خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

نحوه کار با سم پاش فرغونی

فهرست مطالب

پس از گذرسالها برای امرصرفه جویی درمصرف سموم وسرعت بخشیدن به این عملیات، مصرف کنندگان گرایش به استفاده ازاین نوع دستگاه ها پیدا نمودند. این دستگاه ها امکان اسپری کردن سموم را دارند. امروزه موارد مصرف فراوانی  پیدا کرده اند. ازبرخی ازآنها می توان درحوزه های بهداشتی برای ضدعفونی کردن محیط ها به وسیله ی محلول ضد عفونی کننده نیز استفاده نمود. برای بسیاری از کشاورزان و زمین داران بسیار مهم می باشد که از درختان و محصولات خود به خوبی حفاظت کنند تا توسط اتفاقات طبیعی و انسانی آسیبی نبینند. برخی از کشاورزان و زمین داران، از ابزار و وسیله های متنوعی استفاده می کنند تا مراقبت های لازم را برای محصولات خود را به انجام برسانند. یکی از مشکلات زمین داران و کشاورزان آفت هایی است که بر روی محصولات می افتد و منجر به از بین رفتن محصولات آن ها می شود. مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرند عبارت اند از: 
  • سمپاش
  • انواع سمپاش
  • مشخصات فنی سم پاش
  • سمپاشی درختان در مزارع کشاورزی و باغبانی
  • سمپاشی درختان در مزارع کشاورزی و باغبانی
  • معرفی سم پاش فرغونی
  • کاربرد سمپاش اتومایزر  یا فرغونی
  • نحوه کار با سم پاش فرغونی
  • توجه به نکات ایمنی
  • نحوه روشن کردن و راه اندازی سم پاش فرغونی
  • چگونگی اصولی استفاده از سم پاش فرغونی
  • قیمت سمپاش فرغونی | قیمت سمپاش موتوری بنزینی
 

مشخصات فنی سم پاش

 سمپاش در اندازه های مختلف و شکل های مختلفی وجود دارد. در مساحت های کوچک از سمپاش دستی، استوانه ای و پشتی غیر موتوری و در ابعاد بزرگ و برای استفاده در باغ ها و مزرعه های وسیع از سمپاش موتوری پشتی ،فرغونی (چرخ دار)، زنبه ای و سمپاش پشت تراکتوری یا پشت تیلری استفاده می گردد. سمپاش به طور کلی ابزار و دستگاهی برای انجام عملیات سمپاشی است. این دستگاه ها به شکل ، ابعاد و ظرفیت های متفاوتی برای کاربری های متفاوتی ساخته و عرضه می گردند. این دستگاه ها از مدل های خانگی که برای استفاده های خانگی استفاده می گردند. همچنین نمونه های صنعتی برای مصارف در مقیاس های بزرگ موجود هستند. برای مثال در کشاورزی و زمین های زراعی از مدل های زنبه ای ، فرغونی ، موتوری ، تراکتوری و یا مدل های هوایی پهباد ها استفاده می شود. بسته به مدل این دستگاه ها می توان عملیات سمپاشی را با غلظت های متفاوتی انجام داد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که برخی از کشاورزان تنها در آمد آن ها محصولات زمین کشاورزی ان ها است و با آسیب دیدن محصولاتشان ضرر بسیار می بینند.به همین دلیل است که از محصولات و ابزار های متنوع برای زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند. برای جلوگیری از آفت ها، باید از سم استفاده کرد تا سم موجود آفت را از بین ببرد. این سم ها آسیبی به خود گیاه وارد نمی کنند و تنها آفت های ان ها را از بین میبرند.به منظور پخش کردن سم ها بر سطح گیاهان میتوان از ابزار متفاوت سم پاشی استفاده کرد که کارآمد ترین آن ها سم پاش فرغونی است.در این پست قصد داریم تا توضیح کاملی از روش استفاده از سمپاش فرغونی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.پس اگر به دنبال نحوه کار با سم پاش فرغونی هستید، این پست را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید. 

سمپاشی درختان در مزارع کشاورزی و باغبانی

 با توجه به این مسئله که درختان و گیاهان موجود در مزارع کشاورزی و باغبانی نیاز به سمپاشی دوره ای دارند تا بدین ترتیب بتوان با توجه به سمپاشی نمودن آن ها هر گونه آفت و گزندی را از آن ها دور ساخت؛ همواره یکی از دغدغه های کشاورزان و باغبانان مسئله سمپاشی زمین های زراعی آن ها بوده است. به همین سبب است که استفاده از سم پاش فرغونی به عنوان دستگاهی مورد نیاز در این زمینه بسیار مورد توجه باغبانان و کشاورزان واقع شده است.در صورتی که قصد خرید سمپاش فرغونی دارید؛ شما می توانید این دستگاه را در مدل های مختلف برای خود خریداری نموده و در زمین های کشاورزی و باغبانی از آن ها به خوبی بهره مند شوید. از جمله این مدل های گوناگون می توان به: سمپاش فرغونی بنزینی و سمپاش فرغونی برقی و... اشاره کرد که هر یک از آن ها کاربرد های خاص خود را دارند.به هر حال شما می توانید با استفاده از سم پاش فرغونی خیال خود را از وجود هر گونه آفت آسوده خاطر کنید و به راحتی از این دستگاه کارساز استفاده و بهره لازم را ببرید. 
نحوه کار با سم پاش فرغونی

معرفی سم پاش فرغونی

 سم پاش موتوری همان طور که از نام آن برمی آید؛ دستگاهی شبیه فرغون می باشد که می توان به وسیله آن در زمین های کشاورزی و باغبانی تمامی محصولات موجود در آن را سمپاشی نمود. سمپاشی کردن با استفاده از دستگاه سم پاش فرغونی بسیار راحت تر صورت می گیرد تا شما ظرف مدت کمتری بتوانید از وجود سم پاش فرغونی به خوبی بهره مند گردید.چرا که با استفاده از سم پاش فرغونی می توان تمامی آفت ها و حشرات موذی را از بین برد تا آسیبی به گیاهان شما وارد نسازند و در نهایت شما بتوانید شاهد برداشت بیشتر و بهینه تر محصولات خویش باشید. دستگاه سم پاش فرغونی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که از آن جمله می توان به پمپ و شیلنگ و مخزن آن اشاره کرد. به طور کلی عمده ترین کاربرد سم پاش فرغونی از بین بردن حشرات و آفات کشاورزی است که در این زمینه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. 

کاربرد سمپاش اتومایزر  یا فرغونی

 
  • برای کنترل علف های هرز با استفاده از علف کش ها
  • کنترل بیماری های قارچی با استفاده از قارچ کش ها
  • ریختن مواد ریز مغذی روی شاخ و برگ گیاهان مانند بور و غیره
  • استفاده به عنوان گردپاشی

اجزاء اصلی سمپاش موتوری ذنبه ای و سمپاش موتوری فرغونی

  1. موتور محرک بنزینی
  2. پمپ سمپاش پیستونی
  3. مخزن سم
  4. شلنگ
  5. میل افشانک
  6. صافی
  7. شاسی
  8. چرخ
 

نحوه کار با سم پاش فرغونی

 حال که با سم پاش فرغونی آشنا شدید؛ بهتر است نحوه کار با این ابزار کارآمد را نیز بدانید تا با توجه به کارکرد این دستگاه بتوانید رو به سمپاشی گیاهان خود در مزارع کشاورزی و باغبانی خود آورید.برای این منظور بهتر است در ابتدای امر جایی مناسب را برای سم پاشی روی زمین زراعی خویش در نظر بگیرید تا دیگر نیازی به حمل و جا به جایی آن به طور پیوسته نباشد. در صورتی که به اتفاق این محل مورد نظر را برای دستگاه سم پاش فرغونی خود در نظر گرفتید؛ می بایست تمامی قطعات موجود در آن را نصب کنید. به عنوان مثال بایستی به نصب شیلنگ های ورودی و خروجی سم پاش فرغونی روی آورد و سپس با انتخاب نوع پاشش لانس سمپاشی فرغونی و تنظیم فشار پمپ بتوان کم کم به فکر روشن کردن دستگاه مورد نظر بود. پس از اقدامات اولیه پیش از روشن کردن، می بایست با انجام مراحل بعدی شرایط را برای روشن کردن سم پاش فرغونی هموار ساخت. 

آسانی و سهولت درهنگام کار :

 چیزی که باید در زمان خرید باید به آن توجه گردد باید در هنگام خرید به راحتی خودتان در هنگام کار با سمپاش توجه زیادی داشته باشید. برای مثال به جاست که حتما راجع به وزن و اندازه ی محصول مدنظرخود، تحقیقات مکفی صورت گیرد. همچنین دارا بودن یک دسته ی مناسب ونیزچرخ در دستگاه های سمپاش بزرگ تر، امری ضروری می باشد. 

نحوه روشن کردن و راه اندازی سم پاش فرغونی

 برای چگونگی کار با سم پاش فرغونی، ابتدای امر می بایست آن را روشن کرد. برای این منظور در وهله نخست بایستی کلید پاور را روشن کرد و سپس اهرم دریچه گاز را تا میانه درآورده و ساسات آن را باز کنید؛ سپس هندل را کشیده تا در نهایت موتور دستگاه شما روشن گردد و پس از چند ثانیه حدود 5 تا 10 ثانیه ساسات آن را بسته و از دستگاه مورد نظر به خوبی استفاده به عمل آورید.بنابراین پیش از شروع به کار با استفاده از سم پاش فرغونی پیش از هر مسئله دیگری می بایست این مراحل را پشت سر هم طی کرد تا در نهایت بتوان از وجود دستگاه سم پاش فرغونی نهایت بهره را برد. 
نحوه کار با سم پاش فرغونی

توجه به نکات ایمنی

 یکی از نکات بسیار مهمی که همواره می بایست به هنگام کار با سم پاش فرغونی در نظر داشت؛ توجه به نکات ایمنی در حین اجرای کار می باشد. به این صورت که حتما می بایست از عینک مخصوص و ماسک فیلتردار استفاده نمود و تمامی مسائل را پیش از شروع به کار مورد وارسی قرار داد تا در صورت عدم بروز هیچ گونه مشکلی به کار با سم پاش فرغونی مورد نظر روی آورد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به منظور سمپاشی باغ با استفاده از سم زن فرغونی یا سم پاش فرغونی باید حتما مخزن موتور خود دستگاه مورد نظر پر باشد چرا که در غیر این صورت پمپ به صورت خشک کار کرد و باعث بروز مشکلات بسیاری در دستگاه مورد نظر شده و حتی سبب بروز حوادثی نامترقبه برای شما نیز خواهد شد. به همین منظور بایستی همیشه به این مسائل توجه داشت و امنیت را در دستور عمل خویش قرار داد تا مشکل جسمی و جانی برای شما رخ ندهد. 

سمپاش

 همه این موضوع را خوب میدانیم که محصولات کشاورزی و گل و گیاهان گاهی اوقات آفت میزنند. اگر به موقع به محصولات گیاهی و کشاورزی خود سم نزنید، آفت تمامی محصولات را از بین میبرد.محصولات گیاهی و کشاورزی به عنوان شغل و کسب و کار بسیاری از افراد مزرعه داران قرار میگیرد. برای سمپاشی میتوانیم از سمپاش های متفاوت استفاده کرد.همانطور که میدانید، سمپاش ها با توجه به ابعاد و اندازه و کارکردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند. 

انواع سمپاش

 انواع سمپاش عبارت اند از: 
  • سمپاش دستی، پشتی
  • سم‌پاش اتومایزر
  • سم‌پاش میکرونر
  • سمپاش‌های پشتی تخت اهرم‌دار
  • سمپاش‌های فشاری
  • سمپاش‌های تراکتوری
  • سمپاش‌های دامی
  • سم‌پاشی هوایی
  • سمپاش‌های الکترواستاتیک
  • سمپاش‌های نمدی
 
نحوه کار با سم پاش فرغونی

چگونگی اصولی استفاده از سم پاش فرغونی

 با در نظر گرفتن نیاز خود به استفاده از دستگاه و نیز قیمت سمپاش فرغونی شما می توانید متناسب با نیاز خود دستگاهی را خریده و به صورت اصولی از آن به خوبی بهره مند شوید. شیوه اصولی استفاده از سم پاش فرغونی بدین صورت می باشد که ابتدای امر می بایست مخزن آن را پر از آب کرده و با بهره گیری از صافی، سم را به درون مخزن بریزید. با در نظر گرفتن این مرحله و روشن کردن دستگاه طبق مراحلی که پیشتر ذکر شد؛ سم موجود در مخزن به خوبی توسط شیر برگشتی مخلوط شده و شیرهای سمپاشی را پس از آن باید باز کرد. به همین ترتیب سم پاش فرغونی خریداری شده شما کاملا آماده هر گونه خدماتی به زمین های زراعی شماست تا تمامی حشرات موذی و آفت ها را از میان بردارد تا بدین ترتیب شما بتوانید به خوبی از دستگاه مورد نظر استفاده بهینه ای برده و همیشه گیاهان و محصولات قابل رشد و بدون هر گونه آفت و گزندی را در اختیار داشته باشید. 

قیمت سمپاش فرغونی | قیمت سمپاش موتوری بنزینی

 همانند بسیاری از ماشین های کشاورزی این سمپاشها می توانند خصوصیات متنوعی داشته باشند. برای نمونه مدل و برند موتور، اندازه مخزن، مدل و برند پمپ، شلنگ و … . به همین دلیل قیمت انواع سمپاش های فرغونی براساس این آپشن ها متفاوت می باشد. برای اطلاع داشتن از لیست قیمت انواع سمپاش موتوری بنزینی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به اطلاع برسانند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر