خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

موتور برق مناسب برای کولر گازی و کولر آبی کدام است؟

فهرست مطالب

آیا می توان با موتور برق کولر گازی را روشن کرد؟

موتور برق دستگاهی هست که انرژی حاصل از سوخت های مختلف را می تواند به انرژی الکتریکی تبدیل کند. از موتور برق می توان برای روشن کردن دستگاه های مختلف برقی در عدم حضور برق استفاده کرد. کولر گازی یکی از وسایل برقی ای است که مصرف برق زیادی دارد و با استفاده از موتور برق هایی با توان بالا می توان در مناطق بدون برق، آن را روشن کرد. برای تهیه ی موتور برق مناسب برای کولر گازی ابتدا باید میزان مصرف کولر را مشخص کرد تا بتوان موتور برق متناسب با آن را تهیه نمود. 

مشخصات فنی موتور برق مناسب کولر گازی

موتور برقی که برای کولر گازی مناسب باشد ویژگی های خاص خود را دارد که باید حتما به آن ها اهمیت داده شود. مهم ترین نکته ای که در خرید موتور برق برای کولر گازی باید به آن توجه داشت، توان موتور برق است. موتور برقی برای کولر گازی مناسب است که توان بالایی داشته و با میزان مصرف کولر گازی متناسب باشد. از مشخصات دیگر موتور برق مناسب برای کولر گازی باید به نوع سوخت موتور برق اشاره کرد. از آن جایی که کولر گازی برق بسیار زیادی مصرف می کند و در صورت استفاده از موتور برق، باید آن را برای ساعات طولانی در حال کار قرار داد، پس نوع سوخت موتور برق از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو باید موتور برق با نوع سوختی انتخاب شود که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد و از طرفی نیز راندمان بالایی داشته باشد.
موتور برق مناسب برای کولر گازی

انواع موتور برق مناسب کولر گازی

همان طور که در بالا هم اشاره شد موتور برقی که برای روشن کردن کولر گازی مناسب باشد باید توانی متناسب با مصرف برق کولر گازی داشته باشد. همچنین نوع سوخت مصرفی آن باید متناسب با استفاده برای کولر گازی و مقرون به صرفه باشد. برای تمام کولر گازی ها نمی توان نسخه ی یکسانی پیچید و یک موتور برق مشخص را برای استفاده با کولر گازی معرفی کرد. بهترین کار این است که ابتدا مشخصات کولر گازی خود را پیدا کرده و سپس موتور برق متناسب را انتخاب کنید. هم چنین می توانید از مشخصات زیر نیز کمک بگیرید:کولر گازی ها با توان 1300 وات به موتور برقی با توان 1.6 کاوا نیاز دارند.کولر گازی های 1900 واتی به موتور برقی با توان 2.4 کاوا نیاز دارند.کولر گازی ها با توان 2500 وات به موتور برقی با توان 3 کاوا نیاز دارند.
موتور برق با توان 3500 کیلووات
 

روشن کردن کولر گازی با موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی به منظور استفاده برای کولر گازی به راحتی در دسترس بوده و راه اندازی، سرویس و نگهداری از آن نیز پروسه ی بسیار ساده ای دارد. پس از بررسی توان مورد نیاز برای کولر گازی خود، می توانید توان مورد نیاز برای موتور برق را نیز پیدا کرده و آن را تهیه کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید موتور برق بنزینی برای کولر گازی نیازی به پرتابل و کوچک بودن موتور برق تان ندارید زیرا موتور برق مورد نیاز برای کولر گازی در یک مکان ثابت خواهد ماند. 

روشن کردن کولر گازی با موتور برق گازوئیلی

کولر گازی وسیله ای است که مصرف برق بسیار بالایی دارد و در صورت نیاز به استفاده از موتور برق، باید موتور برق در ساعات طولانی به صورت مداوم روشن باشد تا برق مورد نیاز کولر گازی را تامین کند. از این رو استفاده از موتور برقی که با سوخت مقرون به صرفه تری کار کند، برای کولر گازی مناسب تر است. گازوئیل سوخت ارزان تری است؛ از این استفاده از موتور برق گازوئیلی برای کولر گازی مناسب تر است.
تعدادی موتور برق گازوییلی
 

قیمت موتور برق مناسب کولر گازی

عوامل زیادی بر قیمت موتور برق تاثیر می گذارند. عواملی مانند توان دستگاه، برند سازنده، نوع سوخت و اندازه ی موتور برق. قیمت موتور برق برای کولر گازی نیز وابسته به مشخصاتی است که در بالا ذکر شد. یکی از مهم ترین عامل های موثر در قیمت موتور برق برای کولر گازی، توان موتور برق است. هر چه توان مورد نیاز کولر بیشتر باشد، موتور برق با توان بیشتری مورد نیاز بوده و قیمت موتور برق نیز به طبع بالاتر می رود. بدیهی است که نوع برند نیز بر روی قیمت موتور برق تاثیر به سزایی دارد اما این موضوع به این معنی نیست که هر چه قیمت یک موتور برق بالاتر باشد، پس حتما کیفیت آن بهتر است.
موتور برق HONDA مدل EM8500SX
 

موتور برق برای روشن کردن کولر آبی

تهیه ی موتور برق برای روشن کردن کولرهای آبی نیز از قاعده های لازم برای تهیه ی موتور برق برای کولرهای گازی مستثنی نیست. توجه به توان کولر آبی و در نظر گرفتن نوع سوخت برای موتور برق این نوع کولرها به منظور مقرون به صرفه بودن و توجه به برند سازنده ی این موتور برق ها از نکاتی است که باید در تهیه ی موتور برق برای کولر های آبی به آنها توجه کرد. نکته ی مهم دیگری که حتما باید به آن توجه شود، کم صدا بودن موتور برق است. زیرا مشخصا از این موتور برق ها در مکان های مسکونی استفاده می شود و توجه نکردن به این مورد می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.    

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر