خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چه اندازه است؟

فهرست مطالب

یکی از مناسب ترین ابزارها جهت هرس کردن و کوتاه نمودن علف های هرز در مناطق محدود و مکان هایی که امکان استفاده از چمن زن وجود ندارد، علف زن را می توان معرفی نمود . دستگاه علف زن همان طور که از نام آن کاملا مشخص است؛ به منظور علف زنی یا تراشیدن علف های هرز به کار گرفته می شود. با توجه به این مسئله که در پارک ها و فضاهای سبز پس از یک مدتی علف ها رو به افزایش می روند و جلوه خوبی را از خود نشان نمی دهند؛ می بایست هر چند وقت یک بار با استفاده از دستگاه علف زن، علف های موجود در آن ها را ریشه کن نمود تا ضمن زیبایی به زندگی شهری سبب از بین بردن علف های هرز شد.در همین راستا در صورتی که قصد خرید دستگاه علف زن یا علف تراش را دارید؛ می توانید در هر یک از مدل های خاص و متنوع آن ها دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید. به طور کلی موتور های علف زن به دو صورت دستگاه علف زن دو زمانه و چهار زمانه در بازار وجود دارند که شما می توانید هر یک از این دستگاه علف زن بنزینی را برای خود خریداری نمایید و به خوبی از وجود آن ها بهره مند شوید. با توجه به این مسئله که دستگاه علف زن دو زمانه نیاز به روغن دارد؛ این سوال مطرح است که روغن علف تراش دو زمانه می بایست تا چه میزانی باشد؟ در ادامه به این سوال پرداخته می شود تا میزان دقیق و نکات مربوط به آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم. 

علف تراش بنزینی

 علف زن به عنوان یکی از مناسب ترین ابزارها جهت هرس کردن و کوتاه نمودن علف های هرز در مناطق محدود و مکان هایی که امکان استفاده از چمن زن وجود ندارد، شناخته می شود. علف زن بنزینی را  می توان در دسته یکی از باکیفیت ترین علفتراش های موجود در بازار معرفی کرد. 

سوخت و روغن مناسب اره زنجیری و علف زن بنزینی

 موتور دستگاه‌های باغبانی از جمله قسمت هایی می باشد که باید توسط روغن مخصوصی که برای موتورهای بنزینی دو زمانه و دارای خنک کن هوا هست، استفاده می گردد و روغن کاری نیز می گردد. به عبارتی لازم است که  مقدار مشخصی از روغن دو زمانه مخصوص اره زنجیری موتوری یا علف زن را با سوخت (بنزین) میکس نمایید و در داخل مخزن بنزین اره موتوری وارد کنید. نسبت عمومی موتور دو زمانه اره‌­های زنجیری 1 به 50 یا 1 به 40 می باشد. عدد بزرگتر بیانگر میزان سوخت و عدد 1 بیانگر نسبت میزان روغنی می باشد که معمولا به سوخت باید افزوده گردد. این به این معناست که به 1 لیتر سوخت، باید 20 سی­ سی روغن اضافه نمایید تا اره عملکرد درستی صورت گیرد. 

دستگاه علف زن دو زمانه یا چهار زمانه

 به طور کلی باید توجه داشت که دستگاه علف زن چهار زمانه با علف زن دو زمانه متفاوت می باشد و این وجه تمایز بیشتر منوط به احتراق آن ها می باشد. علاوه بر آن در موتور چهار زمانه یک مخزن روغن می باشد و این روغن در اطراف پیستون ها به صورت جداگانه به حرکت در می آید و از بروز ساییدگی آن جلوگیری به عمل می آورد.این در حالی است که موتور دستگاه علف زن دو زمانه ترکیبی از روغن و سوخت می باشد. هر چند که به طور کلی ممکن است کاربرد دستگاه علف زن چهار زمانه بیشتر باشد؛ ولی در صورتی که دستگاه علف زن دو زمانه را انتخاب نموده اید؛ باید در نظر داشته باشید که یکی از نکات مهمی که در این راستا وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که بایستی حتما به نسبت روغن به سوخت یا بنزین موجود در دستگاه علف زن دو زمانه دقت و توجه داشته باشید. 

توجه به میزان استاندارد روغن به موتور دستگاه علف زن دو زمانه

 توجه داشته باشید در صورت داشتن دستگاه علف زن دو زمانه بایستی حتما به میزان استاندارد روغن به موتور علف زن دو زمانه درج شده روی دفترچه راهنمای آن دقت نظر داشته باشید. چرا که این میزان در برند های مختلف و انواع گوناگون هر یک از این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین میزان روغن علف تراش دو زمانه همیشه ثابت نیست و بایستی به دفترچه راهنمای آن حتما مراجعه کنید تا نسبت به میزان روغن به دستگاه مورد نظر خود مطلع گردید. به طور کلی می توان میزان نسبت روغن به موتور علف زن دو زمانه را یکی از مقادیر زیر در نظر گرفت: 1-    نسبت 1 به 252-    1 به 303-    1 به 404-    1 به 50 توجه داشته باشید در صورتی که مقدار روغن به موتور دو زمانه کمتر یا بیشتر از حد استاندارد و اصولی خود باشید؛ دستگاه شما را در معرض بروز آسیب هایی واقع می سازد. به همین دلیل بهتر است به میزان دقیق این نسبت ها توجه داشته باشیم تا بهترین و مناسب ترین میزان روغن به بنزین در دستگاه علف زن دو زمانه را برای موتور دستگاه مربوطه در نظر بگیریم. ضمن اینکه رقم های نامبرده شده در بالا به این صورت می باشد که رقم کوچکتر، میزان بنزین و رقم بزرگتر، میزان روغن می باشد. به عنوان مثال نسبت 1 به 25 بدین معناست که نسبت روغن به بنزین علف زن یک لیتر بنزین و 25 سی سی روغن. به عبارتی دیگر یعنی بایستی 25 سی سی روغن را در یک لیتر بنزین وارد کرد تا بدین ترتیب با ترکیب نمودن روغن و بنزین  و ریختن آن به داخل دستگاه بتوان از دستگاه علف زن دو زمانه به خوبی بهره مند شد. 

میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چه اندازه است؟

نسبت آماده سازی مخلوط سوخت

 اغلب مردم یک سوال می کنند که چقدر روغن در هر لیتر بنزین هنجار است. آسان است به آن پاسخ دهید، زیرا در دستورالعمل برای هر زنجیره ای 6، و همچنین در بسته بندی افزودنی، نشان داده شده است که هنگام استفاده از محصولات اصلی، شیر، نسبت نفت و بنزین باید 1:50 باشد. این به این معنی است که یک لیتر سوخت، لازم است که 20 میلی لیتر افزودنی اضافه شود. 

مزایای علف تراش

 ایده آل برای وظایف طولانی: علف تراش  داری یک کوله پشتی راحت برای حرکت مناسب اپراتور بوده بدون آنکه وزن سنگینی را بر روی پشت اپراتور انجام می دهد.. همچنین علف تراش دارای موتوری اورجینال چهار زمانه با بالاترین بازدهی است. از ویژگی های منحصر به فرد موتور علف زن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. بالا بودن دور موتور علف تراش هوندا
  2. توان خروجی بالای موتور
  3. قابلیت اطمینان بالا موتور هوندا
  4. در دسترس بودن قطعات یدکی
 

رعایت نکات لازم در خصوص میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

 در خصوص میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چندین نکته را بایستی رعایت کنید که عبارتند از: 1-    در نظر داشته باشید که هیچ گاه نباید باک سوخت خود را کامل کنید. همیشه بهتر است یک چهارم باک دستگاه شما خالی باشد.2-    میزان روغن به بنزین را همیشه چک کنید. به این صورت که کمتر یا بیشتر نباشد تا مشکلی برای دستگاه شما یا حوادث نامترقبه ای برای جسم و جان شما به وجود نیاید.3-    در صورتی که دستگاه علف زن دو زمانه را تازه خریداری کرده اید؛ بهتر است در وهله نخست از نسبت 1 به 30 بهره بگیرید. چرا که دستگاه تازه و خشک است و به روغن بیشتری نیاز دارد.4-    در صورتی که دستگاه مورد نظر شما آب بندی شده باشد؛ می توانید نسبت روغن به بنزین علف زن را کاهش دهید و آن را از 1 به 30 به میزان نسبت 1 به 25 کاهش دهید.5-    نکات ایمنی را در حین اجرای کار رعایت کنید. با در نظر تمامی این نکات در خصوص نسبت روغن به بنزین علف زن در موتور دستگاه علف زن دو زمانه می توانید به خوبی از دستگاه مورد نظر بهره مند شده و هیچ گونه آسیب مالی و جانی شما را تهدید نکند. چرا که در غیر این صورت ممکن است با هر گونه سهل انگاری در عدم توجه به این میزان آسیب های جدی و حوادث غیر مترقبه ای شما را تهدید کند. به همین علت است که میزان استاندارد و اصولی روغن به سوخت در علف تراش دو زمانه بسیار حائز اهمیت می باشد و حتما بایستی این نکته مهم را در نظر داشته باشید تا به خوبی از وجود این دستگاه کارآمد و کارساز بهره مند شده و علف های هرز را از چمن ها ریشه کن سازید. 

میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چه اندازه است؟

میزان روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چه اندازه است؟

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر