خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

چه زمانی باید کشاورزان توری سایبان با پارچه الیافی را برای سایه اندازی گلخانه استفاده می کنند؟

فهرست مطالب

استفاده از توری های سایبان برای گلخانه ها بسیار سودمند است به گونه ای که بیشتر گلخانه داران از این تجهیز برای گلخانه های خود استفاده می کنند. توری های سایبان می توانند دمای گلخانه را تا حد مناسبی کاهش دهند و همچنین در فصل زمستان از یخ زدگی درون گلخانه جلوگیری به عمل آورند. بسیاری از مهندسان کشاورزی بهره گیری از این تجهیز را توصیه می کنند. در این مقاله از وب سایت فارم صنعت قصد داریم تا به بررسی توری سایبان با پارچه الیافی و زمان استفاده از آن برای سایه اندازی گلخانه بپردازیم و اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم درباره این موضوع تا انتهای این مطلب با فارم صنعت همراه باشید.

توری سایبان:‌

سالیان سال است که استفاده از گلخانه ها در میان افراد بسیار رایج بوده و کشورهای مختلف برای تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای از این محیط بهره می برند. لازم به ذکر می باشد که در زمان های دور ساخت گلخانه ها در فضای باز انجام می شد که برای آن سقفی در نظر نمی گرفتند. این روش ساخت گلخانه مزایای بسیاری داشت اما در آن نیز دارای معایبی بود که در بیشتر مواقع باعث آسیب جدی به گیاهان می شد. این روش از ساخت گلخانه سبب رفت و آمد هوای آزاد به داخل گلخانه و تنفس بهتر گیاهان میشد و این موضوع جزء مزیت های بسیار خاص گلخانه ها به شمار می آمد اما باید اشاره شود که به هنگام بارندگی یا در روزهای بسیار گرم سال می توانست آسیب های جدی به گیاهان وارد نماید.

بعدها گلخانه ها با سقف های بسیار ویژه ای طراحی شدند و امروزه نیز بسیاری از گلخانه ها را به همراه سقف های خاص و پوشش های مختلف مشاهده می کنید. در همین راستا کسانی که تجهیزات گلخانه ها را تولید می کردند دست به ساخت محصولاتی زدند که جای انواع گونی های پلاستیکی، توری های پارچه ای و پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرد و از آن ها به عنوان توری های سایبان یا شیدهای گلخانه ای یاد می شود.

توری های سایبان که جزء محصولات نوین به شمار می آیند ساختاری مشبک شکل داشته و علاوه بر رد و بدل شدن هوا، میزان تابش نور خورشید را نیز کنترل می نمایند بنابراین استفاده از آن ها برای محیط های گلخانه یک نیاز به شمار می آید. تولید این محصولات به مرور زمان پیشرفت های بسیاری داشته است و اکنون توری سبز سایبان با نام شید گلخانه و با الیافی ساخته شده از مواد پلیمری و به خصوص پلی اتیلن در دسترس عموم می باشد. قابل ذکر می باشد که شیدهای گلخانه ای به صورت معمول در دو رنگ توری سایبان سبز و شید گلخانه سفید طراحی و تولید می شوند که هر کدام از آن ها درصد سایه اندازی متفاوتی دارند و براساس نیاز شما عزیزان می توانند مورد استفاده قرار بگیرد. میزان سایه اندازی توری های گلخانه ای بین 30 تا 90 درصد متغیر می باشد که گلخانه داران عزیز می توانند از هر کدام برای گلخانه خود بهره برده و رشد گیاهان خود را بهبود بخشند.

متریال ساخت توری های سایبان:‌

قبل از آن که به بررسی متریال ساخت توری های سایبان بپردازیم، باید اشاره کنیم که توری های سایبان دارای خاصیت آنتی یو وی می باشند. در واقع می توان اذعان داشت که این تجهیزات به دلیل دارا بودن مواد آنتی یو وی، در برابر اشعه های مخرب ماوراء بنفش نور خورشید دارای مقاومت بالایی بوده و می تواند آن ها را فیلتر کرده و محیط درون گلخانه را خنک نماید. دارا بودن این ویژگی بسیار خاص سبب می شود که توری های سایبان از مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه خورشید داشته باشند به علاوه این تجهیزات در برابر خوردگی و مواد شیمیایی نیز از مقاومت مطلوبی برخوردار هستند.

چه زمانی باید کشاورزان توری سایبان با پارچه الیافی را برای سایه اندازی گلخانه استفاده می کنند؟

توری های گلخانه ای با توجه به نیاز افراد قابل ساخت می باشد، فارم صنعت در کنار شما عزیزان است تا بتوانید توری سایبان مناسب خود را انتخاب نمایید و آن ها را برای محیط مورد نظر خود به کار ببرید. شایان به ذکر است که توری های سایبان به صورت شبکه ای بافته شده هستند و معمولا به شکل بافت حلقوی از مواد زیر ساخته می شوند:

  • پلی اتیلن

 

این پارچه از پلی اتیلن بوده، دارای وزن سبک می باشد و در برابر پارگی مقاومت خوبی دارد. این توری برای گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پلی پروپیلن

 

این پارچه از پلی پروپیلن ساخته می شود بنابراین سنگین تر بوده و مناسب برای فصل سرما خواهد بود. این توری برای سایبان پاسیو و سایبان حیوانات خانگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که احتمال پارگی در توری های جنس پلی پروپیلن به دلیل عدم کشش بالا و سنگینی توری، بیشتر می باشد و به همین دلیل است که برای جلو گیری از این موضوع باید لبه آن را توسط دوخت یا چسب مهار کرد.

در زیر به بررسی مزایای مهم هر کدام از این توری ها می پردازیم:‌

مزایای توری سایبان با جنس پلی اتیلن چیست؟‌

  • مقاومت بسیار بالا در برابر پارگی و کشش و حتی خراب شدگی
  • مقاومت بسیار مناسب در برابر تغییر شکل توری
  • این توری سبب کاهش گرما در محیط گلخانه می شود
  • این توری سبب کاهش باد در محیط گلخانه می گردد.
  • کشش و انعطاف این دستگاه بسیار بالا می باشد.
  • این توری از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.
  • استفاده و نصب از این توری بسیار ساده و آسان می باشد.

مزایای توری سایبان با پلی پروپیلن چیست؟

  • این نوع از توری های سایبان مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید دارند.
  • تبادل حرارتی این نوع از شیدهای گلخانه ای پایین است
  • سایه اندازی این نوع از توری ها بسیار مناسب می باشد.

توری های سایبان الیافی:‌

استفاده از توری های سایبان الیافی یک نیاز بسیار مهم برای گلخانه داران شناخته می شود. بهره گیری از این تجهیزات برای گلخانه داران می تواند باعث بهبود رشد و نمو گیاهان شود به دلیل آن که عمل فوتوسنتز را به خوبی انجام داده و از ورود اشعه مضر خورشید به درون گلخانه ها جلوگیری به عمل می آورند. استفاده از توری های سایبان الیافی با توجه به منطقه گلخانه مشخص می شود و شما می توانید در این باره با متخصصان فارم صنعت مشورت کرده بهترین توری سایبان را از آن خود کنید. استفاده از توری های سایبان الیافی مزایای بسیاری را به همراه دارد که در زیر به بررسی آنه ها خواهیم پرداخت.

چه زمانی باید کشاورزان توری سایبان با پارچه الیافی را برای سایه اندازی گلخانه استفاده می کنند؟

مزایای توری های سایبان الیافی:‌

توری سایبان الیافی با توجه به نوع کاربری خود می تواند مزایای بسیار متفاوتی داشته باشد. در زیر به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می کنیم:‌

  • توری های سایبان سبب افزایش راندمان انرژی در داخل گلخانه شده و به علاوه سبب کاهش هدر رفت انرژی نیز می گردد.
  • به صورت معمول طول عمر این نوع از شیدهای گلخانه ای بسیار بالا بوده و معمولا طول عمر آن ها از ۳ سال تا پنج سال متغیر می باشد.
  • قیمت آن ها مقرون به صرفه بوده بنابراین بسیاری از افراد می توانند آن را به راحتی تامین نمایند.
  • وزن این توری ها بسیار پایین می باشد بنابراین سبب سنگین شدن سازه گلخانه شما نخواه شد.
  • جنس این توری ها بسیار سبک و مقاوم است بنابراین با خیالی آسوده می توان آن ها را برای مکان مورد نظر خود تهیه کرد.
  • این نوع از توری ها نصب بسیار ساده و آسانی دارند.
  • انعطاف پذیری آن ها بالا بوده و در هنگام باد نشست پرندگان بر روی آن ها، مشکلی گلخانه را تهدید نخواهد کرد.
  • استفاده از این توری های سایبان سبب جلوگیری از تابش بیش از حد نور بر روی محصولات یا موجودات یا اشیاء می شود.
  • این تجهیز می تواند از گلخانه در برابر برف و باران و تگرگ و پرندگان و ... محافظت نماید.

صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از شیدهای گلخانه ای:

استفاده از شیدهای گلخانه ای علاوه بر تمام مزایایی که دارد می تواند سبب صرفه جویی در مصرف آب نیز شود و از آن جا که کشور عزیزمان ایران در بحران کمبود آب قرار دارد بهره گیری از این سیستم می تواند بسیار مفید واقع شود. همان گونه که می دانید گرمای زیاد و تابش نور خورشید باعث تبخیر آب از سطح گیاهان و خشک شدن خاک آن ها خواهد شد و در این صورت آبیاری گیاهان نیز بیشتر خواهد شد بنابراین میزان مصرف آب نیز بالا می رود. اما به هنگام استفاده از این تجهیز ویژه شاهد کاهش مصرف آب خواهیم بود.

توری سایبان تجهیزی کاملا مقرون به صرفه:‌

استفاده از توری های سایبان به جای شیشه و ... بسیار مفید و کم هزینه تر خواهد بود. همان گونه که می دانید مجهز کردن گلخانه ها به شیشه هزینه زیادی را بر دوش افراد می گذارد و همچنین سقف های پلاستیکی و خرابی آن ها نیز می تواند بسیار هزینه بر باشد. استفاده از توری سبز سایبان گلخانه برای این منظور به صرفه تر به نظر می رسد. مقاومت بالای الیاف آن ها باعث می شود میزان پوسیدگی و خرابی آن ها بسیار کم بوپخ و در صورت جزئی بودن آن، امکان تعمیر نیز وجود خواهد داشت.

چه زمانی باید کشاورزان توری سایبان با پارچه الیافی را برای سایه اندازی گلخانه استفاده می کنند؟

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت فارم صنعت مراجعه کنید و با مشاوران این مجموعه برای خرید محصولات مشورت نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر