خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

میزان uv در توری گلخانه نشانه چیست؟

فهرست مطالب

سایبان گلخانه یکی از تجهیزاتی می باشد که حتما باید در گلخانه ها به خصوص گلخانه هایی که فضای بزرگتری را اشغال کردند  استفاده شود.این کار به دلایل زیادی صورت می‌گیرد که از مزایای توری سایبان گلخانه محسوب می شود به طور مثال استفاده از توری گلخانه، دمای محیط را در گلخانه پایین می آورد. علت این مزیت این است که نور خورشید به شکل مستقیم به محیط گلخانه وارد نمی شود و این کار از تبخیر سریع آب روی گیاهان و گل ها جلوگیری می کند.این نوع سایه بان به صورت توری روی مکان گلخانه قرار می گیرد. همچنین سایبان گلخانه انواع مختلفی دارد که بسته به نوع گلخانه می توان  هر یک را انتخاب کرده و از آن استفاده کرد. جنس توری سایبان گلخانه معمولاً از پلی اتیلن می باشد و در چند رنگ سبز، سفید و مشکی عرضه می شود.طول این محصول معمولاً ۵۰ متر و عرض های آن از ۲ تا ۱۰ متر موجود می باشد. همچنین تراکم بافت در این محصول متفاوت بوده و ۳۰ و ۵۰ و ۸۰ می باشد.

کاربرد توری گلخانه

1.اولین و مهمترین کاربرد سایبان گلخانه همانطور که از نامش هم پیداست سایه اندازی روی گیاهان می باشد. این کار به این علت صورت می گیرد که به گیاهان و گل ها هیچ آسیبی نرسد.2. با استفاده از این محصول، دمای گلخانه ها کاهش پیدا می کند که این هم از مزایای اصلی این محصول محسوب می شود.3.سایبان گلخانه، تبخیر آب روی گیاهان را کاهش می دهد و باعث می شود که در مصرف آب صرفه جویی شود.4.همچنین برای استفاده از این سایه بان دیگر لازم نیست نگران حمله حشرات باشید.5.توری سایه اندازی از ورود مستقیم نور آفتاب به صورت کامل جلوگیری می کند. از طرفی موجب می شود تا هنگامی که هوا بارانی است باران و تگرگ به درون گلخانه نفوذ نکند و از این طریق از آن ها به صورت کامل محافظت می‌شود.

مزایای استفاده از توری گلخانه

میزان uv در توری گلخانه نشانه چیست؟
سایبان گلخانه مزیت های بسیاری دارد. درست است که توری گلخانه از نور خورشید جلوگیری می کند ولی در مقابل، این نور را به صورت غیر مستقیم وارد گلخانه می کند. این نوع سایبان ها وزن زیادی ندارند و قابلیت خنک کردن محیط را نیز به عهده دارند.سایبان گلخانه از به هدر رفتن انرژی موجود در محیط جلوگیری می کند و از طرفی هم آب مصرفی را کم می کند. نصب آن بسیار راحت است و می توان در هر زمانی آن را به راحتی بر داشت یا نصب کرد.این مزیت موجب این شده تا هر زمانی که فرد کاربر بخواهد بتواند از آن استفاده کند. همچنین سایبان گلخانه انعطاف پذیری بالایی دارد و موجب رشد بهتر گیاهان و گل ها می شود. همچنین این محصول در برابر سم ها و مواد شیمیایی دیگر دچار خوردگی نمی شود، گلخانه را خنک می کند و به افزایش کارایی فن های داخل گلخانه کمک می کند.

توری سایبان شید گلخانه و خاصیت uv  آن

استفاده از شید گلخانه نیز موجب می شود برخی از اشعه های تابشی خورشید کاهش پیدا کند و در نتیجه هوای درونی گلخانه خنک تر شود.
میزان uv در توری گلخانه نشانه چیست؟
این کاهش دما معمولاً بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد می باشد. توری سایبان شید با استفاده از انواع پوشش ها از تابش مستقیم اشعه آفتاب به محیط گلخانه جلوگیری می کند. همچنین روی سطح خارجی گلخانه قرار گرفته و نسبت به توری سایبان که در داخل گلخانه می باشد اثر بیشتری در کاهش دما دارد.
میزان uv در توری گلخانه نشانه چیست؟
این توری بسیار سبک بوده و به آسانی نصب می شود. همچنین در رنگ های سیاه، سبز تیره و سفید ساخته شده است. این نوع از سایه بان ها عرض هایی بین ۲ تا ۱۰ متر داشته و طول آن ۵۰ متر می باشد.همچنین توری سایبان، اشعه هایی مانند ماورای بنفش و دیگر اشعه ها را فیلتر کرده و از ورود آن ها به محیط سایه انداز جلوگیری می کند. مهمترین کاربرد توری سایبان شید، خاصیت یووی بودن آن می باشد.به بیان ساده تر می توان گفت که توری سایه بان شید مجهز به یووی می باشد که به میزان ۴ درصد در این محصول به کار رفته است. uv موجود در این توری، موجب افزایش طول عمر این محصول ‌می شود و کیفیت آن را را بالا تر می برد.همچنین uv بودن این محصول موجب می شود تا تشعشعات مضر خورشید دفع شده، وارد گلخانه نشود و به گیاهان آسیبی وارد نکند. از خصوصیات دیگر توری سایبان شید ‌می توان به طرز ساخت آن اشاره کرد که در آن از مواد اولیه پلی اتیلن با کیفیت بسیار بالا استفاده می شود. همچنین نصب این محصول بسیار سریع و آسان صورت می گیرد.سایبان شید کاربردهای بسیاری دارد به طور مثال نور را برای تولید انواع گل ها و صیفی جات درون گلخانه تنظیم می کند. همچنین این محصول پر کاربرد در بسیاری از اماکن دیگر مانند استخر و حیاط خانه هم به کار می رود و فقط در گلخانه از آن استفاده نمی‌شود. به طور مثال در استخرها برای جلوگیری از تشکیل جلبک و تبخیر سطحی و اماکن دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.خاصیت آنتی uv این محصول مزیت های بسیاری را به آن افزوده است و موجب شده تا طول عمر این محصول بسیار بیشتر از سایر توری ها باشد. همچنین در فصل تابستان برای کسانی که گلخانه دارند، خنک نگه داشتن این مکان دشوار می باشد.معمولاً از شروع فصل بهار گرما نیز شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه پیدا می کند. استفاده از توری سایبان شید مقدار زیادی از این انرژی را منعکس می کند و توازن نور خورشید را از لحاظ فتوسنتز و گرما حفظ می کند. پس با استفاده از این محصول، فرد کاربر می تواند به دمای مطلوب و ایده آل خود برای مکان گلخانه برسد.

قیمت شید گلخانه ای

قیمت توری سایبان به سه روش محاسبه می شود:1.طبق وزن توری که برحسب کیلو گرم می باشد.2.طبق هر متر مربع توری گلخانه ای3.به طور رول کامل 50 متری توری

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر