قابل ذکر می باشد که از این نوع چرخ ها به منظور شخم زدن و هوادهی زمین های سخت و سفت استفاده می شود.

  • چرخ های آهنی استوانه ای:

 

برای شخم زدن مزارع و شالی هایی با زمین آبگیر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از تیلر کشاورزی:‌

استفاده از تیلرهای کشاورزی مزایای بسیاری را به همراه دارد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تیلر، انجام و تکمیل عملیات خاکورزی می باشد. به صورت کلی می توان اذعان داشت که به عملیات مکانیکی برای آماده سازی زمین برای کاشت گیاهان مختلف زراعی و باغی، خاک ورزی اطلاق می گردد. به بیانی آسان تر، در عملیات خاک ورزی با به هم زدن خاک و نرم کردن آن محیط مناسبی برای استقرار و سبز شدن بذر گیاهان فراهم می گردد.

مقایسه، بررسی و خرید انواع تیلر کشاورزی

بنابراین عملیات خاک ورزی برای کشاورزان از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال شایان به ذکر است که از تیلرها برای خاک ورزی اولیه استفاده می شود. این بدین معنی است که این دستگاه با شکستن لایه های سخت خاک، بستری نرم و مناسب برای رشد گیاه را به وجود می آورد. این موضوع بدان معناست که تیلر مقاومت فیزیکی خاک را که معمولا در مقابل استقرار و جوانه زنی بذر است را از بین خواهد برد. حال اگر عملیات خاک ورزی زمین با استفاده از دستگاه تیلر یا کولتیواتور انجام شود، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:‌

  • بهبود ساختمان خاک و افزایش رطوبت خاک
  • افزایش  نفوذ پذیری خاک
  • کاهش رشد غلف های هرز
  • کاهش آفات و بیماری ها گیاهی
  • تشکیل نشدن لایه ای سخت پس از عملیات خاک ورزی و ....
 

حال از جمله ویژگی های دستگاه تیلر کشاورزی نیز می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:‌

  • تعمیر و نگه داری آن ها ساده و آسان است.
  • هزینه نگه داری این نوع از دستگاه ها بسیار مناسب است.
  • این دستگاه استهلاک بسیار پایینی دارد.
  • مصرف انرژی تیلرهای کشاورزی بسیار کم است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت فارم صنعت مراجعه کرده و با کارشناسان درباره خرید این دستگاه ها مشورت نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر