خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

ویژگی های اره برقی زنجیری چیست؟

فهرست مطالب

اره برقی یا همان اره زنجیری یکی از ابزار های پر کاربردی است که در امور مختلفی مثل باغبانی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند و همواره باعث می شود تا بتوان کار های مختلف نظیر برش دادن یا هرس کردن را با سهولت بیش تری به انجام رساند. از اره های زنجیری علاوه بر برش دادن در اموری مانند ساخت چوب و الوار، منبت کاری، نجاری و سایر امور مربوطه به طور گسترده استفاده می شود.این اره ها در کنار فواید و استفاده های گسترده ای که دارند، جز ابزار های بسیار پر خطر محسوب شده و استفاده از آن ها نیازمند مهارت و تجربه در کاربرد این قبیل وسایل می باشد.

در صورتی که اره انتخابی شما متناسب با کاری که قصد انجام آن را دارید نباشد ممکن است استفاده از آن ریسک خطر بالایی برای شما داشته باشد. برای این که بتوانید تا حدودی ایمنی خود را در حین استفاده از این ابزار افزایش دهید بهتر است تا حین به کار گیری آن از وسایل حفاظتی نظیر کفش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک و دیگر تدابیر ایمنی بهره مند شوید تا ریسک آسیب کم تری برای شما وجود داشته باشد. اره برقی کاربرد های بسیار گسترده و متنوعی دارد و از آن در اموری همانند کارهای تجاری، جنگل داری، باغ داری، مجسمه سازی و در سایر جاها استفاده می شود.

استفاده از اره برقی می تواند مزیت های فراوانی برای کاربر آن داشته باشد؛ به عنوان مثال سرعت کار این اره ها بسیار بالا بوده، انجام امور مختلف در زمان کوتاه تری میسر شده و برای انجام آن ها هم نیازی به برخورداری از قدرت بدنی بالا نخواهد بود. در ادامه قصد داریم تا شما را بیش تر با این ابزار آشنا ساخته و ویژگی های مهم و قابل توجه آن را برای شما بیان کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های اره زنجیری

استفاده از اره های برقی در میان افراد و مشاغلی که با چوب و محصولات چوبی سر و کار دارند اغلب یک انتخاب ارجح محسوب می شود؛ چرا که کار کردن با چوب به روش های سنتی و با اره های معمولی بسیار دشوار و پر زحمت خواهد بود. در مقابل این گونه اره ها با بهره گیری از یک موتور برقی عمل برش را با سهولت بیش تری انجام داده و زمان کم تری نیز برای انجام امور مختلف صرف خواهد شد. نحوه عملکرد این اره ها به این صورت است که زنجیری که در اطراف تیغه قرار داده شده است به کمک نیروی حاصل از موتور برقی شروع به چرخش کرده و دندانه های موجود بر روی زنجیر همزمان با حرکت آن عمل برش را با گیر انداختن قسمت مربوطه در سمت مقعر زنجیر به انجام می رسانند.

به طور کلی اره های برقی زنجیری از یک موتور دو زمانه و یک تیغه به همراه زنجیری که بر روی آن قرار گرفته است و گروهی دیگر از اجزا تشکیل شده اند. در واقع اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده یک اره برقی زنجیری شامل موتور و زنجیر آن اره می باشند که در موتور دستگاه توان مورد نیاز جهت کارکرد دستگاه تولید شده و سپس این توان تولید شده از موتور به واحد برش که همان زنجیر برش دهنده دستگاه می باشد راه پیدا کرده و در نهایت منجر به برش چوب و یا هر جسم دیگری خواهد شد.

ویژگی های اره برقی زنجیری چیست؟

انواع مختلف اره برقی زنجیری کدام اند؟

اره های برقی زنجیری با توجه به کاربرد های مختلفی که دارند به انواع متنوعی قابل دسته بندی می باشند که هر کدام از آن ها با توجه به ساختار و عملکرد آن برای انجام کار خاصی اختصاص یافته است. در ادامه به معرفی چند نمونه از این اره های برقی زنجیری پر کاربرد خواهیم پرداخت.

اره زنجیری مناسب هرس کردن

همان طور که از نام آن نیز مشخص است، از این اره های برقی زنجیری به طور عمده جهت هرس کردن درختان استفاده می شود و با استفاده از آن ها می توان درخت های زنده و سر پا را هرس نمود. اره هایی که به جهت هرس نمودن درختان مورد استفاده قرار می گیرند اغلب ابعاد کوچک تری داشته و با توان های کم تری نیز ساخته می شوند. انواعی از اره های برقی با دسته های بلند نیز وجود دارد که از آن ها به طور عمده جهت هرس کردن شاخه های دوردست و مرتفع درختان استفاده می شود.

اره جهت قطع کردن درختان و کار های جنگلی

از این نوع اره ها به طور عمده در امور مربوط به جنگل ها استفاده می شود و عمده کاربرد ان ها در قطع کردن و انداختن درختان و به خصوص درختان محکم به شمار می رود. در این نوع از اره ها از یک موتور بنزینی استفاده می شود که به اندازه 50 سی سی و یا بیش تر گنجایش دارد. در این نوع اره ها نیز قسمت برش وظیفه برش دادن را بر عهده داشته و عمدتا جهت قطع کردن تنه های درختان از آن ها استفاده می شود. اره موتوری هایی که به کمک آن ها تنه درختان را قطع می کنند می بایست موتوری با قدرت و توان بالایی داشته باشند که میزان این توان به طور معمول به اندازه 3 اسب بخار و یا بیش تر از آن می باشد.

ویژگی های اره برقی زنجیری چیست؟

اره زنجیری سر شاخه زن

از این نوع از اره های زنجیری به طور عمده جهت هرس نمودن شاخه های مرتفع درختان گوناگون استفاده می شود. ساختار این اره ها بدین شکل است که از پایه های بلند ثابت و یا پایه های متغیر تلسکوپی که وزن و حجم کمی هم دارند تشکیل شده است. اندازه تیغه اره های سرشاخه زن حداکثر به اندازه 30 سانتی متر می باشد. در این اره ها همچنین یک میله واسط تعبیه شده است که همراه با قسمت موتور در دو شکل ثابت و تلسکوپی عرضه می شوند. به کمک اره های هرس با دسته بلند می توان شاخه هایی را که تا ارتفاع 6 متری قرار دارند را به آسانی هرس نمود. طرز استفاده از این اره ها برای هرس کردن شاخه ها هم بسیار آسان بوده و کاربری راحتی دارند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر