خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید

فهرست مطالب

هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید.توری سایبان چیست؟ استفاده از توری سایبان چه فایده ای برای گلخانه دارد؟ تاثیر توری سایبان در هوای گلخانه چیست؟ چگونه می توانیم هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهیم؟

اگر برای شما عزیزان هم سوالاتی شبیه به سوالات فوق برایتان مطرح شده است، بهتر است که این مقاله را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.در این مقاله قصد داریم تا به صورت حرفه ای اما با بیان بسیار ساده توضیح دهیم که منظور از توری سایبان و عملکرد آن در خنک کردن گلخانه چیست؟پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

مواردی که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار می گیرند عبارت اند از:

  • گلخانه
  • نحوه خنک کردن محیط گلخانه
  • توری سایبان
  • هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید
  • خلاصه
 

گلخانه

یکی از صنایع و کسب و کارهایی که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته شده است صنعت گل و گیاه است. وجود گلخانه های بزرگ در شهر می تواند یک نشانه برای این موضوع باشد.از طرفی وارد هر خانه ای که می شوید حداقل یک الی دو گل و گیاه را نگهداری می کنند. علاقه و شوق بسیاری از افراد به گیاهان منجر به این موضوع شده است که دیگر افراد به فکر کشت و پرورش گیاهان متنوع باشند و از آن کسب درآمد کنند.

از طرفی همه با این موضوع کاملا آشنا هستیم که برخی از گیاهان تنها در شرایط و موقعیت های خاص پرورش پیدا می کنند.برخی از گیاهان تنها برای موقعیت های جغرافیایی خاص هستند و تنها در آن محیط رشد و نمو پیدا می کنند.گلخانه ها نیز برای همین امر تهیه شده اند که بتوانند بستر و محیط مناسبی را برای پرورش، رشد و نمو گیاهان خاص ایجاد کنند.برای اینکه بتوانید یک گلخانه تاسیس کنید و راه اندازی کنید، ابتدا باید دانش کامل و تخصصی از انواع گیاهان و شرایط آن ها داشته باشید.

نحوه خنک کردن محیط گلخانه

یکی از معظل های گلخانه هایی که درموقعیت جغرافیایی گرم وجود دارند این است که چگونه هوای داخل گلخانه را خنک کنند. از طرفی، میتوان محیط گلخانه را خنک کرد اما نمیتوان آن را خنک نگه داشت.محیط گلخانه به صورت کلی باید خنک باشد. غالبا وقتی وارد گلخانه می شوید هوای خنک را حس می کنید و گویا هوا رطوبت دارد.

هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید

اما اگر در فصل تابستان باشیم و هوا به شدت گرم باشد چگونه میتوانیم هوای داخل گلخانه را خنک کنیم؟

در زمان های قدیم به منظور خنک کردن محیط گلخانه ها سعی می کردند تا بر پشت بام گل بمالند تا این گل خنکی را از سمت بالای سقف پخش کند.اما مشکل اینجا بود که با گذشت چند روز که دیگر گل خشک می شد، با وزش باد، گل از بین می رفت.زمانی که نیز بارش باران و یا برف اتفاق می افتاد دیگر هیچ اثری از گل بر روی پشت بام باقی نمی ماند.اما با گذشت زمان، پیشرفت و توسعه تکنولوژی همه چیز تغییر کرد.

توری سایبان

یکی از ابزار و قطعاتی که می توانید برای خنک کردن محیط گلخانه استفاده کنید، توری سایبان است. توری سایبان می تواند در روند خنک کردن محیط بسیار تاثیرگذار باشد چرا که از تابش مستقیم خورشید جلوگیری می کند و به عبارتی مانند یک سایه بان عمل می کند.

توری های سایبان را سعی کرده اند در انواع رنگ ها طراحی و تولید کنند تا درصد میزان تابش مستقیم خورشید را به گیاهان بتوانند کنترل کنند.توری سایبان را با نام های دیگری مانند، توری ذخیره انرژی، شید گلخانه ای، توری گلخانه ای و ... می شناسند.

این موضوع را به خوبی می دانیم که رنگ ها نیز می توانند در روند جذب گرما نیز تاثیرگذار باشند.رنگ های تیره می توانند نور و گرمای بیشتری را جذب کنند و این جذب بیشتر نور می تواند منجر به گرم شدن محیط گلخانه کمک کند.رنگ های روشن که تراکم کمتری دارند در واقع نور خورشید را بسیار جذب نمی کنند و بیشتر مانند یک سایه عمل می کنند.

سعی شده است تا این سایبان های گلخانه ای را در رنگ هایی مانند سفید، سبز، قرمز و مشکی طراحی و تولید کنند.معمولا استفاده از توری سایبان سفید میتواند به خنک کردن محیط گلخانه کمک بسیاری کند.دیگر لازم نیست که از سیستم های خنک کننده و تهویه به منظور خنک کردن محیط استفاده شود بلکه تنها کافی است که از این توری های ذخیره انرژی کمک بگیرید که بسیار به صرفه تر و بهتر هستند.

هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید

هزینه خنک کاری گلخانه را با توری سایه بان کاهش دهید

بسیاری از افراد نگران این هستند که ابعاد و اندازه این سایبان های گلخانه ای مناسب با اندازه و ابعاد گلخانه شان نباشد، در پاسخ به این نگرانی باید گفت که چنین نیست و بلکه سعی شده است در ابعاد و اندازه های بسیار متنوع و استاندارد از این توری های ذخیره انرژی طراحی و تولید شود.

از طرفی اندازه این توری های گلخانه ای را می توانید سفارش دهید.استفاده از این توری های گلخانه ای به منظور خنک کردن محیط گلخانه میتوان به عنوان بهترین روش استفاده کرد، چرا که هزینه کمتری را صرف خواهید کرد و هم طول عمر مفید خوبی را این توری ها دارا هستند.شما عزیزان می توانید از هر توری سایبان به مدت 2 الی 3 سال استفاده کنید.اما این موضوع را نباید فراموش کنید که برخورد اجسام سنگین و یا تیز بر روی توری می تواند منجر به خراب شدن و یا پاره شدن توری بشود.

خلاصه

در این مقاله سعی داشتیم تا به صورت کاملا تخصصی و کامل بیان کنیم که منظور از سایبان در گلخانه ها چیست؟ آیا استفاده از سایبان میتواند در روند خنک کردن محیط گلخانه کمک کند؟توصیه و پیشنهاد می شود که به جای خرید سیستم تهویه و سیستم خنک کننده از توری سایبان و یا همان شید های گلخانه ای استفاده کنید.هزینه ای که برای خرید و استفاده از این سایبان های گلخانه ای صرف می کنید بسیار بهینه تر و به صرفه تر است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر