خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

نکات خرید قطره چکان آبیاری چیست؟

فهرست مطالب

در مرحله یک سیستم های آبیاری قطره ای را از کجا بخریم شما می توانید کیت ها و اجزای جداگانه قطره چکان آبیاری را به صورت آنلاین و در مراکز خانگی، مراکز باغ و تامین کنندگان سیستم های لوله کشی پیدا کنید. این سیستم دارای یک کیت اولیه است که تا 20 ظرف یا 75 فوت مربع را آب می دهد. قیمت آن متغیر است و همه چیزهایی که نیاز دارید به جزء تایمر ارائه می شود. کیت های با کیفیت بالاتر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند

  • مرحله 2

 

برنامه ریزی سیستم آبیاری قطره ای

اگر این اولین اقدام شما در آبیاری میکرو است، از یک بخش کوچک شروع کنید و آزمایش کنید تا به نحوه عملکرد سیستم پی ببرید. یک باغ را انتخاب کنید و یک سیستم قطره ای ساده روی آن نصب کنید. استراتژی اصلی برنامه ریزی انتخاب بهترین دستگاه آبیاری برای هر نوع گیاه است. سپس نرخ جریانی را تعیین کنید که آب کافی را برای هر گیاه در منطقه آبیاری تامین کند.

با اندازه گیری باغ خود و ایجاد یک طرح ساده شروع کنید.

در بررسی نکات خرید قطره چکان آبیاری نوع و میزان جریان دستگاه های آبیاری را بر اساس خاک خود و نیاز آبی گیاهان انتخاب کنید. اینها را روی نقشه سیستم آبیاری قطره ای علامت بزنید و مسیر لوله را برای اتصال آنها بکشید. این شامل کمی حدس و گمان خواهد بود. سعی کنید تمام نواحی ریشه گیاهان خود را بپوشانید. در ابتدا نگران این نباشید که همه چیز عالی باشد. از هر نوع دستگاه آبیاری برای این بخش اضافه کنید و دستگاه های آبیاری، لوله و قطعات اصلی را برای اتصال شیر آب خریداری کنید. هنگامی که نحوه عملکرد سیستم آبیاری قطره ای را مشاهده کردید، متوجه خواهید شد که جابه جایی یا اضافه کردن قطره چکان ها برای داشتن جریان آب متعادل تر یا پوشش بهتر آسان است. سیستم را طوری تنظیم کنید که بین یک تا دو ساعت در یک زمان، دو یا سه بار در هفته کار کند.

  • مرحله 3

 

یکی از نکات خرید قطره چکان آبیاری این است که از قطره چکان های 1/2 گرم در ساعت (گالن در ساعت) در خاک رسی، قطره چکان های یک گیگا در ساعت در خاک لومی و قطره چکان های دو گیگا در ساعت در خاک شنی استفاده کنید. نرخ gph تمام قطره چکان ‌ها، حباب‌ ها، سمپاش‌ ها و آبپاش ‌هایی را که قصد استفاده از آن را دارید، را اضافه کنید. طول 1/2 اینچ را محدود کنید.

لوله گذاری در یک منطقه تا حداکثر حدود 200 فوت می باشد. کل gph را در طول 1/4 اینچ محدود کنید. همانطور که به سیستم اضافه می کنید، بهتر است حیاط خود را به گروه هایی از گیاهان که نیاز آبیاری مشابهی دارند تقسیم کنید. با این استراتژی، برای هر گروه از گیاهان یا منطقه ای از حیاط، یک سیستم (منطقه) جداگانه که از منبع آب شروع می شود، اضافه می کنید. برای کمک به برنامه ریزی یک سیستم بزرگ و پیچیده تر (و با بهترین قیمت ها)، با یک کارشناس متخصص در آبیاری کار کنید.

نکات خرید قطره چکان آبیاری چیست؟

  • مرحله 4

 

از شیر آب بیرون شروع کنید

اسپلیتر به شما امکان می دهد سیستم قطره ای را همیشه روشن نگه دارید (که توسط یک کنترلر کار می کند) و همچنان از شلنگ باغچه معمولی خود استفاده کنید. شما نیازی به استفاده از کنترلر ندارید، اما باید از یک جلوگیری کننده جریان برگشتی استفاده کنید. برخی از این قطعات با نخ شلنگ یا نخ لوله در دسترس هستند، بنابراین هنگام خرید قطعات، مطمئن شوید که نوع آن با سیستم شما مطابقت داشته باشد. اتصال نخ شلنگ به نخ لوله منجر به نشتی می شود.

  • مرحله 5

 

در بررسی نکات خرید قطره چکان آبیاری بسیار مهم است که اتصالات را نصب کنید. از اتصالات T برای ایجاد شاخه ها و آرنج ها در لوله های قطره چکان برای ایجاد خمیدگی 90 درجه استفاده کنید. اتصالات را متناسب با مارک لوله ای که استفاده می کنید بخرید. اگر نیاز به اتصال دو مارک لوله دارید یا مطمئن نیستید که کدام یک را دارید، می توانید اتصالات دیگر را خریداری کنید که روی تمام قطرهای لوله کار می کنند.

  • مرحله 6

 

کانکتورها را نصب کنید. لوله را در هر جایی که می خواهید دستگاه آبیاری نصب کنید را سوراخ کنید. فشار دهید و بچرخانید تا نوک پانچ یک سوراخ مناسب ایجاد کند. هنگامی که سوراخی را برای قطره چکان یا کانکتور ایجاد می کنید، سوراخ را با زاویه ای مناسب نسبت به لوله نگه دارید. این امر یک سوراخ گرد ایجاد می کند.

  • مرحله 7

 

یکی از نکات خرید قطره چکان آبیاری این است که می ‌توانید آبپاش ‌ها و سمپاش ‌ها را به‌ عنوان مجموعه ‌ای خریداری کنید که شامل یک رابط با طول کوتاه 1/4 اینچی باشد. لوله و یک پایه پلاستیکی یا قطعات دیگر را جداگانه بخرید و خودتان آنها را مونتاژ کنید. قطره چکان ها، آب پاش ها یا سمپاش های جبران کننده فشار (PC)  را در انتهای 1/4 اینچ فشار دهید. از یک چوب برای استفاده بهتر از قطره چکان استفاده کنید و آن را در ناحیه ریشه گیاه محکم کنید. هنگامی که نصب سیستم آبیاری شما کامل شد، سیستم آبیاری قطره ای را با جاری شدن آب در آن شستشو دهید. از اتصالات درپوش انتهایی برای بستن انتهای باز 1/2 اینچی استفاده کنید.

  • مرحله 8

 

یکی از اولین نکات خرید قطره چکان آبیاری این است که نکاتی که هنگام مرور بروشورها یا وب‌ سایت ‌ها متوجه می ‌شوید، شامل بررسی طیف گسترده ‌ای از دستگاه ‌های آبیاری از قبیل قطره چکان است. در اینجا چند نکته که باید در مورد هر کدام بدانید آورده شده است. در حالی که مواردی که در اینجا نشان داده شده اند رایج ترین هستند، اما بسیاری از نمونه های تخصصی تر نیز وجود دارند. برای اطلاع از انواع و کاربرد های آنها، کاتالوگ های آبیاری میکرو را مشاهده کنید.

نکات خرید قطره چکان آبیاری چیست؟

شناخت وسایل مختلف در آبیاری گیاهان

قطره چکان

از این وسیله برای آبیاری گیاهان ظریف، گیاهان منفرد و استفاده از آنها به صورت سری با طول 1/4 اینچ استفاده می کنند. لوله قطره چکان ها را برای بررسی سرعت جریان های مختلف که بین 1/2-gh و 4-gph کد رنگی دارند، استفاده می کنند. به طور کلی، برای خاک ‌های کم‌ تخلخل ‌تر، مانند خاک رس، از دبی کمتری استفاده کنید تا زمان بیشتری برای خیساندن آب در نظر گرفته شود.

حباب سازها

تلاقی بین قطره چکان ها و سمپاش ها است، بسیاری از حباب ها برای جریان تا 35 گیگا در ساعت و قطر تا 18 اینچ قابل تنظیم هستند. از آنجایی که آنها آب بیشتری نسبت به قطره چکان ها خارج می کنند، برای گیاهان بزرگتر مانند گل رز، گوجه فرنگی و درختچه مفید هستند.

آبپاش ها

سرعت جریان اکثر آنها بین 14 تا 40 گیگا در ساعت است و شعاع سه تا 30 فوتی را پوشش می دهند. از آنجایی که اکثر آبپاش ها سرعت جریان نسبتا بالایی دارند، نمی توانید بیش از 15 یا 20 در یک منطقه 1/2 اینچی استفاده کنید.

سمپاش ها

اینها مانند آبپاش ها بدون قطعات متحرک هستند. می توانید سمپاش هایی با الگوهای اسپری قابل تنظیم خریداری کنید. آنها از چهار تا 34 گیگ در ساعت و تا شعاع حدود 12 فوت اسپری می کنند. از سمپاش ها برای آبیاری پوشش زمین یا گلدان های پر کاشت استفاده کنید.

سیستم قطره ای

سیستم قطره ای که به آن لوله قطره چکان نیز می گویند، از خط قطره 1/2 اینچ تشکیل شده است. یا 1/4 اینچ لوله با قطره چکان داخلی آن را با قطره چکان ها در فواصل مختلف برای نرخ های جریان مختلف در دسترس است.خط قطره ای برای باغچه های سبزیجات یا ردیف گیاهان عالی است. می توانید از آن برای احاطه بوته ها و گیاهان بزرگ استفاده کنید یا آن را به صورت شبکه ای به عنوان جایگزینی برای آبپاش ها در یک گلدان پر کاشت قرار دهید.

نکات خرید قطره چکان آبیاری چیست؟

نتیجه گیری:

در مجموع با توجه به بررسی و اهمیت نکات خرید قطره چکان آبیاری سعی کنید قطره چکان ها را هر از گاهی بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند. در آب و هوای سرد، با برداشتن قطع کننده، بازدارنده جریان برگشتی، کنترل کننده، فیلتر و تنظیم کننده فشار و آوردن آنها به داخل، برای زمستان آماده شوید. درپوش ها را تعویض کنید و انتهای شیر آب لوله را نیز وصل کنید. سیستم آبیاری قطره ای ریشه ها را مرطوب نگه می دارد، اما خیس نمی کند، در حالی که آب کمتری نسبت به سایر روش های آبیاری مصرف می کند. قبل از خرید و نصب هر گونه سیستم آبیاری، اصول استفاده از آن را بیاموزید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر