خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

مهمترین نکات هنگام خرید کاتر آسفالت بر

فهرست مطالب

مهمترین نکات هنگام خرید کاتر آسفالت بر:

دستگاه های کاتر جز مهمترین تجهیزات ساختمانی بوده که در اکثر پروژه های بتن ریزی و راهسازی به کار گرفته می شوند. تمامی دستگاه های کاتر آسفالت بر روش طراحی یکسانی دارند. همگی آنها برای برش زنی سطوح مانند آسفالت و یا بتن طراحی شده‌اند. اما در عمق برش و قدرت برش زنی با یکدیگر متفاوت هستند.
کاتر آسفالت بر
 

مواردی که قبل از خرید کاتر برش آسفالت باید بدانید

اگر می خواهید هنگام خرید کاتر آسفالت بر بهترین انتخاب را انجام دهید و دستگاهی متناسب با نوع پروژه و شرایط کاری خود خریداری نمایید حتما با ویژگی های دستگاه کاتر آسفالت بر ایده آل آشنا شوید. 

ویژگی‌های دستگاه کاتر آسفالت بر ایده‌آل

در سطح بازار تنوع گسترده‌ای از طراحی انواع دستگاه کاتر بنزینی برش آسفالت وجود دارد. مدل‌های دیزلی و برقی نیز به ‌هر حال بخشی از فضای بازار در تأمین نیازهای کاربردی را پر می‌کنند. اما یک دستگاه ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • در طراحی کاتر آسفالت بر ایده‌آل حتماً از مخزن آب و سیستم آب‌پاش دو طرفه برای خنک شدن تیغه و جلوگیری از تولید گرد و خاک استفاده ‌شده است.
  • موتور دستگاه های کاتر مناسب از لحاظ توان و کیفیت به صورتی انتخاب شده است که بتواند قدرت کافی برای چرخش تیغه گرد و تیز بتن بر یا آسفالت بر دستگاه را فراهم نماید و حین فشار کاری بالا کم نیاورد. موتورهای ضعیف نمی‌توانند قدرت برش لازم را تأمین نمایند.
دستگاه های کاتر آسفالت بر ایران کوب
  • شاسی دستگاه کاتر ایده آل از سیستم تنظیم دقیق تیغه برای برش زنی عمق و موازی سطح آسفالت و یا بتن برخوردار است.
  • در مدل‌های ایده‌آل کاتر برش آسفالت و بتن از سیستم تنظیم زمانی برای کنترل عمق برش استفاده می‌شود.
  • از حفاظت مناسب به جهت عدم نفوذ گرد و خاک برخوردار هستند.
  • در طراحی کفی شاسی مدل‌های ایده‌آل از ورق‌های ضخیم فولادین استفاده ‌شده است تا توان وزن موتورهای مختلف را داشته باشند.
نمایی از شاسی کاتر آسفالت بر
  • چنانچه موتور دستگاه کاتر می خواهد از نوع دیزلی انتخاب گردد حتما باید یک صفحه فولادی با ضخامت بالا روی شاسی کاتر و در قسمت نشیمن موتور جوش داده شود، تا شاسی توان تحمل وزن موتور گازوئیلی کاتر را داشته باشد.
 
کاتر آسفالت بر
 

نکته‌های کلیدی هنگام خرید دستگاه کاتر آسفالت بر

دستگاه برش آسفالت ماشین قدرتمند با کارکردی کلیدی است. این دستگاه از بخش‌های متعدد فنی تشکیل شده ‌است. دستگاه‌ها با طراحی ضعیف و نامرغوب نمی‌توانند از پس عملیات‌های سنگین برش بتن برآیند. مهم است که از دستگاه برش بتن کارآمد و ایده‌آل تهیه کرده باشید. در حین خرید دستگاه بتن بر به نکات زیر توجه کنید.
  • به نوع موتور دستگاه توجه کنید و آن را مطابق با نیازها و یا قابلیت‌های پروژه تهیه کنید. کاتر تک سیلندر بنزینی نمونه‌ی متداولی است. اما برای کارهای سنگین و عمق برش زیاد بهتر است دستگاه کاتر آسفالت بر دیزلی را انتخاب کنید.
  • به مقدار توان دستگاه توجه کنید. توان موتور دستگاه باید متناسب با نوع سطح و عمق برش مورد نظر شما باشد.
کاتر آسفالت بر
  • به ضخامت ورق کار شده در شاسی کاتر آسفالت بر توجه کنید. ورق شاسی باید ضخامت کافی داشته باشد. ورق‌های نازک تحمل شرایط سخت محیط کار را ندارند. اما ورق‌های ضخیم نیز باعث سنگین شدن شاسی و کند شدن دستگاه می‌شوند.
  • دستگاه کاتر آسفالت بر قابلیت پاشش آب به هر دو سمت تیغه کاتر را داشته باشد. در اصطلاح عامیانه دستگاه آب خور دو طرفه داشته باشد. چنین دستگاهی دارای دو عدد نازل جداگانه برای پاشش آب است. این روش باعث خنک شدن هر دو سمت تیغه می‌شود و از ترک خوردن و یا تاب برداشتن تیغه بر اثر تنش‌های دمایی جلوگیری می‌کند.
 

توصیه‌هایی برای خرید دستگاه کاتر آسفالت بر

  • در هنگام خرید دستگاه کاتر آسفالت بر کیفیت طراحی قطعات آن خصوصا نوع طراحی شاسی دستگاه را بررسی کنید. صفحه زیرین شاسی بخش کلیدی است که باید ضخامت و استحکام بالایی داشته باشد. وجود امکانات کنترلی ساده، توانایی تنظیم دقیق و ساده ارتفاع تیغه، بهره‌مندی از نشانه‌گر برش سطوح و جانمایی نازل‌های دوطرفه آب‌پاش از ملزومات کلیدی هستند که در حین کار باعث سادگی و دقت عملیات برش زنی می‌شوند.
  • در هنگام خرید دستگاه کاتر آسفالت بر به برند موتور و قدرت آن توجه کنید. موتور این دستگاه تحت فشار سنگین کار می‌کند. موتور ضعیف نمی‌تواند قدرت کافی برش قدرتمند و سریع مورد نظر شما را تأمین نماید. البته در حین بررسی دستگاه از اصالت برند موتور و اصلی بودن قطعات آن اطمینان کسب کنید. زیرا موتورهای تقلبی در سطح بازار حضور دارند و احتمالاً با قیمت کمتری از نمونه‌های اصلی به فروش می‌رسند. اما برای اطمینان از اصالت کامل بهتر است این دستگاه کلیدی و گران‌قیمت را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید.
کاتر برش آسفالت بنزینی
  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر