خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

چرا توری های گلخانه را با درصد تراکم های مختلف می سازند؟

فهرست مطالب

استفاده از توری گلخانه در گلخانه های مختلف

کسانی که صاحب گلخانه هستند و محصولات مختلفی را درون گلخانه های خود پرورش می دهند؛ بسته به دمای محیطی که در آن گلخانه خود را دایر نموده اند از وجود توری گلخانه ای یا شید گلخانه ای استفاده می کنند.چرا که فضای موجود در گلخانه ها نیاز به خنک سازی دارد تا تابش مستقیم نور آفتاب و رطوبت و نور زیادی نتواند روی گیاهان شما تأثیر چندانی نگذارد. چرا که وجود گرما و نور خورشید می تواند سبب از بین رفتن گیاهان و محصولات مختلف شما در گلخانه ها شود.به همین علت نیاز به توری گلخانه ای یا شید گلخانه به خوبی در گلخانه های مختلف و به ویژه گلخانه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در مناطق گرم و خشک هستند.چرا که توری گلخانه ای حکم سایبان را برای گیاهان شما ایفاء می کند. در ادامه به منظور اطلاعات بیشتر در این خصوص توری گلخانه ای را به طور کامل و جامع معرفی می نماییم و سپس با درصد تراکم های مختلف توری های گلخانه ای به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورهای خرید و استفاده از توری های گلخانه ای و علل و اسباب آن آشنا خواهیم شد.
چرا توری های گلخانه را با درصد تراکم های مختلف می سازند؟

توری گلخانه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

توری گلخانه ای که از آن به عنوان توری سایبان یا توری محافظ گلخانه ای نیز یاد می شود؛ یکی از مهمترین عواملی است که شما می توانید به منظور کاهش ورود گرما و نور خورشید به گلخانه ها می شود تا بدین ترتیب با توجه به حکم سایبانی که توری های گلخانه ای دارند؛ بتوانید با کم هزینه ترین شکل ممکن گلخانه ها و محصولات موجود در آن را خنک نگه دارید.بنابراین کاربرد اصلی استفاده از توری سبز گلخانه ای یا شید گلخانه ای جلوگیری از نفوذ بیش از حد گرما و نور خورشید است که ممکن است عدم استفاده از آن ها سبب خراب شدن و از بین رفتن محصولات گلخانه ای شود. به همین علت استفاده از توری گلخانه ای رواج یافته است تا از بروز چنین رخدادی جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از توری گلخانه ای با درصد تراکم های مختلف

با توجه به این نکته که مسئله سایه اندازی یکی از اصلی ترین دلایل پیش از خرید توری گلخانه ای است؛ باید به این مسئله حتما توجه و اهتمام ورزیده شود. چرا که اگر درصد سایه اندازی بیش از حد مجاز یا کمتر از حد آن شود؛ همین مسئله می تواند مشکلاتی را به تبع خود داشته باشد و توری مورد نظر نتواند دمای مطلوب را برای گلخانه ها و گیاهان تبیین سازد.به همین دلیل با استناد به این مسئله که محل قرارگیری گلخانه ها و انتخاب توری گلخانه ای مخصوص به آن بر حسب دمای محیط بسیار مهم می باشد؛ توری گلخانه ای را در درصد تراکم های مختلف 30، 50 و 80 درصدی تولید و روانه بازار کرده اند تا شما بتوانید بنا به نیاز خود و منطقه قرارگیری گلخانه های خود رو به خرید توری سایبان یا توری گلخانه ای آورید.جنس پارچه نیز به نوبه خود می تواند از دیگر عوامل تأثیرگذار دیگری در انتخاب توری گلخانه ای باشد که علاوه بر درصد تراکم می بایست به آن نکته نیز توجه داشت.در همین رابطه ذکر این مسئله نیز خالی از لطف نیست که انتخاب درصد تراکم مناسب و مطلوب برای شما و گلخانه های خود می تواند به نوع گیاه قابل پرورش هم بستگی داشته باشد که در ادامه بیشتر در این خصوص سخن به میان خواهد آمد.
چرا توری های گلخانه را با درصد تراکم های مختلف می سازند؟

تأثیر درصد تراکم های مورد نیاز برای گیاهان مختلف

هر یک از گیاهان و محصولات مختلف گلخانه ای نیاز به درصد تراکم های خاص خود دارند. به همین علت است که توری های گلخانه ای را معمولا در درصد تراکم های مختلف طراحی می سازند. به عنوان مثال می توان به گیاهان و محصولات زیر اشاره داشت که برای تولید هر یک از آن ها نیاز به چه درصدی از تراکم حس می شود.1-    محصولاتی به مانند: فلفل، گوجه و کدو سبز که تحمل بسیار بالایی در برابر گرما دارند؛ نیاز به 30 درصد تراکم توری سایبان دارند.2-    محصولاتی به مانند: گل زنبق، سوسن، ارکیده، فیل گوش، آزالیا و... نیاز به درصد تراکم 40 تا 50 درصدی دارند.3-    گیاهان حساسی همچون: کاهو و اسفناج نیاز به درصد تراکم 60 درصدی دارند.4-    گیاهان زینتی همچون: سرخس، نخل، گل شیپوری و... نیاز به درصد تراکم 70 تا 90 درصدی دارند.همان طور که مشاهده کردید؛ در هر یک از این محصولات و گل ها و گیاهان مختلف، نیاز به درصد تراکم های مختلف توری گلخانه ای است که می بایست حتما به آن توجه شود.

انتخاب درصد تراکم توری گلخانه ای با توجه به شهرهای مختلف

دمای هر یک از شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین سبب با توجه به شهرهای مختلف نیاز به درصدهای متفاوتی از توری گلخانه ای برای محافظت از گل ها و گیاهان و محصولات گلخانه ای است.به این صورت که علاوه بر نوع گل و گیاه و محصولات مختلف در گلخانه ها – که ذکر آن به میان رفت- درصد سایه اندازی هر یک از شهرهای مختلف نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. به طور کلی می توان گفت: درصد تراکم توری گلخانه ای در شهرهای گرم و خشک حدود 80 درصد می باشد و در مناطقی با آب و هوای معتدل تر نیاز به توری گلخانه ای با درصد سایه اندازی 30 و 50 می باشد.در شهرهای گرم و خشک و شرجی درصد سایه اندازی توری گلخانه ای بالاتر از 80 درصد نمی تواند جوابگوی نیازهای صاحبان گلخانه ها در این مناطق باشد؛ لذا با توجه به این مسئله که داخل گلخانه ها در چنین شرایطی دم می کند؛ به درصد سایه اندازی توری گلخانه ای 50 درصدی نیاز هست.بنابراین با توجه به شهرهای مختلف و دمای موجود در آن شهرها و نیز با توجه به نوع گل ها و گیاهان و محصولات گلخانه ای مختلف، توری گلخانه ای را با درصد تراکم های مختلفی طراحی می کنند که امروزه در گلخانه های مختلف در سراسر کشور به این مسئله توجه و اهتمام ورزیده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر