خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

چمن زن شارژی

فهرست مطالب

اولین ماشین چمن زنی در سال 1830 اختراع شد و مطمئناً زمان زیادی طول کشید تا چیزی جدید و بهتری ظاهر شود. در حقیقت، ماشین های چمن زنی صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده آسان را برخوردار هستند. عمر باتری آنها بسیار طولانی است و معمولاً برای راه اندازی، تلاش بسیار کمتری نسبت به ماشین های چمن زنی دیگر دارند؛ اما احتمالاً در مورد نحوه عملکرد ماشین های چمن زن شارژی سوالات بیشتری دارید که باید اطلاعات زیادی در مورد آن ها کسب کنید. در اینجا اطلاعات فراوانی در رابطه با عملکرد این مدل از ماشین های چمن زنی وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام نوع دستگاه برای چمنزار شما بهتر است، لذا برای افزایش آگاهی خود سعی کنید ادامه مطلب را دنبال کنید. 

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد چمن زن شارژی

 در گذشته، قبل از استفاده از دستگاه چمن زنی، چمنزارها مراتعی بودند که توسط گاو یا گوسفند مصرف می شدند. به سرعت در زمان انقلاب صنعتی در سال 1830، اولین ماشین چمن زنی اختراع شد و اولین ماشین چمن زنی توسط مخترع انگلیسی ادوین برد بادینگ وارد بازار گردید. ماشین چمن زنی بادی، دستگاه چمن زنی بود که برای جایگزینی استفاده از داس طراحی شده بود و به راحتی چمنزار را در زمین های ورزشی و باغ های وسیع برش می داد. امروزه انواع مختلفی از ماشین های چمن زنی در بازار موجود است، از قبیل، چمن زن شارژی، چمن زن دستی و ... که بسته به عملکرد هر یک، امروزه مردم گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. در واقع، با پیشرفت فناوری و صنعت، موجب شده ماشین های چمن زنی فاصله زیادی با اختراع مبتکرانه بادینگ داشته باشند و عملکرد و کارایی بالایی را از خود نشان دهند. در بین این ماشین های چمن زنی، این روزها بیشترین استفاده از ماشین چمن زن شارژی است، به ویژه برای صاحبان خانه هایی که دارای چمنزارهایی بیش از 8000 فوت مربع هستند. این دسته از دستگاه ها در دو نوع وجود دارند، دستگاه چمن زن برقی سیم دار و بی سیم. این ماشین های چمن زنی با نیروی الکتریکی در دهه 1930 شروع به کار کردند و از آن به بعد، ظهور فناوری و صنعت در این حوزه، موجب شد پیشرفت های بیشتری را فراهم کنند. با پیشرفت تکنولوژیکی امروزه استفاده از ماشین های چمن زنی بی سیم امکان پذیر شده است. ماشین های چمن زنی بی سیم با باتری کار می کنند. آنها با سر و صدای کمتر، تعمیر و نگهداری کمتر و بدون دود کار می کنند. محافظت و نگهداری آنها بسیار ساده است و مهمتر از همه، این نوع ماشین چمن زنی راه حل مناسبی برای محافظت از محیط زیست در برابر آلودگی هوا است. در واقع این دسته از ماشین های چمن زنی شارژی، در بین صاحبان خانه هایی که حیاط های کوچک دارند، بسیار محبوب هستند. 
چمن زن شارژی
 

مزایای استفاده از ماشین چمن زن شارژی

 هنگامی که به دنبال خرید ماشین چمن زن شارژی جدید در بازار هستید، عملاً هیچ دلیلی وجود ندارد که از ماشین چمن زن بی سیم استفاده نکنید. برای اکثر صاحبخانه ها، به ویژه کسانی که حیاطی بیش از دو هکتار ندارند، ماشین های بی سیم کاملاً مناسب هستند. در اینجا مهم ترین مزایای استفاده از ماشین های چمن زن شارژی ذکر شده است: 
  • استفاده از ماشین چمن زن شارژی بسیار آسان تر است.

 این سیستم ها به دلیل سبک بودن، برای همه سنین قابل استفاده هستند. هر دو نمونه سیم دار و بی سیم آن ها به راحتی ذخیره، بارگیری و تخلیه می شوند. همچنین، می توان آنها را به راحتی استفاده کرد. آنها فقط با لمس یک دکمه یا فقط با یک چرخش کلید، شروع به فعالیت می کنند. 
  • این ماشین های چمن زنی از نگهداری کمی برخوردار هستند.

 مانند سایر ابزارها و تجهیزات، باید به فکر نگهداری درست و منظم این سیستم ها باشید. خوشبختانه، با خرید این دسته از مدل های الکتریکی بی سیم، نیازی نیست که شما کارهای مختلفی از قبیل، تعویض روغن، بررسی فیلترهای هوا و... انجام دهید، در حقیقت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از باتری های آن مراقبت کنید و آن ها را در جای مناسبی قرار دهید. آنها قطعات متحرک کمتری دارند، بنابراین احتمال وقوع خرابی به طور قابل توجهی در آن ها کمتر است. برخلاف دستگاه های چمن زنی گازی، دیگر نگران استفاده از آن ها در زمستان نخواهید بود. 
  • آنها با سر و صدای کمتری کار می کنند.

 اگر از سروصداهای ناشی از چنین دستگاه هایی رنج می برید، استفاده از ماشین چمن زن شارژی انتخاب خوبی است. مدل های گازی در حدود 90 دسی بل کار می کنند که 4 برابر صدای بلندتر از مدل های بی سیم دارند که در حدود 70 دسی بل کار می کنند. آن دسته از افرادی که صبح زود از چمن زنی لذت می برند، می توانند بدون مزاحمت برای همسایگان خود آزادانه به کار خود بپردازند و بدون ایجاد هیچ گونه مزاحمت و صدایی، به چمن زنی محیط پیرامون خود بپردازند. 
چمن زن شارژی
 
  • ماشین های چمن زنی شارژی آلاینده های مضر تولید نمی کنند.

 بهترین ویژگی این ماشین چمن زن شارژی، مقابله با آلاینده های مضر محیطی است. در واقع استفاده از آن ها موجب می شود علاوه براینکه به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک کند، در بهبود و افزایش سلامتی افراد هم نقش داشته باشد. ماشین های چمن زن شارژی می توانند به طور مستقیم جایگزین سایر ماشین چمن زنی برای استفاده در بسیاری از چمن های شهری یا حومه شوند. آنها همچنین برای استفاده در مناطق کوچک و در مناطق روستایی که تراکتورهای چمن برای انجام کار بسیار بزرگ هستند، بسیار عالی هستند. مدل های شارژی سبک تر از واحدهای مجهز به گاز هستند، بنابراین رانندگی و هل دادن آنها راحت تر است. می توانید با خریداری این دسته از سیستم های شارژی، هم به بهبود کار خود سرعت ببخشید وهم می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. 

ساخت و عملکرد ماشین چمن زن شارژی

 ماشین های چمن زنی شارژی بدون سیم با مدل های سیم دار آن، یکسان ساخته شده اند. تنها تفاوت بین این دو این است که مدل سیم دار معمولاً به حدود 100 متر محدود می شود. به طور کلی، این ماشین های چمن زنی دارای تیغه، چاقوی تخت، قاب، چرخ، دسته فشار، موتور و باتری به عنوان قطعات و اجزا هستند. چیزی که ماشین های چمن زنی بی سیم را متفاوت می کند این است که با باتری کار می کنند. باتری ها به این سیستم ها تحرک بیشتری می دهند، زیرا نیازی نیست در فاصله معینی از پریز برق قرار بگیرید. مدل های شارژی اولیه دارای یک تا سه باتری 12 ولت هستند. برای شارژ کامل این ماشین های چمن زنی حدود 12 تا 24 ساعت طول می کشد (یک شب). پس از شارژ کامل، می توانید حدود 20 تا 30 دقیقه از آن برای برش استفاده کنید. مدل های جدیدتر امروزه از باتری های لیتیوم یونی برای عملکرد بهتر استفاده می کنند. ماشین های چمن زنی شارژی لیتیوم تمیز و بی صدا هستند. آنها حدود یک ساعت و نیم کار می کنند و در یک ساعت به طور کامل شارژ می شوند. اگرچه این باتری های لیتیوم 4 برابر باتری های سربی اسیدی قیمت دارند، اما عمر طولانی تری دارند. در مقابل، شما فقط باید هر 10 سال یکبار این باتری ها را تعویض کنید در حالی که نمونه های اسیدی سرب دارد، تخمین زده می شود که باید حدود 7 تا 10 بار آنها را تعویض کنید. باتری های سرب دار معمولاً برای 500 تا 1000 چرخه خوب هستند، در حالی که انتظار می رود باتری های لیتیوم یونی 2000 تا 5000 چرخه را بررسی کنند. 
چمن زن شارژی
 هنگام استفاده از ماشین های شارژی، باید به خاطر داشته باشید که هرچه نیاز به برق بیشتر باشد، عمر باتری کوتاه تر است. تعداد دفعاتی که باید ماشین چمن زنی بی سیم خود را شارژ کنید، بستگی به اندازه و ضخامت چمنزار شما دارد. در حالی که ممکن است مجبور شوید چند بار برای اتمام چمن زنی در محیطی بزرگتر آن را شارژ کنید، استفاده از آن ایمن تر است، زیرا نگران قطع سیم نخواهید بود و در معرض برق گرفتگی قرار نخواهید گرفت. نکات پایانی اگر به دنبال تحرک و کارایی بیشتر در هنگام چمن زنی هستید، باید ماشین چمن زن شارژی را انتخاب کنید. استفاده از آنها نسبتاً آسان است. برای راه اندازی آنها، فقط باید ماشین چمن زنی را باز کنید و سوئیچ را بچرخانید یا در برخی موارد، فقط باید عرشه را پایین بیاورید. اگر برق آنها تمام شد، می توانید آنها را برای چند ساعت شارژ کنید. پس از چمن زنی می توانید به راحتی ماشین چمن زنی بی سیم خود را جمع آوری کرده و در گاراژ نگه داری کنید. فقط مطمئن شوید که باتری های خود را تا حدود 40 درصد شارژ کرده اید تا دوام بیشتری داشته باشند. در حین استفاده از این سیستم ها، سعی کنید به درستی و طبق اصول استاندارد چمن زنی، چمن زارهای خود را برش دهید، حتی می توانید از کارشناسان و باغبان مجرب در این حوزه کمک بخواهید تا شما را در این زمینه یاری کنند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر