خرید و مشاوره فنی: 65555653-021

چگونه درختان را قطع کنیم

فهرست مطالب

درختان را به منظور امورات مختلفی قطع می کنند تا بدین ترتیب بتوان به وسیله چوب درختان رو به تولید صنایع مختلفی از جمله: کاغذ، کبریت و وسایل چوبی و... آورد. با توجه به این مسئله که تمامی این وسایل را با چوب درختان تولید می کنند؛ بسیار مهم است که چوب درختان را به منظور اهداف شخصی و سوزاندن مورد استفاده قرار نداده تا بتوان از وجود آن ها در صنایع مختلف بهره مند شد.

به همین ترتیب این سوال مطرح است: چگونه درختان را قطع کنیم؟ چرا که چگونگی قطع کردن درختان با استفاده از اره موتوری یا هر اره دیگری از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. به همین دلیل در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه صحیح قطع کردن درختان با اره موتوری خواهیم پرداخت تا در صورتی که می خواهید درختان را به منظور ساخت و تولید کاغذ و صنایع چوبی مختلف و... قطع کنید؛ بتوانید به بهترین نحو ممکن و به شکل اصولی و استاندارد درختان را با اره موتوری قطع کرده و از چوب آن ها به خوبی استفاده به عمل آورید.

چگونه درختان را قطع کنیم

امنیت؛ اصلی ترین مسئله در چگونگی قطع درختان

در صورتی که می خواهید رو به قطع درختان با اره موتوری یا بنزینی آورید؛ می بایست حتما نکات امنیتی را رعایت کنید تا در روند قطع کردن درختان هیچ گونه مشکلی برای شما به وجود نیاید و با صحت و سلامت کامل بتوانید درختان را قطع کنید و به خوبی از این وسیله با ارزش بهره مند شوید.

برای قطع درختان بایستی به نحوه ضربات خود را با استفاده از ابزار های استاندارد و تیز از جمله اره موتوری روی سینه درختان وارد کنید که به لحظه فرود و سقوط آن توجه داشته باشید تا مبادا درخت قطع شده روی سر شما بیفتد و برای سلامتی جانی شما مشکلاتی را به وجود آورد.

برای برقراری امنیت اصلی ترین مسئله ای که می بایست رعایت شود؛ لباس مناسب کار و فراهم نمودن شرایط لازم در این راستا می باشد. چرا که ایمنی و احتیاط شرط عقل می باشد و شما حتما می بایست از کلاه و دستکش مناسب و شلوار و لباس بهینه ای بهره مند شده تا در صورت بروز هر گونه سهل انگاری، خطری جان شما را تهدید نکند. توجه داشته باشید شما هر چند هم در کار خود حرفه ای باشید؛ می بایست احتیاط را شرط عقل دانسته و نکات ایمنی را رعایت کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما با ضربه زدن به تنه درختان با اره موتوری باعث سقوط آن می شوید؛ پس بهتر است محل سقوط درخت مورد نظر را در ذهن خویش تصور کنید و به خوبی مکان و زمان آن را تخمین بزنید تا برای خود و اطرافیان خود مشکلی به وجود نیاورید. با در نظر گرفتن این نکات ایمنی شما می توانید ضمن سلامتی جسم و جان خویش به قطع درختان روی آورید تا بدین ترتیب بتوانید نیاز صنایع مختلف را برآورده نمایید.

چگونگی قطع کردن درختان

پس از رعایت نکات ایمنی در خصوص قطع کردن درختان می بایست چگونگی قطع کردن درختان به صورت اصولی را نیز در نظر داشته باشید تا هم با سرعت بیشتری روند کاری خود را صورت بخشید و هم با سهولت و راحتی بیشتری رو به قطع کردن درختان آورید. برای این منظور بهتر است از اره موتوری قدرتمندی برای درختان تنومند استفاده کنید تا هر گونه درختی را به راحتی از ریشه به زمین بکوبید.

این در حالی است که برای درخت های کوچکتر یک اره ساده یا اره موتوری در قدرت های پایین تر نیز ممکن است جوابگوی نیاز شما باشد. ولی به هر حال در صورتی که می خواهید با قطع درختان آن ها را برای تولید انواع وسایل مختلف آماده کنید؛ می بایست اصول قانونی و درست آن را به خوبی اجراء کنید تا بتوانید مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اره موتوری اشتیل روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

چگونه درختان را قطع کنیم

شکل استاندارد قطع کردن درختان

نحوه استاندارد و اصولی قطع درختان :

قطع درختان می بایست به یک شکل استاندارد و اصولی صورت گیرد. برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد که هر فردی می تواند با توجه به آن ها رو به قطع درختان آورد. برای این منظور شما می توانید با استفاده از اره موتوری به هر یک از این روش ها روی آورید.

از جمله استاندارد ترین و دقیق ترین نوع قطع کردن درختان به این صورت می باشد که شما در قسمت جلویی درختان می توانید با ضربات مورب زاویه ای 90 درجه را ایجاد کنید. چندین ضربه از بالا و پایین در کنار هم وارد کنید تا زاویه 90 درجه ایجاد گردد و در قسمت پشت تنه درخت نیز در همان راستای زاویه 90 درجه ای، ضربات مستقیمی را وارد سازید تا کم کم با نزدیک شدن این دو شکاف ایجاد شده، درخت مورد نظر از پشت به زمین افتاده تا به روی شما نیفتد و آسیبی را به شما وارد نسازد.

این روش از جمله ایمن ترین روش های موجود با استفاده از اره برقی یا اره موتوری است که شما می توانید با استفاده از این روش هر گونه درختی را به راحتی به زمین آورید.

استفاده از اره موتوری به منظور برش درخت :

برای برش درخت می توان از اره های مختلفی بهره جست. از جمله اره درخت برهایی که در این راستا وجود دارد؛ علاوه بر اره های معمولی می توان به اره موتوری، اره برقی و اره بنزینی و... اشاره کرد که هر یک از این اره ها به نوبه خود توانایی قطع درختان را دارند و می توانند نیاز شما را برطرف سازند.

اره موتوری در این راستا با توجه به قدرت و توانایی هایی که دارد؛ می تواند یکی از گزینه های پیش روی شما باشد تا شما با خرید و استفاده از اره موتوری رایج در بازار با برند های مطرح و استاندارد بتوانید درختان تنومندی را از میان بردارید تا با قطع درختان بتوان از چوب آن ها در تولید محصولات چوبی مختلف به خوبی در صنایع مختلف بهره جست.

اره موتوری هایی که در این راستا مورد استفاده قرار می گیرند؛ قدرت و کیفیت بالایی دارند ولی در عین حال شما نیز بایستی نحوه قطع درختان را به وسیله آن ها به صورت اصولی بدانید تا با رعایت نکات ایمنی و در نظر داشتن نحوه و چگونگی قطع درختان بتوانید درختان زیادی را قطع کنید و در صنایع از چوب آن ها استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فارم صنعت مراجعه نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر