خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

نحوه رسوب زدایی پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟

فهرست مطالب

نحوه رسوب زدایی پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟
بهترین و مناسب ترین اقدام برای ایجاد محیطی مناسب که دمای لازم برای گل ها داشته باشد پد سلولزی است. این محصول از ورقه های کاغذی سلولزی ساخته می شوند که این تکنیک بسیار کارآمد است و موجب تهویه مطبوع مکان می شود.این محصول به علت مزایای بسیاری که دارد مورد استقبال کاربران خانگی و صنعتی قرار گرفته است. سیستم های پد تبخیری تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارند که کارایی آن ها را تضمین می کند.به طور مثال می‌توان به مساحت سطح و ضخامت پد و فن گلخانه، نوع ماده که در پرده به کار رفته، سوراخ های پر سرعت جریان و رطوبت نسبی هوای عبوری از داخل پد و همچنین حجم آب مورد استفاده اشاره کرد.در واقع پد سلولزی نوعی از سرمایش تبخیری به حساب می آید که از ورقه های بسیار نازک منظم و موج‌دار بوده و در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. همچنین این محصول در برابر تجزیه شدن و فاسد شدن مقاومت نشان می دهد.در این مقاله ‌می خواهیم علاوه بر معرفی این سیستم پر کاربرد نحوه رسوب زدایی در آن را نیز شرح دهیم.

مزایای سیستم پد سلولزی گلخانه

1.این پد ها در مقابل مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و در برابر تجزیه شدن و فاسد شدن مقاومت می کنند.2.این پد های پرکاربرد موجب می‌شوند تا محیط به دما و درجه مدنظر برسد.3.پد های سلولزی، ماندگاری بیشتری نسبت به پوشال های کولر دارند.4.جذب این پد ها بسیار بالاتر از پوشال ها می باشد و قابلیت سرد کنندگی بالاتری دارند.5.این پد ها کم وزن هستند و آلودگی کمی دارند. همچنین از لحاظ بصری و طراحی بسیار زیبا می باشند.6.برعکس پوشال ها موجب تجمع باکتری های مضر نمی شوند و در نتیجه اختلالات تنفسی، بیماری های ریوی و حساسیت ها را ایجاد نمی کنند.7.گرد و غبار و انواع حشرات در هوا به ویژه در اماکنی که صنعتی هستند به وسیله این پد ها جذب شده و از محیط خارج می شوند.8.در برابر آب آسیبی نمی بینند و نیازی نیست که آنها را به صورت دوره ای تعویض کنید.9.با اینکه محیط را پاکیزه می کنند اما بوی بدی ندارند.10. با استفاده از پدهای سلولزی هزینه ها کاهش یافته و از هدر رفتن انرژیجلوگیری می شود. ساختار این پدیده ها به صورت یکپارچه است که شبکه های منظم دارد پس با گذشت زمان از حالت اولیه خود خارج نمی شود و شکل آن تغییر نمی دهد.11.این پدها موجب آلودگی محیط زیست نمی شوند و علت آن این است که مواد مورد استفاده در ساخت این محصول در طبیعت به آسانی قابل تجزیه و جذب هستند.12.به کار گرفتن پد سلولزی در گلخانه ها نرخ رشد و بازدهی را افزایش می دهد و همچنین کیفیت محصول را بهتر می کند.

به کار گیری پد سلولزی در گلخانه ها

نحوه رسوب زدایی پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟
در بین سیستم سرمایش گلخانه سرمایش تبخیری بهترین حالت می باشد؛ زیرا در بیشتر مناطق این نوع سرمایش حداکثر دما را در طول روز زیر ۸۰ درجه نگه می دارد. کارکرد پد ها به انواع پد و فن گلخانه بستگی دارد.همچنین پد سلولزی گرد و غبار حشرات و ذرات معلق در هوا را به خود جذب کرده و تسویه می‌کند. همچنین پد سلولزی با کمک رطوبت ناشی از سرمایش تبخیری، آب مورد نیاز برای آبیاری را کاهش می دهد و با رطوبتی که ایجاد می کند از طریق گیاهان و خروج آب و مواد معدنی از آن ها جلوگیری می کند.در گلخانه ها پد سلولزی در دو طرف این مکان نصب می شود و فن آن در قسمت میانی مکان قرار می گیرد. البته در برخی موارد ممکن است فن ها در سقف مکان نصب شوند.

رسوب زدایی پد سلولزی

پدهای سلولزی اغلب تا ۵ سال دوام دارند و هیچ وقت فرسوده نمی شوند. تنها دلیل تعویض آنها رعایت مسائل بهداشتی است. بهتر است پدهای سلولزی در صورت خراب نشدن بعد از ۳ یا ۴ سال تعویض شوند؛ زیرا این محصول از جنس پلاستیک و مواد شیمیایی است. برای شستن پد سلولزی باید ابتدا محلول مخصوصی را تهیه کنید.
نحوه رسوب زدایی پد سلولزی گلخانه به چه صورت است؟
این محلول ها در تمام فروشگاه ها موجود هستند برای شستن پد سلولزی در ابتدا باید پمپ کولر را روشن کرده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه کار کند. سپس پد را مرطوب کنید و پس از آن کولر را خاموش کنید. در مرحله بعد محلول را درون سبد پمپ بریزید. سپس کولر را روشن کرده و به مدت ۲ الی ۳ ساعت آن را روشن نگه دارید.در هنگامی که کولر کار می کند محلول در تمام قسمت‌های پد نفوذ کرده و آن را رسوب زدایی میکند.از عوامل بسیاری که در رسوب‌گذاری پدهای سلولزی نقش دارند تعداد دفعات خاموش و روشن کردن آن می باشد. همچنین نوع آبی که در کولر ها استفاده می کنید در این زمینه بسیار تاثیرگذار می باشد.در نتیجه توصیه می‌شود که از آب تصفیه شده استفاده شود. برای رسوب زدایی پد سلولزی بهتر است از محلول های شیمیایی به طور مستقیم استفاده نکنید. علت این امر این است که این محلول ها موجب خوردگی پد می شوند. برای این کار بهتر است از از برخی از دیگر گروه های شیمیایی و اسیدها استفاده کنید.راه دیگر نیز این است که از آب پر فشار و فرچه پلاستیک نرم برای رسوب زدایی پکیج سلولزی استفاده کنید.این راه حل بسیار مناسب است زیرا به خوبی املاح و رسوبات پهپادها را از بین برده و به بافت پد آسیبی وارد نمی کند. سعی کنید هر چند وقت یک بار پدهای سلولزی را پاک کرده تا از اجتماع قارچ ها جلوگیری کنید. البته برای جلوگیری از رشد قارچ ها می توانید روزانه ۴۵ الی ۷۰ دقیقه سیستم آبرسانی را قطع کنید.

قیمت پد و فن گلخانه

همان طور که پیش از این نیز گفته شد قیمت پد سلولزی گلخانه به عواملی مانند نوع و کیفیت این محصول بستگی دارد. همچنین بستگی دارد که این پد در چه مکانی به کار برده شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر