خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

نکات خرید یک علف تراش خوب چیست؟

فهرست مطالب

علاوه بر گیاهان موجود در مزرعه  علف های هرز زیادی هم هستند که در کنار این گیاهان رشد می کنند ومانع از رشد و نمو گیاهان می شوند.زیرا می توان آنها را عوامل زیان بری برای کیفیت محصولات مزرعه دانست در این صورت باید تمامی علف های هرزرا به کمک دستگاه علف تراش از بین برد. در گذشته از ابزارهای معمولی و دستی مانند داس و قیچی باغبانی برای این کار استفاده می‌شد، اما امروزه می‌توان  با استفاده از دستگاه علف تراش علف های هرز بیشتری را در کمترین زمان کوتاه کرد. ماشین چمن زن ابزاری کاربردی برای پیرایش و آراستن گیاهان و علف های هرز دور ریخته شده است. این ابزار جایگزین مناسبی برای تجهیزات کشاورزی سنتی مانند داس، قیچی باغ و اره می باشد. ماشین چمن زنی یا علف تراش یکی از محبوب ترین وسایل کشاورزی و باغبانی است. امروزه از این تجهیزات برای نظافت و چیدمان فضاهای سبز مختلف، پارک ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و فرهنگی، باغ ها و باغچه های خانگی استفاده می شود. وظیفه و کارایی اصلی ماشین علف تراش همانطور که از نامش پیداست وجین علف های هرز و از بین بردن علف های هرز و ترمیم بوته ها، علوفه و گیاهان مشابه است. در واقع ماشین علف تراش مانند یک داسی مدرن و قدرتمند است که می تواند به انسان کمک کند تا گیاهان را با سرعت و دقت کوتاه کند. هنگامی که مساحت یک مزرعه یا باغ بیش از حد بزرگ می شود،  ابزارهای دستی عملکرد خوبی ندارند. در این صورت استفاده از چمن زن برقی ضروری است. دستگاه های بنزینی به راحتی می توانند بسیاری از علف های هرز باغ ها و مزارع را از بین ببرند؛ اما قبل از خرید دستگاه علوفه زن، باید تا حد امکان درباره محصول اطلاعات لازم را داشته باشید. به این ترتیب، در زمان انتخاب دستگاه علف تراش باید به مواردی از قبیل قدرت موتور، جنس تیغه ها و همچنین چند کاره بودن آن توجه کرد. همانطور که از نام آن پیداست، ما با دستگاهی روبرو هستیم که قادر به برش گیاهان مختلف است. این دستگاه از یک موتور بنزینی یا برقی با تیغه هایی تیز تشکیل شده است .در ماشین چمن زنی موتور بنزینی نیروی مورد نیاز برای چرخش شفت بلند ماشین را تامین می کند و این شفت در انتهای میله رابط می تواند تیغه های مختلفی را که برای اهداف مختلف طراحی شده اند بچرخاند. 

کاربرد دستگاه علف تراش

 اگر در زمان خرید ماشین چمن زنی  با اصطلاحات رایجی مانند چندکاره بودن آن مواجه شدید، تعجب نکنید. بلکه تطبیق پذیری دستگاه های علف تراش به این معنی است که دستگاه می تواند چندین عملیات را برای اصلاح گیاهان در حالت های مختلف انجام دهد. این می تواند کمی گیج کننده باشد. به عنوان مثال، حالت های مختلف در اصلاح علف های هرز به چه معناست؟ علف تراش چگونه این وظایف را انجام می دهد؟ به همین دلیل لازم است برای هر کار تیغه های مخصوصی بر روی تجهیزات نصب شود. ماشین چمن زنی موتور قدرتمندی است که می تواند تیغه های تیز را با سرعت بالا بچرخاند. پس کافی است شرایطی ایجاد کنید و بتوانید نوع تیغه را تغییر دهید. به این ترتیب می توانید با چمن زن از علف ها تا به شاخه ها را بتراشید. 
نکات خرید یک علف تراش خوب چیست؟
 

قسمت های مختلف ماشین چمن زنی

 علف تراش ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که آشنایی با این قسمت ها می تواند ما را در استفاده و نگهداری هر چه بیشتر از تجهیزات کمک کند. 

1. موتور

 مهمترین بخش و قلب تپنده ماشین علف تراش موتور آن است. موتور وظیفه تامین نیروی محرکه را بر عهده دارد. هر گونه آسیب یا نقص در این بخش ممکن است به تجهیزات آسیب برساند و باعث افزایش هزینه شود. 

2. تیغه

 تیغه ماشین علف تراش نقش مهمی در کوتاه کردن و اصلاح گیاهان و چمن دارد. هر ماشین علف تراش یا چمن زنی نمی تواند انواع علف های هرز را کوتاه کند. بدون شک توجه به نوع و اندازه تیغه های به کار رفته در تجهیزات نقش بی بدیلی در حفظ عمر مفید و کارایی تجهیزات خواهد داشت. 

3. دسته

 دسته نقش کنترل و حرکت ماشین چمن زنی را ایفا می کنند. دستگیره ها و تکیه گاه های مناسب برای جابجایی و کنترل آسان تجهیزات بین علف ها و چمن ها می تواند بسیار موثر باشد. 

4. قسمت محرک

 بسته به نوع ماشین چمن زنی، تیزی و قسمت های برنده آن ممکن است متفاوت باشد. برخی از دستگاه ها دارای تیغه های فلزی دندانه دار چند تیغه ای هستند. برخی نیز از نخ علف زن استفاده می کنند. این نوع نخ خاص دارای انواع مختلف گرد، مستطیل، زیگزاگی و ... می باشد. 

5- سایر لوازم جانبی

 برخی از علف تراش ها علاوه بر پیرایش گیاهان، این توانایی را نیز دارند که امکانات مختلفی را در اختیار باغداران قرار دهند. 
نکات خرید یک علف تراش خوب چیست؟
 

از ماشین چمن زنی یا علف تراش چگونه استفاده کنید

 یکی از عوامل کلیدی در استفاده از ماشین علف تراش مهارت استفاده از آن است. این تنها با تمرین می تواند به دست آید. ممکن است ماشین های چمن زنی انواع مختلفی داشته باشند، اما اصول استفاده از آنها بسیار شبیه به هم است. بنابراین، تمرین و تکرار مداوم، به ویژه در هنگام شروع استفاده از دستگاه، یکی از کلیدهای استفاده هر چه بهتر از دستگاه است. ماشین های چمن زنی می توانند در موقعیت های مختلف نقش داشته باشند. نکات اصلی عبارتند از: -به عنوان ماشین چمن زنی برای نگهداری و زیباسازی منطقه و همچنین کوتاه کردن و پیرایش علف های هرز و چمن های بلند استفاده می شود.- علف ها و گیاهان اضافی اطراف اشیا و درختان را کوتاه کنید تا ظاهر آن ها برجسته تر و زیباتر شود.- علف های هرز گوشه ای و حتی جاده های آسفالته می توانند مانع از تردد شوند استفاده از علف تراش انتخاب خوبی است. 

انواع ماشین علف تراش

 ماشین های علف تراش را می توان با توجه به ویژگی های مختلفی از جمله نوع موتور و نیروی محرکه استفاده شده یا قابلیت حمل طبقه بندی کرد. هنگام خرید ماشین چمن زنی مناسب باید به نکات زیر توجه کرد: 1- مساحت باغ مورد نظر: هر چه مساحت باغ مورد نظر بزرگتر باشد به ماشین علف تراش بزرگ تری نیاز است2- کیفیت و کارایی ماشین علف تراش: کیفیت و کارایی ماشین علف تراش یا چمن زنی و عوامل انتخاب شده مانند:قدرت ماشین چمن زنی، در مدت زمان کارکرد ماشین چمن زنی در طول کاربرد آن (عمر) و دوام دستگاه مشخص می شود.هر چه قدرت ماشین علف تراش بیشتر باشد، راندمان دستگاه نیز بیشتر می شود.البته باید توجه داشت که موتور دو زمانه قدرت و سرعت بیشتری نسبت به موتور چهار زمانه دارد.اما در عین حال، آنها آلودگی صوتی بیشتری خواهند داشت. از نظر طول عمر، توجه به این نکته مهم است که برخی از ماشین های چمن زنی به دلیل مناسب بودن سیستم خنک کننده کاربردی تر هستند.بسیار مستحکم هستند و با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آنها می توان برای مدت طولانی تری در طول روز استفاده کرد.برخی از این علف تراش ها عملکرد بیشتری دارند و به آنها چمن زن چندکاره می گویند.از جمله این قابلیت ها شاخه زدن، شمشاد، تیغه سه لبه و غیره. و این دستگاه ها ازاز دو تکه تشکیل شده است و سایر لوازم جانبی بر روی آن ها قابل نصب است. 3. حجم ماشین چمن زنی یا چمن زنی: هنگام خرید ماشین چمن زنی (داس موتوری) بایدلطفا توجه داشته باشید که آیا صدای دستگاه عامل محدود کننده است یا خیر. به عنوان مثالاگر می خواهیم وسیله ای برای پیرایش باغ ها یا فضای سبز کم مساحت بخریمدستگاه های چهار زمانه انتخاب خوبی خواهند بود زیرا صدای کمتری تولید می کنند. 
نکات خرید یک علف تراش خوب چیست؟
 4- خدمات پس از فروش تجهیزات و تامین و نگهداری لوازم جانبی: باید در انتخاب تجهیزات دقت کنیدیکی از مهمترین فاکتورهای علف تراش یا براش کاتر خدمات پس از فروش و تامین قطعات ولوازم جانبی آن می باشقطعات و لوازم جانبی این دستگاه در بازار موجود است از جمله:امکان تعمیر تجهیزات، در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی و قیمت مناسب برای خرید قطعات تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 5. قیمت خرید دستگاه: خریدار باید آخرین فاکتور و قیمت ماشین علف تراش را طبق فاکتور در نظر بگیرد. کلام آخر به طور کلی علف تراش ها یا ماشین های چمن زنی از جمله تجهیزات و ماشیت آلات باغی و کشاورزی محسوب میشوند  که دارای کاربرد و تنوع عملکردی بسیار بالایی هستند دسته بندی این ماشن آلات با توجه به نوع کاربرد آنها متفاوت خواهد بود یا به صورت برقی، بنزینی، دوشی و پشتی در ابعاد بزرگ بسته به نوع کارایی تقسیم میشوند در حالت کلی انتخاب دستگاه علف تراش و خرید آن و انتخاب نوع عملکردی آن نیازمند شناسایی دقیق نیاز ما در محیط مربوطه میباشد

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر