خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

نحوه انتخاب تیلر مناسب برای زمین های کشاورزی چیست؟

فهرست مطالب

برای کاشت بذر گیاهان در زمین های کشاورزی در ابتدا نیاز است زمین های مزارع را به عنوان بستر گیاه آماده سازی کرد. به همین منظور از تیلر به عنوان آماده سازی بستر گیاه در مزارع استفاده می شود. تیلر یکی از ادوات و تجهیزات مورد نیاز در کشاورزی است که با آن می توان زمین را برای کاشت بذر گیاه مناسب سازی کرد. در این مقاله از سایت فارم صنعت ما  قصد داریم به معرفی تیلر و همچنین به نحوه انتخاب این دستگاه برای زمین های کشاورزی بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این رابطه دریافت کنید.

تیلر چیست؟

تیلر یکی از تجهیزات مهم و مورد نیاز در صنعت کشاورزی است که با استفاده از آن می توان خاک مزارع را به طور کامل ورز داد. گیاهان برای رشد علاوه بر آب و نور خورشید به یک بستر مناسب نیز نیاز دارند. به همین خاطر برای رشد گیاهان در همان اوایل ابتدایی باید خاک ورزی مزارع را با دستگاهی به نام تیلر انجام داد. در واقع تیلر دستگاهی است که خاک را زیر و رو و نرم می کند و در همان ابتدا می توان سنگ و کلوخ را از محل رشد بذر گیاه دور کرد.

کشاورزان با کمک دستگاه تیلر لایه های سخت خاک را تبدیل به لایه های نرم تر می کنند تا بستری مناسب برای رشد گیاه آماده شود. نا گفته نماند که دستگاه تیلر زمین مزارع را در عمق 40 تا 70 سانتی متر و عرض 80 تا 155 سانتی متر به طور کامل شخم می زند. در گذشته کشاورزان از تراکتور برای شخم زدن زمین مزارع استفاده می کردند اما با پیشرفت تکنولوژی در صنعت کشاورزی تجهیزات جدیدتری به نام تیلر تولید شد تا کشاورزان با بهره گیری از آن بتوانند بهتر زمین کشاورزی را شخم بزنند.

کارآیی تیلر

از نظر شکل ظاهری تیلر شبیه به یک تراکتور کوچک است که تمام کارآیی ماشین تراکتور را دارد اما ظاهر و ابعاد آن کوچکتر از تراکتور می باشد. در زمین های کشاورزی از تیلر علاوه بر اینکه در مرحله کاشت محصولات استفاده می شود در برداشت گیاهان و محصولات نیز این وسیله کارآیی مطلوبی دارد. در بعضی موارد زمین های کشاورزی با مساحت کم، بیشتر بین درختان همجوار قرار گرفته است بدین منظورکارایی تیلر در این مدل از زمین های کشاورزی با مساحت کم بسیار رایج تر است. تیلر مانند یک موتور سیکلت با یک سر نشین عمل می کند و این قابلیت را دارد که در بین درختان عبور کند و زمین را به طور کامل شخم بزند.

برای کاشت و برداشت گیاهان و محصولات گیاهی در زمین های مزارع از ادوات و تجهیزات زیادی استفاده می شود. تیلر و تراکتور از مهمترین ادوات و تجهیزات در صنعت کشاورزی است که کشاورزان از این دو وسیله بیشتر از تجهیزات دیگر بهره می گیرند. تیلر قابلیت های دیگری نیز دارد چرا که در فصل بهار از آن برای شخم زدن زمین. برای کاشت گیاهان و محصولات گیاهی استفاده می شود. در فصل تابستان نیز این وسیله برای شخم زدن و از بین بردن علف های هرز در مزارع به کار گرفته می شود. کشاورزان با بهره گیری از تیلر راحت تر و بهتر زمین های کشاورزی را در مدت زمان کوتاهتری شخم می زنند. این دستگاه به دلیل کارآیی بالایی که دارد در بین کشاورزان از محبوبیت بالایی برخوردار است. کشاورزان از تیلر به جای تراکتور در زمین های کشاورزی استفاده می کنند چرا که این دستگاه در بازه زمانی کمتری توانایی این را دارد که در مرحله کاشت و برداشت، زمین مزارع را به طور کامل شخم بزند.

نحوه انتخاب تیلر مناسب برای زمین های کشاورزی چیست؟

اجزاء مختلف تیلر

دنده ها

در تیلر دنده های سبک و سنگین تعیبه شده است. برای شخم زدن زمین های کشاورزی وسیع و همچنین زمین های کشاورزی با مساحت کم از تیلر استفاده می شود. دنده سبک در تیلر برای قدرت پایین و سرعت زیاد در زمین های کشاورزی با مساحت کمتر تعبیه شده است. دنده سنگین در تیلر برای قدرت زیاد و سرعت پایین در زمین های کشاورزی با مساحت زیادتر طراحی شده است. هر دوی این دنده ها در زمین های کشاورزی با وسعت کم یا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. هر دوی این دنده ها بر کارایی تیلر تاثیر بسزایی می گذارند.

چرخ ها

چرخ های تیلر برای کارآیی این وسیله در زمین های کشاورزی طراحی شده اند. تیلر دارای دو عدد چرخ می باشد که استوانه ای شکل بوده و جنس آن پلاستیک می باشد. این چرخ ها قابلیت این را دارند که بدون گیر کردن در زمین های کشاورزی حرکت کنند.

کلاچ

در دستگاه تیلر کلاچ اصلی و فرعی تعبیه شده است. این کلاچ ها به عنوان هدایت کردن و توقف دستگاه در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. هر دوی این کلاچ ها برای هدایت کردن چرخ ها در تیلر به کار گرفته می شود. یک کلاچ بر روی دسته سمت راست برای هدایت و کنترل چرخ سمت راست و کلاچ دیگری برای کنترل و هدایت کردن چرخ سمت چپ بر روی دسته سمت چپ قرار گرفته است.

موتور

یکی از اجزای ضروری و بسیار مهم در تیلر موتور آن می باشد. موتور تیلر باید کیفیت بالایی داشته باشد به این خاطر که در صورت عدم کیفیت مطلوب موتور، تیلر کارآیی مطلوبی از خود نشان نمی دهد.

نحوه انتخاب تیلر مناسب برای زمین های کشاورزی چیست؟

نحوه انتخاب تیلر مناسب

همان طور که در متن بالا اشاره کردیم تیلر یکی از ادوات و تجهیزات مهمی است که کشاورزان از آن بیشتر از هر تجهیز دیگر در زمین های کشاورزی استفاده می کنند. به همین خاطر این طبیعی است که اغلب شرکت ها انواع متنوعی از این دستگاه را تولید و روانه بازار کنند. انتخاب تیلر مناسب و کارآمد در بین انواع متنوعی از تیلر موجود در بازار یکی از اقدامات مهمی است که کشاورزان باید به طور جدی به آن بپردازند. تیلر از موتور و دیگر قطعات و لوزام جانبی تشکیل شده است.

سطح کیفیت موتور ،لوازم و قطعات جانبی، توان و قیمت دستگاه از عوامل  اصلی و مهمی است که در زمان انتخاب و خرید تیلر باید به آن توجه ویژه ای کرد. کشاورزان در زمان انتخاب تیلر نه باید با استناد بر قیمت پایین تیلر را انتخاب و خریداری کنند بلکه کشاورزان در زمان خرید تیلر باید همه اطلاعات مورد نیاز در مورد موتور و قطعات اصلی و لوازم جانبی تیلر را از فروشنده جویا شوند و براساس کیفیت موتور و قطعات اصلی به کار رفته در تیلر آن را انتخاب کنند.

انواع متفاوتی از این دستگاه در بازار به فروش می رسد به همین منظور کشاورزان باید براساس اطلاعات و آگاهی قبلی در مورد این دستگاه آن را در بازار انتخاب و خریداری کنند.تیلر در دو مدل گازوئیلی و بنزینی در بازار موجود است که سوخت مصرفی هر کدام از دو موتور با هم متفاوت می باشد. شما می توانید با توجه به سوخت مصرفی تیلر هر کدام که بهینه تر بود انتخاب و خریداری کنید.

مزیت های استفاده از تیلر در زمین های کشاورزی

تیلر به عنوان یکی از تجهیزات پر کاربرد در مزارع کشاورزی دارای مزیت های زیادی است که کشاورزان با توجه به همین مزیت ها از آن در مزارع کشاورزی استفاده می کنند.

مزیت های تیلر شامل مواردی از قبیل زیر می باشد:

با استفاده از آن می توان علف های هرز اطراف گیاهان و محصولات گیاهی را از بین برد.جانداران موذی همچون حشرات و موش های موجود در زمین های کشاورزی را می توان با کمک تیلر نابود کرد . وجود جانداران موذی در زمین های کشاورزی موجب افت و کاهش محصولات گیاهی می شود.تعمیر و هزینه نگهداری تیلر نسبت به سایر تجهیزات دیگر کمتر بوده و در نهایت مقرون به صرفه تر می باشد.از رشد و تکثیر میکروب های موجود در خاک جلوگیری می کند و موجب تهویه مطلوب خاک در مزارع کشاورزی می شودبا شخم زدن زمین موجب نفوذ آب بالایی به داخل خاک می شود.

نحوه انتخاب تیلر مناسب برای زمین های کشاورزی چیست؟

عوامل موثر بر قیمت تیلر

با توجه به کارآیی تیلر شرکت های زیادی اقدام به طراحی و تولید تیلر در سالهای متمادی کرده اند که انواع متنوعی از طرح ها و مدل های متنوع از تولیدات این شرکت ها در بازار موجود است. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت تیلر، کیفیت قطعات و لوازم جانبی، قدرت موتور و همچنین سوخت موتور می باشد. طبیعتا هر چه موتور تیلر قدرت و کیفیت بالایی داشته باشد و در ضمن کارآیی تیلر نیز بالا باشد به دنبال آن این دستگاه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. به عنوان مثال تیلرهای بنزینی هزینه کمتری نسبت به تیلرهای دیزلی دارند در نتیجه این تیلرها کارآیی بالاتری خواهند داشت.

سخن پایانی

تیلر یکی از تجهیزاتی است که در صنعت کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه در فصل های بهار برای کاشت بذرها و در فصل تابستان برای از بین بردن علف های هرز استفاده می شود. انواع متنوعی از تیلر در بازار موجود است ، نحوه انتخاب تیلر به یک سری از عوامل مختلف بستگی دارد که ما در متن به همه موارد اشاره کردیم. شما با استناد بر عوامل گفته شده می توانید در بین انواع تیلرهای موجود در بازار هر کدام را که کارآیی مطلوب تری داشت انتخاب و خریداری کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر